Πιστοποίηση Αγγλικών LTE GOLEARN - ΑΣΕΠ
Λιάκος Γιάννης / InTime News
Αγωνιστικό ραντεβού δίνουν οι εκπαιδευτικοί την Παρασκευή 21 Μαΐου, στις 13.00, έξω από το υπουργείο Παιδείας για τη σύσταση οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες, με τους Συλλόγους εκπαιδευτικών που καλούν στην κινητοποίηση να ζητούν μαζικούς και μόνιμους διορισμούς

Αγωνιστικό ραντεβού δίνουν οι εκπαιδευτικοί την Παρασκευή 21 Μαΐου, στις 13.00, έξω από το υπουργείο Παιδείας για τη σύσταση οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες, με τους Συλλόγους εκπαιδευτικών που καλούν στην κινητοποίηση να ζητούν μαζικούς και μόνιμους διορισμούς.

Στα καλέσματα συμμετοχής προστίθενται δύο ακόμη. Αυτά του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ «η Αθηνά» και του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ «ο Αριστοτέλης», οι οποίοι μάλιστα προκηρύσσουν και διευκολυντικές στάσεις εργασίας προσφέροντας συνδικαλιστική κάλυψη στα μέλη τους.
 

Η ανακοίνωση του ΣΕΠΕ «η Αθηνά»

Η πολιτική της αδιοριστίας και των περικοπών στην εκπαίδευση που εφάρμοσαν όλες οι μνημονιακές κυβερνήσεις, αλλά και οι νόμοι που ψηφίστηκαν τα τελευταία χρόνια, έχουν επιδεινώσει και υποβαθμίσει τη δημόσια εκπαίδευση όπως και το ρόλο που θα έπρεπε να έχουν και η θεατρική παιδεία, οι εικαστικές τέχνες και οι τέχνες συνολικότερα. Ο εξοβελισμός των καλλιτεχνικών μαθημάτων από τα προγράμματα σπουδών στο Λύκειο από την κυβέρνηση της ΝΔ, στέλνει προειδοποιητικά μηνύματα για την τύχη των μαθημάτων αυτών σε όλη την εκπαίδευση, αλλά και το εργασιακό μέλλον των συναδέλφων μας.

Η φετινή σχολική χρονιά κλείνει με πάνω από 50.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικούς σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση (γενικής και ειδικής αγωγής, πλήρους και μειωμένου ωραρίου, τρίμηνους), ενώ συνταξιοδοτούνται πάνω από 8.000 εκπαιδευτικοί, που σημαίνει ότι με τα σημερινά δεδομένα χρειάζονται τουλάχιστον 60.000 εκπαιδευτικοί στο νέο σχολικό έτος.

Τώρα, φαίνεται περισσότερο από ποτέ η ανάγκη μαζικών μόνιμων διορισμών, η ανάγκη ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ οι οποίοι τόσα χρόνια δεν καλύπτουν κάποια έκτακτα κενά αλλά τους εαυτούς τους σε μόνιμες ανάγκες της εκπαίδευσης!

Αυτή την στιγμή στην Π. Ε. δεν υπάρχουν οργανικές θέσεις για δύο ειδικότητες εκπαιδευτικών που επί χρόνια προσφέρουν διδακτικό έργο στα Δημοτικά Σχολεία, δηλ. τους εκπαιδευτικούς ΠΕ08 (Καλλιτεχνικών) και ΠΕ91 (Θεατρικής Αγωγής) με αποτέλεσμα, αν δεν αποτυπωθούν υπηρεσιακά οι οργανικές θέσεις των παραπάνω ειδικοτήτων να μην μπορούν να γίνουν και μόνιμοι διορισμοί ή μετατάξεις μονίμων εκπαιδευτικών (για όσες/όσους ενδιαφέρονται) από την δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Θεωρούμε πως η έλλειψη οργανικών θέσεων αποτελεί μέγιστη απαξίωση για τον κλάδο μας και τους εκπαιδευτικούς της Π.Ε. και ιδιαίτερα για τους εκπαιδευτικούς εικαστικών και θεατρικής αγωγής που επί χρόνια είναι καταδικασμένοι να εργάζονται σε συνθήκες επισφαλούς εργασίας ως αναπληρωτές καλύπτοντας οργανικά και όχι λειτουργικά κενά.

Στη βάση αυτή διεκδικούμε:

  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. / Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών με έστω και μία σύμβαση – κατάργηση του νόμου 4589/2019 (προσοντολόγιο)
  • Δημιουργία οργανικών θέσεων για κάθε υπάρχουσα ειδικότητα στο σχολείο. Κάλυψη ΟΛΩΝ των κενών με διορισμούς
  • Την άμεση σύσταση Οργανικών θέσεων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση για τις/τους εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων ΠΕ08 (Καλλιτεχνικών) και ΠΕ91(Θεατρικής Αγωγής) και διορισμούς με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων αναλογικά με τις προσλήψεις των αναπληρωτών.
  • Πλήρη εξίσωση των δικαιωμάτων μονίμων – αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Στο πλαίσιο των παραπάνω θέσεων:

  • Στηρίζουμε τις διεκδικήσεις του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων και της Ένωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών μαθημάτων για άμεση σύσταση οργανικών θέσεων- αλλά και μόνιμους διορισμούς ΚΑΙ για τον κλάδο τους
  • ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ την  ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ της 21ης ΜΑΪΟΥ, 11 πμ, στο ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΠΑΙΤΩΝΤΑΣ ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΩΡΑ! 
  • ΚΗΡΥΣΣΟΥΜΕ 1-3 ΩΡΕΣ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΩΡΑΡΙΟ ΚΑΘΕ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ
     

Η ανακοίνωση του ΣΕΠΕ «ο Αριστοτέλης»

Μετά από 12 χρόνια αδιοριστίας και περιπλάνησης, που ακολούθησαν όλες οι κυβερνήσεις, μετά από ελάχιστους διορισμούς στην ειδική αγωγή και με τεράστια κενά στα σχολεία με τον αριθμό των αναπληρωτ(ρι)ών φέτος να έχει αγγίξει τους 50.000, η κυβέρνηση και το Υπ. Παιδείας υπόσχονται διορισμούς-ψίχουλα σε «φάσεις». Η κυβέρνηση της Ν.Δ εξαγγέλλει κάτω από το βάρος των τραγικών ελλείψεων και φυσικά της αδιάκοπης μάχης που δώσαμε, διορισμούς στη γενική αγωγή (σε δύο φάσεις, το 2021-2022 και το 2022-2023, με 5.250 διορισμούς σε κάθε φάση).

Τέρμα πια στην κοροϊδία ! Εδώ και τώρα απαιτούμε χιλιάδες μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών!

Οι 10.500 διορισμοί ψίχουλα, ακόμα κι αν γίνουν σε μία φάση φέτος το καλοκαίρι, δε λύνουν το πρόβλημα. Συντηρούν και διογκώνουν το καθεστώς των χιλιάδων συμβασιούχων στην εκπαίδευση. Από το 2010 μέχρι σήμερα αποχώρησαν 47.560 εκπαιδευτικοί με συνταξιοδότηση και μόνο το καλοκαίρι του 2021 αναμένεται να αποχωρήσουν λόγω συνταξιοδότησης περίπου 8.000 συνάδελφοι. Με τους διορισμούς που εξαγγέλλει η κυβέρνηση (ειδικά αν προχωρήσει μόνο στους 5.250 για την επόμενη σχολική χρονιά) παραδέχεται ότι τα σχολεία τον Σεπτέμβριο θα λειτουργήσουν με χειροτέρους όρους!

Οι κυβερνητικές εξαγγελίες είναι σταγόνα στον ωκεανό μπροστά στους πάνω από 52.000 αναπληρωτές που προσλήφθηκαν τη φετινή χρονιά για να καλύψουν λειτουργικές ανάγκες των σχολείων.

Οι συνταξιοδοτήσεις σε συνδυασμό με τον τεράστιο αριθμό των φετινών προσλήψεων αναπληρωτών αποδεικνύει στο μέγεθός της την ανάγκη για μαζικούς μόνιμους διορισμούς όλων των αναπληρωτ(ρι)ών για την στελέχωση των δημόσιων σχολείων.

Την ίδια στιγμή, η συζήτηση για τους διορισμούς-ψίχουλα γίνεται με την απόλυτη εφαρμογή του προσοντολογίου με χιλιάδες αναπληρωτ(ρι)ες εκτός πινάκων λόγω παραβόλου ή άλλων τεχνικών λαθών ή κατακρημνισμένους στους πίνακες και την ψήφιση και εφαρμογή του νόμου 4692/20 της Κεραμέως με τα νέα ωρολόγια προγράμματα να πετάνε χιλιάδες ειδικότητες εκτός σχολείου. Για μια ακόμα φορά, καταγγέλλουμε την υποβάθμιση και τον εξοβελισμό των καλλιτεχνικών μαθημάτων και των μαθημάτων των κοινωνικών επιστημών από το σχολικό πρόγραμμα. Στεκόμαστε απέναντι στις αντιεπιστημονικές αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα και στην εξαφάνιση μαθημάτων και ολόκληρων επιστημονικών κλάδων. Η ανυπαρξία οργανικών θέσεων για ειδικότητες και η μη διάθεση της κυβέρνησης να συντάξει νέες, έχει ως αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί αυτοί να πετιούνται από το δημόσιο σχολείο χρόνο με το χρόνο, και έτσι χιλιάδες θέσεις εργασίας χάνονται, χιλιάδες οργανικές θέσεις τινάζονται στον αέρα, χιλιάδες συνάδελφοι θα βρίσκονται σε όλο και μεγαλύτερο καθεστώς εργασιακής αβεβαιότητας. Η συμπλήρωση ωραρίου για ορισμένες ειδικότητες θα είναι πρακτικά αδύνατη.

Όλες οι κυβερνήσεις σύμφωνες με τις επιταγές ΕΕ και ΟΟΣΑ εφαρμόζουν την ολική ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας στην εκπαίδευση και με το προσοντολόγιο μετατρέπουν τους εκπαιδευτικούς σε άλογα κούρσας σε πίνακες κινούμενη άμμο να κυνηγούν χαρτιά και προσόντα για μια θέση λίγων μηνών κάθε χρόνο και το προσοντολόγιο είναι ένα από τα εργαλεία τους.

Να αρνηθούμε να μετρηθούμε με τους συναδέλφους μας και να απαιτήσουμε αποφασιστικά την μονιμοποίηση όλων μας. Όπως συλλογικά αγωνιστήκαμε όλο το προηγούμενο διάστημα, μαζί με χιλιάδες συναδέλφους μας, συλλογικά θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε το δικαίωμα στη σταθερή και μόνιμη εργασία, θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για ένα δημόσιο δωρεάν σχολείο που θα υπηρετεί τις ανάγκες όλων των παιδιών.

Χρειάζεται το επόμενο διάστημα είναι πιο μαζικά και αποφασιστικά να παλέψουμε για:

  • Κατάργηση του νόμου Κεραμέως 4692/20 και του προστοντολογίου του νόμου Γαβρόγλου και κάθε άλλης διάταξης που ακυρώνει το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Καμία σκέψη για γραπτό διαγωνισμό, τεστ δεξιοτήτων και συνέντευξη. Κατάργηση των ποινών για τους συναδέλφους που παραιτούνται. Εδώ και τώρα λύση για τους απορριφθέντες του παράβολου. Όχι στους κλειστούς πίνακες.
  • Μόνιμη και σταθερή δουλειά. Μαζικοί – Μόνιμοι διορισμοί/ Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. 
  • Δημιουργία οργανικών θέσεων για κάθε υπάρχουσα ειδικότητα.
  • Εδώ και τώρα μείωση αριθμού μαθητών ανά τμήμα, καμία συγχώνευση/κατάργηση, μείωση του ορίου συνταξιοδότησης. Κανένα τμήμα πάνω από 15 μαθητές σε Νηπιαγωγεία, Α΄ και Β΄ Δημοτικού. Κανένα τμήμα πάνω από 20 μαθητές για τις υπόλοιπες τάξεις.
  • Οργανικές θέσεις για όλες τις ειδικότητες με βάση τις πραγματικές ανάγκες, όπως σήμερα εκφράζονται με τα χιλιάδες κενά. Σύσταση νέων οργανικών για όσα αντικείμενα-Ειδικότητες δεν έχει γίνει έως τώρα. Να μη χαθεί καμία οργανική θέση. Καμία ειδικότητα και κανένας συνάδελφος δεν περισσεύει. Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών.
  • Επαναφορά των ωρών που χάθηκαν τα προηγούμενα χρόνια από την κατάργηση του υπεύθυνου δασκάλου στο ολοήμερο, την κατάργηση των μαθημάτων κοινωνιολογίας, των εικαστικών, της θεατρικής αγωγής κ.α. Ο κάθε εκπαιδευτικός να διδάσκει το αντικείμενό του.
  • Όχι στον εξοστρακισμό μαθημάτων και ειδικοτήτων. Όχι στην υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών
  • Να πάρει πίσω το ΥΠΑΙΘ τις αντιεπιστημονικές αλλαγές στο Πρόγραμμα Σπουδών του Λυκείου. Να επανέλθουν τα μαθήματα που εξοβελίστηκαν βίαια κυριολεκτικά σε ένα βράδυ!
  • Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα–προστασία της μητρότητας. Δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί Β΄ Κατηγορίας.   
  • Καμία απόλυση εκπαιδευτικού. Πρόσληψη των αναπληρωτών μόνο για έκτακτα κενά σε μία φάση πριν από την έναρξη των σχολείων. 12μηνες συμβάσεις για όλους τους αναπληρωτές. Κατάργηση των Τρίμηνων συμβάσεων, της πρόσληψης ωρομίσθιων από τις διευθύνσεις και του θεσμού των ΑΜΩ.
  • Μέτρα ουσιαστικής ενίσχυσης της διαβίωσης των αναπληρωτών συναδέλφων με δωρεάν Μετακίνηση, επίδομα στέγασης, σίτιση κ.α.
Πανελλήνιες 2021: Κατά της ΕΒΕ οι μαθητές εσπερινών σχολείών

Συμμετέχουν και οι αναπληρωτές

Στην κινητοποίηση συμμετέχει ξανά και το Συντονιστικό Αναπληρωτών Αδιόριστων Εκπαιδευτικών τονίζοντας το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή εργασία.

Ολόκληρη η ανακοίνωση

Με το κλείσιμο της φετινής χρονιάς, το Υπουργείο Παιδείας διατείνεται ότι θα προχωρήσει σε μόνιμους διορισμούς στην γενική αγωγή, για όλες τις ειδικότητες (;) σε όλες τις βαθμίδες. Ο αριθμός των μόνιμων διορισμών, που έχει οριστεί στους 5.250, είναι όχι μόνο αναντίστοιχος των αναγκών, αλλά και προκλητικός για την ιστορία και τους αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος. Συγκεκριμένα, φέτος προσλήφθηκαν συνολικά πάνω από 44.000 αναπληρωτ(ρι)ές, ενώ οι συνταξιοδοτήσεις θα αγγίξουν τις 7.000! Η κυβέρνηση προκλητικά καυχιέται για το «σπάσιμο» της αδιοριστίας, ανακοινώνοντας πώς θα μονιμοποιήσει λιγότερους από όσους θα συνταξιοδοτηθούν και πιο συγκεκριμένα ούτε το 10% των προσλήψεων που πραγματοποιήθηκαν φέτος!

Τι θα συμβεί αν αποδεχτεί κανείς τον αριθμό της Κυβέρνησης και διεκδικήσει μόνο μια «δίκαιη» κατανομή, αναλογικά με τις προσλήψεις όλων των αναπληρωτ(ρι)ών; Τι κατανομή θα έχουν «ευνοημένοι» κλάδοι (φράση που δυστυχώς καλλιεργείται συντεχνιακά και με ανθρωποφαγικούς όρους διαχείρισης των πενιχρών διορισμών), όπως αυτός των δασκάλων;

Ας μιλήσουμε συγκεκριμένα και με χαρακτηριστικά παραδείγματα π.χ. στην πρωτοβάθμια: από τη μια οι συνάδελφοι/ισσες της θεατρικής αγωγής, με μόλις 2 οργανικά κενά σε όλη τη χώρα(!). Ακόμη και με την σύσταση όλων των οργανικών που απαιτούνται, στο σύνολο των 5.250 διορισμών, με βάση την περιβόητη «ισοκατανομή», θα εξασφάλιζαν μόλις 150 θέσεις, ενώ φέτος προσλήφθηκαν περίπου 1000 αναπληρωτ(ρι)ές θεατρικής αγωγής! Και από την άλλη, για τους δασκάλους αντιστοιχούν περίπου 1.200 μόνιμες θέσεις τη στιγμή που φέτος είχαμε πάνω από 12.000 προσλήψεις αναπληρωτ(ρι)ών ΠΕ70!

Παρόμοιο παράδειγμα είναι ο άλλος «ευνοημένος κλάδος» των φιλολόγων. Ενώ δουλεύουν πάνω από 3000 αναπληρωτ(ρι)ες, η «δίκαιη» κατανομή θα δώσει περίπου 330 μονιμοποιήσεις. Φυσικά το ΥΠΑΙΘ δεν προτίθεται να μοιράσει «δίκαια» την φτώχεια, αλλά θα κάνει τις μονιμοποιήσεις-ψίχουλα με βάση τα οργανικά κενά που η ίδια θα «μαγειρέψει». Ένα παράδειγμα είναι τα οργανικά κενά που έχουν δοθεί για μετατάξεις, όπου έχουμε μόλις 84 οργανικά κενά Φυσικών, ενώ φέτος δούλεψαν περίπου 800 αναπληρωτ(ρι)ες φυσικοί. Από την άλλη, υπάρχουν 334 οργανικές θέσεις Χημικών ενώ φέτος δούλεψαν 493 αναπληρωτ(ρι)ές. Τα οργανικά κενά βιολόγων και γεωλόγων παραδόξως ξεπερνούν σε αριθμό τις φετινές προσλήψεις αναπληρωτών!

Αντιλαμβανόμαστε όλες και όλοι ότι το πρόβλημα είναι συνολικό και η επίθεση στοχεύει την σταθερή και μόνιμη εργασία. Επιδιώκουν ένα σχολείο υποστελεχωμένο, με εργαζόμενους λάστιχο, που θα παραπαίουν μεταξύ ανεργίας και ελαστικής εργασίας κάθε χρόνο. Επομένως, η απάντηση στις πραγματικές ανάγκες δεν μπορεί να δοθεί μέσω της συζήτησης για ισοκατανομή, τεχνητούς διαχωρισμούς, συντεχνίες μοιράσματος ψίχουλων με όχημα τον ατομικό δρόμο.

Οι ανάγκες των μαθητ(ρι)ών για ολόπλευρη γνωστική, καλλιτεχνική, ψυχική, ηθική και σωματική ανάπτυξη, με κριτική– δημιουργική σκέψη, ιδιαίτερα στην περίοδο των αυξημένων απαιτήσεων της Covid εποχής, πρέπει να μπαίνουν πάντα μπροστά! Ταυτόχρονα, η πάγια απαίτηση για αποκλειστικά δημόσια δωρεάν εκπαίδευση στην υπηρεσία των μορφωτικών αναγκών των μαθητ(ρι)ών μας, χωρίς ταξικούς ή άλλους αποκλεισμούς, αποτελεί το συνολικό αίτημα του αγώνα μας!

Είναι ανάγκη να ξαναφέρουμε στο προσκήνιο επιθετικά, αποφασιστικά και με αίσθημα χρέους προς τις επόμενες γενιές, πως το δημόσιο σχολείο απαιτείται να λειτουργεί με ανώτερο όριο τους 15 μαθητ(ρι)ές ανά τμήμα. Αίτημα που χρειάζεται να ικανοποιηθεί ΤΩΡΑ και όχι μόνο λόγω της υγειονομικής κρίσης. Να παλέψουμε για ένα σχολείο που θα καλύπτεται το σύνολο των μαθημάτων όλων των ειδικοτήτων σε κάθε σχολείο, όχι ως λογιστικά νούμερα δυσεπίλυτων εξισώσεων που οδηγούν τους συναδέλφους σε 3, 4 και 5 σχολεία, ή στην απουσία κάποιων πιθανά μέχρι και το τέλος της σχολικής χρονιάς, ακόμη και σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Να διεκδικήσουμε την πλήρη στελέχωση όλων των δομών ειδικής αγωγής, των τμημάτων ένταξης και της παράλληλης στήριξης ένας-προς-έναν από την αρχή της χρονιάς και την πλήρη στελέχωση όλων των υποστηρικτικών δομών και του ολοήμερου για δημοτικό και νηπιαγωγείο!

Στα παραπάνω, απαραίτητη είναι η ΑΜΕΣΗ σύσταση οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες που εργάζονται στο δημόσιο σχολείο (θεατρολόγοι, εικαστικοί, μουσικοί, πληροφορική, ξενόγλωσσα μαθήματα κλπ) και η μάχη για την ΑΜΕΣΗ απόσυρση των απαράδεκτων ωρολογίων προγραμμάτων Κεραμέως. Τα νέα ΩΠΣ εξοβελίζουν ολόκληρες ειδικότητες από το δημόσιο σχολείο, καταργώντας γνωστικά αντικείμενα, όπως εικαστικά, κοινωνικές επιστήμες κ.α.

Χωρίς ταλαντεύσεις, τεχνητούς διαχωρισμούς και διαχειριστικές «λύσεις», τονίζουμε προς πάσα κατεύθυνση, πως δεν περισσεύει κανείς και καμιά! Δε θα υποταχθούμε στο ταβάνι των ορίων που θέτει το εκάστοτε υπουργείο, επιδιώκοντας να μετατοπίζει το βάρος της συζήτησης σε αριθμούς που δεν ανταποκρίνονται στην ερήμωση των σχολείων μας. Με αυτό το αίτημα ως οδηγό να αναδείξουμε τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων μας, τις πραγματικές ανάγκες του κόσμου της εργασίας, ενάντια στην ασφυκτική κατάσταση που διαμορφώνεται για τη 

ζωή χιλιάδων αναπληρωτ(ρι)ών, αλλά και την ίδια την παιδαγωγική λειτουργία του δημόσιου σχολείου.

Το μέλλον μας δεν είναι οι απαιτήσεις ΕΕ-ΟΟΣΑ-ΔΝΤ. Η πρόταση του ΟΟΣΑ για το δημόσιο σχολείο στην Ελλάδα είναι η διόγκωση και συνέχιση του θεσμού των αναπληρωτών, είναι η κατάργηση της μονιμότητας και αντικατάστασής τους με μακροχρόνιες συμβάσεις των εργαζομένων. Οι απαιτήσεις αυτών των οργανισμών προωθούνται εδώ και χρόνια από όλες τις κυβερνήσεις, που φόρτωσαν μνημόνια στις πλάτες του λαού. Κάνουν τώρα λόγο για το τέλος εποχής της μονιμότητας, προωθούν την ευελιξία στον χρόνο εργασίας και διαμορφώνουν ως τη μόνη «ρεαλιστική» εργασιακή συνθήκη αυτή της επισφάλειας και της διαρκούς αναζήτησης. Επιδιώκουν για τους εργαζόμενους την πειθάρχηση, την κινητικότητα και την αξιολόγηση που απολύει, αποκλείει και οδηγεί στην ανεργία!

Εκτός από τους αριθμούς-ψίχουλα που προγραμμάτισε η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και υλοποιεί η τωρινή, σημαντικό είναι και η χρήση του ν.4589/19. Με νωπές τις μνήμες του μεγαλειώδους αγώνα ενάντια στο προσοντολόγιο, χρειάζεται να σταθούμε τείχος αδιαπέραστο στην απρόσκοπτη εφαρμογή του. Ο νόμος Γαβρόγλου πετάει στην ανεργία χιλιάδες εργαζόμενους είτε για ένα παράβολο των 3 ευρώ είτε για άλλους τεχνικούς λόγους αποκλεισμού. Απαξιώνει τον μόχθο των φοιτητ(ρι)ών και των οικογενειών τους για την απόκτηση του πτυχίου που θα εξασφαλίζει αποκλειστικά τα εργασιακά δικαιώματα που απορρέουν από αυτό. Χτυπάει το δικαίωμα ενός εργαζόμενου να μην απολύεται, είτε μετά από 3 μήνες (γιατί το αποφάσισαν οι διευθυντές εκπαίδευσης), είτε οριστικά στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Επιδιώκει να παγιώσει μια κατάσταση που η προϋπηρεσία και η εργασία ενός εργαζόμενου να μην σημαίνει αυτόματα ότι θα μπορεί να ξαναδουλέψει. Το προσοντολόγιο αναγκάζει χιλιάδες εργαζόμενους αναπληρωτές, άνεργους και φοιτητές να αναλώνουν όλη τη ζωή τους σε ένα αέναο κυνήγι προσόντων, προκειμένου να αποδείξουν την καταλληλότητα και την αξία τους να εργάζονται. Μάλιστα κάθε δύο χρόνια, η κάθε πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ θα μπορεί να αλλάζει την μοριοδότηση και τα «κριτήρια» ή «προσόντα» που χρειάζονται. Αυτό το στοιχείο καθιστά τους πίνακες του προσοντολογίου κινούμενη άμμο, αφού την μια χρονιά μπορεί να φαίνεται κανείς «ευνοημένος», ενώ την επόμενη μπορεί κάλλιστα να βρεθεί απολυμένος. Δεν είναι σύστημα μονιμοποιήσεων, ούτε σύστημα πρόσληψης αναπληρωτών, αλλά σύστημα απολύσεων!

Συνεχίζουμε αγωνιστικά, έχοντας παρακαταθήκη την μεγάλη εικόνα από τους δρόμους, όπου το εκπαιδευτικό κίνημα επιμένει να βαδίζει με το κεφάλι ψηλά για την υπεράσπιση της εργασίας μας και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας.

  • Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτ(ρι)ων που έχουν δουλέψει με έστω και μία σύμβαση αποκλειστικά με το Πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. Κανένα ταβάνι, καμία υποτίμηση ή περικοπή της προϋπηρεσίας, ούτε μία μέρα χαμένη.
  • Κατάργηση του προσοντολογίου Γαβρόγλου (ν.4589) και του ν.Κεραμέως (ν.4692). Όχι στον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ/συνέντευξη.
  • Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας. Όχι σε εργαζόμενους πολλών ταχυτήτων, εξίσωση των δικαιωμάτων των εργαζομένων.
  • Δωδεκάμηνες  συμβάσεις αναπληρωτών (αποκλειστικά για τα έκτακτα λειτουργικά κενά) με πλήρη δικαιώματα.
  • Κατάργηση του θεσμού των 3μηνων, των ωρομίσθιων, του δικαιώματος προσλήψεων-απολύσεων στους τοπικούς διευθυντές εκπαίδευσης. Όχι στους τιμωριτικούς διετή αποκλεισμούς! Κατάργηση κάθε τιμωρίας/ποινής και αποκλεισμού εργαζομένων από την εργασία (παράβολα, ποινές, αποκλεισμοί προσοντολογίου, κ.α.)
  • Κανένα σχολείο χωρίς προσωπικό. Πλήρη στελέχωση όλων των δομών με όλο το προσωπικό όλων των ειδικοτήτων & ΕΕΠ/ΕΒΠ.
  • Σύσταση οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες και κλάδους.
  • Μείωση του εργάσιμου χρόνου, μείωση του ορίου συνταξιοδότησης, πλήρης σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας και μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα (15 μαθητές) για την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
  • Αυξήσεις στους μισθούς – Ζωή με αξιοπρέπεια
  • Καλούμε όλους τους ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ, ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να πάρουν θέση ΤΩΡΑ για όλα αυτά τα ζητήματα!  Να στηρίξουν το παρόν ψήφισμα και να προχωρήσουν  με αποφασιστικό νικηφόρο τρόπο σε αγωνιστικά βήματα για το τέλος της ελαστικής εργασίας και τη μονιμοποίηση ΤΩΡΑ όλων των αναπληρωτ(ρι)ών, ως απαραίτητο όρο ανάσας και στοιχειώδους λειτουργίας των σχολείων μας! Σε συνθήκες αποψίλωσης του δημόσιου σχολείου, κατακρεουργημένων διορισμών, άνευ όρων γενίκευσης της ελαστικής εργασίας, δεν αντιστοιχεί η αφωνία και η απραξία. Δεν μας αντιστοιχεί μια συντεχνιακή διεκδίκηση περισσότερων θέσεων για τον κάθε κλάδο στην κατανομή αυτών των λιγοστών αριθμών του ΥΠΑΙΘ. Δεν αντιστοιχεί η απουσία κριτικής στον ν.4589 και του βασικού αιτήματος για κατάργησή του.

    Σε αυτές τις συνθήκες, μας αντιστοιχεί το αίτημα για κατάργηση της ελαστικής εργασίας

    Χρειάζεται να απαντήσουμε με αίτημα την μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτ(ρι)ων που έχουν δουλέψει με έστω και μία σύμβαση αποκλειστικά με το Πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία

    Χρειάζονται κινητοποιήσεις πανελλαδικού χαρακτήρα, με απεργιακά χαρακτηριστικά

    Κριτήριό μας το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά όλων

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσλήψεις στο Ίδρυμα Ωνάση - Στείλτε το βιογραφικό σας εδώ

Μητέρα επιτέθηκε βάναυσα σε εκπαιδευτικό μέσα σε σχολείο

Ο καθηγητής του ΕΠΑΛ που χειροδίκησε σε μαθήτρια και η έκπληκτη κοινή γνώμη

ΜΟΝΟ 111 ΕΥΡΩ το Online εύκολο μοριοδιωτούμενο Lower - Proficiency που παίρνεις σε 2 ημέρες! - ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ μόνο σε Reading - Listening

Αυτά είναι τα 9μηνα σεμινάρια που Μοριοδοτούν Εκπαιδευτικούς και ξεκινούν το ΝΟΕΜΒΡΙΟ με μόνο 25 ευρώ τον μήνα

ECDL | Πιστοποίηση Υπολογιστών ΜΟΝΟ 95 ΕΥΡΩ για  ΑΣΕΠ , ΔΙΩΡΙΣΜΟΥΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΚΑΙ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ

σχετικά άρθρα

Γιάννης Αντετοκούνμπο: Πάρτι στο Μιλγουόκι για τα γενέθλιά του με τούρτες και... συρτάκι
Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο έφερε την τούρτα γενεθλίων στο κεφάλι του φροντιστή των Μιλγουόκι Μπακς
Γιάννης Αντετοκούνμπο: Πάρτι στο Μιλγουόκι για τα γενέθλιά του με τούρτες και... συρτάκι
αίθουσα σχολείου πότε ανοίγουν
Σχολεία: Τα επόμενα βήματα που ζητά το ΥΠΑΙΘ για την αξιολόγηση
Αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων: Άνοιξε η εφαρμογή για την καταχώρηση των σχεδίων δράσης των εκπαιδευτικών από τους συντονιστές εκπαιδευτικούς
Σχολεία: Τα επόμενα βήματα που ζητά το ΥΠΑΙΘ για την αξιολόγηση
emvolio
Κορονοϊός: Ποιο εμβόλιο είναι το καλύτερο για δεύτερη δόση σύμφωνα με νέα έρευνα
Οι εμβολιασμένοι έχουν καλύτερη προστασία από τον κορονοϊό όταν μετά την πρώτη δόση εμβολίου AstraZeneca ή Pfizer/BioNTech κάνουν εμβόλιο Moderna,...
Κορονοϊός: Ποιο εμβόλιο είναι το καλύτερο για δεύτερη δόση σύμφωνα με νέα έρευνα