Αναγκαία μία ριζική αναδιάρθρωση της ύλης την επόμενη χρονιά
Ευκαιρία για αναστοχασμό των εκπαιδευτικών και για αναθεώρηση των προτεραιοτήτων των σωματείων τους

Το τελευταίο διάστημα η τηλεκπαίδευση έχει φτάσει στα όρια της, καθώς μαθητές και καθηγητές έχουν πια κουραστεί πολύ και απηυδήσει με τους γνωστούς διαλόγους: «Με ακούς Γιάννη;», «Κύριε δε σας βλέπω», «δε μπορούσα να μπω κύριε» κ.λ.π. Το μάθημα  γίνεται πιά με 3-4 μαθητές, ενώ εκείνοι που δεν έχουν ή «δεν έχουν» μικρόφωνο διαρκώς αυξάνονται.  Προσωπικά για πολλούς μαθητές δεν έχω εικόνα, καμία φορά δεν έχω ιδέα για το αν καταλαβαίνουν ή όχι, παρότι καταβάλλω προσπάθεια. Ταυτόχρονα ένας ιδιότυπος ιδρυματισμός απλώνεται διαρκώς και σε κάποιους καλούς μαθητές που ομολογούν ότι δε θέλουν να ανοίξει το σχολείο! Το ίδιο σε κάποιο βαθμό ισχύει και για εμάς τους καθηγητές!

Το αποτύπωμα της φετινής μη κανονικότητας θα είναι σοβαρό και σε ψυχολογικό - κοινωνικό επίπεδο για τους μαθητές, αλλά και σε μαθησιακό επίπεδο. Τουλάχιστον για το τελευταίο, που θεωρητικά είναι πιο εύκολα αντιμετωπίσιμο από το ψυχολογικό κομμάτι, απαιτούνται σοβαρές ανακατανομές, αναδιαμορφώσεις ύλης σε όλες τις βαθμίδες. Η προκλητική θεώρηση του υπουργείου ότι βγήκε εν πολλοίς η ύλη σε όλες τις τάξεις είναι εξοργιστική.

Θα πρέπει κι εμείς οι εκπαιδευτικοί ευθέως να προτάξουμε την αδυναμία περάτωσης της προαπαιτούμενης ύλης και όχι να παρουσιάσουμε μια τυπική διευθέτηση, στο πλαίσιο του να έχουμε όλοι την ησυχία μας. Η μοιρολατρική προσμονή από το  υπουργείο μιας διαδικασίας αναπλήρωσης ύλης για τα μάτια του κόσμου, που θα υποτιμά τη νοημοσύνη μας και απλά η  καταγγελία μιας τέτοιας μη πρότασης, δεν επαρκεί.  Με εξαίρεση τη Γ΄Λυκείου που για να μην εθελοτυφλούμε, είναι γνωστό ότι το σχολείο είναι πάρεργο και σωρεία χρημάτων ξοδεύονται από τους γονείς, στις υπόλοιπες τάξεις πρέπει να κάνουμε σημαία τη ριζική αναθεώρηση των προγραμμάτων σπουδών για την επόμενη χρονιά.

Κατά τη γνώμη μου  τα συνδικαλιστικά μας όργανα πρέπει να διεκδικήσουν μια αναπροσαρμογή ύλης ανά μάθημα και ανά τάξη, στην οποία εθελοντές εκπαιδευτικοί μέλη των σωματείων μας να μπουν μπροστάρηδες με συγκεκριμένες προτάσεις. Όσο ξένο κι αν φαντάζει αυτό για τα σωματεία που έχουμε συνηθίσει, πρέπει στο επόμενο διάστημα να αντισταθούμε στις τυπικές ανακοινώσεις του ΙΕΠ που θα δηλώνουν τρόπους αναπλήρωσης, που θα απευθύνονται σε ηλίθιους. Να προτείνουμε κλαδικά για κάθε μάθημα και για κάθε τάξη συγκεκριμένη αναδιάρθρωση ύλης, εκθέτοντας διάφορους κομματικά αποσπασμένους για χρόνια στο παιδαγωγικό ινστιτούτο, που μας κοροϊδεύουν στα μούτρα. Η για άλλη μια φορά μοιρολατρική αποδοχή του ξεπεσμού της Δημόσιας εκπαίδευσης, όπου δεν μπορεί να αλλάξει κάτι, θα είναι μια ακόμη θλιβερή αδράνεια.

Είναι επιτέλους αναγκαίο σε αυτή τη συγκυρία , να αφήσουμε πίσω το συνδικαλισμό του παράλληλου σύμπαντος και να προτάξουμε ως κλάδος πρακτικές προτάσεις βελτίωσης του Δημόσιου σχολείου. Προτάσεις οι οποίες θα είναι στην πραγματικότητα πολύ πιο αντισυστημικές και φιλολαϊκές, από τις γνωστές ξύλινες κορώνες των σωματείων μας.

Τάσος Σκάβδης

Όλες οι σημαντικές ειδήσεις σήμερα

ΑΠΟΦΑΣΗ: Κόβουν Μισθούς Εκπαιδευτικών που δεν κάνουν τα Selft Tests - Πειθαρχικό για τους διευθυντές

Πανελλαδικές 2021 - Myshcool: Σήμερα οι κωδικοί υποψηφίων

Έως 11 Ιουνίου η παράταση σχολικού έτους χωρίς προαγωγικές εξετάσεις

ΑΣΕΠ: ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΓΛΙΚΩΝ ΕΩΣ C2 με ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ ΜΟΝΟ σε Reading - Listening (Ούτε προφορικά - ούτε έκθεση!) - ΓΙΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ, ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ

ΜΟΡΙΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ του Παν.Αιγαίου ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ!

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ για ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ 97% ΕΠΙΤΥΧΙΑ

σχετικά άρθρα

Εκπαιδευτικοί: Μόνιμοι διορισμοί και νέες προκηρύξεις τώρα
Εκπαιδευτικοί: Μόνιμοι διορισμοί και νέες προκηρύξεις τώρα
«ΤΩΡΑ μόνιμες προσλήψεις, πάνω από 10.500 & νέος κύκλος προκηρύξεων στην Ειδική και Γενική Εκπαίδευση», ζητά το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικοί: Μόνιμοι διορισμοί και νέες προκηρύξεις τώρα
ΕΠΑΛ: Νέες οδηγίες διδασκαλίας/διαχείρισης της ύλης Α' και Β' τάξης
ΕΠΑΛ: Νέες οδηγίες διδασκαλίας/διαχείρισης της ύλης Α' και Β' τάξης
Στο πλαίσιο της σταδιακής επιστροφής στη διά ζώσης διδασκαλία και στοχεύοντας στην κάλυψη ενδεχόμενων μαθησιακών κενών και στην αποτελεσματική...
ΕΠΑΛ: Νέες οδηγίες διδασκαλίας/διαχείρισης της ύλης Α' και Β' τάξης