pistopoihsh agglikwn LTE golearn AEP
Thumbnail
Το alfavita.gr δημοσιεύει ανοιχτή επιστολή εκπαιδευτικών με εξειδίκευση στη Συμβουλευτική στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό στα ΚΕΣΥ

Για άλλη μια φορά αποτελεί θλιβερή διαπίστωση η απαξίωση ενός θεσμού που αποτελεί  επιτακτική ανάγκη κι όχι πολυτέλεια στο πρόγραμμα του σχολείου  στην πιο κρίσιμη περίοδο των νέων, λίγο πριν βγουν στην κοινωνία και την αγορά εργασίας. Το υπουργείο προχώρησε σε αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα και σε «νέες» θεματικές στο σχολείο, αλλά δεν τόλμησε και πάλι να αναλάβει τις ευθύνες του στο θέμα του επαγγελματικού προσανατολισμού των μαθητών/τριών παρά τις εξαγγελίες και τα μεγάλα λόγια  ότι ο ΣΕΠ αποτελεί προτεραιότητα για το Υπουργείο  και αναμένονται αλλαγές ως προς την εξέλιξή του. Ο θεσμός της Συμβουλευτικής και του Επαγγελματικού Προσανατολισμού  εξακολουθεί να παραμένει αθέατος, ανύπαρκτος ως μια θεματική στα εργαστήρια δεξιοτήτων. Σε μια εποχή αβέβαιη, σε μια αγορά εργασίας απρόβλεπτη και συνεχώς μεταβαλλόμενη η  αυτογνωσία, η ικανότητα λήψης απόφασης, η πληροφόρηση και η μετάβαση θα είναι απλά κάποιες θεματικές, σποραδικά, στα εργαστήρια δεξιοτήτων. Οι στόχοι του ΣΕΠ για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη εξοβελίστηκαν αντί να αποτελούν στόχους παιδείας. Ο ΣΕΠ είναι θύμα της αντίληψης πως οτιδήποτε δεν είναι εξεταστικά χρήσιμο δεν ενδιαφέρει τους μαθητές/τριες. Και ενώ η πρόσβαση στην Τριτοβάθμια είναι  σκοπός ζωής για χιλιάδες μαθητές/τριες και το Λύκειο είναι συνδεδεμένο με το «όραμα» των εξετάσεων»,   δεν φαίνεται να απασχολεί  καθόλου το Υπουργείο Παιδείας με ποια εφόδια ένα παιδί θα πάρει μια απόφαση που θα καθορίσει εν πολλοίς τη ζωή του. Μια απόφαση που θα έπρεπε να είναι  αποτέλεσμα σοβαρού προβληματισμού με γνώμονα τα ενδιαφέροντα, τις κλίσεις αλλά και την ικανότητα λήψης απόφασης και ομαλής μετάβασης από μια κατάσταση σε μια άλλη. Ένας υποψήφιος έχει να επιλέξει μέσα από ένα πολύπλοκο σύστημα μεγάλο αριθμό τμημάτων, διαφορετικών το ένα από το άλλο  ως προς το αντικείμενο και τους στόχους σπουδών,  με  κίνδυνο την τυχαία επιλογή, άλλο να θέλει να σπουδάσει και άλλο να σπουδάζει τελικά. Ο επαγγελματικός προσανατολισμός με τη συμβουλευτική διαδικασία που θα παρέχεται από εξειδικευμένους/επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς, θα βοηθήσει ιδιαίτερα τα παιδιά να μπορούν να προετοιμαστούν και να κάνουν επιλογές που θα είναι πιο κοντά στις δικές τους ικανότητες και επιθυμίες. Μακροπρόθεσμα αυτό θα τους προσφέρει την απαραίτητη ανθεκτικότητα στις αντιξοότητες και θα τους καταστήσει ενεργούς πολίτες που συμμετέχουν και βελτιώνουν τον κόσμο.

Στα εκπαιδευτικά συστήματα των περισσοτέρων ευρωπαϊκών και όχι μόνο χωρών ο θεσμός του ΣΕΠ θεωρείται αναγκαίος και κατέχει μια σημαντική θέση στην πορεία και εξέλιξη του ατόμου.

Στη χώρα μας δεν ήρθε ακόμη ο καιρός να «χωρέσει» στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, να υποστηρίξει το ρόλο του σχολείου και να συμβάλλει στην προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη των παιδιών; 

Εάν, όπως δεκαετίες τώρα τονίζεται, στόχος της πολιτείας είναι ένα σχολείο που θα καλλιεργεί την ολόπλευρη γνώση και θα αναπτύσσει τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά του μαθητή/τριας, θα δίνει εφόδια για τη ζωή και θα καλλιεργεί πολύπλευρα την προσωπικότητά του/της  ως την ενηλικίωσή του, τότε ας το αποδείξει προχωρώντας σε ένα στρατηγικό σχεδιασμό, με ολοκληρωμένες και σωστά οργανωμένες υπηρεσίες Σ.Ε.Π. στην εκπαίδευση, αποφεύγοντας την αποσπασματική και μεμονωμένη αντιμετώπιση του θεσμού. Ας αξιοποιήσει την εμπειρία του παρελθόντος και ας προχωρήσει στη δημιουργία  δομών και επιμόρφωσης εκπαιδευτικών που επιθυμούν να αναλάβουν την εφαρμογή του θεσμού. Ας θεσμοθετήσει την εισαγωγή του θεσμού στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου σε όλες τις βαθμίδες. Ας αντιμετωπίσει με πράξεις το εύλογο ερώτημα μαθητών/τριών, γονέων και εκπαιδευτικών: Πώς αναμένεται οι έφηβοι-μαθητές/τριες να κάνουν τις καλύτερες δυνατές εκπαιδευτικές και κατ’ επέκταση επαγγελματικές επιλογές με ατομική τους ευθύνη, χωρίς να τους προσφέρεται η κατάλληλη επιστημονική υποστήριξη;

Υπογράφουν οι εκπαιδευτικοί με εξειδίκευση στη Συμβουλευτική και τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό:

Ευφροσύνη Μυργιώτη, υπεύθυνη ΣΥΕΠ ΚΕΣΥ Καρδίτσας

Μαρία Σαρακίνου, υπεύθυνη ΣΥΕΠ 2ο ΚΕΣΥ Α΄ Θεσσαλονίκης

Κυριακή Παντελίδου, υπεύθυνη ΣΥΠΕ ΚΕΣΥ Ημαθίας

Παρασκευή Καραγιαννάκη, υπεύθυνη ΣΥΕΠ ΚΕΣΥ Καρδίτσας

Σταυρούλα Ζήση, υπεύθυνη ΣΥΕΠ στο ΚΕΣΥ Θεσπρωτίας

Φωτεινή Σπυρίδου, υπεύθυνη ΣυΕΠ στο 2ο ΚΕΣΥ Β΄ Θεσσασλονίκης

Παναγιώτα Οικονομάκου, υπεύθυνη ΣυΕΠ στο 2ο ΚΕΣΥ Γ΄ Αθήνας

Ελένη Καφφέ, Υπεύθυνη ΣυΕΠ στο ΚΕΣΥ Ημαθίας

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Το πιο γρήγορο τεστ ευφυΐας στον κόσμο: Δείτε με τρεις ερωτήσεις αν έχετε IQ πάνω απ’ το μέσο όρο

ΑΣΕΠ: Ποια σεμινάρια Πανεπιστημίων μοριοδοτούν στους Πίνακες ΕΙΔΙΚΗΣ αλλά και ΓΕΝΙΚΗΣ - ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

Πίνακες αναπληρωτών ΕΑΕ: Προλαβαίνετε να πάρετε 11 μόρια έως τις 23 Μαϊου

Η 1η Πανεπιστημιακή Επιμόρφωση στον Αυτισμό από το Παν.Πατρών με Μοριοδοτούμενο Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

ECDL | Πιστοποίηση Υπολογιστών για ΑΣΕΠ μόνο 95 ευρώ μέσα σε 2 ημέρες

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

fysiki_agogi
Μαμουλάκης για αναπληρωτές Φυσικής Αγωγής: Πολύ περισσότερα κενά από διορισμούς
Κοινοβουλευτική παρέμβαση του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ για τους αναπληρωτές καθηγητές Φυσικής Αγωγής προανήγγειλε ο βουλευτής Χάρης Μαμουλάκης
Μαμουλάκης για αναπληρωτές Φυσικής Αγωγής: Πολύ περισσότερα κενά από διορισμούς
Τι απαντά η Αθήνα στο «δεν υπάρχει πια ο Μητσοτάκης» του Ερντογάν
Η απάντηση της Αθήνας στις δηλώσεις του Ερντογάν για τον Κυριάκο Μητσοτάκη - «Δεν θα μπούμε σε αντιπαράθεση δηλώσεων με την ηγεσία της Τουρκίας. Η...
Τι απαντά η Αθήνα στο «δεν υπάρχει πια ο Μητσοτάκης» του Ερντογάν
Από την Ανατολή στη Δύση

Συζητήσεις επί συζητήσεων με πολιτικό και ιδεολογικό περιεχόμενο γίνονται ως προς τα που είναι προσανατολισμένη η χώρα μας. Θεωρώ...

Από την Ανατολή στη Δύση