Thumbnail
«Βρίσκομαι από τις 29 Νοεμβρίου 2019 έξω από το υπουργείο Παιδείας σε απεργία πείνας»

Του Γιώργου Παπαποστόλη, Καθηγητή Φυσικής Αγωγής

Όλοι μιλάμε και τοποθετούμαστε αυτές τις μέρες για τα περιστατικά βίας και εκφοβισμού μέσα στα σχολεία με ωραία λόγια και δηλώσεις για το «bullying» που διογκώνεται και απειλεί συθέμελα την κοινωνία βάζοντας στόχο το βασικό κομμάτι εξέλιξης αυτής, το παιδί.

Όλοι μας επαναστατούμε στο άκουσμα της είδησης για ξυλοδαρμό μαθητή και την επιδερμική αντιμετώπιση του περιστατικού από τους αρμόδιους, αλλά μέχρι εκεί. Την αμέσως επόμενη στιγμή θα αποσυρθούμε σαν το χταπόδι στο θαλάμι μας και θα ασχοληθούμε ο καθένας μας με τα προβλήματά του και το βόλεμα της “μικρής” του ζωής. Ξέρουμε βέβαια πως θα ξαναβρεθούμε μπροστά σε παρόμοια περιστατικά, αλλά και πάλι θα ακολουθήσουμε την ίδια γραμμή που έχει παγιωθεί μέσα μας. Αυτή του “γαβγίσματος” σε επίπεδο “οικίας” πιστεύοντας πως έτσι θα ξορκίσουμε το κακό, για να μη χτυπήσει τη δική μας πόρτα. Όσο δε το κακό βρίσκεται στον γείτονα και όχι σε μας, νιώθουμε “προνομιούχοι” και κλείνουμε κι άλλο τις “πόρτες” μας. Πιστεύουμε πως, αν την “πλάτη” μας γυρίσουμε σε αυτό, θα μας προσπεράσει ή θα μας λυπηθεί. Το φαινόμενο της βίας θα είναι εκεί έξω και όσο θα το συνηθίζουμε τόσο πιο πολύ θα του μοιάζουμε. Ο φόβος θα γιγαντώνεται μέσα μας και θα μας κάνει να νιώθουμε όλο και πιο αδύναμοι σε όποια αντίδραση και όλο και πιο μόνοι σε αυτή τη ζωή. Το πέρασμα δε όλης αυτής της αντίληψης για την “πραγματικότητα” στα παιδιά μας, βιολογικά και μη, θα αποτελέσει τον πνευματικό και ψυχικό μας θάνατο.

Εικόνες μακρινές; Δε νομίζω! Αν κάνουμε ανάγνωση των εικόνων που έρχονται από την Κίνα που θεωρείται πιο οργανωμένη κοινωνία από τη δική μας, φανταστείτε το “τσουνάμι” που θα δημιουργούσε η μεταφορά παρόμοιας συνθήκης στη δική μας άναρχη ζωή. Μια ζωή που στην καθημερινή μας πάλη απουσιάζουν αξίες και ιδανικά, είναι μια ζωή απούσα και νεκρή.

Βέβαια, με τον ίδιο τρόπο που ξορκίζουμε το κακό, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο καυχιόμαστε για τις αξίες και τα ιδανικά που δεν κουβαλάμε, αλλά σε κάθε επέτειο γιορτάζουμε. Δηλώνουμε κατ' ουσία αιχμάλωτοι και φυλακισμένοι και συνειδητά μάλιστα μαθαίνουμε στα παιδιά μας το δικό μας “δε μπορώ”. Οι περισσότεροι άνθρωποι, έλεγε ο Φρόιντ, δε θέλουν πραγματικά ελευθερία, επειδή η ελευθερία προϋποθέτει ανάληψη ευθύνης και οι περισσότεροι άνθρωποι τρέμουν την ανάληψη ευθύνης. Και επειδή πολύς ο λόγος περί ευθύνης τα τελευταία χρόνια της κρίσης και αν το ζην ανήκει στους γονείς αυτών των μαθητών που έγιναν θύτες και θύματα, τότε το ευ ζην θα έπρεπε να περνά μέσα από τις σχολικές αίθουσες. Ξέρουμε όλοι πως η κουλτούρα του κάθε λαού αναπτύσσεται στα χρόνια της εκπαίδευσης και της προετοιμασίας μέσα στις σχολικές τάξεις. Ποια επομένως η ευθύνη όλων μας σαν Δάσκαλοι μέσα στις τάξεις των μαθητών; Μήπως η έννοια του καλού εκπαιδευτικού τελειώνει με τη διεκπεραίωση μιας εκπαιδευτικής διαδικασίας; Ή μήπως η έννοια του Δασκάλου έχει να κάνει με την ευθύνη και τη δράση και εμείς τρέμουμε την ανάληψη ευθύνης;

Θα 'θελα στο σημείο αυτό να δώσω μια μεγαλύτερη διάσταση στο θέμα μέσα από τη δική μου πρόσφατη εμπειρία εγκατάλειψης και απαξίωσης που έζησα από τους πολλούς “υπεύθυνους” που συνάντησα τη φετινή σχολική χρονιά.

Βρίσκομαι 29 Νοεμβρίου 2019 έξω από το Υπουργείο Παιδείας σε απεργία πείνας, μετά από καθιστική διαμαρτυρία τεσσάρων ημερών. Η αρμόδια Υπουργός διαμέσου των “υπαλλήλων” της εκφράζει τη λύπη της που δεν μπορεί να διορθώσει την αδικία. Μια αδικία ομολογούμενη από τα χείλη των αρμοδίων, που έχει διαπραχθεί, αναγκάζοντας εμένα σε εξορία από την οικογένειά μου και σε οικονομική αιμορραγία, λόγω μη απόσπασης. Αντί αυτού το Υπουργείο στέλνει τέσσερις φορές, εκεί που εγώ ζητούσα απόσπαση, αναπληρωτές συναδέλφους και σε σύνολο 13 τον αριθμό. Τα διορισμένα μέλη του ΚΥΣΔΕ τα οποία θεωρούνται υπεύθυνα για την ταλαιπωρία μου από το ίδιο το Υπουργείο λόγω αρνητικής γνωμοδότησης “ποιούν την νήσσαν”. Οι εμπλεκόμενοι προϊστάμενοι στην υπόθεσή μου δεν αναλαμβάνουν την ευθύνη και τηρούν “σιγή ιχθύος”.

Η ερώτησή μου είναι πώς μπορεί μια Υπουργός να συμπεριφέρεται έτσι σε έναν κοινωνικό λειτουργό και από την άλλη να βγαίνει και να μιλά για την καταπολέμηση της βίας και του εκφοβισμού; Εδώ ταιριάζει σε όλους μας το ότι «η γυναίκα του Καίσαρα δεν αρκεί να είναι τίμια, πρέπει και να φαίνεται τίμια». Οι πράξεις μας πρέπει να συμβαδίζουν με τα λόγια μας, αλλιώς δεν θα μας πιστεύει κανείς.

Η αλληλεγγύη που ζήτησα στις δύσκολες αυτές ώρες της απεργίας μου, από τις συλλογικότητές μας και από τον καθένα ξεχωριστά και μέσω των κοινωνικών δικτύων, ήταν σχεδόν ανύπαρκτη.

Η ΟΛΜΕ δεν μπορούσε να δει το “δάσος” που είναι το πρόβλημα πολλών από εμάς χρόνια ολόκληρα και που εγώ τη στιγμή εκείνη έβγαζα στην επιφάνεια, αλλά έβλεπε τους συναδέλφους που και αυτοί δεν πήραν απόσπαση! Για τον λόγο αυτό δήλωσε υποτακτικά εργαζόμενη απέναντι από την απεργία μου.

Τα κανάλια της πολυπόθητης ενημέρωσης, τα καλούσα συνέχεια για την προβολή της συνειδητής έκθεσής μου από την πολιτεία και δεν εμφανίστηκε κανένα!

Από τα κόμματα που κόπτονται για την Παιδεία και την κοινωνία δεν εμφανίστηκε κανένα, εκτός από το ΠΑΜΕ την τρίτη ημέρα της απεργίας μου.

Συνάδελφοι, αν η απουσία μας σε όλα αυτά που έγιναν μ' εμένα, αλλά και με πολλούς άλλους από εσάς δε μας δημιουργούν ενοχή, τότε δε θέλουμε να είμαστε ελεύθεροι και να μπορούμε να το διδάσκουμε στους μαθητές μας.

Δε θέλουμε να τους μαθαίνουμε να τα βρίσκουν... γιατί εμείς δυσκολευόμαστε...

Δε θέλουμε να τους κάνουμε να μιλούν... γιατί και εμείς σιωπούμε...

Δε θέλουμε να αντιστέκονται στα άσχημα αυτής της ζωής... γιατί εμείς τα κάναμε κομμάτι μας…

Τρέμουμε να αναλάβουμε την ευθύνη γι' αυτό που δεν είμαστε…

Περιμένω την αντίδρασή σας!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

iep_1.jpg
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
Αναθεώρηση προθεσμιών υποβολής και επανελέγχου διδακτικών πακέτων από το ΙΕΠ
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
αλτσ
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο
Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η συσσώρευση σπλαχνικού λίπους στο σώμα μπορεί να συσχετίζεται με την παρουσία παθολογικών πρωτεϊνών στον εγκέφαλο,...
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο
diamartiria
Αξιολόγηση: Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στην Πρωτοβάθμια Ηρακλείου (Pic)
Μαζική διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στα γραφεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου
Αξιολόγηση: Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών και γονέων στην Πρωτοβάθμια Ηρακλείου (Pic)
taksi
Μαθητές δύο ταχυτήτων – Εκπαιδευτικά κενά φρενάρουν τη μόρφωση των παιδιών
Αγανάκτηση από τους γονείς του 1ου Γυμνασίου Χολαργού για τα εκπαιδευτικά κενά που παραμένουν ακάλυπτα
Μαθητές δύο ταχυτήτων – Εκπαιδευτικά κενά φρενάρουν τη μόρφωση των παιδιών