Thumbnail
Για τον Ναπολέοντα Μαραβέγια, υποψήφιο πρύτανη και καθηγητή στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης, το Πανεπιστήμιο Αθηνών παραμένει σε υψηλό επίπεδο διεθνώς, αλλά οφείλει να αντιμετωπίσει ζητήματα όπως η έλλειψη καθηγητών, οι αναξιοπρεπείς αποδοχές του προσωπικού και το brain drain.

Προτείνει ακόμη την προσαρμογή του Ιδρύματος στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής μέσω της αξιοποίησης ερευνητικών και αναπτυξιακών προγραμμάτων, της άντλησης πόρων από την περιουσία του Πανεπιστημίου μέσω της Εταιρείας Αξιοποίησης αλλά και τη διεθνοποίηση των  σπουδών και με ξενόγλωσσα προγράμματα. Παράλληλα, αντιμετωπίζει θετικά την προσπάθεια δημιουργίας ενός ενιαίου χώρου ανώτατης εκπαίδευσης. Επισημαίνει πάντως ότι η ιλιγγιώδης ταχύτητα υλοποίησης του εγχειρήματος δημιούργησε σειρά ζητημάτων, τα οποία χρειάζονται και πόρους και χρόνο και πολιτική συναίνεση για να λυθούν.

Συνέντευξη στη Χρύσα Βαϊνανίδη για το alfavita.gr

1. Ποιο είναι το διακύβευμα των φετινών πρυτανικών εκλογών στο ΕΚΠΑ σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια;

Το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών αποψιλώνεται συνεχώς καθώς έχει αποχωρήσει περίπου το 25% του ακαδημαϊκού και διοικητικού προσωπικού του. Πολλές ειδικότητες δεν έχουν καθηγητές, παρά τις θέσεις που δόθηκαν τα τελευταία χρόνια. Επίσης, η απαξίωση της γνώσης, που εκφράζεται με τις αναξιοπρεπείς αποδοχές ολόκληρου του Προσωπικού, έχει δημιουργήσει ένα κύμα φυγής επιστημόνων από τη χώρα. Ακόμη, η συνεχής υποβάθμιση των κτιριακών εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού του ΕΚΠΑ δυσκολεύει τη φοίτηση και υπονομεύει το διδακτικό και ερευνητικό έργο στο Πανεπιστήμιο μας, το οποίο  παρά τις δυσκολίες, παραμένει σε υψηλό επίπεδο διεθνώς, χάρη στην προσπάθεια όλων. 

Η Πρυτανική Αρχή που θα εκλεγεί, πρέπει να αντιμετωπίσει όλα τα παραπάνω, απαιτώντας κάλυψη των κενών θέσεων και αύξηση των αποδοχών και των συντάξεων όλου του προσωπικού. Παράλληλα πρέπει να αξιοποιήσει τα ερευνητικά και αναπτυξιακά προγράμματα, μέσω της αναδιάρθρωσης του ΕΛΚΕ και βέβαια να αντλήσει πόρους από την μεγάλη περιουσία του Πανεπιστημίου, μέσω της Εταιρείας Αξιοποίησης, προκειμένου να αναπτύξει και να εκσυγχρονίσει τις υποδομές του Πανεπιστημίου μας, καθώς η κρατική χρηματοδότηση δεν καλύπτει ούτε τα λειτουργικά του έξοδα. 

2. Ποια πιστεύετε ότι είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει σήμερα το ΕΚΠΑ;

Το Πανεπιστήμιο Αθηνών, που έχει μεγάλη ιστορία στη διαμόρφωση της πορείας της χώρας, πρέπει να προσαρμοσθεί στη σύγχρονη εποχή. Τόσο το περιεχόμενο όσο και ο τρόπο παραγωγής και μετάδοσης της γνώσης αλλάζουν συνεχώς. Χρειάζεται συνεπώς η Πρυτανική Αρχή μετά τις εκλογές, να ενθαρρύνει αυτή την προσαρμογή , να προχωρήσει στη διεθνοποίηση των  σπουδών και με ξενόγλωσσα προγράμματα και να δημιουργήσει ένα πόλο εκπαίδευσης στη χώρα μας, επιδιώκοντας την αριστεία σε διεθνές επίπεδο.
Το Πανεπιστήμιο Αθηνών πρέπει να διαδραματίσει πρωτεύοντα ρόλο στην εκπαιδευτική και πολιτιστική πολιτική της χώρας, καθώς διαθέτει τις απαιτούμενες επιστημονικές και καλλιτεχνικές δυνάμεις σε όλους τους τομείς. Πρέπει να εκπροσωπεί και να διαδίδει τον κλασικό και νεοελληνικό πολιτισμό, σ ’ολόκληρο τον κόσμο, καθώς αναγνωρίζεται  διεθνώς, ως το κατ ’εξοχήν πνευματικό ίδρυμα της νεότερης Ελλάδας.
 Προφανώς, Πρυτανική Αρχή ,που θα εκλεγεί, χρειάζεται  να διαθέτει επιστημονική γνώση, μεγάλη εμπειρία στη διοίκηση και όραμα για το πανεπιστήμιο, που θα εμπνεύσει όλες τις δημιουργικές δυνάμεις του Ιδρύματός μας, χωρίς εξαίρεση, ώστε το ΕΚΠΑ να αποκτήσει τη θέση που του αξίζει στην Ελλάδα και διεθνώς.

3. Ποια η γνώμη σας για το νέο ακαδημαϊκό χάρτη που διαμορφώνεται στην Ανώτατη Εκπαίδευση;

Η προσπάθεια της δημιουργίας ενός ενιαίου χώρου ανώτατης εκπαίδευσης και έρευνας και στη χώρα μας, όπως συμβαίνει στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, είναι θετική. Ωστόσο, η ταχύτητα με την οποία γίνεται, δημιουργεί μια σειρά ζητήματα, τα οποία χρειάζονται και πόρους και χρόνο και πολιτική συναίνεση για να λυθούν. Χρειάζεται επίσης να αφομοιωθούν από την πανεπιστημιακή κοινότητα χωρίς τριβές. Κάθε τέτοια μεταρρύθμιση, προφανώς, αντιμετωπίζεται με καχυποψία και συχνά  θεωρείται ότι εξυπηρετεί πολιτικές σκοπιμότητες και υπηρετεί πελατειακά συμφέροντα σε εθνικό και τοπικό επίπεδο.
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Kαμπανάκι από την EFSA για τα δύο πιο τοξικά τρόφιμα της αγοράς στην Ευρώπη

Βαθμολογίες κάτω από τη βάση... να φάνε και οι κότες! Μα τι συμβαίνει επιτέλους;

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 9/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

likeio.medium.jpg
Διεθνές Απολυτήριo: «Απαιτούμε κατάργηση των Τμημάτων ΙΒ» - Ξεσηκώνονται οι γονείς σε Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία
Με ψήφισμα η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων καταγγέλλει την εμπορευματοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης και απαιτεί ίσες...
Διεθνές Απολυτήριo: «Απαιτούμε κατάργηση των Τμημάτων ΙΒ» - Ξεσηκώνονται οι γονείς σε Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία
foto_education_notebook_phone_alfavita.jpg
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών στο εξωτερικό: «Ελάχιστες οι θέσεις που πληρώνονται»
Για αποσπάσεις εκπαιδευτικών στο εξωτερικό: «Το προβλεπόμενο επιμίσθιο δεν επαρκεί για αξιοπρεπή διαβίωση» - Η ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών στο εξωτερικό: «Ελάχιστες οι θέσεις που πληρώνονται»
Δημοτική Αστυνομία
Παράνομη στάθμευση: Παραγραφή μετά την τριετία για «ξεχασμένες» κλήσεις δήμων
Τέλος στην ομηρία πολιτών: Ο νόμος σφραγίζει τη λήξη διεκδικήσεων για παλιές κλήσεις παράνομης στάθμευσης - Οι δήμοι χάνουν «δικαίωμα» μετά την...
Παράνομη στάθμευση: Παραγραφή μετά την τριετία για «ξεχασμένες» κλήσεις δήμων
βάσεις εισαγωγής 2025
Βάσεις 2025: Στις 25 Ιουλίου η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων και των ονομάτων των επιτυχόντων
Στις 25 Ιουλίου η ανακοίνωση Βάσεων εισαγωγής 2025 και των ονομάτων των επιτυχόντων - Τι είπε στη Βουλή η Σοφία Ζαχαράκη
Βάσεις 2025: Στις 25 Ιουλίου η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων και των ονομάτων των επιτυχόντων