Αναπληρωτές: Σύσταση οργανικών θέσεων για όλους τους κλάδους
Επιστολή αναπληρωτών εκπαιδευτικών Θεατρικής Αγωγής (ΠΕ91), Εικαστικών (ΠΕ08) και Μουσικής (ΠΕ79) που φέτος εργάζονται στο νομό Μεσσηνίας προς το Υπουργείο Παιδείας

Επιστολή προς τις αρμόδιες αρχές του Υπουργείου Παιδείας έστειλαν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής (ΠΕ91), Εικαστικών (ΠΕ08) και Μουσικής (ΠΕ79) που φέτος εργάζονται στο νομό Μεσσηνίας.

«Κάποιοι από μας υπηρετούμε το δημόσιο ελληνικό σχολείο αναπληρώνοντας τον εαυτό μας από το 2002, καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες», αναφέρουν στην επιστολή τους οι εκπαιδευτικοί και συνεχίζουν: «Κάθε χρόνο περνάμε την ίδια αγωνία  ως προς την τοποθέτηση μας, μιας και παρατηρείται το φαινόμενο οι περισσότερες κατά τόπους διευθύνσεις να αποκρύπτουν τα λειτουργικά κενά και  τα μαθήματα μας δίνονται ως δεύτερη ανάθεση σε άλλες ειδικότητες, παρακάμπτοντας σχετική απόφαση του ΣτΕ που θέτει συγκεκριμένες  προϋποθέσεις στην δεύτερη ανάθεση μαθημάτων αισθητικής αγωγής σε μη εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς». 

Οι αναπληρωτές διεκδικούν μεταξύ άλλων σύσταση οργανικών θέσεων, ισοκατανομή των θέσεων στις επικείμενες προσλήψεις για τους κλάδους τους καθώς και διδασκαλία των μαθημάτων τους αποκλειστικά από εκπαιδευτικούς των ΠΕ 91, ΠΕ08 & ΠΕ79.01.

Η επιστολή

ΘΕΜΑ: ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ & ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΣΟΚΑΤΑΝΟΜΗ ΣΤΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ 
 
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ Παιδείας, 
Αξιότιμες κυρίες και αξιότιμοι κύριοι Υφυπουργοί, 
Αξιότιμε Γενικέ Γραμματέα, 
Αξιότιμοι και αξιότιμες συνεργάτες κ. Υπουργού. 
 
Είμαστε αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής (ΠΕ91), Εικαστικών (ΠΕ08) και Μουσικής (ΠΕ79) που φέτος εργαζόμαστε στο νομό Μεσσηνίας. Κάποιοι από μας υπηρετούμε το δημόσιο ελληνικό σχολείο αναπληρώνοντας τον εαυτό μας από το 2002, καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες. Κάθε χρόνο περνάμε την ίδια αγωνία  ως προς την τοποθέτηση μας, μιας και παρατηρείται το φαινόμενο οι περισσότερες κατά τόπους διευθύνσεις να αποκρύπτουν τα λειτουργικά κενά και  τα μαθήματα μας δίνονται ως δεύτερη ανάθεση σε άλλες ειδικότητες, παρακάμπτοντας σχετική απόφαση του ΣτΕ που θέτει συγκεκριμένες   προϋποθέσεις στην δεύτερη ανάθεση μαθημάτων αισθητικής αγωγής σε μη εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς . 

Ζούμε χρόνια τώρα την εργασιακή ανασφάλεια δουλεύοντας με επισφαλείς εργασιακές σχέσεις (ωρομίσθιοι, αναπληρωτές) και με μειωμένα δικαιώματα, αλλά με τις ίδιες υποχρεώσεις με τους μόνιμους συναδέλφους μας, χωρίς να γνωρίζουμε αν θα επαναπροσληφθούμε  το Σεπτέμβρη. 

Η ανησυχία μας ύστερα από την κατάργηση του μαθήματος της Θεατρικής αγωγής στις τάξεις Ε’ και Στ’ Δημοτικού , των «Στοιχείων θεατρολογίας» και των Εικαστικών μαθημάτων στο Λύκειο  είναι απολύτως δικαιολογημένη και  εντείνεται ολοένα και περισσότερο. Η αναζήτηση υπεύθυνης απάντησης από το αρμόδιο ΥΠΑΙΘ, για τη σύσταση οργανικών θέσεων, ανάμεσα σε άλλους, για τους δύο κλάδους (Θεατρικής αγωγής ΠΕ91 και Εικαστικών ΠΕ08) και το δίκαιο αίτημα για ισοκατανομή ανάλογα με τις πάγιες λειτουργικές ανάγκες και τις αντίστοιχες προσλήψεις ανά κλάδο, λίγο πριν την ανακοίνωση αριθμού θέσεων για τους επικείμενους διορισμούς στην εκπαίδευση, έχει μείνει μέχρι την ώρα χωρίς κανένα αντίκρισμα.  

Στον 21ο αιώνα τα μαθήματά της Θεατρικής Αγωγής, των Εικαστικών και της Μουσικής στην χώρα που γέννησε το Θέατρο και έδωσε τα φώτα του πολιτισμού μέσω της επιστήμης και της τέχνης σε όλη την Ευρώπη δεν μπορεί να θεωρούνται πολυτέλεια αλλά επιτακτική αναγκαιότητα. Στη σύγχρονη εποχή, την ώρα που το σχολείο καλείται όχι να μεταδίδει στείρα γνώση, αλλά μέσα από την εξειδίκευση του προσωπικού, να προσβλέπει ώστε οι μαθητές να αναπτύσσουν δεξιότητες και αυτοπεποίθηση, να καλλιεργούν την δημιουργικότητα, τη φαντασία, την ενσυναίσθηση, τη συνεργασία και την αισθητική τους, ανοίγοντας διαρκώς νέους ορίζοντες στη σκέψη και στον τρόπο δράσης τους, μόνο με την πολύπλευρη-εναλλακτική παρουσία των μαθημάτων της αισθητικής αγωγής, είναι δυνατό να πραγματώσει την επίτευξη του στόχου του. Στην σύγχρονη εποχή , την ώρα που στην διεθνή  εκπαιδευτική διαδικασία S.T.E.M.  από το 2015  ακόμη προστίθεται το A ( Arts) και γίνεται S.T.E.A.M.  και καθίσταται πλέον παγκόσμια εκπαιδευτική τάση, καθώς οι Τέχνες (Θέατρο, Εικαστικά , Μουσική ) προσθέτουν στα οφέλη του S.T.E.M. και την πρωτότυπη σκέψη και ευελιξία, την ικανότητα παραγωγής πρωτότυπων ιδεών που γίνονται πράξη και την δημιουργική και κριτική αντίληψη των πραγμάτων με την χρήση της λεπτομερούς παρατήρησης και φαντασίας, την ίδια ώρα το ελληνικό δημόσιο  σχολείο επιλέγει να κάνει πολλά βήματα πίσω περικόπτοντας τα μαθήματα Τέχνης και βυθίζοντας τους εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς που τα διδάσκουν στην ανασφάλεια.  

Στο νομό Μεσσηνίας όλα τα λειτουργικά κενά των ειδικοτήτων μας  που δίνονται προς κάλυψη , ειδικά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, καλύπτονται αποκλειστικά από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, αφού οργανικές θέσεις δεν έχουν συσταθεί , μόνιμοι εκπαιδευτικοί ΠΕ91 δεν υπάρχουν , ενώ οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί ΠΕ08 και ΠΕ79.01 είναι ελάχιστοι και αδυνατούν να καλύψουν όλες τις ανάγκες.   

Εμείς δεν είμαστε αριθμοί, αλλά οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους, καθώς κάθε Σεπτέμβρη προσλαμβάνονται περί τους 800 εκπαιδευτικούς Θεατρικής αγωγής, 1200 Εικαστικών και 700 Μουσικής. Αριθμοί που φανερώνουν τα οργανικά και λειτουργικά κενά των κλάδων μας.  

Ύστερα από τη χρόνια αδιοριστία λόγω των δυσμενών μνημονιακών συνθηκών και με αφορμή την προκήρυξη 2ΓΕ – 2019 του ΑΣΕΠ  ήρθε η ώρα να τύχουμε και εμείς δίκαιης μεταχείρισης και μια μόνιμης ισότιμης θέσης ανάμεσα στους συναδέλφους μας, προάγοντας την αξία της τέχνης στην εκπαίδευση τόσο για μας όσο και για τους μαθητές μας. 

Για όλα τα παραπάνω διεκδικούμε: 

-Σύσταση οργανικών θέσεων για τους κλάδους μας και για όλους τους κλάδους που δεν έχουν ακόμα συσταθεί. 

-Ισοκατανομή των θέσεων στις επικείμενες προσλήψεις για τους κλάδους μας και όλους τους κλάδους ανάλογα με τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες (χωρίς διαχωρισμό σε πρωτεύοντα και δευτερεύοντα μαθήματα). 

-Διδασκαλία των μαθημάτων μας αποκλειστικά από εκπαιδευτικούς των κλάδου ΠΕ 91, ΠΕ08 & ΠΕ79.01. Η ανάθεση των μαθημάτων της αισθητικής αγωγής σε εκπαιδευτικούς ΠΕ70 όχι μόνο υπονομεύει τα επαγγελματικά μας δικαιώματα και υποβαθμίζει τον ρόλο των αντίστοιχων Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων, αλλά πρωτίστως υποβιβάζει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας. 

-Επαναφορά  της Θεατρικής Αγωγής στην Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού και των «Στοιχείων Θεατρολογίας» στο Λύκειο. Επαναφορά των Εικαστικών μαθημάτων στο Λύκειο(τη στιγμή που υπάρχει και ως εξεταζόμενο μάθημα τις πανελλαδικές εξετάσεις). Επαναφορά του μαθήματος της Μουσικής ως επιλεγόμενου στο Λύκειο. 

Ανάγκη για 10.500 διορισμούς σε μία φάση εφόσον τα κενά φτάνουν πλέον τις 50.000. 

Με εκτίμηση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 9/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα