Δεκτοί για διορισμό τίτλοι σπουδών από κολέγια και χωρίς ΔΟΑΤΑΠ - Τριετής αποκλεισμός εκπαιδευτικών
Στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων το σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας

Της Χρύσας Βαϊνανίδη

Δεκτοί θα γίνονται για το διορισμό στη δημόσια εκπαίδευση οι τίτλοι σπουδών από τα πανεπιστήμια του εξωτερικού και τα κολέγια, ακόμη κι αν τα πτυχία δεν έχουν την αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας από τον ΔΟΑΤΑΠ (Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης), σύμφωνα με νέα διάταξη του υπουργείου Παιδείας που τροποποιεί το νόμο για τις προσλήψεις και τους διορισμούς στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Μετά τη νομοθέτηση της επαγγελματικής ισοδυναμίας των κολεγίων με εκείνη των δημόσιων πανεπιστημίων της χώρας, το υπουργείο Παιδείας έρχεται τώρα να «απελευθερώσει» ουσιαστικά τη δυνατότητα διορισμού στην εκπαίδευση με μοναδικό κριτήριο την αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου σπουδών.

Ειδικότερα, για τα πτυχία θα αρκεί η απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων ή η απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου σπουδών Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με συναφή τίτλο σπουδών για κλάδο εκπαιδευτικού, ενώ για τα μεταπτυχιακά – διδακτορικά δεν θα είναι απαραίτητη αποκλειστικά η διδακτική και παιδαγωγική επάρκεια που χορηγούνταν από το ΔΟΑΤΑΠ, αλλά θα αρκεί ή αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας συναφούς αντικειμένου με εκπαιδευτικό κλάδο.

(Περισσότερα εδώ: «Παράθυρο» για το διορισμό πτυχιούχων από τα Κολέγια στη δημόσια εκπαίδευση)

«Τιμωρητική» διάταξη αποκλεισμού

Με το νέο σχέδιο νόμου, το οποίο συζητείται σήμερα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, επανέρχεται επίσης η «τιμωρητική» διάταξη του αποκλεισμού των εκπαιδευτικών εφόσον έχουν επιλεγεί για τοποθέτηση βάσει του αξιολογικού πίνακα και δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία.

Την ώρα που χιλιάδες εκπαιδευτικοί βρίσκονται εδώ και χρόνια με μια βαλίτσα στο χέρι και καλούνται να διδάξουν σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, ξοδεύοντας χρήματα για την εγκατάσταση και διαμονή τους σε άλλες πόλεις, αδυνατώντας πολλές φορές να πληρώνουν τα ενοίκια που έχουν εκτοξευθεί κυρίως την τελευταία τριετία λόγω Airbnb ή αδυνατούν να βρουν στέγη, το υπουργείο Παιδείας, αντί να δώσει επιπλέον κίνητρα, έρχεται αυταρχικά να τους στερήσει το δικαίωμα στην εργασία για τρία ολόκληρα χρόνια εφόσον δεν κάνουν ανάληψη υπηρεσίας.

ΑΕΙ: Μείωση χρηματοδότησης μέσω «αξιολόγησης»

Στην κατάργηση της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) προχωρά -όπως είχε προαναγγείλει- η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, την οποία αντικαθιστά με μια νέα υπερισχυμένη αρχή με διευρυμένες αρμοδιότητες. Υπενθυμίζεται ότι η ΑΔΙΠ ιδρύθηκε το 2006 επί υπουργίας Μ. Γιαννάκου με στόχο τη διασφάλιση της ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση.

Αλλάζοντας το νομικό πλαίσιο λειτουργίας και το μοντέλο διοίκησης μετά από δεκαπέντε χρόνια, η νέα Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) θα εποπτεύει το σύνολο της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη χώρα μας και θα εισηγείται α) για τον στρατηγικό σχεδιασμό της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ιδρύσεις, συγχωνεύσεις, καταργήσεις τμημάτων) β) την κατανομή της χρηματοδότησης και γ) την υλοποίηση της αξιολόγησης.

Με τη νέα ρύθμιση αλλάζει άρδην ο τρόπος χρηματοδότησης των πανεπιστημίων και λειαίνεται το έδαφος για τη συρρίκνωση του ακαδημαϊκού χάρτη εφόσον τα ιδρύματα για να λάβουν το 20% της κρατικής χρηματοδότησης θα πρέπει να πετύχουν «συγκεκριμένους στόχους». Σε περίπτωση που ένα πανεπιστήμιο δεν τους πετύχει, η χρηματοδότηση που δεν θα λάβει ως συνέπεια της αξιολόγησης, θα κατανεμηθεί στη χρηματοδότηση των λοιπών ΑΕΙ.

Ειδικότερα, το 80% θα κατανέμεται από το συνολικό αριθμό φοιτητών ανά πρόγραμμα σπουδών, το εκτιμώμενο ετήσιο κόστος σπουδών ανά φοιτητή για κάθε πρόγραμμα σπουδών, τη διάρκεια προγραμμάτων σπουδών, μέγεθος και γεωγραφική διασπορά του ιδρύματος, ενώ το 20% θα κατανέμεται βάσει «της ποιότητας και της αποτελεσματικότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας, την ερευνητική δραστηριότητα και τη διεθνοποίηση».

Θετικές είναι οι διατάξεις για τους ΕΛΚΕ των ιδρυμάτων (Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας) καθώς απλοποιούνται μεταξύ άλλων οι διαδικασίες έγκρισης δαπανών, οι προκαταβολές και τα χρηματικά εντάλματα προπληρωμής, η παροχή υποτροφιών, ενώ δημιουργείται, δημιουργούν ένα πιο ευέλικτο πλαίσιο εξουσιοδοτικών πράξεων εντός της διοικητικής ιεραρχίας και αναπροσαρμόζουν δημιουργικά τις αρμοδιότητες εσωτερικών μονάδων των ΕΛΚΕ.

Απολυτήριο Λυκείου με ενδοσχολικές εξετάσεις

Καταργούνται πριν καν εφαρμοσθούν οι «περιφερειακές εξετάσεις» για το απολυτήριο Λυκείου, τη διεξαγωγή των οποίων προέβλεπε το νέο σύστημα πανελλαδικών εξετάσεων που εφαρμόζεται φέτος για πρώτη χρονιά για τους φετινούς μαθητές της Γ' Λυκείου.

Μετά την κατάργηση των «πράσινων» και «κόκκινων σχολών» (ρύθμιση που προέβλεπε την πρόσβαση σε σχολές με το βαθμό απολυτηρίου), το υπουργείο Παιδείας καταργεί τις εξετάσεις για το απολυτήριο που θα διενεργούνταν ανά ομάδες σχολείων, επομένως οι μαθητές της Γ' Λυκείου τον Ιούνιο θα δώσουν εξετάσεις ενδοσχολικά από τους καθηγητές του σχολείου τους. Οι μαθητές θα εξετάζονται στα μαθήματα που ορίζονται και θα πρέπει να λάβουν τουλάχιστον 9,5 στο βαθμό τους.

Με σχέδιο νόμου καταργούνται επίσης τα 37 νέα τμήματα των πανεπιστημίων που θα λειτουργούσαν από την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά, ενώ καταργείται η αργία των Τριών Ιεραρχών στα σχολεία και επανέρχεται ο εορτασμός. Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, το σχολείο θα λειτουργεί κανονικά και θα πραγματοποιείται το ωρολόγιο πρόγραμμα των μαθημάτων της ημέρας. Η ρύθμιση αφορά τόσο την πρωτοβάθμια όσο και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, δημόσια και ιδιωτική.

 

 

σχετικά άρθρα

Αγροτικά μπλόκα και κινητοποιήσεις στη Θεσσαλία τη Δευτέρα
Αγροτικά μπλόκα και κινητοποιήσεις στη Θεσσαλία τη Δευτέρα
Μπλόκα σε εθνικές οδούς και συλλαλητήρια για το κόστος παραγωγής, τις τιμές των αγροτικών προϊόντων, τα φάρμακα, τα λιπάσματα και ΕΛΓΑ
Αγροτικά μπλόκα και κινητοποιήσεις στη Θεσσαλία τη Δευτέρα
Ελλάδα: Μηδενική επίδοση στην απασχόληση αποφοίτων Τριτοβάθμιας και ανώτερης Δευτεροβάθμιας
Ελλάδα: Μηδενική επίδοση στην απασχόληση αποφοίτων Τριτοβάθμιας και ανώτερης Δευτεροβάθμιας
Σύμφωνα με έρευνα του ΣΕΒ, το ποσοστό απασχόλησης του εργατικού δυναμικού ηλικίας 20-34είναι πολύ χαμηλό σε σχέση με τις άλλες χώρες της ΕΕ
Ελλάδα: Μηδενική επίδοση στην απασχόληση αποφοίτων Τριτοβάθμιας και ανώτερης Δευτεροβάθμιας