Ανάθεση καθηκόντων ως Ομοσπονδιακών Προπονητών ή/και Τεχνικών Συμβούλων σε εκπαιδευτικούς κλάδου ΠΕ11
Αυτό είναι το μόνο ερώτημα...

Πυρ ομαδόν. Όχι ότι δεν το περιμέναμε. Εξάλλου η μόδα στην εκπαίδευση αυτό επιτάσσει: Ταχύρρυθμα σεμινάρια για ανάπτυξη συγκεκριμένων δεξιοτήτων και έτοιμος ο διδάσκαλος. Αυτό συμφέρει, αυτό επιθυμούμε. Αρκεί να μην ταράξουμε τα νερά και «ξυπνήσουμε» την κοινωνία.

Τι ήταν να ψελλίσει η υπουργός παιδείας ότι προτίθεται να εισαγάγει την Φυσική Αγωγή, τα Αγγλικά και άλλα ίσως μαθήματα στην προσχολική εκπαίδευση, έπεσαν όλοι να την φάνε. Πρωτοστατούσα η Δ.Ο.Ε., ακολουθούμενη από το συνδικαλιστικό όργανο των Νηπιαγωγών, κάποιους συλλόγους πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά και συνδικαλιστικές παρατάξεις. Μετά ήρθε και η πρώτη κομματική τοποθέτηση εκ μέρους του τομέα παιδείας του ΚΙΝ.ΑΛΛ να προστεθεί, αν και γενικά και αορίστως, υπέρ όλων των παραπάνω φωνασκούντων. Με λίγα λόγια αντιπαραθέτουν επιχειρήματα και αποκρούουν την πρόθεση του υπουργείου, με αντιδράσεις υψηλών τόνων και προτάσσοντας την σύγχρονη, όπως ισχυρίζονται, παιδαγωγική άποψη και γνώμη περί του πρακτέου στα Νηπιαγωγεία. Ντόρος να γίνεται, υπό τύπου είμαστε και εμείς εδώ και δικαιολογούμε την θέση μας.

Από την άλλη μεριά το υπουργείο, εν είδει Δαρείου που παρακολουθεί την ναυμαχία της Σαλαμίνας από το όρος Αιγάλεω, έριξε στο παιχνίδι και τα παπαγαλάκια: Σε χθεσινό δημοσίευμα αναφέρεται: «…Κύκλοι του υπουργείου ανάφεραν ότι τα νέα αντικείμενα [Φυσική Αγωγή; Αγγλικά (;;;!!!) ή τι άλλο] θα διδάσκονται από τους νηπιαγωγούς. Δηλαδή είναι σαν να σκέφτεται η υπουργός: Ας δω που θα κάτσει η μπίλια και αναλόγως αποφασίζω, αναλόγως με το πολιτικό κόστος βεβαίως βεβαίως, το συμφέρον των νηπίων έπεται. Αφού το βαρύ πυροβολικό, η Δ.Ο.Ε., μπήκε στο παιχνίδι, δεν με παίρνει για «αποφασίζωμεν και διατάσσωμεν», ανεξαρτήτως του ποιό είναι το σωστό. Βέβαια αυτό που αναρωτιόμαστε είναι: Η αρμόδια διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του υπουργείου υπάρχει; Έχει πάρει θέση ή απλά περιμένει για να δει τι θα αποφασιστεί και μετά να «λιβανίσει» την οποιαδήποτε απόφαση και όποιον την πάρει.

Όλα καλά ως εδώ. Όλα τα παραπάνω είναι η ιστορία της πατρίδας μας: Όταν κάτι νέο, καινούργιο και πρωτοποριακό επιχειρούσε να εισαχθεί σε έναν θεσμό της χώρας, τότε έβρισκε ορκισμένους πολέμιους και φανατικούς εχθρούς, που είτε αληθινά και δικαίως, κινδύνευαν να απωλέσουν τα κεκτημένα τους είτε απλά και μόνο ένοιωθαν αυτή την απειλή. Φυσιολογικά πράγματα από καταβολής του Ελληνικού κράτους.

Αυτό όμως που δεν μπορώ να «συγχωρήσω», που λέει ο λόγος, σε όλους τους παραπάνω εχθρούς του καινούργιου είναι ότι, κατά τη γνώμη μου, η επιστημονική τους τεκμηρίωση, παρίσταται «θολή», γενικόλογη και απροσδιόριστη. Η άποψη μου δε αυτή είναι ανεπηρέαστη από κάθε είδους  συνδικαλιστική, κομματική και ιδεολογική τοποθέτηση, εν αντιθέσει με αυτούς, και αυτό θα το αποδείξω παρακάτω. 

Ισχυρίζονται λοιπόν όλοι αυτοί: «…Η  πρώτη γνώση γίνεται κατακερματισμένη γνώση και  παραγκωνίζονται  τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά χαρακτηριστικά αυτής της ηλικίας  καθώς και η ανάγκη ύπαρξης σταθερού προσώπου. Φυσικά, δεν λαμβάνει υπόψη της τις σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις και έρευνες για ολιστική προσέγγιση της γνώσης και ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων, σύμφωνα με τις διεθνείς έρευνες και διεθνείς οργανισμούς. Όλα όσα σχεδιάζει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου εισάγουν τα νήπια  σε αυστηρά δομημένα προγράμματα που καθορίζονται και από το χρόνο. 

Σύγχρονες επιστημονικές θεωρίες τονίζουν ότι η μάθηση τον 21ο αιώνα, σε αυτές τις ηλικίες, δεν μπορεί να στηρίζεται σε προγράμματα σπουδών που οργανώνονται αποκλειστικά με γνωστικά αντικείμενα. Είναι αναγκαίο, ιδιαίτερα, για τα νήπια να μάθουν πώς να μαθαίνουν, χρειάζεται η ανάπτυξη της επικοινωνίας, της δημιουργικής, κριτικής σκέψης, των κοινωνικών ικανοτήτων. Απαιτείται ο σεβασμός στην ανομοιογένεια, η αναγνώριση του διαφορετικού μαθησιακού προφίλ, που μπορεί να έχει ένα παιδί και  η εξασφάλιση  ισοδύναμων ευκαιριών στη εκπαίδευση.».

Για να ισχυροποιήσουν τις παραπάνω απόψεις τους επικαλούνται αποσπασματικά το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών για το Νηπιαγωγείο Δ.Ε.Π.Π.Σ.-Α.Π.Σ. του 2003 και το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του Νηπιαγωγείου του 2011, αποσιωπώντας τεχνηέντως άλλα, πιο σύγχρονα προγράμματα σπουδών για το Νηπιαγωγείο, όπως του Ι.Ε.Π. του 2014, το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του Νηπιαγωγείου του 2019, αλλά και το ψήφισμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης 2007/2086 (ΙΝΙ) σχετικά με τον ρόλο της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού στην Παιδεία και την προσχολική αγωγή. Δεν πρέπει βέβαια να ξεχνάμε και τον καταστατικό χάρτη Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού της UNESCO της 21ης Νοεμβρίου 1978, που αποτελεί την βάση για όλα. Παρακάτω παραθέτω άκρως σημαντικά και αποστομωτικά συμπεράσματα από όλα αυτά τα νομοθετήματα, εκθέσεις και ψηφίσματα για το θέμα που μας απασχολεί. Πριν από αυτό όμως.

Ας αρχίσω με μία δικαιολογημένη απορία, δική μου και πιστεύω και πολλών άλλων που το γνωρίζουν, αν και δεν αφορά το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, εξ αφορμής του οποίου συγγράφεται το παρόν άρθρο, αλλά ένα μάθημα ξένης γλώσσας: Γιατί δεν υπήρξαν αντίστοιχες αντιδράσεις από όλους αυτούς σήμερα, όταν η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας εισήγαγε ως διακριτό αντικείμενο το μάθημα της τουρκικής γλώσσας σε όλα τα νηπιαγωγεία της Θράκης; Ελάτε πείτε μου τώρα ότι τα νήπια, έλληνες βέβαια υπήκοοι, της Θράκης είναι πιο εξελιγμένα και δεν έχουν τον κίνδυνο της «κατακερματισμένης γνώσης και  του παραγκωνισμού  των ιδιαίτερων αναπτυξιακών χαρακτηριστικών αυτής της ηλικίας  καθώς και της ανάγκης ύπαρξης σταθερού προσώπου» αντιγράφω τα επιστημονικά επιχειρήματα όλων των παραπάνω. Μήπως η περιοχή της Θράκης «γεννάει» παιδάκια που είναι έτοιμα κατευθείαν για το Δημοτικό σχολείο και άρα διαθέτουν ανώτερα φυλετικά ή γονιδιακά χαρακτηριστικά από όλα τα υπόλοιπα της πατρίδας μας;

Περιμένουμε απαντήσεις για αυτό με ανοιχτά αυτιά και εντελώς ανεπηρέαστοι από οποιαδήποτε συντεχνιακή, κομματική και συνδικαλιστική αγκύλωση και εξάρτηση. Μην άγχεστε δεν ξέχασα την υπόσχεσή μου: «Η άποψη μου δε αυτή είναι ανεπηρέαστη από κάθε είδους  συνδικαλιστική, κομματική και ιδεολογική τοποθέτηση, εν αντιθέσει με αυτούς, και αυτό θα το αποδείξω παρακάτω». Υπομονή.

Ας ξεκινήσουμε όμως την αποδόμηση των επιχειρημάτων όλων των φωνασκούντων, παραθέτοντας αρχικά ένα απόσπασμα από το αναλυτικό πρόγραμμα προσχολικής εκπαίδευσης του 2019:

«Η ανάπτυξη θετικών στάσεων για την Φυσική Αγωγή, παράλληλα με την προσφορά γνώσεων κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική στη σύγχρονη εποχή. H ενασχόληση των παιδιών με τη Φυσική Αγωγή, από μικρή ηλικία, θεωρείται εξόχως καθοριστική για το αν τελικά τα παιδιά αυτά θα συνεχίσουν να ασχολούνται και στη μετέπειτά τους ζωή με τη φυσική δραστηριότητα. Μέσα από την εμπειρία της σχολικής Φυσικής Αγωγής τα παιδιά πρέπει να επωφεληθούν διαχρονικά σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης τους δραστηριότητας. Σ’ αυτή την αναζήτηση πρέπει να συμπεριλαμβάνονται γνώσεις που σχετίζονται με τη λειτουργία και τις ανάγκες του σώματος, τη βελτίωση της υγείας σε μακροεπίπεδο καθώς και την ανάπτυξη στοιχείων του χαρακτήρα και της προσωπικότητάς τους, όπως είναι η αυτοεκτίμηση, η κριτική και η δημιουργική σκέψη, η θετική κοινωνική συμπεριφορά κ.ά. Η έμφαση του Προγράμματος Σπουδών Φυσικής Αγωγής στην Πρώτη Σχολική Ηλικία είναι η ανάπτυξη των «Βασικών Κινητικών Δεξιοτήτων». Αυτές οι δεξιότητες αποτελούν τις κύριες θεματικές περιοχές και τη βάση για τον προγραμματισμό της διδασκαλίας. Πιο συγκεκριμένα, επίκεντρο του Προγράμματος Σπουδών σε αυτές τις ηλικίες είναι η ανάπτυξη Δεξιοτήτων Μετακίνησης, Δεξιοτήτων Σταθεροποίησης και Δεξιοτήτων Χειρισμού, σε συνδυασμό με τις κινητικές έννοιες μέσω του πλαισίου «Κινητικές Έννοιες» και των τριών μεγάλων περιοχών: Παιχνίδια, Γυμναστική και Χορός. Βασικές κινητικές δεξιότητες σε συνδυασμό με κινητικές έννοιες και κινητική δημιουργικότητα Το Πρόγραμμα Σπουδών της Φυσικής Αγωγής είναι οργανωμένο στη βάση έξι αξόνων, οι οποίοι καλύπτουν το φάσμα των γνώσεων, δεξιοτήτων, στάσεων, αξιών και συμπεριφορών που θα αποκτήσουν τα παιδιά στο πλαίσιο του γνωστικού αντικειμένου. Οι έξι άξονες αναλύονται στον πίνακα που ακολουθεί. Για τον κάθε άξονα διατυπώνονται οι βασικότερες επιδιώξεις και δίνονται κάποιες κατευθυντήριες γραμμές για πρακτικές εφαρμογές. Δεξιότητες σταθεροποίησης (συμμετοχή σε δραστηριότητες που περιλαμβάνουν εξάσκηση δεξιοτήτων, όπως κάθετες στηρίξεις σώματος κ.λπ.). Δεξιότητες μετακίνησης (συμμετοχή σε δραστηριότητες που περιλαμβάνουν εξάσκηση δεξιοτήτων, όπως περπάτημα, τρέξιμο, άλματα, αναρρίχηση κ.λπ.)  Δεξιότητες χειρισμού (συμμετοχή σε δραστηριότητες που περιλαμβάνουν εξάσκηση δεξιοτήτων, όπως ρίψη, υποδοχή, αναπήδηση μπάλας, κτύπημα με αντικείμενο κ.λπ.)  Κινητικές έννοιες (συμμετοχή σε δραστηριότητες που περιλαμβάνουν έννοιες αντίληψης του χώρου, αντίληψης του σώματος, αντίληψης της προσπάθειας ή ποιότητας στην κίνηση και αντίληψης σχέσεων). Εφαρμογή βασικών κινητικών δεξιοτήτων και κινητικών εννοιών στη γυμναστική Εφαρμογή βασικών κινητικών δεξιοτήτων και κινητικών εννοιών στον χορό. Εφαρμογή βασικών κινητικών δεξιοτήτων και κινητικών εννοιών σε τροποποιημένα παιχνίδια.»

Συνεχίζουμε με ένα απόσπασμα από το πρόγραμμα σπουδών του νηπιαγωγείου του Ι.Ε.Π. του 2014:

«Ποια είναι η δομή του προγράμματος της Φυσικής Αγωγής; Τα περιεχόμενα του Προγράμματος Σπουδών της Φυσικής Αγωγής για το Νηπιαγωγείο είναι οργανωμένα στη βάση τριών ενοτήτων. Αυτές οι ενότητες καλύπτουν όλο το φάσμα των κινητικών δεξιοτήτων, των φυσικών ικανοτήτων, των γνώσεων, των αξιών και των συμπεριφορών, που θα πρέπει να αποκτήσουν τα παιδιά στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στη Φυσική Αγωγή. Ειδικότερα:  Ενότητα 1η : Κινητικές δεξιότητες και φυσική κατάστασηü Η πρώτη ενότητα αποσκοπεί στη στοχευμένη ανάπτυξη των βασικών κινητικών δεξιοτήτων και της φυσικής κατάστασης των νηπίων.  Ενότητα 2η: Γνώσεις για την κίνηση και την υγείαü Η δεύτερη ενότητα αποσκοπεί στην απόκτηση γνώσεων που αφορούν στην κίνηση, την υγεία και τις κινητικές έννοιες.  Ενότητα 3ηü : Αυτό-έκφραση και κοινωνική αλληλεπίδραση. Η τρίτη ενότητα αποσκοπεί στην απόκτηση θετικής εμπειρίας από τη συμμετοχή στα κινητικά περιεχόμενα της Φυσικής Αγωγής και στην ανάπτυξη αυτό-έκφρασης και κοινωνικής αλληλεπίδρασης.».

Και προς το παρόν τελειώνουμε, λέω προς το παρόν γιατί έπεται και ειδικό άρθρο με ειδική επιστημονική βιβλιογραφία για την τεκμηρίωση όλων των παραπάνω, γιατί όλα αυτά δεν βγήκαν από το ξερό κεφάλι όσων τα έγραψαν, αλλά βασίζεται σε επιστημονικές μελέτες, πορίσματα  και έρευνες, τελειώνουμε για σήμερα με παράθεση κάποιων άρθρων του καταστατικού χάρτη Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού της UNESCO της 21ης Νοεμβρίου 1978:

«Άρθρο 4. Καλεί τα κράτη µέλη και τις αρµόδιες αρχές να εξασφαλίσουν ότι θα δοθεί µμεγαλύτερη έµφαση στην ανάπτυξη της υγείας στο πλαίσιο των σχολικών και προσχολικών προγραµµάτων διδασκαλίας, προωθώντας µια σωµατική δραστηριότητα ειδική για τη συγκεκριμένη ηλικία…

Άρθρο 19. Καλεί τα κράτη µέλη να προωθήσουν την νοµική αναγνώριση των ιδρυµάτων και οργανώσεων που συµβάλλουν στην καλύτερη ενσωμάτωση των αθλητικών δραστηριοτήτων στην προσχολική και τη σχολική αγωγή· τάσσεται υπέρ της παροχής κινήτρων…

Άρθρο 24. Τονίζει τη σηµασία της δυνατότητας µικτών αθλητικών δραστηριοτήτων για παιδιά προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης,....».

Αααα και κάτι που περιέχεται στον οδηγό του νηπιαγωγού, βιβλιαράκι που εκδόθηκε το 2014, όπου αναγράφεται κατά λέξη: «Η παιδαγωγική γνώση περιεχομένου δεν «μετατρέπει» τον εκπαιδευτικό σε μαθηματικό, ή φυσικό ή γυμναστή». Επομένως ποιό, παιδαγωγικής έμπνευσης, επιχείρημα εμποδίζει τον εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής να είναι συμπαραστάτης και συνεργάτης του νηπιαγωγού στο καθημερινό του έργο, μήπως μόνο ο φόβος ότι μετά από αυτό μετατραπεί ο γυμναστής σε νηπιαγωγός, αυτό φοβάστε συνάδελφοι;

Συμπέρασμα: Αν διαβάσατε με προσοχή όλα τα παραπάνω δεν νομίζω να αποκρυσταλλώσατε άποψη ότι όλες αυτές τις δραστηριότητες μπορούν να τις δομήσουν έστω και ως μη διακριτό μάθημα μόνοι τους οι νηπιαγωγοί μας. Προσοχή δεν είναι το ζητούμενο να εξοβελιστούν οι νηπιαγωγοί από το σχολείο τους, όπως δεν ήταν το ζητούμενο να εξοβελιστούν οι δάσκαλοι από το Δημοτικό σχολείο, όταν εισήχθησαν οι ειδικότητες παλαιότερα. Ζητούμενο είναι να επιβοηθηθούν στο λειτούργημά τους από ειδικούς εκπαιδευτικούς για ένα αντικείμενο διδασκαλίας για το οποίο έχουν την αυθεντική και ακαδημαϊκή επάρκεια λόγω των σπουδών τους. Ζητούμενο είναι η βελτίωση της εκπαίδευσης των παιδιών μας. Αν νομίζετε ότι η ήδη παρεχόμενη εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες σε σχέση με την Φυσική Αγωγή είναι αρκετή, τότε πως δικαιολογείται το γεγονός ότι η χώρα μας συγκαταλέγεται μέσα στις χειρότερες από άποψη παχυσαρκίας των παιδιών της; Πως δικαιολογείτε την εμφάνιση καρδιαγγειακών νόσων σε τόσο μεγάλο βαθμό σε μία μεσογειακή χώρα όπως η Ελλάδα; Επομένως κάτι δεν γίνεται σωστά μέχρι σήμερα. Έστω και η εξειδικευμένη Φυσική Αγωγή στα νηπιαγωγεία μπορεί να αποτελέσει το έναυσμα για την υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής, άσκησης και υγιεινών συνηθειών εφ’ όρου ζωής από αυτήν την τόσο νεαρή και νηπιακή ηλικία. Αυτή την στάση ζωής μόνο οι εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής μπορούν να την εμπνεύσουν διότι την διδάχθηκαν στις πανεπιστημιακές σχολές τους. Μπορούν να την εμπνεύσουν στα νήπιά μας μέσα από το κινητικό παιχνίδι, από την μουσικοκινητική αγωγή και από την εξειδικευμένη για αυτές τις ηλικίες φυσιολογία και κινησιολογία.

Μπορώ να δικαιολογήσω την στάση των αγαπητών συναδέλφων αναπληρωτών νηπιαγωγών διότι μπροστά στην υποψία της ένταξης φυσικής αγωγής στο νηπιαγωγείο, που θα διδάσκεται από εκπαιδευτικούς φυσικής αγωγής, φοβούνται μήπως ψαλιδιστούν οι ελπίδες τους για διορισμό.

Μπορώ να δικαιολογήσω ακόμα και την στάση της Δ.Ο.Ε. διότι πάντοτε ζύγιζε αντιδράσεις ομόσταυλων κλάδων και προσπαθούσε να προεξοφλήσει μελλοντικές ψήφους. (Παρένθεση η Δ.Ο.Ε. μάλλον προεξοφλεί και την στάση των γονέων, τους οποίους θεωρεί ότι στο παρόν διακύβευμα έχει στο πλάι της. Θα το δούμε αυτό.).

Άντε να δικαιολογήσω και την στάση του κόμματος του ΚΙΝ.ΑΛΛ, μάλλον παρασυρόμενο από την στάση της Δ.Ο.Ε.. Πως μπορεί ένα κόμμα να αγνοήσει την θέση μίας τόσο μεγάλης συνδικαλιστικής ομοσπονδίας όπως η Δ.Ο.Ε.; Αποτελεί οπωσδήποτε μία μεγάλη δεξαμενή ψήφων, δεν μπορεί να αγνοηθεί. Όμως έχω και μία αναλαμπή ελπίδας για την κομματική αυτή γραμμή, την στιγμή κατά την οποία διαβλέπω μία γενικόλογη υιοθέτηση εκ μέρους του ΚΙΝ.ΑΛΛ των θέσεων της Δ.Ο.Ε., χωρίς να προσθέτει στον δημόσιο διάλογο κανένα επιπλέον, των όσων έχουν ακουσθεί, επιχείρημα. Σαν να διαβλέπω και μία εν γένει επιφύλαξη, πολιτική άποψη γαρ.

Αυτό όμως που δεν μπορώ με τίποτε να δικαιολογήσω είναι όσα ακούγονται από κύκλους του υπουργείου παιδείας ότι τάχα την φυσική αγωγή με κάποιο τρόπο θα την διδάσκουν στα νηπιαγωγεία οι νηπιαγωγοί. Δηλαδή αγαπητή πολιτική ηγεσία του υπουργείου παιδείας, εφόσον οι διαρροές των κύκλων ισχύουν, όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση επιτάσσει εξίσωση των τίτλων σπουδών των κολλεγίων με τα πτυχία των ελληνικών πανεπιστημίων είναι υποχρεωτικό για την νομοθεσία μας να θεσπισθεί, αλλά όταν επιτάσσει εξειδικευμένη διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής στην προσχολική ηλικία, δεν είναι υποχρεωτικό, αλλά θα αποφασίσουμε βάσει των αντιδράσεων και τύφλα να έχει το συμφέρον των νηπίων; Μάλλον τζάμπα αναρωτιέμαι, δεν πιστεύω ότι θα έχω απάντηση. Πάμε παρακάτω:

Έφτασε και η στιγμή που πιστεύω ότι όλοι οι παραμονεύοντες στην γωνία περιμένουν, για να μου αναφωνήσουν το μέγα αντεπιχείρημα. Η υπομονή σας θα ανταμειφτεί. Όλοι σας ανυπομονείτε να μου αντιγυρίσετε: «Όλα αυτά τα λες γιατί έτσι σε συμφέρει. Είσαι εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής και μέλος επιστημονικής ένωσης των εκπαιδευτικών της. Πιστεύεις ότι με την εισαγωγή του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στο νηπιαγωγείο θα βολευτούν περισσότεροι συνάδελφοί σου.»

Μην πέφτετε σε αυτήν την παγίδα του διαίρει και βασίλευε συνάδελφοι. Μην πιστεύετε ότι έχω τόσο ταπεινά ελατήρια. Εάν αυτό πιστεύετε τότε πείτε μου, έχω τοποθετηθεί σε κάποια συνδικαλιστική οργάνωση τόσα χρόνια που είμαι μάχιμη εκπαιδευτικός; Έχω τοποθετηθεί σε κάποια κομματική οργάνωση τόσα χρόνια που έχω ενηλικιωθεί και έχω πολιτική άποψη; Έχω ή όχι το θάρρος της γνώμης μου τόσα χρόνια που δημοσιολογώ; Ναι και βέβαια έχω ενταχθεί στην επιστημονική ένωση των εκπαιδευτικών λειτουργών Φυσικής Αγωγής, αλλά μόνο και μόνο γιατί αγαπώ το μάθημά μου, αγαπώ τα παιδάκια που διδάσκω, καταλαβαίνω πόση ανάγκη έχουν το παιχνίδι και την κίνηση με τον τρόπο που διδάσκεται και επιτηρείται από τους ειδικούς επιστήμονες της κίνησης, τους καθηγητές Φυσικής Αγωγής. Το μόνο που με ενδιαφέρει είναι να βλέπω γύρω μου χαρούμενες φατσούλες παιδιών που χαίρονται το παιχνίδι και την κίνηση και ταυτόχρονα να νοιώθω ικανοποίηση που αυτά τα παιδιά έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες για ένα μέλλον ενηλίκου με υιοθετημένο τρόπο υγιεινής διαβίωσης, χωρίς ακινησία και παχυσαρκία.

Έτσι πιστεύω ότι ανασκευάζονται όλες οι αντίθετες και αντιδραστικές απόψεις, από όπου και αν προέρχονται, συνδικαλιστικά όργανα νηπιαγωγών, Δ.Ο.Ε.            , τομέας παιδείας του ΚΙΝ.ΑΛΛ., μόνο με το ευτυχισμένο χαμόγελο του εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής όταν αντικρίζει τα γέλια και τις χαρές των μικρών μαθητών του. Όταν τα μικρά αυτά παιδιά μεταφέρουν την ευτυχία και την χαρά αυτή στο σπίτι και τους γονείς τους. Όταν ανυπομονούν για την ώρα της Φυσικής Αγωγής και έχουν σημαδέψει στο εβδομαδιαίο πρόγραμμά τους τις ώρες του μαθήματος.

Αυτήν την στάση για το μάθημα βλέπω εγώ τουλάχιστον στο Δημοτικό σχολείο. Γιατί πρέπει αυτό να το αποκλείσουμε για τα νήπιά μας; Γιατί μία στείρα αντίδραση με ταπεινά ελατήρια, να έχει ως αποτέλεσμα να στερηθούν τα νήπιά μας την χαρά του παιχνιδιού από τους κατ’ εξοχήν και με ασφάλεια δασκάλους του; Δεν έφτασε πλέον ο καιρός να εκσυγχρονιστούν και τα προγράμματα σπουδών του νηπιαγωγείου; Αυτό δεν αποδεικνύει η συνεχής μείωση της υγείας του ελληνικού πληθυσμού, λόγω της ακινησίας, της παχυσαρκίας και της έλλειψης άσκησης; Αυτό το φαινόμενο δεν αποδεικνύει ότι κάτι πρέπει να αλλάξει;

Μην επαναλαμβάνουμε την ιστορία. Η αντίδραση της εισαγωγής των ειδικοτήτων στα Δημοτικά σχολεία παλαιότερα ας μην αποτελεί τον τυφλό οδηγό μας για την εισαγωγή του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής και στα νηπιαγωγεία.

Έπεται η συνέχεια.

Ολυμπία Ζαραμπούκα MSc Φυσικής Αγωγής, εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Οργανωτική Συντονίστρια Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής στην Κεντρική Μακεδονία

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Εσείς γνωρίζετε τι σημαίνει «νείρομαι»;

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΗΠΑ
Πανεπιστήμια ΗΠΑ: Φουντώνουν οι κινητοποιήσεις των φοιτητών ενάντια στη σφαγή στη Γάζα
Αλκίνοος Ιωαννίδης / Η συγκλονιστική ανάρτηση για τις διαδηλώσεις φοιτητών στο Columbia υπέρ της Παλαιστίνης
Πανεπιστήμια ΗΠΑ: Φουντώνουν οι κινητοποιήσεις των φοιτητών ενάντια στη σφαγή στη Γάζα
oplosxoleio
Ασύλληπτο! Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να φέρουν οπλισμό στο σχολείο, σύμφωνα με νόμο που ψήφισε η Βουλή
Ο νόμος προβλέπει προϋποθέσεις: Οι εκπαιδευτικοί που επιθυμούν να φέρουν οπλισμό πρέπει, μεταξύ άλλων, να περάσουν πρώτα 40 ώρες «βασικής εκπαίδευσης...
Ασύλληπτο! Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να φέρουν οπλισμό στο σχολείο, σύμφωνα με νόμο που ψήφισε η Βουλή
ΔΑΣΚΑΛΑ
Τοξικό το κλίμα στα σχολεία λίγο πριν διακοπές του Πάσχα λόγω των πιέσεων του υπουργείου Παιδείας
Ένας μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών βιώνει υψηλή ή μεσαία συναισθηματική εξάντληση, ενώ καταγράφεται επίσης ότι ένα ακόμη μεγαλύτερο τμήμα...
Τοξικό το κλίμα στα σχολεία λίγο πριν διακοπές του Πάσχα λόγω των πιέσεων του υπουργείου Παιδείας
10 γυμνασιο παπαγου
Τεράστια επιτυχία: Το «ψηφιακό» Υπουργείο άφησε 345 μαθητές με κενά εκπαιδευτικών από την αρχή της χρονιάς ως τώρα!
Λήγει το σχολικό έτος κι ακόμα να καλύψουν τα κενά -και μάλιστα στην Αθήνα, στου Παπάγου! Στα «κάγκελα» οι γονείς...
Τεράστια επιτυχία: Το «ψηφιακό» Υπουργείο άφησε 345 μαθητές με κενά εκπαιδευτικών από την αρχή της χρονιάς ως τώρα!