ΜέΡΑ25: Απόφοιτοι Πανελλαδικών εξετάσεων με το παλαιό σύστημα
Το άρθρο 166 στο ΦΕΚ 167/Α/30-10-2019 καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο θα εισαχθούν στα ΑΕΙ οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών εξετάσεων του 2020 είτε είναι παλαιοί είτε είναι νέοι.

Σε ότι αφορά τους νέους υποψηφίους αυτοί εισάγονται στα Πανεπιστήμια διεκδικώντας το 90% των θέσεων των σχολών, ενώ οι απόφοιτοι παλαιοτέρων ετών, που θα διεκδικήσουν τη εισαγωγή τους χωρίς νέα εξέταση, καλύπτουν το 10% των θέσεων. Για τους απόφοιτους όμως παλαιοτέρων ετών, που θα επιλέξουν να εξεταστούν με το παλαιό σύστημα, το υπουργείο δεν ανακοίνωσε ποσοστό θέσεων, αλλά θα ορίσει τον αριθμό των εισακτέων περίπου τον Απρίλιο και αφού πρώτα οριστικοποιηθεί ο αριθμός των υποψηφίων της κατηγορίας αυτής. Αυτό αποτελεί μία αδικία για τα παιδιά αυτά, η οποία δυστυχώς είχε επαναληφθεί και το 2016 δίχως αυτό να γίνει μάθημα στο υπουργείο.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το 2016 υπήρχαν σχολές στις οποίες δεν δόθηκε καμία θέση στους απόφοιτους με το παλαιό σύστημα ή δόθηκε μόνο μία ή δύο! Τα παιδιά αυτά πληροφορήθηκαν μόλις ένα μήνα πριν τις εξετάσεις ότι δεν μπορούν να εισαχθούν στη σχολή την οποία επιθυμούσαν γιατί το υπουργείο δεν τους έδωσε θέσεις! Αλλά ακόμα και εκεί που οι θέσεις ήταν ελάχιστες οι υποψήφιοι αυτοί αδικήθηκαν, γιατί απαιτήθηκαν πολλά περισσότερα μόρια για την εισαγωγή στη σχολή αυτή σε σχέση με τους υποψηφίους του νέου συστήματος. Με τον τρόπο αυτό καταργείται η ισονομία και δημιουργούμε υποψηφίους τριών ταχυτήτων, αυτούς που δίνουν εξετάσεις με το νέο σύστημα(ποσοστό θέσεων 90%), τους απόφοιτους χωρίς νέα εξέταση(ποσοστό θέσεων 10%) και τους απόφοιτους με νέα εξέταση αλλά με το παλαιό σύστημα(άγνωστο ποσοστό).

Το ΜέΡΑ25 προτείνει:

Να δεσμευθεί το Υπ. Παιδείας από τώρα ότι μόλις δηλώσουν όλοι οι υποψήφιοι τον τρόπο εξέτασης τους, το ποσοστό 90% των θέσεων ΑΕΙ, που ανήκει σε όλους που θα εξεταστούν, θα μοιραστεί αναλογικά με βάση τον αριθμό των υποψηφίων κάθε κατηγορίας συνολικά. Αυτή είναι η περισσότερο δίκαιη κατανομή αφού τα ποσοστά θα είναι ανάλογα με τους υποψήφιους κάθε κατηγορίας που έτσι δεν αδικούνται ότι και αν επιλέξουν αλλά συγχρόνως δεν αδικούν και τους φετινούς τελειόφοιτους.

Σε κάθε περίπτωση, για να ισχύσει η ισονομία, πρέπει το υπουργείο να ανακοινώσει τις προθέσεις του σύντομα και πριν από τις αιτήσεις των υποψηφίων το Φεβρουάριο, για να μπορούν οι υποψήφιοι παλαιότερων ετών να επιλέξουν τον τρόπο με τον οποίο θα εξεταστούν, χωρίς αβεβαιότητα και μελλοντικές εκπλήξεις.

Τομέας Παιδείας ΜέΡΑ25

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Voucher 750 ευρώ - Ξεκινήστε πιο γρήγορα απ'όλους στο goLearn - ΑΜΕΣΑ ΤΜΗΜΑΤΑ - Επιλέξτε το με λιγα κλικ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 4/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panelladikespaideia.jpg
Οκτώ νέες Πράξεις ΕΣΠΑ για προσλήψεις αναπληρωτών και ειδικού προσωπικού στην εκπαίδευση
Οκτώ νέες Πράξεις ΕΣΠΑ για προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών και ΕΕΠ-ΕΒΠ εντάχθηκαν στο νέο ΕΣΠΑ
Οκτώ νέες Πράξεις ΕΣΠΑ για προσλήψεις αναπληρωτών και ειδικού προσωπικού στην εκπαίδευση
ΖΑΧΑΡΑΚΗ
Σήμερα Παρασκευή η υπουργός Παιδείας ανακοινώνει την κατανομή 10.000 μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών – Τι προβλέπει το σχέδιο
Αμέσως μετά, οι υποψήφιοι θα κληθούν να δηλώσουν τις περιοχές προτίμησης για μόνιμο διορισμό. H προθεσμία για τις δηλώσεις αναμένεται να είναι 3-4...
Σήμερα Παρασκευή η υπουργός Παιδείας ανακοινώνει την κατανομή 10.000 μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών – Τι προβλέπει το σχέδιο
ypoyrgeio paideias kai thriskeymaton
Διορισμοί, αναπληρωτές και στέγαση εκπαιδευτικών: Τι αποκαλύπτει το Υπουργείο Παιδείας
Αναλυτική ενημέρωση του Υπουργείου Παιδείας προς τη Βουλή για διορισμούς, προσλήψεις αναπληρωτών, ελλείψεις υποψηφίων στους πίνακες ΑΣΕΠ και...
Διορισμοί, αναπληρωτές και στέγαση εκπαιδευτικών: Τι αποκαλύπτει το Υπουργείο Παιδείας