Την ερχόμενη εβδομάδα ενδέχεται να ξεκινήσουν οι πρώτες επαφές του Υπουργείου Παιδείας με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες για το θέμα των διορισμών εκπαιδευτικών, χωρίς ακόμα να μπορεί να πει κανείς αν θα γίνουν και οι 10.500 σε μια φάση εφέτος όπως επιτακτικά ζητούν οι ομοσπονδίες λόγω του μεγάλου πλήθους των αφυπηρετήσεων.
Πάντως οι διορισμοί, είτε γίνουν 5.250 εφέτος και άλλοι τόσοι του χρόνου είτε όλοι μαζί (το συζητά ακόμα η κυβέρνηση) δε θα λύσουν το πρόβλημα των δεκάδων χιλιάδων κενών που έχουν ήδη προκύψει, οπότε το φαινόμενο της πρόσληψης χιλιάδων αναπληρωτών δεν πρόκειται να το ξεχάσουμε εύκολα.
Ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ κ.Θεοδωρος Τσούχλος μιλώντας στο alfavita.gr, ανέφερε ότι η ΟΛΜΕ ζήτησε ήδη συνάντηση την ερχόμενη εβδομάδα με την κ.Κεραμέως, μετά πό την ολοκλήρωση των συναντήσεων της Ομοσπονδίας με τα πολιτικά κόμματα. Σύμφωνα με τον κ.Τσούχλο, ένα αρχικό χρονολόγιο που είναι εφικτό για τις προσλήψεις, έχει ως εξής:
Το πιθανό χρονολόγιο των διορισμών
-Την περασμένη Τρίτη 13/4 υπήρξε η πρώτη επικοινωνία για το θέμα με την υπουργό Παιδείας. Η κ.Κεραμέως ενημέρωσε την ΟΛΜΕ για την έναρξη των εμβολιασμών των εκπαιδευτικών και στο περιθώριο αυτής της ενημέρωσης της ζητήθηκε συνάντηση την ερχόμενη εβδομάδα κιόλας (και) για το ζήτημα των προσλήψεων.
-Πριν το Πάσχα, πιθανώς στις 23/4 είτε μεταξύ 26-29/4 να επακολουθήσει συνάντηση ΟΛΜΕ-Κεραμέως για προκαταρκτική συζήτηση. Η ΟΛΜΕ προτείνει οι διορισμοί να γίνουν σε μια φάση, δηλαδή εφέτος και οι 10.500, καθώς τα κενά είναι ήδη πολλά περισσότερα ενώ οι αφυπηρετήσεις συνεχίζονται. Σε αυτή την περίπτωση θα ζητήσει από το υπουργείο δέσμευση ότι και τον επόμενο χρόνο θα γίνουν κάποιοι μόνιμοι διορισμοί, ανάλογα με την πορεία των αφυπηρετήσεων και τα κενά του επόμενου έτους. Αν αυτό γίνει δεκτό, τότε η ΟΛΜΕ προτείνει στο πλαίσιο της ισονομίας η κατανομή των προσλήψεων ανάμεσα σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση να είναι 50-50%, δεδομένου ότι ελλείψεις υπάρχουν μεγάλες και στις δύο βαθμίδες. "Λόγω των αφυπηρετήσεων πχ, προέκυψαν εφέτος πολλά κενά σε Φιλόλογους", λέει ενδεικτικά ο κ.Τσούχλος. Βέβαια τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά και ήδη οι δάσκαλοι έχουν αρχίσει να κινητοποιούνται.
Η ΔΑΚΕ Π.Ε ζητά μια φάση διορισμών και 70% στην Πρωτοβάθμια
Ενδεικτικά η ΔΑΚΕ Π.Ε μόλις χτες, έκανε λόγο για την ανάγκη 10.500 μόνιμων διορισμών «με δίκαιη κατανομή σε μία φάση» η ΔΑΚΕ Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ακόμα, σημειώνει ότι «το ποσοστό διορισμών που θα διατεθεί για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση να φτάνει το 70% του συνολικού αριθμού».
«Είναι επιτακτική ανάγκη η κυβέρνηση να προχωρήσει στην άμεση πραγματοποίηση, σε μία φάση, πριν την έναρξη του νέου σχολικού έτους, τουλάχιστον, 10.500 διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ως πρώτο, βασικό βήμα κάλυψης των κενών που έχουν δημιουργηθεί μετά τον συνολικό αριθμό αφυπηρετήσεων την τελευταία δεκαετία που συνοδεύτηκε και από την παντελή απουσία διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών στη Γενική Αγωγή», σημειώνει η ΔΑΚΕ ΠΕ σε ανακοίνωσή της.
"Εμφύλιος" για την κατανομή
Αφού πάντως καθοριστούν τα ποσοστά ανά βαθμίδα, θα ξεκινήσει και ο αναμενόμενος σε κάθε περίοδο προσλήψεων "εμφύλιος τσακωμός" ανάμεσα στις ειδικότητες για την κατανομή. Η Πρψωτοβάθμια θα ζητήσει περισσότερους νηπιαγωγούς για τη δίχρονη προσχολική αγωγή και δασκάλους στα Ολοήμερα, η Δευτεροβάθμια έχει να επικαλεστεί τα κενά λόγω συνταξιοδοτήσεων ακόμα και σε βασικές ειδικότητες όπως Φιλόλογοι, Μαθηματικοί κ,α επικαλούμενη τις Πανελλήνιες. Ήδη εχουν αρχίσει τις "ζυμώσεις" και οι ειδικότητες: λχ θέσπιση οργανικών θέσεων, ισοκατανομή στις προσλήψεις και διδασκαλία της θεατρικής αγωγής μόνο από εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ 91 , ζητούν μεταξύ άλλων αναπληρωτές Θεατρολόγοι από την Ημαθία.
"...αν νιώσουν ότι υπάρχει κίνημα που διεκδικεί"
Πάντως όπως έχουν παρατηρήσει πολλοί εκπαιδευτικοί, ο εμφύλιος για την κατανομή δεν έχει νόημα. "Δε θα εξαρτηθεί από τις πιέσεις των αιρετών, ούτε των ομοσπονδιών, ούτε κανενός. Θα προκύψει από τα οργανικά κενά και την διαθεσιμότητα πιστώσεων ΕΣΠΑ στο μέλλον, για την κάθε ειδικότητα. Δεν θα προκύψει από τις απαιτήσεις της πιο ισχυρής συντεχνίας. Αυτές λίγο ίσως επηρεάσουν, κυρίως επειδή οι ιθύνοντες αδιαφορούν αδιακρίτως για όλες τις ειδικότητες. Μικροεξυπηρετήσεις, αν υπάρξουν, δεν μπορούν να επηρεάσουν τη συνολική στρατηγική σε αξιοσημείωτο βαθμό. Οι πολιτικοί αδιαφορούν για πρόσωπα και συντεχνιακά συμφέροντα, παρότι τα χρησιμοποιούν για να διασπάσουν το εκπαιδευτικό κίνημα και τις διεκδικήσεις του. Νοιάζονται μόνο για το πολιτικό κόστος και την εφαρμογή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής τους. Τεράστιο πρόβλημα προκύπτει για πολλές ειδικότητες, για τις οποίες δεν έχουν πότε ιδρυθεί -πλην ελαχίστων- οργανικά κενά. Μόνη λύση είναι η δυναμική διεκδίκηση ίδρυσης νέων οργανικών θέσεων. Δυστυχώς ήδη πολλά ΠΥΣΠΕ στην εκτίμηση οργανικής σύνθεσης που έφτιαξαν αυτές τις μέρες, δεν προτείνουν ίδρυση νέων οργανικών. Μόνο αν νιώσουν ότι υπάρχει κίνημα που διεκδικεί, ενοχλεί και προκαλεί πολιτικό κόστος, μόνο τότε θα υπάρξει αποτέλεσμα σε αυτό το ζήτημα", αναφέρει ο εκπαιδευτικός Αντώνης Καραφώτης
Ο Μάϊος μας έρχεται
-Μέσα στο Μάϊο να ακολουθήσουν συναντήσεις των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών με τους παράγοντες του Υπουργείου, προκειμένου να καθοριστούν τα ακριβή ποσοστά τόσο ανά βαθμίδα εκπαίδευσης, όσο και ανά ειδικότητα εκπαιδευτικών και να βγει η προκήρυξη των προσλήψεων.
-Τον Ιούνιο αναμένεται η ανακοίνωση των τελικών πινάκων από το ΑΣΕΠ. Οι πίνακες έχουν ήδη καθυστερήσει και όπως αναφέρει ο Νεκτάριος Κορδής μέχρι στιγμής, παρά τις παρεμβάσεις των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών και την κατάθεση επερωτήσεων και τροπολογιών στη Βουλή, το ζήτημα δεν έχει επιλυθεί από την κυβέρνηση και τα αρμόδια υπουργεία. Απαιτούμε από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να ανακοινώσει άμεσα το χρονοδιάγραμμα των μόνιμων διορισμών στην Εκπαίδευση γιατί οποιαδήποτε καθυστέρηση εγείρει σοβαρές υπόνοιες για μη πραγματοποίησή τους.
-Εφόσον οι εξελίξεις ακολουθήσουν όντως αυτό το ρυθμό, τότε τον Αύγουστο πλέον μπορεί να έχουμε τους πρώτους μόνιμους διορισμούς στη γενική εκπαίδευση μετά από πολλά χρόνια αδιοριστίας, που οδήγησαν εφέτος σε σχεδόν 50.000 προσλήψεις αναπληρωτών. Αυτό είναι και το πλέον πιθανό όχι μόνο γιατί οι διορισθέντες θα πρέπει να προετοιμαστούν, αλλά ιδίως γιατί αν η κ.Κεραμέως τις αφήσει για Σεπτέμβριο τότε το επόμενο σχολικό έτος θα ξεκινήσει κι αυτό "κολοβό", ενδεχόμενο καταστροφικό μετά και από το εφετινό "λουκέτο" στα σχολεία λόγω κορονοϊού.
Αναπληρωτές εργάζονται από τον...περασμένο αιώνα!
"Εχουμε αναπληρωτές που εργάζονται έτσι από τον...περασμένο αιώνα!", παρατηρεί ο κ.Τσούχλος, τονίζοντας ότι αυτοί οι άνθρωποι πρέπει επιτέλους να μονιμοποιηθούν. Επιπλέον, η ίδια η κ.Κεραμέως έχει εξαγγείλει μόνιμους διορισμούς πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς το Σεπτέμβριο κατά την τηλεδιάσκεψη που πραγματοποίησε αρχές Μαρτίου με εκπροσώπους της ΟΛΜΕ. Όπως τόνισε η ίδια, η διαδικασία των διορισμών αναμένεται να πραγματοποιηθεί με το ισχύον σύστημα.
Και μέσα σε όλα αυτά, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο ΟΟΣΑ στη νέα του Έκθεση «Going for Growth 2021» για την αντιμετώπιση υποτίθεται της κρίσης του κορονοϊού όσο και των μακροπρόθεσμων προκλήσεων, προτείνει για την εκπαίδευση μεταξύ άλλων την «σταδιακή μετατροπή των σημερινών συμβάσεων μονιμότητας των εκπαιδευτικών σε μακροχρόνιες συμβάσεις που θα ενισχύσουν και θα επιβραβεύσουν την αποδοτικότητα τους»
Τα συμπεράσματα δικά σας...
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη