Αξιότιμη κυρία υπουργέ,
Μέρες τώρα τριγυρνάει στο μυαλό μου η σκέψη να σας απευθύνω αυτή την επιστολή. Είμαι μαθήτρια της Γ’ λυκείου τάξης και πήρα το θάρρος να εκφράσω μερικές από τις ανησυχίες μου, εκπροσωπώντας μεγάλο μέρος και των συμμαθητών μου.
Η χώρα μας, όπως και ολόκληρος ο πλανήτης διανύει μια πολύ δύσκολη περίοδο. Καθημερινά, όλο και μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των πληγέντων και στηνόμαστε μπροστά από μια οθόνη προκειμένου να μάθουμε για την εξέλιξη αυτού του φονικού ιού. Φυσικά και η κατάσταση αυτή είναι ιδιαίτερα αγχωτική για όλους μας –για τον παππού, τη γιαγιά, τον θείο με το υποκείμενο νόσημα- και συν τοις άλλοις για κάποιον που δίνει πανελλήνιες. Γνωρίζουμε πως κύριο μέλημα είναι η αποκατάσταση της δημόσιας υγείας, όπως και σίγουρα είναι το σωστό. Αναγνωρίζουμε επίσης τις προσπάθειες σας για την εξομάλυνση της κατάστασης. Όμως τι πραγματικά θα συμβεί με εμάς;
Το σχολείο είναι για εμάς τους μαθητές άλλοτε ευχάριστο και άλλοτε όχι, όπως και εσείς θα γνωρίζετε άλλωστε. Το γεγονός όμως ότι οι γεννηθέντες του 2002 έχουμε περάσει από ποικίλες αλλαγές, άγχη και ψυχολογικά σκαμπανεβάσματα μας έχει αρκετά απογοητεύσει. Μερικοί από εμάς δώσαμε εξετάσεις για να εισαχθούμε ακόμα και στο γυμνάσιο, σε ένα γυμνάσιο στο οποίο προλάβαμε την πλήρη εκδοχή των προαγωγικών εξετάσεων, με εξέταση όλων των μαθημάτων του προγράμματος σπουδών. Έπειτα, οι κυβερνήσεις άλλαζαν και μαζί με αυτές και η εκπαίδευση, και η δική μας ανησυχία αυξανόταν. Μέχρι που φτάσαμε στη Γ’ λυκείου και για τη δική μας και πάλι χρονιά η ύλη συνεχώς αλλάζει, όπως και ο τρόπος εξέτασης. Στο σημείο αυτό είναι που αρχίζεις να αναρωτιέσαι γιατί πάλι να συμβαίνει σε εμάς αυτό;
Παρόλα αυτά επιστρέφουμε στο σήμερα, όπου οι αντοχές μας αρχίζουν να μας εγκαταλείπουν και τα όνειρα μας να φαντάζουν άπιαστα. Κάνουμε όλοι μας ύστατες προσπάθειες ώστε να μην τα παρατήσουμε, γιατί κυριολεκτικά δεν ξέρουμε πως θα τελειώσει αυτός ο «πόλεμος». Ο ίδιος ο πρωθυπουργός μας είπε πως βρισκόμαστε στο τέλος της αρχής. Το τέλος άραγε πότε θα είναι; Κανείς δεν ξέρει δυστυχώς αφού βρισκόμαστε υπό την απειλή ενός δύσκολα αντιμετωπίσιμου για την ανθρωπότητα παράγοντα.
Οι μέρες προχωράνε και συντονιζόμαστε στις ηλεκτρονικές τάξεις. Η σύγχρονη ηλεκτρονική εκπαίδευση, που αν είχαμε τις κατάλληλες υποδομές και την οικονομική κατάσταση να διαθέτουμε τον απαραίτητο εξοπλισμό, θα ήταν πραγματικά πολύ καλή ιδέα. Όμως τα προβλήματα αυτά εξακολουθούν να υπάρχουν και αν και η σύγχρονη εκπαίδευση είναι ιδιαίτερα χρήσιμη για να κρατήσουμε την επαφή με το σχολείο, είναι ιδιαίτερα περίπλοκη, και λιγότερο αποδοτική σε σχέση με τη δια ζώσης εκπαίδευση.
Μιλώντας για την εκπαίδευση, παρατήρησα και κάποιες από τις αποφάσεις των άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Η Γαλλία και η Αγγλία, ακύρωσαν τις πανεθνικές τους εξετάσεις που σχετίζονται με το απολυτήριο τους και την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προσφέροντας σε 60.000 μαθητές θέση στα πανεπιστήμια με το μέσο όρο τους. Την ίδια στιγμή, εμείς εδώ έχουμε τη διαβεβαίωση σας πως θα κάνετε ότι καλύτερο μπορείτε για να μην γίνουν οι πανελλαδικές τον Σεπτέμβριο.
Οι Πανελλαδικές του Σεπτεμβρίου είναι κάτι που αντήχησε μέσα στα αυτιά μας σαν τεράστια απειλή. Πριν ένα μήνα πιστεύαμε πως το «μαρτύριο» μας τελειώνει σε λίγο καιρό, και αυτό το νέο η αλήθεια είναι πως μας φόβισε. Μας φόβισε όμως επίσης και κάτι ακόμα. Παρά την καθησυχαστική σας διάθεση ότι οι Πανελλαδικές θα πραγματοποιηθούν όσο γίνεται πιο κοντά στην αρχική ημερομηνία, εμείς αρχίσαμε να ανησυχούμε και για κάτι άλλο, για την υγεία. Δεν είναι ιδιαίτερα καθησυχαστικό για μας να συγκεντρωθούμε και να δώσουμε εξετάσεις θέτοντας σε κίνδυνο τόσο τη δική μας ζωή όσο και των συμπολιτών μας. Εφόσον γνωρίζουμε πως ο νέος κορωνοϊός τουλάχιστον μέχρι τον ερχόμενο χειμώνα δε θα έχει εξαφανιστεί, τα ενδεχόμενα διασποράς μας προβληματίζουν.
Αυτό που θα ήθελα λοιπόν να προτείνω είναι να υπάρξει ένας εναλλακτικός τρόπος εισαγωγής στο πανεπιστήμιο για τη γενιά που τόσο έχει ταλαιπωρηθεί. Κατά τη γνώμη μου, ο μαθητής ο οποίος είναι υπεύθυνος και συνειδητοποιημένος, θα έδειχνε τον απαραίτητο σεβασμό στα μαθήματα των πανελλαδικών που διδάσκονται στο σχολείο, και έτσι θα είχε και έναν αξιόλογο βαθμό σε αυτά όπως και άλλωστε θα έγραφε και στις πανελλήνιες. Αντίθετα, ένας μαθητής που δεν έδειξε το ενδιαφέρον του όλη τη χρονιά, δε θα το έδειχνε ούτε στις πανελλήνιες. Έτσι, η διαμόρφωση ενός μέσου όρου από τη βαθμολογία μας στην τωρινή σχολική χρονιά ή από τις προηγούμενες, που θα έκρινε την εισαγωγή μας στο πανεπιστήμιο θα ήταν πιο καθησυχαστικό μέσο.
Ένα τέτοιο κριτήριο εισαγωγής, θα ήταν δίκαιο τόσο για τους μαθητές και τις οικογένειες τους όσο και για το κράτος. Αφού με τον τρόπο αυτό ελαφρύνονται οικονομικά και ψυχολογικά και οι μεν και οι δε έπειτα από τα προβλήματα που έχει επιφέρει η σύγχρονη αυτή πανδημία.
Εν κατακλείδι, οι καταστάσεις που ζούμε σήμερα είναι αρκετά επιβαρυντικές για όλους μας, και συμμεριζόμαστε και τη δική σας ανησυχία για τα μέτρα που χρειάζεται να πάρετε. Από την πλευρά μας όμως, όντας «νέοι» πολίτες θέλουμε να σας εκφράσουμε και τη δική μας φωνή και θα ήμασταν χαρούμενοι αν μέσα στις δικές σας συζητήσεις ακουστεί η πρόταση μας.
Με εκτίμηση, ένας από τους χιλιάδες ανήσυχους Έλληνες μαθητές
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη