Θα ‘θελα να έχω την ελευθερία να αστειευτώ, να γελάσω με την ψυχή μου και να μπορέσω να κάνω και όσους με διαβάσουν να γελάσουν ή τουλάχιστον να χαμογελάσουν.
Θα ‘θελα να έχω τα γνωστικά εφόδια να ανατρέξω σε διορατικούς συγγραφείς επιστημονικής φαντασίας, για να μπορέσω να εμβαθύνω και το κατά δύναμιν, να επεξηγήσω τις καταστάσεις.
Θα ‘θελα να έχω την επιστημονική κατάρτιση, για να έχω την δυνατότητα να κατακεραυνώσω νομικά και να ανασκευάσω όλα τα αντίθετα επιχειρήματα.
Θα ‘θελα να έχω την αφέλεια να αποταθώ σε μελλοντολόγους – αστρολόγους, για να με καθησυχάσουν ότι ο ανάδρομος Ερμής διαπερνά μία περιοχή του Κρόνου, ας με συγχωρήσουν οι γνωρίζοντες αν σφάλλω, και επομένως σύντομα όλα θα φτιάξουν και όσα ζούμε είναι μία παραίσθηση.
Θα ‘θελα τέλος να έχω την επιπολαιότητα και την πολυτέλεια, να καθίσω άπραγη, ουδέτερη και αδρανής μπροστά σε αυτού του βεληνεκούς την απόπειρα προσβολής της ανθρώπινης φύσεως και των προσωπικών ελευθεριών.
Τίποτα από όλα αυτά δεν κατέχω. Το μόνο που μου έφεξε η κούτρα μου είναι να παραφράσω και παραποιήσω τον στοίχο του Τζιμάκου του Πανούση: «Κάμερες παντού και τα μυαλά στην κάμερα του αόρατου εχθρού».
Δεν ξέρω αν το καταλάβατε, αν όχι να σας το δείξω και σε κάμερα, αναφέρομαι στην τελευταίας εσοδείας τροπολογία του υπουργείου παιδείας που συμπεριλήφθηκε στο συζητούμενο νομοσχέδιο για το μεταναστευτικό και αφορά την καταγραφή και αναμετάδοση του μαθήματος από την τάξη στα σπίτια των μαθητών, που για οποιοδήποτε λόγο και αιτία δεν θα μπορούν να συμμετέχουν και να παρευρίσκονται στην τάξη, μετά την επανεκκίνηση των μαθημάτων, εν μέσω της κρίσης του κορωνοϊού.
Ειπώθηκαν τόσα πολλά, ακούστηκαν λιγότερα και θεωρώ ότι το ζήτημα εξαντλήθηκε στην μεγαλύτερή του και φανερή έκταση. Από τη μία μεριά η κυβέρνηση και τα παπαγαλάκια της όλων των ειδών, η επιχειρηματολογία των οποίων πιστεύω ότι συνοψίζεται στην παρακάτω φράση: Σκεφτόμαστε το συμφέρον των μαθητών, που δεν μπορούν να πάνε στο σχολείο τώρα που θα ανοίξουν και επιθυμούμε να νιώθουν και αυτοί σαν να είναι παρόντες. Όσοι εκπαιδευτικοί αντιδρούν είναι γιατί θεωρούν εαυτούς ανεπαρκείς, φοβούνται την αξιολόγηση και βαριούνται να επιμορφωθούν.
Μία γρήγορη απάντηση, έτσι για ζέσταμα, γιατί επίκειται συντονισμένη συνέχεια, αναλόγως των ρυθμίσεων: Τώρα σας έπιασε ο πόνος για τους μαθητές; Όταν μαθητές απομακρυσμένων περιοχών της πατρίδας μας δεν είχαν μέχρι τα Χριστούγεννα δάσκαλο ή εκπαιδευτικό ειδικοτήτων, δεν το σκεφτήκατε; Δεν σκεφτήκατε ότι αυτά τα παιδιά δεν έχουν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν τα μαθήματα όπως άλλα; Τότε οι μαθητές αυτοί δεν άξιζαν της προσοχής σας;
Οι εκπαιδευτικοί που έδωσαν το είναι τους μέχρι τώρα, αφιερώνοντας όλο τον χρόνο της προσωπικής τους ζωής και ξενύχτησαν για να ετοιμαστούν για τις εξ αποστάσεως ηλεκτρονικές αίθουσες και να φέρουν σε πέρας, όπως λέτε, το κολοσσιαίο έργο της τηλεκπαίδευσης, είναι αυτοί που φοβούνται την αξιολόγηση και βαριούνται να επιμορφωθούν; Άλλο θέμα τι και πως φοβούνται σχετικά με την αξιολόγηση, θα το δούμε με τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις και προεδρικά διατάγματα.
Από την άλλη δε μεριά οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των εκπαιδευτικών, προσκαλώντας προς υποστήριξη και τις οργανώσεις των συλλόγων των γονέων, έχουν αναλωθεί στην εξαντλητική επιχειρηματολογία των προσωπικών δεδομένων και της ψευδεπίγραφης εκπαίδευσης υπό το κράτος και τον άυπνο οφθαλμό των καμερών. Σωστά όλα αυτά τα επιχειρήματα και σχεδόν αυτονόητα και αυταπόδεικτα, αλλά επιτρέψτε μου να τα θεωρήσω κοντόφθαλμα και περιορισμένα.
Ποια είμαι εγώ για να τολμώ να το πω αυτό; Καμία δεν είμαι, είμαι μία απλή σκεπτόμενη εκπαιδευτικός φυσικής αγωγής της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, επιτρέψτε μου να πω με ανεπαρκείς και ανθρώπινες ανησυχίες και προβληματισμό. Όμως μεγάλωσα σε μια γενιά που άκουγε Τζιμάκο Πανούση, ο οποίος, όταν τόλμησε να παραγγείλει τηλεφωνικά μία πίτσα, από την τηλεφωνήτρια της εταιρίας παράδοσης του έτοιμου φαγητού, του παρατέθηκε με κάθε λεπτομέρεια το προσωπικό, κοινωνικό και οικογενειακό του προφίλ, ακόμα και το ιστορικό της υγείας του, προκειμένου να ολοκληρωθεί η παραγγελία και να εξασφαλιστεί η πληρωμή της και αυτό την δεκαετία του 1980, πόσο διορατικό. Για του λόγου το αληθές δείτε «Παραγγελία πίτσας στο μέλλον».
Που θέλω να καταλήξω και δεν θα πω πολλά, για να μην χαθεί το νόημα, γιατί οι αντανακλαστικές λάμψεις των δεκτών, των οθονών και των καμερών δημιουργούν ένα φωτεινό φάσμα, που κρύβει την αλήθεια και απομακρύνει την σκέψη σε κόσμους ανύπαρκτους και δυστοπικούς. Καταλήγω:
Αν η νέα γενιά τηλεκπαιδεύεται. Εάν παρακολουθεί το μάθημα από οθόνη στο σπίτι. Εάν για να συνδεθεί με την γνώση, πρέπει να καταχωρίσει κωδικούς με προσωπικές πληροφορίες. Εάν δέχεται ότι είναι εντάξει να την παρακολουθούν από κάμερα, όταν μετέχει στην ιερή διαδικασία της εκπαίδευσης. Εάν από τόσο μικρή ηλικία μαθαίνουν τα παιδιά μας ότι είναι απολύτως ορθό να παρακολουθούν και να παρακολουθούνται, τότε, όταν θα μεγαλώσουν, δεν θα είναι καθόλου παράξενο για αυτά να παραγγέλνουν φαγητό και να υπάρχει φανερό και απροκάλυπτο το προσωπικό τους προφίλ στην εταιρία παράδοσης και ετοιμασίας της παραγγελίας τους. Αυτό θα είναι μία καθημερινότητα.
Το καινούργιο τότε θα είναι ότι κάποιοι θα τους παραγγέλνουν και θα τους διατάζουν να ψηφίσουν, να διαδηλώσουν, να υποστηρίξουν, να πολεμήσουν για κάτι που δεν γνωρίζουν, αλλά θα το ασπάζονται, γιατί έτσι λέει ο υπολογιστής, τον οποίον ούτε θα γνωρίζουν ποιος τον ελέγχει, αλλά πάντως είναι για το καλό τους, γιατί έχουν καταχωρίσει στον σκληρό του δίσκο όλα τους τα προσωπικά δεδομένα και επομένως αυτός μόνο ξέρει ποιό είναι το καλό τους. Άσε, εμείς προσέχουμε για εσάς πριν από εσάς.
Υπάρχει άραγε καμία επιστήμη που αναδύεται και τα γνωρίζει όλα αυτά; Αν όχι, αυτή η επιστήμη πρέπει να εφευρεθεί και να ασχοληθεί με την παρεμπόδιση της μηχανοποίησης της ανθρώπινης προσωπικότητας και της υποκλοπής του ανθρώπινου στοιχείου από τις μηχανές, που κανείς δεν γνωρίζει από ποιούς ελέγχονται. Από τους επιστήμονες αυτής της υποτιθέμενης και αναδυόμενης επιστήμης περιμένω να αναλάβουν δράση και να ανακόψουν την επίθεση στις δημοκρατικές και προσωπικές μας ελευθερίες.
Μπορεί η έως τώρα επιχειρηματολογία να είναι αρκετή για να υποχρεώσει το υπουργείο Παιδείας να πάρει πίσω την τροπολογία, με την οποία επιτρέπεται η μαγνητοσκόπηση της διδασκαλίας στις αίθουσες των σχολείων. Όμως σίγουρα στο μέλλον δεν θα φτάνει για να αποκρούσει παρόμοιες απόπειρες προσβολής των δημοκρατικών θεσμών και των θεσμών της προσωπικής ελευθερίας και αυτοδιάθεσης. Στο μέλλον θα απαιτηθούν σύγχρονα επιστημονικά επιχειρήματα εμπλουτισμένα με νομική κάλυψη και ορθολογισμό.
Για να μπορέσουμε στο μέλλον να αποκρούσουμε την προσπάθεια ομογενοποίησης και παγκοσμιοποίησης ολόκληρου του πλανήτη μας με ό,τι αυτό συνεπάγεται, πρέπει σήμερα να έχουμε το σθένος να αρνούμαστε την ολοκλήρωση της παραγγελίας πίτσας με παράθεση ολόκληρου του προσωπικού μας προφίλ, όπως υποχρεώθηκε να κάνει ο αείμνηστος Πανούσης. Ο οποίος, θεός σχωρέστον, τελικά δεν την παρήγγειλε την πίτσα.
Ο παραλληλισμός με πρόσωπα και καταστάσεις επιτρέπεται. Όποιος δεν θεωρεί ότι η παραγγελία φαγητού στο μέλλον, έχει να κάνει με την μαγνητοσκόπηση των μαθημάτων, θα διώκεται παντοιοτρόπως και κυρίως πνευματικώς.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη