Ν. Φίλης για άνοιγμα σχολείων: Πρωτοφανής ανεπάρκεια του υπ. Παιδείας - Άμεση σύγκληση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων
Ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει ότι κυβέρνηση και υπουργείο δεν έχουν εξασφαλίσει ούτε ένα ευρώ παραπάνω για πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικών και για μείωση των μαθητών ανά τάξη, την ώρα που η κ. Κεραμέως «εξαντλεί τη δραστηριότητά της στη ρύθμιση εκκρεμοτήτων που έχει "εργολαβικά" αναλάβει και στη "δημιουργική" καταστροφή του έργου του ΣΥΡΙΖΑ στην εκπαίδευση»

Την άμεση σύγκληση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής με θέματα την ενημέρωση για το άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβριο και σειρά ζητημάτων που έχουν προκύψει σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ, μέσω του Νίκου Φίλη.

Συγκεκριμένα, ο τομεάρχης Παιδείας της αξιωματικής αντιπολίτευσης και βουλευτής Α' Αθηνών, σε αιχμηρή δήλωσή του, καταλογίζει στο υπουργείο Παιδείας «πρωτοφανή διαχειριστική ανεπάρκεια, ασύγγνωστη επιπολαιότητα και έλλειμμα κοινωνικής ευθύνης».

Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ. Φίλη, «η κυβέρνηση δεν έχει εξασφαλίσει ούτε ένα ευρώ παραπάνω για πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικών και για μείωση των μαθητών ανά τάξη, δεν έχει προνοήσει για επιπλέον υγειονομικά μέτρα, δεν έχει φροντίσει για την επάρκεια της υποδομής και του ηλεκτρονικού εξοπλισμού κάθε μαθητή και μαθήτριας» κλπ.

Αναφερόμενος στην υπουργό Παιδείας, ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει ότι η κ. Κεραμέως «εξαντλεί τη δραστηριότητά της στη ρύθμιση εκκρεμοτήτων που έχει "εργολαβικά" αναλάβει και στη "δημιουργική" καταστροφή του έργου του ΣΥΡΙΖΑ στην εκπαίδευση».

«Το υπουργείο Παιδείας κατά την προσφιλή του τακτική κρύφτηκε», επισημαίνει ο Νίκος Φίλης και καταλήγει:

«Ζητάμε λοιπόν την ταχύτερη δυνατή σύγκληση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής με θέματα την ενημέρωση για το άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβριο, την αντιμετώπιση όλων των παραπάνω προβλημάτων, τη θωράκιση εκπαιδευτικών και μαθητών απέναντι στο απειλητικό δεύτερο κύμα πανδημίας και τον προσδιορισμό της απαιτούμενης επιπλέον χρηματοδότησης για παραπάνω εκπαιδευτικούς και τις απαραίτητες υποδομές, ώστε, σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, να έχουμε όπου απαιτείται τάξεις των 10-12 μαθητών, όπως προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ για την ασφαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς».

Αναλυτικά η δήλωση του Νίκου Φίλη:

Πρωτοφανή διαχειριστική ανεπάρκεια, ασύγγνωστη επιπολαιότητα και έλλειμμα κοινωνικής ευθύνης χαρακτηρίζουν την προσπάθεια της κυβέρνησης και ειδικά του υπουργείου Παιδείας να διαχειριστεί τα προβλήματα της έναρξης του νέου σχολικού έτους σε ένα κλίμα αβεβαιότητας και ανασφάλειας που δημιουργεί η ραγδαία αναζωπύρωση της πανδημίας.

Η κοινή γνώμη και η εκπαιδευτική κοινότητα, μετά την έξαρση της πανδημίας, που στο μέγιστο βαθμό προκάλεσαν οι τραγικοί κυβερνητικοί χειρισμοί, παρατηρεί την κυβέρνηση να παίρνει τελικά, την κρίσιμη απόφαση της έναρξης του σχολικού έτους, από τις αρχές του Σεπτεμβρίου, χωρίς  κανένα σοβαρό σχεδιασμό και χωρίς τις αναγκαίες πρόνοιες.

Χρειάστηκε να βγει ο ίδιος ο κυβερνητικός εκπρόσωπος να ανακοινώσει την έναρξη των σχολείων, σε μια προσπάθεια να βάλει μια τάξη στην πρωτοφανή αποδιοργάνωση που εν μέσω δεύτερου κύματος πανδημίας επικρατεί στο υπουργείο Παιδείας. Και να δώσει τέλος σε φήμες και διαρροές περί 15νθήμερης παράτασης στο ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς, που προέρχονταν από το ίδιο το υπουργείο.

Η κυβέρνηση, ενώ προχωρά σε μια τόσο κρίσιμη απόφαση:

• Δεν έχει εξασφαλίσει ούτε ένα ευρώ παραπάνω για πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικών και για μείωση των μαθητών ανά τάξη, αν και διεθνώς τα ολιγομελή τμήματα εμφανίζονται ως η πλέον ασφαλής και ενδεδειγμένη διδακτική πρακτική στις συνθήκες της πανδημίας.

• Δεν έχει προνοήσει για επιπλέον υγειονομικά μέτρα (τεστ, καθαρισμός σχολείων, δωρεάν μάσκες για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς).

• Δεν έχει φροντίσει για την επάρκεια της υποδομής και του ηλεκτρονικού εξοπλισμού κάθε μαθητή και μαθήτριας, ιδίως των αδυνατούντων οικονομικά.

• Δεν έχει οργανώσει τα δημόσια δίκτυα ώστε να αναλάβουν αποκλειστικά και με ασφάλεια για τα προσωπικά δεδομένα το σύνολο της τηλεκπαίδευσης (ασύγχρονης και σύγχρονης).

• Θέτει με επικοινωνιακό τρόπο και με ασάφεια το ζήτημα της εκ περιτροπής λειτουργίας των σχολείων και ρυθμίζει με ΠΝΠ διαφορετικά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση απ' ό, τι την προηγούμενη περίοδο.

• Δεν έχει ακυρώσει την εκτός πάσης λογικής αύξηση του αριθμού  των μαθητών ανά τάξη, απόφαση που προκαλεί όλη την ελληνική κοινωνία. 

• Δεν έχει έχει πάρει πίσω τη διάταξη για κάμερες στις σχολικές αίθουσες, μια πρακτική  που ακύρωσαν στην πράξη οι εκπαιδευτικοί.

• Αδιαφορεί για πολύ σοβαρές καταγγελίες παράνομων πράξεων στα ιδιωτικά σχολεία, όπως το κάψιμο απουσιολογίων, η διόγκωση της "μαύρης εργασίας" κ.λπ.

Αντίθετα, η υπουργός εξαντλεί τη δραστηριότητά της στη ρύθμιση εκκρεμοτήτων που έχει "εργολαβικά" αναλάβει (όπως έκανε με τους νόμους για τα Κολέγια και την ασυδοσία στα ιδιωτικά σχολεία) και στη "δημιουργική" καταστροφή του έργου του ΣΥΡΙΖΑ στην εκπαίδευση. Με τελικό στόχο το υποταγμένο στην "αγορά" σχολείο, το σχολείο της νεοφιλελεύθερης απορρύθμισης, όπως το περιγράφει το σχέδιο- μνημόνιο Πισσαρίδη. Στο οποίο δεν προβλέπεται καμιά χρηματοδότηση της εκπαίδευσης, μόνο μέτρα διάλυσης της δημόσιας Παιδείας.

Για την επιβολή αυτών των σχεδιασμών, που συνιστούν ολομέτωπη επίθεση στην συνταγματικά κατοχυρωμένη δημόσια εκπαίδευση, η κυρία υπουργός επιβάλλει ασφυκτικό κομματικό έλεγχο στα στελέχη της εκπαίδευσης, όπως έκανε πρόσφατα με τους κομματικά διορισμένους στη συντριπτική τους πλειοψηφία Διευθυντές Εκπαίδευσης. Πρόκειται για μια  βαθιά αντιδημοκρατική πράξη, που μας πάει πολύ πίσω στα χρόνια του πελατειακού κομματικού κράτους της Δεξιάς. Για αυτή τους την προκλητικά παλαιοκομματική επιλογή  θα κληθούν να δώσουν λόγο στη Βουλή αλλά και στο Ευρωκοινοβούλιο η κυρία Κεραμέως και ο κ. Μητσοτάκης.

Ο ΣΥΡΙΖΑ με ανακοινώσεις του επισήμανε τα προβλήματα αυτά και αξίωσε απαντήσεις. Επανειλημμένα εγκάλεσε την υπουργό Παιδείας στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων για την αδιαφορία της σε σχέση με τα πραγματικά, μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης. Στον κατάλληλο χρόνο κατέθεσε στη Βουλή τις 10 προτάσεις για το υγειονομικά ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, με παιδαγωγική λογική και ζήτησε ευρύτερη συναίνεση. Πρόσφατα ζήτησε εξηγήσεις για το blackout στα ηλεκτρονικά συστήματα του υπουργείου και την καταστροφή κρίσιμων στοιχείων, άλλο ένα  "κατόρθωμα" των "αρίστων"  που το διοικούν.

Το υπουργείο Παιδείας κατά την προσφιλή του τακτική κρύφτηκε.

Τα προβλήματα, όμως, είναι εδώ  και ζητούν απαντήσεις. Δεν μπορούν να περιμένουν πότε θα "ξυπνήσουν" η πανικοβλημένη κυβέρνηση και η υπουργός Παιδείας, πότε θα λειτουργήσουν ξανά τα καταστραμμένα πληροφοριακά συστήματα του υπουργείου, πότε θα υπάρξουν σχέδια και πόροι για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων.

Ζητάμε λοιπόν την ταχύτερη δυνατή σύγκληση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής με θέματα την ενημέρωση για το άνοιγμα των σχολείων τον Σεπτέμβριο, την αντιμετώπιση όλων των παραπάνω προβλημάτων, τη θωράκιση εκπαιδευτικών και μαθητών απέναντι στο απειλητικό δεύτερο κύμα πανδημίας και τον προσδιορισμό της απαιτούμενης επιπλέον χρηματοδότησης για παραπάνω εκπαιδευτικούς και τις απαραίτητες υποδομές, ώστε, σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, να έχουμε όπου απαιτείται τάξεις των 10-12 μαθητών, όπως προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ για την ασφαλή έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μαθητής ρεύμα Πάτρα
Ηλεκτροπληξία σε σχολείο: «Είχε μαυρίσει το χέρι μου, είχε μουδιάσει μέχρι τον ώμο» - Η μαρτυρία του μαθητή
Για το σοβαρό ατύχημα μίλησε ο μαθητής στην Πάτρα
Ηλεκτροπληξία σε σχολείο: «Είχε μαυρίσει το χέρι μου, είχε μουδιάσει μέχρι τον ώμο» - Η μαρτυρία του μαθητή
georgiadis
Απίστευτη δήλωση Γεωργιάδη για Καραμανλή: «Αντί να πούμε μπράβο που παραιτήθηκε, τον σταυρώνουμε»
«Δεν έγινε ένα έγκλημα, όπως λένε από το πρωί έως το βράδυ. Ο Καραμανλής ήθελε να πεθάνουν τα παιδιά; Ο Μητσοτάκης ήθελε να πεθάνουν τα παιδιά; Άρα,...
Απίστευτη δήλωση Γεωργιάδη για Καραμανλή: «Αντί να πούμε μπράβο που παραιτήθηκε, τον σταυρώνουμε»