«Νομοσχέδιο οπισθοδρόμησης και συντηρητισμού, που συρρικνώνει τη δημόσια εκπαίδευση και δίνει χώρο στα ιδιωτικά συμφέροντα», χαρακτήρισε η Μερόπη Τζούφη τη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης.
Από το βήμα της Βουλής, η αναπλ. τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ κατηγόρησε την κυβέρνηση για μελετημένη αύξηση της σχολικής διαρροής και προσπάθεια ανακατεύθυνσης χιλιάδων μαθητών είτε προς τη φτηνή κατάρτιση και την πρώιμη εξειδίκευση, είτε προς τα ιδιωτικά κολλέγια.
Επίσης, ανέφερε πως ο κόσμος της εκπαίδευσης έχει ήδη απορρίψει το νομοσχέδιο «Κεραμέως». Πως η κυβέρνηση προχωρά χωρίς διάλογο και συναίνεση, ποδοπατώντας τη δημόσια διαβούλευση και τα χιλιάδες αρνητικά σχόλια επί του νομοσχεδίου. «Οι μόνοι που σας στηρίζουν είναι οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων και φροντιστηρίων. Παλιότερα σας στήριζαν και οι κολεγιάρχες», επεσήμανε χαρακτηριστικά.
Συνεχίζοντας, υπογράμμισε πως «η κανονικότητα που κατασκευάζει η κυβέρνηση της ΝΔ εντείνει τις ανισότητες, αυξάνει τους αποκλεισμούς, αναστέλλει την κοινωνική κινητικότητα και υποτάσσει τους εκπαιδευτικούς θεσμούς, το περιεχόμενο της εκπαίδευσης και τις διαδικασίες αξιολόγησης στους κανόνες της αγοράς».
Μεταξύ άλλων, ανέφερε πως το υπουργείο Παιδείας προχωρά στη βεβιασμένη και πρόχειρη προτυποποίηση των πειραματικών σχολείων, δημιουργώντας σχολεία για την «ελίτ», τα οποία στη συνέχεια θα αποτελέσουν την ατμομηχανή της αντιδραστικής μεταρρύθμισης και της τιμωρητικής αξιολόγησης για εκπαιδευτικούς και σχολεία.
Σημείωσε «πως η συζήτηση περί αριστείας είναι υποκριτική και χρησιμοποιήθηκε επικοινωνιακά για την υπονόμευση του έργου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ». Στο πλαίσιο αυτό, υπογράμμισε πως «η πραγματική αριστεία υλοποιήθηκε όταν το 2017 εκπονήθηκε ο εθνικός στρατηγικός σχεδιασμός για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, ο οποίος αναδείχθηκε ως άριστη πρακτική από πολλούς ευρωπαϊκούς οργανισμούς».
«Εμείς λέμε ναι στα Πειραματικά σχολεία. Ναι στη δοκιμή νέων μεθόδων διδασκαλίας και στη διασύνδεση με τα Πανεπιστήμια και τα Παιδαγωγικά τους τμήματα, ναι στα νέα προγράμματα σπουδών και τα νέα βιβλία, με τις καλύτερες των πρακτικών να διαχέονται σε όλα τα σχολεία», συμπλήρωσε η βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ.
Ανέφερε επίσης πως «το κυβερνητικό έργο στην εκπαίδευση συμπληρώνεται με πράξεις νέο-συντηρητισμού, όπως η κατάργηση της Κοινωνιολογίας. Ακόμα, η αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια των μαθητών εφόρου ζωής είναι μια απαράδεκτη διάταξη στιγματισμού, την οποία στηλιτεύει και η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής, αλλά και όλος ο προοδευτικός κόσμος.
Ειδική αναφορά έκανε στις διατάξεις που αφορούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τα Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών, κατηγορώντας το υπουργείο Παιδείας πως προσπαθεί να παρακάμψει το Άρθρο 16. «Δημιουργείτε ένα παράλληλο σύστημα σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης, με δίδακτρα και αδιαφάνεια ως προς την επιστημονική τους επάρκεια. Ισχυρίζεστε πως αφορά μόνον αλλοδαπούς φοιτητές, όμως σας διαψεύδει ακόμα και η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής».
Ταυτόχρονα, τόνισε πως «η κυβέρνηση στενεύει τη δημοκρατία και αντιμάχεται την προοδευτική κουλτούρα των Ελληνικών πανεπιστημίων. Αποκλείοντας μεγάλο μέρος των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας από το δικαίωμα του εκλέγειν, γυρίζει τα ιδρύματα 30 χρόνια πίσω».
Τέλος, η Μερόπη Τζούφη απευθυνόμενη προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως ανέφερε πως «η εκπαίδευση έχει φορτίο με πρόσημο κοινωνικό. Και όσοι από το πολιτικό προσωπικό το αγνόησαν τερμάτισαν την πολιτική τους σταδιοδρομία σύντομα. Προσέξτε λοιπόν κυρία υπουργέ. Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν κάνει βήμα πίσω στην υπεράσπιση της δημόσιας Παιδείας».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη