Τo παιδί μπερδεύει το 3 με το ε: Πότε είναι σημάδι δυσλεξίας
Ένα παιδί μπορεί κατά την γραφή να μπερδεύει το 3 με το ε, ωστόσο υπάρχουν και άλλες αντίστοιχες ενδείξεις;

Αυτό όμως σαν μοναδικό σύμπτωμα δεν είναι ικανό να μας οδηγήσει στη διάγνωση της δυσλεξίας.

Μην ξεχνάτε ότι η Δυσλεξία είναι ένα σύνδρομο (δηλαδή ένα… σύνολο συμπτωμάτων), που περιλαμβάνει και άλλα συμπτώματα, όχι μόνο μαθησιακής φύσεων. Ένα άτομο μπορεί να έχει κάποια από αυτά τα συμπτώματα και όχι απαραίτητα όλα.

Η ακόλουθη λίστα ελέγχου μπορεί να δείξει αν ένα παιδί (6+ ετών) είναι Δυσλεκτικό ή όχι.

Δεν είναι απαραίτητο ότι ένα παιδί θα έχει όλες αυτές τις δυσκολίες. Ωστόσο, αν αυτές οι δυσκολίες εξακολουθούν να υφίστανται και πέρα από την ηλικία στην οποία ένα παιδί πρέπει να τις έχει ξεπεράσει, τότε ενδέχεται να έχει Δυσλεξία και οι γονείς θα πρέπει να απευθυνθούν σε έναν ειδικό.

Όταν το παιδί διαβάζει:

•Μπερδεύει γράμματα που μοιάζουν οπτικά: "π" – "τ", "ξ" – "ζ", "α" – "ο";
•Μπερδεύει γράμματα που μοιάζουν ακουστικά: "φ" – "θ", "δ" – "β", "σ" – "ζ";
•Αντιστρέφει τη λέξη: "αν" – "να", "όλα" – "άλο";
•Μετακινεί γράμματα μέσα στη λέξη: "καρέκλα" – "καλέκρα", "πληρώνω" – "πρηλώνω";
•Διαβάζει μια λέξη σωστά και στη συνέχεια του κειμένου τη διαβάζει λάθος;
•Μετακινεί τις λέξεις μέσα στην πρόταση: " Η μπάλα είναι κάτω από το τραπέζι." – "Το τραπέζι είναι κάτω απο τη γάτα.";
•Μπερδεύει μικρές λεξούλες μεταξύ τους: "από", "προς", "ότι", "που";
•Χάνει συχνά την σειρά την οποία διαβάζει και πάει στην πιο κάτω και μετά επιστρέφει στην πιο πάνω ή μπερδεύεται;
•Διαβάζει κανονικά αλλά δεν καταλαβαίνει τι λέει το κείμενο;
Όταν το παιδί γράφει (ακόμη και μετά από συχνές επαναλήψεις και καθοδηγήσεις):
•Δεν ξέρει αν πρέπει να χρησιμοποιήσει το δεξί ή το αριστερό του χέρι;
•Δεν χρησιμοποιεί τα κεφαλαία γράμματα ή τα τοποθετεί σε λάθος θέσεις (π.χ. μέσα στην πρόταση);
•Τα γράμματα και οι αριθμοί που γράφει είναι δυσανάγνωστοι;
•Κολλάει όλες τις λέξεις μαζί χωρίς να αφήνει περιθώρια και οι γραμμές, που γράφει, έχουν κατεύθυνση προς το κάτω ή προς το πάνω μέρος της σελίδας;
•Παραλείπει τα σημεία στίξεως ή τα τοποθετεί σε λάθος σημείο μέσα στην παράγραφο;
Διάφορα συμπτώματα:
•Υπάρχει οικογενειακό ιστορικό Δυσλεξίας ή Μαθησιακών Δυσκολιών ή σχετικών προβλημάτων;
•Είχε αργή ανάπτυξη;
•Διασπάται εύκολα η προσοχή του;
•Μπερδεύει το "αριστερό" με το "δεξί, την "ανατολή" με τη "δύση", το "πάνω από" με το "κάτω από";
•Πιάνει το μολύβι πολύ σφιχτά ή με περίεργο τρόπο;
•Δυσκολεύεται να μάθει την ώρα; Δυσκολεύεται να δέσει τα κορδόνια του;
•Δυσκολεύεται αν συγκρατήσει στη μνήμη του γραπτές λέξεις ή οδηγίες για σύντομο χρονικό διάστημα;
•Εμφανίζει μεικτή πλευρίωση (π.χ. χρησιμοποιεί το δεξί χέρι για να γράφει, το αριστερό για να κόβει, το αριστερό πόδι για να κλωτσάει);
•Δυσκολεύεται όταν αντιγράφει από τον πίνακα;
•Μπερδεύει τα μαθηματικά σύμβολα (το μείον με το σύν); Δυσκολεύεται να ακολουθήσει πάνω από μία εντολές τη φορά;
•Δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει το λεξικό ή τον τηλεφωνικό κατάλογο;
•Δυσκολεύεται να ακολουθεί μια λογική εξέλιξη σε χρόνο (ημέρες / μήνες /) ή την αλφαβήτα ή τους αριθμούς;

Όσο πιο σύντομα διαγνωσθεί η Δυσλεξία, τόσο πιο έγκυρα και ασφαλώς θα βοηθηθεί το παιδί στο σπίτι και στο σχολείο. Παρόλο που δεν υπάρχει θεραπεία για τη Δυσλεξία, η έρευνα έχει δείξει πως με την κατάλληλη βοήθεια και καθοδήγηση οι δυσκολίες μπορούν να ξεπεραστούν ως ένα βαθμό.

Πηγή: faysbook.gr/Σύλα Πέτρου, Λογοπαθολόγος – Λογοθεραπεύτρια

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

saek
«Ώρα για μόνιμους διορισμούς μέσω ΑΣΕΠ στις ΣΑΕΚ»: Η επιστολή της ΠΟΕ Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. στο Υπουργείο Παιδείας
ΠΟΕ - ΥΠΑΙΘΑ στο Υπουργείο Παιδείας: Ώρα για γενναίες αποφάσεις και όχι για «φωτογραφικές» ρυθμίσεις - Θεσμοθέτηση πλήρωσης κενών οργανικών θέσεων...
«Ώρα για μόνιμους διορισμούς μέσω ΑΣΕΠ στις ΣΑΕΚ»: Η επιστολή της ΠΟΕ Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. στο Υπουργείο Παιδείας
υπουργειο
Υπ. Παιδείας: Προκήρυξη για 120 θέσεις Ιεροδιδασκάλων στις Μουφτείες Θράκης – Προσόντα, κριτήρια και διαδικασία
Δημοσιεύτηκε η νέα προκήρυξη του Υπουργείου Παιδείας για την πλήρωση 120 θέσεων Ιεροδιδασκάλων Ισλαμικής Θρησκείας στις Μουφτείες της Θράκης
Υπ. Παιδείας: Προκήρυξη για 120 θέσεις Ιεροδιδασκάλων στις Μουφτείες Θράκης – Προσόντα, κριτήρια και διαδικασία
foto_education_pencils_molyvia.jpg
Χιλιάδες κενά στα σχολεία - Καθηγητές: «Δεν φταίνε οι μητέρες εκπαιδευτικοί»
Απάντηση της Προοδευτικής Ενότητας Καθηγητών στη στοχοποίηση εκπαιδευτικών που άσκησαν θεμελιώδη δικαιώματα, όπως οι άδειες μητρότητας
Χιλιάδες κενά στα σχολεία - Καθηγητές: «Δεν φταίνε οι μητέρες εκπαιδευτικοί»