Κορονοϊός: Πώς κινδυνεύετε να νοσήσετε σε σχολείο, δωμάτιο ή μπαρ
Με παραστατικά γραφήματα παρουσιάζει η ισπανική εφημερίδα El Pais, τον τρόπο με τον οποίο μεταδίδεται ο κορονοϊός σε δωμάτια, μπαρ ή σχολεία

Τα γραφήματα είναι βασισμένα σε μοντέλο που ανέπτυξε ο χημικός Χοσέ Λουίς Χιμένεθ του πανεπιστημίου του Κολοράντο για τη μετάδοση του κορονοϊού σε κλειστούς χώρους.

Οι επιστήμονες κατέληξαν σε τρεις τρόπους μετάδοσης του ιού: τα σταγονίδια που εκτοξεύονται κατά τη διάρκεια της ομιλίας και του βήχα, τις μολυσμένες επιφάνειες και τα αερολύματα με την εισπνοή, δηλαδή, τα σωματίδια από φορέα του κορονοϊού.

Κάθε πορτοκαλί κουκκίδα αντιπροσωπεύει μια δόση αναπνευστικών σωματιδίων ικανών να μολύνουν κάποιον σε περίπτωση εισπνοής. Στο χειρότερο σενάριο φωνάζοντας ή τραγουδώντας σε κλειστό χώρο για μια ώρα, ένα άτομο με Covid-19 απελευθερώνει 1500 μολυσματικές δόσεις:

mout_untitled.jpg

Χωρίς εξαερισμό, τα αερολύματα παραμένουν αιωρούμενα στον αέρα, και  συγκεντρώνονται όλο και περισσότερο όσο περνά η ώρα:

amout_untitled.jpg

Συγκεκριμένα, η εφημερίδα El Pais καθόρισε τους σημαντικότερους εσωτερικούς χώρους σε α) δωμάτιο β) μπαρ/εστιατόριο και γ) σχολική τάξη.

el.jpg

Δωμάτιο

Αναφορικά με το δωμάτιο, το σενάριο περιλαμβάνει έξι άτομα που βρίσκονται στο ίδιο δωμάτιο με τον έναν εξ αυτών να είναι θετικός στον κορονοϊό καθώς στην Ισπανία υπολογίζεται ότι το 31% των μολύνσεων, έγιναν μέσω αυτού του τρόπου ανάμεσα σε συγγενείς και φίλους. Μετά από τέσσερις ώρες και εάν κανείς από τους πέντε υγιείς δεν φοράει μάσκα και εάν δεν υπάρχει εξαερισμός, θα ασθενήσουν και οι πέντε:

sal_1.jpg

Αν στο ίδιο χρονικό διάστημα οι πέντε υγιείς φορούν μάσκα τότε οι τέσσερις αντιμετωπίζουν ακόμα τον κίνδυνο να νοσήσουν, καθώς αποκλειστικά οι μάσκες δεν επαρκούν εφόσον η έκθεση είναι παρατεταμένη:

sal_2.jpg

Αν, όμως, όλοι φορούν μάσκα, υπάρχει εξαερισμός και η κοινή παρουσία στο χώρο μειωθεί στο μισό, τότε μόνο ο κίνδυνος διασποράς μειώνεται κάτω από το ένα: 

sal_3.jpg

Μπαρ/εστιατόριο

Το πείραμα σε μπαρ/εστιατόριο, στους χώρους, δηλαδή, που σύμφωνα με τα δεδομένα της Ισπανίας μπορεί να προκαλέσουν έως και 27 μολύνσεις αν υπάρξει «έκρηξη», ξεκινά στις 7 το βράδυ.

Η χωρητικότητα του μπαρ είναι μειωμένη στο 50%, υπάρχουν 15 πελάτες και τρεις εργαζόμενοι, τα παράθυρα είναι κλειστά και δεν υπάρχει εξαερισμός. Μετά από έξι ώρες χωρίς μέτρα ασφαλείας 14 από τους πελάτες θα μολυνθούν:

bar_1.jpg

Με συνεχή χρήση μάσκας ο αριθμός των κρουσμάτων μειώνεται στα οχτώ:

bar_2.jpg

Αν υπάρχει ο συνδυασμός εξαερισμός, μάσκες και μικρότερη παραμονή στον κλειστό χώρο, τότε ο αριθμός των πιθανών κρουσμάτων μειώνεται μόλις στο ένα άτομο:

bar_3.jpg

Σχολική τάξη

Το σενάριο στην τάξη βασίζεται στην υπόθεση ότι ο «ασθενής μηδέν» είναι ο εκπαιδευτικός. Ο κίνδυνος μετάδοσης του ιού ειναι μεγαλύτερος σε αυτό το σενάριο καθώς ο εκπαιδευτικός είναι υποχρεωμένος και να μιλάει περισσότερο, και αρκετές φορές να υψώνει τη φωνή του προκειμένου να ακουστεί.

Αν περάσουν δύο ώρες σε μια αίθουσα με 24 μαθητές και έναν εκπαιδευτικό φορέα του ιού, και χωρίς μάσκες τότε υπάρχει κίνδυνος να μολυνθούν 12 παιδιά:

scho_1.jpg

Αν όλοι φορούν μάσκα για το ίδιο χρονικό διάστημα, ο αριθμός των μαθητών που κινδυνεύει να μολυνθεί κατεβαίνει στους πέντε:

scoo_2.jpg

Με αερισμό της αίθουσας και μείωση της παραμονής σε αυτή κατά μία ώρα, υπάρχει κίνδυνος μόλυνσης για μόλις έναν μαθητή: 

schoo_3.jpg
logo alfavita

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις έγκυρα και έγκαιρα από το alfavita.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Πότε ανοίγουν τα σχολεία: Σήριαλ η ημερομηνία

Ξεχάστε το άμεσο άνοιγμα των σχολείων

Γιατί εκτοξεύτηκε η ζήτηση του σεμιναρίου "Διαπολιτισμική Εκπαίδευση"

Το κορυφαίο σεμινάριο στην Ελλάδα στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ για μοριοδότηση στον ΑΣΕΠ

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ για τον ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

σχετικά άρθρα

Διαδικτυακό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς με μαθητές προσφυγόπουλα
Διαδικτυακό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς με μαθητές προσφυγόπουλα
Διαδικτυακό βιωματικό σεμινάριο: Η αξιοποίηση των κιτ φυσικών επιστημών για την ένταξη εκτοπισμένων μαθητριών/τών στην σχολική ομάδα
Διαδικτυακό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς με μαθητές προσφυγόπουλα
Αναπληρωτές: Όχι άλλα εμπόδια στις άδειες των εκπαιδευτικών
Αναπληρωτές: Όχι άλλα εμπόδια στις άδειες των εκπαιδευτικών
«Όχι άλλα εμπόδια στις άδειες των εκπαιδευτικών - Όχι άλλα εμπόδια στην προστασία της υγείας μας» - τονίζει η Πρωτοβουλία Αναπληρωτών Ωρομίσθιων και...
Αναπληρωτές: Όχι άλλα εμπόδια στις άδειες των εκπαιδευτικών
Γερμανία: Δύτες βρήκαν μηχανή κρυπτογράφησης Enigma των Ναζί
Γερμανία: Δύτες βρήκαν μηχανή κρυπτογράφησης Enigma των Ναζί
Δύο δύτες, που καθάριζαν τον βυθμό από δίχτυα, βρήκαν τυχαία μια σπάνια μηχανή κρυπτογράφησης Enigma που χρησιμοποιούσαν οι Ναζί κατά τον Β΄Παγκόσμιο...
Γερμανία: Δύτες βρήκαν μηχανή κρυπτογράφησης Enigma των Ναζί