Σοφία Ζαχαράκη
Η Βουλή ανοίγει σήμερα Δευτέρα (20/10/2025) τη συζήτηση για τα κενά στα σχολεία, την παράλληλη στήριξη, τα κιτ ρομποτικής και τις φοιτητικές υποδομές. Επτά επίκαιρες ερωτήσεις προς το Υπουργείο Παιδείας φέρνουν στο φως τα χρόνια προβλήματα της εκπαίδευσης.

Σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025, στις 14:00, η Βουλή ανοίγει ξανά τον φάκελο της εκπαίδευσης, έπειτα από την αναβολή της προηγούμενης συζήτησης. Στο επίκεντρο θα βρεθούν επτά επίκαιρες ερωτήσεις προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, που αγγίζουν κρίσιμα ζητήματα του δημόσιου σχολείου και πανεπιστημίου:
την υποστελέχωση, την  παράλληλη στήριξη, τα  κιτ ρομποτικής  και τις φοιτητικές υποδομές.

Η συζήτηση έρχεται σε μια περίοδο όπου οι εκπαιδευτικοί φορείς και οι σύλλογοι γονέων εκφράζουν έντονη ανησυχία για τα συνεχιζόμενα κενά, την καθυστέρηση στην πλήρη λειτουργία των ολοήμερων σχολείων και τη δυσλειτουργία σε ειδικές δομές και υποστηρικτικές υπηρεσίες.

1. Σχολεία χωρίς επάρκεια προσωπικού

Η βουλευτής του ΚΚΕ Σεμίνα Διγενή ζητά την άμεση στελέχωση των σχολείων της Νέας Σμύρνης με μόνιμες προσλήψεις εκπαιδευτικών, νοσηλευτών και βοηθητικού προσωπικού.
Σύμφωνα με το ερώτημα, πολλά  σχολεία  δεν έχουν καταφέρει να αναπτύξουν πλήρως το ωρολόγιο πρόγραμμα, ενώ παραμένουν προβλήματα στη λειτουργία των ολοήμερων τμημάτων.

Η κ. Διγενή ζητά επίσης την απόσυρση της εγκυκλίου Φ.Κ/115075/18-8-2025, η οποία –όπως υποστηρίζει η εκπαιδευτική κοινότητα– περιορίζει τη λειτουργία των ολοήμερων βάσει αριθμητικών κριτηρίων και όχι πραγματικών αναγκών.

2. Χιλιάδες χαμένες ώρες στην Πρωτοβάθμια Γ΄ Αθήνας

Η βουλευτής του ΚΚΕ Βιβή Δάγκα αναδεικνύει τα εκτεταμένα κενά σε εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας.
Εκατοντάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας, ιδιαίτερα σε σχολεία του Δυτικού Τομέα, συνθέτουν ένα τοπίο ανισότητας, με τους μαθητές να ξεκινούν τη χρονιά με μερικά μόνο μαθήματα σε πλήρη λειτουργία.

3. Παράλληλη στήριξη και υπερμεγέθη τμήματα

Η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Κωνσταντίνα Γιαννακοπούλου φέρνει στο προσκήνιο το 41ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου, όπου τμήμα 25 μαθητών περιλαμβάνει παιδιά με ανάγκη παράλληλης στήριξης, αλλά χωρίς επαρκή στελέχωση.
Ζητείται η διάσπαση του τμήματος και η τοποθέτηση δεύτερου εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης, καθώς και μέτρα για τη μείωση του αριθμού μαθητών στα υπόλοιπα σχολεία του Περιστερίου (21ο, 32ο, 18ο Δ.Σ.).

Το ζήτημα αυτό αναδεικνύει τη χρόνια υποστελέχωση της ειδικής αγωγής, καθώς χιλιάδες μαθητές στη χώρα παραμένουν χωρίς την απαραίτητη στήριξη που προβλέπει ο νόμος.

4. Τα κιτ ρομποτικής και το «κόστος του ψηφιακού εκσυγχρονισμού»

Η συζήτηση για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των σχολείων περιλαμβάνεται με την επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του κόμματος "ΝΙΚΗ" Σπύρου Τσιρώνη, ο οποίος κάνει λόγο για υπερκοστολόγηση των κιτ ρομποτικής που διανέμονται στα σχολεία.

Ο βουλευτής ζητά εξηγήσεις για τη διαφορά ανάμεσα στο πραγματικό κόστος αγοράς και την τιμή προμήθειας, καθώς και για τη διάσπαση του διαγωνισμού σε τρία τμήματα (LOTs), κάτι που ενδέχεται –όπως σημειώνει– να μείωσε τον ανταγωνισμό και να αύξησε τις τιμές.

Η υπόθεση αυτή αναμένεται να ανοίξει ευρύτερη συζήτηση για τη διαφάνεια στις ψηφιακές προμήθειες του Υπουργείου Παιδείας και τον έλεγχο των ευρωπαϊκών κονδυλίων.

5. Οι φοιτητές σε «δίαιτα»

Η βουλευτής του ΚΚΕ Αφροδίτη Κτενά φέρνει στη Βουλή την μεταφορά της λέσχης σίτισης τριών Σχολών του ΕΚΠΑ σε μεγάλη απόσταση από τις πανεπιστημιακές εγκαταστάσεις, ζητώντας άμεση επανεξέταση της απόφασης.
Όπως επισημαίνει, η πρόσβαση στη δωρεάν σίτιση είναι βασικό στοιχείο φοιτητικής μέριμνας και κοινωνικής ισότητας, ιδίως για τους φοιτητές χαμηλού εισοδήματος.

Η ερώτηση επαναφέρει το πάγιο αίτημα για δημόσιες και ποιοτικές υποδομές σίτισης, χωρίς εξωτερικές αναθέσεις και ιδιωτικοποιήσεις.

6. Το 2ο Ειδικό ΕΕΕΕΚ Θέρμης χωρίς πλήρη λειτουργία

Ο βουλευτής του ΚΚΕ Ιωάννης Δελής ζητά την πλήρη στελέχωση και λειτουργία του 2ου Ειδικού Εργαστηρίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Θέρμης, το οποίο υπολειτουργεί λόγω ελλείψεων σε προσωπικό και καθυστερήσεων στη μεταφορά μαθητών.
Το θέμα αναδεικνύει τη συστηματική καθυστέρηση στην υποστήριξη της ειδικής εκπαίδευσης, παρά τις ευρωπαϊκές δεσμεύσεις για ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση.

7. Θεσσαλονίκη: Κατάρρευση του Εθνικού Κολυμβητηρίου

Ο ανεξάρτητος βουλευτής Μιχάλης Χουρδάκης καταθέτει ερώτηση για την κατάρρευση του Εθνικού Κολυμβητηρίου Θεσσαλονίκης, ζητώντας σαφές χρονοδιάγραμμα επαναλειτουργίας και κάλυψη του κόστους για τη λειτουργία εναλλακτικών υποδομών (Δημοτικό Κολυμβητήριο Παύλου Μελά, λυόμενη δεξαμενή στο Ποσειδώνιο).

Η κατάσταση αυτή έχει αφήσει εκατοντάδες αθλητές χωρίς χώρο προπόνησης, εγείροντας ερωτήματα για την επάρκεια συντήρησης των δημόσιων αθλητικών εγκαταστάσεων.

Μια κρίσιμη συνεδρίαση με κοινωνικό βάθος

Η σημερινή μέρα προμηνύεται έντονη στη Βουλή. Οι επτά ερωτήσεις αποτυπώνουν ένα πανόραμα των παθογενειών της εκπαιδευτικής πολιτικής:
από την έλλειψη μόνιμου προσωπικού και τις ανισότητες στην ειδική αγωγή, μέχρι την απουσία σχεδίου για τις φοιτητικές υποδομές.

Η κυβέρνηση καλείται να απαντήσει όχι μόνο σε επιμέρους ερωτήματα, αλλά και σε ένα γενικότερο αίτημα εμπιστοσύνης: ότι η εκπαίδευση δεν μπορεί να λειτουργεί «με τα μπαλώματα» κάθε Σεπτέμβρη.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
Χίος: Εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν παρεμβάσεις στα ωρολόγια προγράμματα των σχολείων από την ΔΔΕ
Αντιδράσεις για την αποπομπή ωρολογίων προγραμμάτων στη Χίο
Χίος: Εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν παρεμβάσεις στα ωρολόγια προγράμματα των σχολείων από την ΔΔΕ
panepisthmio-amfitheatro
«Αιώνιοι φοιτητές»: Πόσοι διαγράφονται από ΑΠΘ, ΠΑΜΑΚ και ΔΙΠΑΕ
Έως το τέλος Δεκεμβρίου 2025 τα πανεπιστήμια θα αποστείλουν τους τελικούς καταλόγους στο υπουργείο Παιδείας. Ποιοι εξαιρούνται και ποιοι διαγράφονται...
«Αιώνιοι φοιτητές»: Πόσοι διαγράφονται από ΑΠΘ, ΠΑΜΑΚ και ΔΙΠΑΕ