Επισημαίνει ότι η επιλογή του υπουργείου να το φέρει στο προσκήνιο εν μέσω πανδημίας συνιστά «μέγιστη περιφρόνηση προς εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς, όλη την κοινωνία. Το κάνει σε μια περίοδο που τα σχολεία είναι κλειστά, έχουν ανασταλεί λόγω κορονοϊού δικαιώματα όπως της ελεύθερης μετακίνησης, του συνέρχεσθαι, έχουν γίνει δυσχερείς οι συνδικαλιστικές λειτουργίες. Δεν είναι αθώα η επιλογή του χρόνου. Γίνεται σκόπιμα για να μην έχει αντιδράσεις. Δεν προηγήθηκε καν στοιχειώδης διάλογος μεταξύ του υπουργείου Παιδείας και των συνδικάτων της εκπαίδευσης αλλά και ευρύτερα της ελληνικής κοινωνίας. Δεν υπάρχει ιστορικό προηγούμενο από τη μεταπολίτευση και μετά. Είναι έντονα αντιδημοκρατική ενέργεια».
Οι ρυθμίσεις που προωθούνται αλλάζουν την ουσία του σχολείου, λέει και προσθέτει: «Προσπαθούν να δημιουργήσουν δύο ταχυτήτων δημόσια σχολεία, με την αριστεία να προωθείται έξω από κάθε όριο, και διαμορφώνοντας συνθήκες εις βάρος εκπαιδευτικών και μαθητών στα πρότυπα και πειραματικά σχολεία. Δημιουργούν ένα εκπαιδευτικό τοπίο κατηγοριοποιώντας σε καλά και κακά σχολεία, σε άριστους και μη, σε λίγους εκλεκτούς από τη μια και τους υπόλοιπους από την άλλη. Αφαιρούν την κοινωνιολογία λόγω της ιδεοληψίας της Δεξιάς που θεωρεί το μάθημα αυτό προπύργιο για τη διαμόρφωση αριστερών συνειδήσεων. Το αφαιρούν για να βάλουν στη θέση της τα λατινικά. Θα μπορούσαν να συνυπάρχουν τα δύο γνωστικά αντικείμενα. Πρόκειται προφανώς για ιδεοληπτική εμμονή απέναντι στην κριτική σκέψη που μπορεί να αναπτύσσουν ο μαθητής και η μαθήτρια».
Ο Θ. Μαλαγάρης δίνει επίσης έμφαση στο ότι «έφτασαν στο σημείο να αλλάξουν τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα, τα οποία αυξάνονται και στο λύκειο και στο γυμνάσιο, και έβαλαν τη βάση του 10. Φέρνουν την τράπεζα θεμάτων, θέτουν συντελεστή για τον υπολογισμό του βαθμού απολυτηρίου. Επιδιώκουν να κάνουν πιο αυστηρό το σχολείο, που το μετατρέπουν σε απέραντο εξεταστήριο. Ταξική είναι η επιλογή, καθώς οδηγεί στο να απομακρύνει μαθητές. Η τράπεζα θεμάτων θα χρησιμοποιείται για τις εσωτερικές εξετάσεις. Τα θέματα δεν θα μπαίνουν από τους καθηγητές που ξέρουν το επίπεδο της τάξης, τις αδυναμίες των μαθητών. Θα αυξηθεί έτσι η μαθητική διαρροή».
Σημειώνει ότι η αναγραφή της διαγωγής των μαθητών στο απολυτήριο «είναι άκρως αναχρονιστικό μέτρο», δεν συνεισφέρει στην παιδαγωγική διαδικασία αλλά στιγματίζει τους μαθητές και στη μετέπειτα πορεία τους. «Προωθούν τον κοινωνικό – ποινικό στιγματισμό. Είναι αδιανόητα αυτά, μεσαιωνικά» καταλήγει.
Πηγή: Documentonews.gr
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη