Θέατρο
Οι πρόεδροι των Τμημάτων Θεατρικών Σπουδών και Θεάτρου των ελληνικών ΑΕΙ ζητούν τη θέσπιση οργανικών θέσεων ΠΕ 91 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, εν όψει των μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών

Eπιστολή-υπόμνημα προς τον πρωθυπουργό και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας στέλνουν οι πρόεδροι των Τμημάτων Θεατρικών Σπουδών και Θεάτρου των ελληνικών ΑΕΙ, ζητώντας άμεσα νομοθετική παρέμβαση για την δημιουργία οργανικών θέσεων ΠΕ91.01 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ενόψει των επικείμενων διορισμών εκπαιδευτικών.

«Τη διδασκαλία του Θεάτρου στα σχολεία μας, Γενικής και Ειδικής Αγωγής, για 20 χρόνια υποστηρίζει πλήθος αναπληρωτών θεατρολόγων, εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ91.01. Στο σύνολο των περίπου 1000 εκπαιδευτικών θεατρολόγων που υπηρετούν στα δημόσια σχολεία φέτος, οι 913 είναι αναπληρωτές και οι 75 μόνιμοι εκπαιδευτικοί, που διορίστηκαν μέσω του τελευταίου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει ότι για πάρα πολλά χρόνια οι ίδιοι άνθρωποι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς λειτουργικές ανάγκες των σχολικών μονάδων», επισημαίνουν οι πρόεδροι των Τμημάτων Θεατρικών Σπουδών και Θεάτρου.

Παράλληλα, τονίζουν:

«Γνωρίζουμε ότι για τους διορισμούς είναι προϋπόθεση η ύπαρξη οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Θεωρούμε ότι είναι κρίσιμη η ώρα ώστε να γίνει η απαραίτητη νομοθετική παρέμβαση και να αρθεί το συγκεκριμένο εμπόδιο, προκειμένου, στο πλαίσιο των επικείμενων διορισμών των 10.500 εκπαιδευτικών, για τον κλάδο ΠΕ91.01 να υπάρχει το πλήθος εκείνων των θέσεων που να ανταποκρίνεται στις οργανικές ανάγκες των εκπαιδευτικών μονάδων, τις οποίες κάθε χρόνο καλύπτουν 900 και πλέον αναπληρωτές».

Αναλυτικά το υπόμνημα:

Προς: τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη

Κοιν: Υπουργό Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως

Υφυπουργό Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή

Υφυπουργό Παιδείας, κ. Aγγελο Συρίγο

Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας κ. Aλ. Κόπτση

Θέμα: «Θέσπιση οργανικών θέσεων ΠΕ 91 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση»

Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,

Η διδασκαλία του Θεάτρου στο σχολείο, μέσα από τα μαθήματα Θεατρική Αγωγή και Στοιχεία Θεατρολογίας, είναι ένα πολυσύνθετο ‘εργαλείο’ για την καλλιτεχνική και συνάμα ψυχοσυναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών. Οι μαθητές και οι μαθήτριες μαθαίνουν να συνεργάζονται, να γίνονται μέλη ενεργά μιας ομάδας, κοινωνικοποιούνται, καλλιεργούν και αναπτύσσουν τα εκφραστικά τους μέσα και την ικανότητά τους στην επικοινωνία, χρησιμοποιούν και αναπτύσσουν τη φαντασία τους και τη δημιουργικότητά τους, καλλιεργούν την ενσυναίσθηση και αναπτύσσουν μια θετική στάση ζωής. Παράλληλα, μέσα από τη Θεατρική Αγωγή οι μαθητές και οι μαθήτριες μπορούν να προσεγγίσουν, με βιωματικό και ασφαλή τρόπο, πολλά κοινωνικά ζητήματα, όπως, το κεφάλαιο της ενδοσχολικής βίας (bullying) και φυσικά, να κατανοήσουν βιωματικά έννοιες από όλα τα γνωστικά αντικείμενα. Ας μην ξεχνάμε ότι μέσα από τη Θεατρική Αγωγή γνωρίζουν και την πλούσια ιστορία του τόπου μας σε αυτή τη σημαντική μορφή τέχνης, που γεννήθηκε στην Ελλάδα, και προσεγγίζουν τα μεγάλα θεατρικά έργα του ελληνικού και του παγκόσμιου ρεπερτορίου.

Τη διδασκαλία του Θεάτρου στα σχολεία μας, Γενικής και Ειδικής Αγωγής, για 20 χρόνια υποστηρίζει πλήθος αναπληρωτών θεατρολόγων, εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ91.01. Στο σύνολο των περίπου 1000 εκπαιδευτικών θεατρολόγων που υπηρετούν στα δημόσια σχολεία φέτος, οι 913 είναι αναπληρωτές και οι 75 μόνιμοι εκπαιδευτικοί, που διορίστηκαν μέσω του τελευταίου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008.

Το γεγονός αυτό καταδεικνύει ότι για πάρα πολλά χρόνια οι ίδιοι άνθρωποι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς λειτουργικές ανάγκες των σχολικών μονάδων.

Γνωρίζουμε ότι για τους διορισμούς είναι προϋπόθεση η ύπαρξη οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Θεωρούμε ότι είναι κρίσιμη η ώρα ώστε να γίνει η απαραίτητη νομοθετική παρέμβαση και να αρθεί το συγκεκριμένο εμπόδιο, προκειμένου, στο πλαίσιο των επικείμενων διορισμών των 10.500 εκπαιδευτικών, για τον κλάδο ΠΕ91.01 να υπάρχει το πλήθος εκείνων των θέσεων που να ανταποκρίνεται στις οργανικές ανάγκες των εκπαιδευτικών μονάδων, τις οποίες κάθε χρόνο καλύπτουν 900 και πλέον αναπληρωτές.

Τα Τμήματα Θεατρικών Σπουδών και Θεάτρου υπηρετούν την επιστήμη και την τέχνη του θεάτρου τριάντα χρόνια τώρα και με το επιστημονικό και διδακτικό τους έργο έχουν μορφώσει πλήθος επιστημόνων θεατρολόγων, με σκοπό να υπηρετήσουν από όλες τις δυνατές θέσεις την καλλιέργεια και την ανάπτυξη του θεάτρου στην πατρίδα μας. Η θέση τους στον χώρο του σχολείου είναι κρίσιμη, διότι μπορούν να συμβάλουν αποφασιστικά στη μόρφωση των παιδιών, στην ψυχοπνευματική τους ανάπτυξη και στην ολοκληρωμένη αισθητική τους καλλιέργεια.

Το σχολείο του 21ου αιώνα χρειάζεται τους επιστήμονες θεατρολόγους οργανικά ενταγμένους στη λειτουργία του ώστε να υποστηρίξουν την παιδαγωγική και διδακτική του ανάπτυξη.

Οι Πρόεδροι των Τμημάτων Θεατρικών Σπουδών και Θεάτρου των Ελληνικών ΑΕΙ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΟΦ: Ανακαλείται παρτίδα του δημοφιλούς αντιβιοτικού Fucidin – Τι επικίνδυνο βρέθηκε στα χάπια

Voucher 2250 ευρώ σε ανέργους με ΚΑΥΑΣ DYPAHS - ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΕΚΕΚ ΕΔΩ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 1/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxolikes_monades.jpg
Ειδική Αγωγή: Ποιες ΣΜΕΑΕ ανοίγουν, ποιες καταργούνται και ποιες αναβαθμίζονται
Νέος σχεδιασμός για τις ΣΜΕΑΕ: Ριζικές αλλαγές σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Ειδική Αγωγή
Ειδική Αγωγή: Ποιες ΣΜΕΑΕ ανοίγουν, ποιες καταργούνται και ποιες αναβαθμίζονται
τράπεζες
Έρχεται κοινό δίκτυο ΑΤΜ για όλες τις τράπεζες – Ποιες χρεώσεις καταργούνται από τις 11 Αυγούστου
Νέο μοντέλο με κοινόχρηστα ΑΤΜ εξετάζουν οι τράπεζες, με στόχο την κατάργηση προμηθειών και χαμηλότερο κόστος για τους καταναλωτές
Έρχεται κοινό δίκτυο ΑΤΜ για όλες τις τράπεζες – Ποιες χρεώσεις καταργούνται από τις 11 Αυγούστου
Έβρος
Έβρος: 150 άγρια άλογα εγκλωβισμένα σε νησίδα χωρίς νερό – Επιχείρηση διάσωσης από φορείς
Εδώ και εβδομάδες μεταφέρονται καθημερινά νερό και τροφή στη νησίδα των 17.000 στρεμμάτων (video)
Έβρος: 150 άγρια άλογα εγκλωβισμένα σε νησίδα χωρίς νερό – Επιχείρηση διάσωσης από φορείς
ιεπ
Ασυλία υπό όρους για τους αξιολογητές σχολικών βιβλίων: Ποιοι απαλλάσσονται από ευθύνη στο ΙΕΠ
Η νέα ρύθμιση του Υπουργείου Παιδείας θωρακίζει τους αξιολογητές σχολικών βιβλίων του ΙΕΠ από προσωπική ευθύνη, με σαφείς προϋποθέσεις και εξαιρέσεις
Ασυλία υπό όρους για τους αξιολογητές σχολικών βιβλίων: Ποιοι απαλλάσσονται από ευθύνη στο ΙΕΠ