Ν. Φίλης για άνοιγμα σχολείων: Πρωτοφανής ανεπάρκεια του υπ. Παιδείας - Άμεση σύγκληση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων
Ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει ότι κυβέρνηση και υπουργείο δεν έχουν εξασφαλίσει ούτε ένα ευρώ παραπάνω για πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικών και για μείωση των μαθητών ανά τάξη, την ώρα που η κ. Κεραμέως «εξαντλεί τη δραστηριότητά της στη ρύθμιση εκκρεμοτήτων που έχει "εργολαβικά" αναλάβει και στη "δημιουργική" καταστροφή του έργου του ΣΥΡΙΖΑ στην εκπαίδευση»

Την άμεση σύγκληση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής με θέματα την ενημέρωση για το άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβριο και σειρά ζητημάτων που έχουν προκύψει σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ, μέσω του Νίκου Φίλη.

Συγκεκριμένα, ο τομεάρχης Παιδείας της αξιωματικής αντιπολίτευσης και βουλευτής Α' Αθηνών, σε αιχμηρή δήλωσή του, καταλογίζει στο υπουργείο Παιδείας «πρωτοφανή διαχειριστική ανεπάρκεια, ασύγγνωστη επιπολαιότητα και έλλειμμα κοινωνικής ευθύνης».

Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ. Φίλη, «η κυβέρνηση δεν έχει εξασφαλίσει ούτε ένα ευρώ παραπάνω για πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικών και για μείωση των μαθητών ανά τάξη, δεν έχει προνοήσει για επιπλέον υγειονομικά μέτρα, δεν έχει φροντίσει για την επάρκεια της υποδομής και του ηλεκτρονικού εξοπλισμού κάθε μαθητή και μαθήτριας» κλπ.

Αναφερόμενος στην υπουργό Παιδείας, ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει ότι η κ. Κεραμέως «εξαντλεί τη δραστηριότητά της στη ρύθμιση εκκρεμοτήτων που έχει "εργολαβικά" αναλάβει και στη "δημιουργική" καταστροφή του έργου του ΣΥΡΙΖΑ στην εκπαίδευση».

«Το υπουργείο Παιδείας κατά την προσφιλή του τακτική κρύφτηκε», επισημαίνει ο Νίκος Φίλης και καταλήγει:

«Ζητάμε λοιπόν την ταχύτερη δυνατή σύγκληση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής με θέματα την ενημέρωση για το άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβριο, την αντιμετώπιση όλων των παραπάνω προβλημάτων, τη θωράκιση εκπαιδευτικών και μαθητών απέναντι στο απειλητικό δεύτερο κύμα πανδημίας και τον προσδιορισμό της απαιτούμενης επιπλέον χρηματοδότησης για παραπάνω εκπαιδευτικούς και τις απαραίτητες υποδομές, ώστε, σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, να έχουμε όπου απαιτείται τάξεις των 10-12 μαθητών, όπως προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ για την ασφαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς».

Αναλυτικά η δήλωση του Νίκου Φίλη:

Πρωτοφανή διαχειριστική ανεπάρκεια, ασύγγνωστη επιπολαιότητα και έλλειμμα κοινωνικής ευθύνης χαρακτηρίζουν την προσπάθεια της κυβέρνησης και ειδικά του υπουργείου Παιδείας να διαχειριστεί τα προβλήματα της έναρξης του νέου σχολικού έτους σε ένα κλίμα αβεβαιότητας και ανασφάλειας που δημιουργεί η ραγδαία αναζωπύρωση της πανδημίας.

Η κοινή γνώμη και η εκπαιδευτική κοινότητα, μετά την έξαρση της πανδημίας, που στο μέγιστο βαθμό προκάλεσαν οι τραγικοί κυβερνητικοί χειρισμοί, παρατηρεί την κυβέρνηση να παίρνει τελικά, την κρίσιμη απόφαση της έναρξης του σχολικού έτους, από τις αρχές του Σεπτεμβρίου, χωρίς  κανένα σοβαρό σχεδιασμό και χωρίς τις αναγκαίες πρόνοιες.

Χρειάστηκε να βγει ο ίδιος ο κυβερνητικός εκπρόσωπος να ανακοινώσει την έναρξη των σχολείων, σε μια προσπάθεια να βάλει μια τάξη στην πρωτοφανή αποδιοργάνωση που εν μέσω δεύτερου κύματος πανδημίας επικρατεί στο υπουργείο Παιδείας. Και να δώσει τέλος σε φήμες και διαρροές περί 15νθήμερης παράτασης στο ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς, που προέρχονταν από το ίδιο το υπουργείο.

Η κυβέρνηση, ενώ προχωρά σε μια τόσο κρίσιμη απόφαση:

• Δεν έχει εξασφαλίσει ούτε ένα ευρώ παραπάνω για πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικών και για μείωση των μαθητών ανά τάξη, αν και διεθνώς τα ολιγομελή τμήματα εμφανίζονται ως η πλέον ασφαλής και ενδεδειγμένη διδακτική πρακτική στις συνθήκες της πανδημίας.

• Δεν έχει προνοήσει για επιπλέον υγειονομικά μέτρα (τεστ, καθαρισμός σχολείων, δωρεάν μάσκες για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς).

• Δεν έχει φροντίσει για την επάρκεια της υποδομής και του ηλεκτρονικού εξοπλισμού κάθε μαθητή και μαθήτριας, ιδίως των αδυνατούντων οικονομικά.

• Δεν έχει οργανώσει τα δημόσια δίκτυα ώστε να αναλάβουν αποκλειστικά και με ασφάλεια για τα προσωπικά δεδομένα το σύνολο της τηλεκπαίδευσης (ασύγχρονης και σύγχρονης).

• Θέτει με επικοινωνιακό τρόπο και με ασάφεια το ζήτημα της εκ περιτροπής λειτουργίας των σχολείων και ρυθμίζει με ΠΝΠ διαφορετικά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση απ' ό, τι την προηγούμενη περίοδο.

• Δεν έχει ακυρώσει την εκτός πάσης λογικής αύξηση του αριθμού  των μαθητών ανά τάξη, απόφαση που προκαλεί όλη την ελληνική κοινωνία. 

• Δεν έχει έχει πάρει πίσω τη διάταξη για κάμερες στις σχολικές αίθουσες, μια πρακτική  που ακύρωσαν στην πράξη οι εκπαιδευτικοί.

• Αδιαφορεί για πολύ σοβαρές καταγγελίες παράνομων πράξεων στα ιδιωτικά σχολεία, όπως το κάψιμο απουσιολογίων, η διόγκωση της "μαύρης εργασίας" κ.λπ.

Αντίθετα, η υπουργός εξαντλεί τη δραστηριότητά της στη ρύθμιση εκκρεμοτήτων που έχει "εργολαβικά" αναλάβει (όπως έκανε με τους νόμους για τα Κολέγια και την ασυδοσία στα ιδιωτικά σχολεία) και στη "δημιουργική" καταστροφή του έργου του ΣΥΡΙΖΑ στην εκπαίδευση. Με τελικό στόχο το υποταγμένο στην "αγορά" σχολείο, το σχολείο της νεοφιλελεύθερης απορρύθμισης, όπως το περιγράφει το σχέδιο- μνημόνιο Πισσαρίδη. Στο οποίο δεν προβλέπεται καμιά χρηματοδότηση της εκπαίδευσης, μόνο μέτρα διάλυσης της δημόσιας Παιδείας.

Για την επιβολή αυτών των σχεδιασμών, που συνιστούν ολομέτωπη επίθεση στην συνταγματικά κατοχυρωμένη δημόσια εκπαίδευση, η κυρία υπουργός επιβάλλει ασφυκτικό κομματικό έλεγχο στα στελέχη της εκπαίδευσης, όπως έκανε πρόσφατα με τους κομματικά διορισμένους στη συντριπτική τους πλειοψηφία Διευθυντές Εκπαίδευσης. Πρόκειται για μια  βαθιά αντιδημοκρατική πράξη, που μας πάει πολύ πίσω στα χρόνια του πελατειακού κομματικού κράτους της Δεξιάς. Για αυτή τους την προκλητικά παλαιοκομματική επιλογή  θα κληθούν να δώσουν λόγο στη Βουλή αλλά και στο Ευρωκοινοβούλιο η κυρία Κεραμέως και ο κ. Μητσοτάκης.

Ο ΣΥΡΙΖΑ με ανακοινώσεις του επισήμανε τα προβλήματα αυτά και αξίωσε απαντήσεις. Επανειλημμένα εγκάλεσε την υπουργό Παιδείας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων για την αδιαφορία της σε σχέση με τα πραγματικά, μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης. Στον κατάλληλο χρόνο κατέθεσε στη Βουλή τις 10 προτάσεις για το υγειονομικά ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, με παιδαγωγική λογική και ζήτησε ευρύτερη συναίνεση. Πρόσφατα ζήτησε εξηγήσεις για το blackout στα ηλεκτρονικά συστήματα του υπουργείου και την καταστροφή κρίσιμων στοιχείων, άλλο ένα  "κατόρθωμα" των "αρίστων"  που το διοικούν.

Το υπουργείο Παιδείας κατά την προσφιλή του τακτική κρύφτηκε.

Τα προβλήματα, όμως, είναι εδώ  και ζητούν απαντήσεις. Δεν μπορούν να περιμένουν πότε θα "ξυπνήσουν" η πανικοβλημένη κυβέρνηση και η υπουργός Παιδείας, πότε θα λειτουργήσουν ξανά τα καταστραμμένα πληροφοριακά συστήματα του υπουργείου, πότε θα υπάρξουν σχέδια και πόροι για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων.

Ζητάμε λοιπόν την ταχύτερη δυνατή σύγκληση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής με θέματα την ενημέρωση για το άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβριο, την αντιμετώπιση όλων των παραπάνω προβλημάτων, τη θωράκιση εκπαιδευτικών και μαθητών απέναντι στο απειλητικό δεύτερο κύμα πανδημίας και τον προσδιορισμό της απαιτούμενης επιπλέον χρηματοδότησης για παραπάνω εκπαιδευτικούς και τις απαραίτητες υποδομές, ώστε, σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, να έχουμε όπου απαιτείται τάξεις των 10-12 μαθητών, όπως προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ για την ασφαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panelladikes (3).jpg
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Το χρονοδιάγραμμα για τις αιτήσεις-δήλωσης συμμετοχής - 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξετε
Μέχρι και την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου έχουν την δυνατότητα να υποβάλλουν αίτηση δήλωσης συμμετοχής στις Πανελλήνιες 2025, οι υποψήφιοι και απόφοιτοι...
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025: Το χρονοδιάγραμμα για τις αιτήσεις-δήλωσης συμμετοχής - 4 σημεία SOS που πρέπει να προσέξετε
ALEKOS MOSXOS
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
Εδώ μπαίνουν διάφορα ερωτήματα: α) η ΕΔΕ γίνεται για το αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες; Πως έγινε γνωστό πως αυτό είναι το αντικείμενο της...
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
bullying
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
Ξυλοδαρμοί μαθητών σε...live μετάδοση και επικίνδυνα challenges
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
κατ ιδίαν
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση
Οδηγός με τις νεώτερες διατάξεις, ποιοι μαθητές είναι δυνατό να υπαχθούν, τις παθήσεις που δικαιολογούν την κατ' ιδίαν διδασκαλία, τις προϋποθέσεις,...
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση