Κορονοϊός: Τα κρούσματα στα σχολεία, ο ΕΟΔΥ και η εκπαιδευτική πραγματικότητα
Προβληματισμοί και ερωτηματικά για τα κρούσματα στα σχολεία, τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και τον τρόπο αντιμετώπισης της διασποράς του ιού στην εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα

Σύμφωνα με ενημέρωση του εκπαιδευτικού Δημήτρη Παπαδόπουλου, μέλους του ΔΣ της ΕΛΜΕ Λάρισας, θετικοί στον κορονοϊό εντοπίστηκαν δύο εργαζόμενοι στη Διεύθυνση   Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  Λάρισας  αλλά  και  στην  Περιφερειακή  Διεύθυνση  Εκπαίδευσης  Θεσσαλίας. Ωστόσο με αφορμή την αύξηση των κρουσμάτων στα σχολεία, διατυπώνει προβληματισμούς για τον τρόπο αντιμετώπισης της διασποράς του ιού στην εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα και τα σχετικά πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ. 

Αναλυτικά το κείμενο του:

Τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ και η εκπαιδευτική πραγματικότητα

Προκαλεί  πραγματικά  απορίες  η  αντιμετώπιση  των  κρουσμάτων  κορoνοϊού  στην εκπαιδευτική  κοινότητα, η οποία  δημιουργεί  πολίτες  δύο  ταχυτήτων  με  ευθύνη  προφανώς των Υπουργείων Παιδείας  και  Υγείας.

Συγκεκριμένα,  ενώ  ορθώς  η εμφάνιση  κρούσματος  κορoνοϊού σε εργαζόμενο  στην  Διεύθυνση  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  Λάρισας  αλλά  και  στην  Περιφερειακή  Διεύθυνση  Εκπαίδευσης  Θεσσαλίας οδήγησε  τις  εν  λόγω  υπηρεσίες να  προχωρήσουν σε ιχνηλάτηση  στο  σύνολο του  προσωπικού  τους  μέσω  δωρεάν  τεστ  ώστε  να  εντοπιστούν τυχόν  φορείς  του  ιού και  να  αποτραπεί  η  διασπορά  του, δεν  συμβαίνει  το  ίδιο  με  τα  σχολεία  όπου  εμφανίζονται  κρούσματα.

Με  βάση  τις μέχρι  τώρα  αποφάσεις  της  διοίκησης τοπικά  και  τις  οδηγίες  που  δόθηκαν  κεντρικά  από  το  υπουργείο, στις  περιπτώσεις  κρουσμάτων  στα   σχολεία απλώς  κλείνει  το   τμήμα  όπου  εμφανίστηκε  το  κρούσμα  και  οι  μαθητές παραμένουν  στο  σπίτι  για 14  ημέρες, όπως  και  ένας  αριθμός  εκπαιδευτικών. 

Προκύπτουν όμως τα εξής ερωτήματα:

-Οι  μαθητές  δεν  έρχονται  σε  επαφή  στην  αυλή  του σχολείου όπως και στα  διάφορα  κοινά  εργαστήρια  με  μαθητές  άλλων  τάξεων;

-Οι  εκπαιδευτικοί  που  διδάσκουν  σε  διάφορα  τμήματα, πέρα  από  αυτό  όπου  παρουσιάστηκε το  κρούσμα, δεν είναι  εν  δυνάμει  φορείς;

-Το  σχολείο  δεν αποτελεί  μια  ενιαία  μονάδα  όπως  και  οι  υπηρεσίες  διοίκησης; Γιατί   αντιμετωπίζεται διαφορετικά;

-Δεν πρέπει, λοιπόν,  να  γίνονται  τεστ  δωρεάν   σε  όλα  τα  μέλη  της  σχολικής  μονάδας,  ώστε  να  εντοπίζεται  το  σύνολο  των  κρουσμάτων  και  να  επιτυγχάνεται  στον  μέγιστο  δυνατό  βαθμό  η  αντιμετώπιση  της  εξάπλωσης  του  ιού;  

Είναι  ολοφάνερο  πως  η  πολιτεία  οφείλει  να  σταθεί  με  σοβαρότητα  απέναντι  στο  πρόβλημα  της πανδημίας  και  να  λάβει  όλα τα  αναγκαία  μέτρα  για  την  διαφύλαξη  της  υγείας  του  συνόλου των  πολιτών  και  πολύ  περισσότερο  των  μαθητών.

Έχει  επισημανθεί , άλλωστε,  από  τους  ειδικούς  η  αναγκαιότητα  των  μαζικών  δωρεάν  τεστ,   προκειμένου  να  υπάρξει  η  δυνατότητα  χάραξης  υγειονομικής  πολιτικής  που  να  εδράζεται  σε  πραγματικά  δεδομένα  και  που  να  απαντά  έγκαιρα  και   εύστοχα  στις  δύσκολες  αλλά  όχι  πρωτόγνωρες  συνθήκες  του  δεύτερου  κύματος. 

Η ενίσχυση  του συστήματος  υγείας  άμεσα  με  προσλήψεις  προσωπικού, η  δημιουργία  μικρότερων  τάξεων  στα  σχολεία  με  υιοθέτηση  του  σωστού αιτήματος  των 15  μαθητών  ανά  τάξη και η διενέργεια δωρεάν τεστ  σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και προπαντός στις σχολικές μονάδες όπου εμφανίζονται κρούσματα αποτελούν μερικά από τα βασικότερα μέτρα που πρέπει να ληφθούν άμεσα.

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ   ΔΗΜΗΤΡΗΣ    μέλος  του  ΔΣ  της  ΕΛΜΕ  ΛΑΡΙΣΑΣ       

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

καθηγητές
Όταν το σχολείο τελειώνει στις 14:00… αλλά οι απαιτήσεις συνεχίζονται
Η αλήθεια είναι σκληρή: κάθε ώρα που ένας δάσκαλος ή καθηγητής περνά στην τάξη, είτε για «απασχόληση» είτε για αντικατάσταση, είναι διδακτικό έργο....
Όταν το σχολείο τελειώνει στις 14:00… αλλά οι απαιτήσεις συνεχίζονται
tameio.jpg
Συντάξεις: Πόσα κερδίζουν ανά Ταμείο οι συνταξιούχοι το 2026 και το 2027 με την κατάργηση της προσωπικής διαφοράς
Συντάξεις: Έως 312 ευρώ πάνω το 2026 και έως 696 ευρώ το 2027 [Αναλυτικοί πίνακες]
Συντάξεις: Πόσα κερδίζουν ανά Ταμείο οι συνταξιούχοι το 2026 και το 2027 με την κατάργηση της προσωπικής διαφοράς