ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ (Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ)): Κύριε Πρόεδρε, κύριε Υπουργέ, θα σας απαντήσω και στο ερώτημα που θέσατε, κύριε Υπουργέ, αλλά θεωρώ ότι αυτό θα μπορούσε να γίνει στις συναντήσεις που ζητούσαμε όλο το προηγούμενο διάστημα, μετά την τελευταία μας συνάντηση τον Σεπτέμβριο και ενώ υπήρχαν πολλά αιτήματα της Ομοσπονδίας, τα αρνηθήκατε και δεν είχαμε καμία ουσιαστική συζήτηση πάνω στο σύστημα των διορισμών και στην εξειδίκευση. Όπως σωστά είπε και ο Πρόεδρος της ΔΟΕ, με τους 4.500 διορισμούς στην ειδική εκπαίδευση, ποιοι θα είναι από αυτούς δάσκαλοι, ποιοι θα είναι οι καθηγητές, ποιοι θα είναι ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό ή ειδικό βοηθητικό προσωπικό; Θεωρούμε, δηλαδή, λανθασμένη τακτική αυτή του Υπουργείου και πρώτον, ότι οι αποφάσεις είναι εν κρυπτώ -ο Υπουργός με τους συμβούλους και το Υπουργείο με κάποιους θεσμικούς παράγοντες- και απείχαν αυτής της συζήτησης οι ομοσπονδίες. Είναι μία τακτική την οποία ακολουθούσαν αρκετοί προκάτοχοί σας και από άλλες κυβερνήσεις και θεωρούμε ότι κακώς την αποδεχτήκατε και την ακολουθήσατε και εσείς.
Άρα καμία συνάντηση με τις ομοσπονδίες και με μας προσωπικά, όσον αφορά το σύστημα το οποίο φέρνετε σήμερα και ενώ θα θέλαμε μία προηγούμενη συνάντηση, ανακοινώσατε το σύστημα στο Υπουργικό Συμβούλιο και μας καλέσατε εν συνεχεία, να τοποθετηθούμε σε κάτι που είχατε προαποφασίσει. Το θεωρούμε λανθασμένο και θέλω να το επαναλάβω.
Το δεύτερο. Όσον αφορά τις προτάσεις μας, γιατί αρκετές φορές έχει τονιστεί και από την ηγεσία του Υπουργείου ότι δεν έχουμε καταθέσει προτάσεις. Μπορώ να σας πω, κύριε Υπουργέ και το έχουμε και σε δελτία τύπου και σε ανακοινώσεις μας και σε ανακοινώσεις προς το Υπουργείο και σε σας προσωπικά ότι και επί υπουργίας κυρίου Μπαλτά-Κουράκη έχουμε καταθέσει υπομνήματα και επί υπουργίας κυρίου Φίλη και σε σας έχουμε καταθέσει τις συγκεκριμένες θέσεις της Ομοσπονδίας, όσον αφορά το σύστημα διορισμού. Άρα, είναι λάθος να λέγεται ότι δεν έχουμε καταθέσει πρόταση.
Για να απαντήσω και στο προηγούμενο που αναφέρατε για τα ακαδημαϊκά κριτήρια, να σας πω ότι η πρόταση της Ομοσπονδίας -να το ακούσει και η Επιτροπή όλη- η πρόταση της ΟΛΜΕ, σχετικά με το σύστημα διορισμού μιλάει πρώτον, για μόνιμους διορισμούς για όλους όσους εργάζονται ως αναπληρωτές, δεύτερον, κριτήρια διορισμού που εκεί μέσα αναφέρεται στην προϋπηρεσία, επιτυχόντες ΑΣΕΠ, παλαιότητα πτυχίου και κοινωνικά κριτήρια -βάζει την παλαιότητα του πτυχίου, αλλά και τα κοινωνικά κριτήρια που μπαίνουν τώρα και σε αυτή την πρόταση- και προστασία της προϋπηρεσίας κατά 100% που αναφέρεται σε αυτό και δίνει απάντηση στο πλαφόν που βάζει το Υπουργείο αυτή τη στιγμή. Εμείς θεωρούμε ότι δεν πρέπει να υπάρχει κανένα πλαφόν στην προϋπηρεσία, γιατί έχουμε όπως σωστά είπε και ο Πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, ανθρώπους οι οποίοι υπηρέτησαν το εκπαιδευτικό σύστημα και τα σχολεία στις εσχατιές της χώρας για πάρα πολλά χρόνια. Γνωρίζετε ότι υπάρχουν αναπληρωτές που δούλεψαν από 15 έως 20 χρόνια στην Ηπειρωτική και τη νησιωτική Ελλάδα και δεν θα έπρεπε ούτε και μία μέρα ούτε και μία ώρα να πάει χαμένη από αυτή την προϋπηρεσία που απέκτησαν αυτοί οι άνθρωποι στις εσχατιές της χώρας.
Θεωρούμε ότι οι διορισμοί θα έπρεπε να είναι, γιατί αυτό που ξέρουμε είναι 4.500 διορισμοί στην ειδική αγωγή -αυτοί που έχουν μπει στον προϋπολογισμό του 2019- και για τη γενική παιδεία, όχι για την ειδική αγωγή μόνο. Δηλαδή, θα έπρεπε να είναι και στη γενική αγωγή αυτή τη χρονιά την πρώτη.
(Συνέχεια ομιλίας κ. ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, Προέδρου της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης – ΟΛΜΕ)
Με τα ακαδημαϊκά κριτήρια που προστίθενται ανατρέπονται όλοι οι πίνακες της γενικής παιδείας. Γνωρίζουν και θα πρέπει να γνωρίζει και η Επιτροπή ότι δεν θα είναι σύστημα μόνο διορισμών, αλλά και των προσλήψεων των αναπληρωτών. Άρα, όλοι οι πίνακες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή ανατρέπονται με τα ακαδημαϊκά κριτήρια τα οποία μπαίνουν ως κριτήριο πλέον όχι μόνο διορισμών, όπως είπα πριν, αλλά και προσλήψεων των αναπληρωτών. Υποβαθμίζεται το πτυχίο, το οποίο μέχρι τώρα ήταν το μόνο κύριο προσόν διορισμού. Επαναλαμβάνω κανένα πλαφόν στην υπηρεσία και όσον αφορά τα ακαδημαϊκά κριτήρια, διότι έχουν λεχθεί πάρα πολλά, εμείς σε καμία περίπτωση ως Ομοσπονδία δεν έχουμε στραφεί εναντίον των ακαδημαϊκών κριτηρίων και θέλω να πω, κύριε Υπουργέ, ότι οι Έλληνες εκπαιδευτικοί κατέχουν μια από τις υψηλότερες, σε παγκόσμιο αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, θέσεις απόκτησης είτε μεταπτυχιακού κατά 30% είτε διδακτορικού κατά 10%. Αυτό το κάνουν γιατί θέλουν να είναι όσο καλύτερα επιμορφούμενοι για να μπαίνουν στις τάξεις σωστά και να υπηρετούν το δημόσιο σχολείο και γιατί δεν υπάρχει επιμόρφωση από το Υπουργείο Παιδείας. Η τελευταία οργανωμένη επιμόρφωση του Υπουργείου Παιδείας ήταν το 1993. Το κάνουν μόνοι τους οι συνάδελφοι εις βάρος και του οικογενειακού προϋπολογισμού, αλλά και του προσωπικού τους χρόνου.
Όσον αφορά τα ακαδημαϊκά κριτήρια θέλουμε να πούμε ό,τι με την πρόταση αυτή δίνεται μια άλλη ανάγνωση στους μελλοντικούς εκπαιδευτικούς που θέλουν να μπουν. Γνωρίζετε ότι και τα μεταπτυχιακά και τα σεμινάρια αλλά και τα πιστοποιητικά είτε ξένων γλωσσών είτε πληροφορικής γίνονται επί πληρωμή. Μακάρι το Υπουργείο Παιδείας να πει ότι όλα αυτά δεν θα είναι επί πληρωμή, για να έχουμε ίσες ευκαιρίες για όλους όσους θέλουν να μπουν στο εκπαιδευτικό σύστημα και να υπηρετήσουν το δημόσιο σχολείο στο μέλλον. Από τη στιγμή που όλα αυτά είναι επί πληρωμή, καταλαβαίνετε ότι αυτό είναι ένας αθέμιτος ανταγωνισμός γι’ αυτούς που μπορούν να έχουν τα χρήματα για ν’ αποκτήσουν αυτά τα πιστοποιητικά.
ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ (Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ)): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, μιλήσατε για συναίνεση ότι είναι ένα πλαίσιο συμφωνίας και ότι η κοινωνική αποδοχή ότι θα πάμε μαζί την επόμενη μέρα. Κύριε Υπουργέ, δεν υπήρξε συναίνεση, γιατί δεν υπήρξε κανένας διάλογος και καμία συζήτηση στο προηγούμενο διάστημα, τουλάχιστον με την Ομοσπονδία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και όσο αν προχωράμε μαζί, κύριε Υπουργέ την επόμενη μέρα, φοβάμαι ότι προχωράτε μόνος σας, κύριε Υπουργέ.
Δεύτερον, η γνωμοδότηση στην οποία αναφερθήκατε, κύριε Υπουργέ, δεν είναι θέση της Ομοσπονδίας, της ΟΛΜΕ. Ήταν μία νομική συζήτηση που είχε γίνει επί υπουργίας του κυρίου Φίλη με ένα νομικό εκπρόσωπο, αλλά η γνωμοδότηση η συγκεκριμένη δεν ήταν και ούτε είναι ούτε θα είναι ποτέ, η συγκεκριμένη γνωμοδότηση,, του συγκεκριμένου νομικού, του κ. Γεραπετρίτη, θέση της ομοσπονδίας.
Δεν θέσαμε, κύριε Υπουργέ και κυρία Τζούφη και κύριε Πρόεδρε, ποτέ θέμα εγκυρότητας ούτε μιλήσαμε ποτέ για απαξίωση των πτυχίων των δημόσιων πανεπιστημίων. Μακριά από μας κάτι τέτοιο. Θέλουμε όμως από το Υπουργείο, γιατί αφορά πλέον εκατοντάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς, που θέλουν να μπουν στη δημόσια εκπαίδευση, έναν κατάλογο των δωρεάν μεταπτυχιακών ως ενημέρωση και θα ήταν καλό αν ψηφιστεί ο νόμος, θα θέλαμε να θεσμοθετηθεί και να νομοθετηθούν όλα τα μεταπτυχιακά να είναι δωρεάν, για να υπάρξει πλήρης αντιστοίχιση με το νόμο του Συντάγματος που μιλάει για ίσες ευκαιρίες.
Όσον αφορά για τα μεταπτυχιακά, δεν μιλάμε μόνο για τα μεταπτυχιακά. Στα ακαδημαϊκά κριτήρια που αναφέρεται ο νόμος μιλάει και για πιστοποιητικά και για σεμινάρια. Πιστοποιητικά ξένων γλωσσών, πιστοποιητικά πληροφορικής. Όλα αυτά, κύριε Υπουργέ, δεν είναι δωρεάν.
Μιλήσατε, κύριε Υπουργέ, για βελτιωτικές κινήσεις μετά το πέρας αυτής της συνάντησης με τα κόμματα για το σύστημα διορισμών. Γιατί δεν το κάνατε μαζί μας, κύριε Υπουργέ; Αυτές τις βελτιωτικές κινήσεις ή συζητήσεις θα μπορούσαμε τις κάνουμε μαζί. Δεν είπαμε ποτέ σε κανένα σημείο γιατί προηγήθηκε η ειδική αγωγή. Μακριά από εμάς κάτι τέτοιο. Είπαμε ότι θα έπρεπε αυτή τη χρονιά να προστεθούν διορισμοί και στην γενική παιδεία.
Και ένα τελευταίο στην κυρία Αναγνωστοπούλου. Το είπε και ο Πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, το είπα και εγώ στην πρωτολογία μου ότι το 30% των συναδέλφων τουλάχιστον της δευτεροβάθμιας είναι κάτοχοι μεταπτυχιακών και ένα 10% διδακτορικών. Θεωρούμε ότι έχουμε ένα πολύ αξιόλογο διδακτικό προσωπικό και όπως με συμπλήρωσε ουσιαστικά πρόσθεσε ο κ. Χαραμής, ο Αντιπρόεδρος του ΙΕΠ πριν, με την τελευταία οργανωμένη επιμόρφωση από το Υπουργείο Παιδείας -ήταν πρόγραμμα ΄93-΄95, εγώ είπα ΄93- τελευταία οργανωμένη επιμόρφωσή στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν το δημόσιο σχολείου ήταν τόσα χρόνια πριν. Ήταν ευκαιρία και χρειάζεται να συνεχιστεί και όχι να αναγκάζονται οι συνάδελφοι να το κάνουν από μόνοι τους. Ευχαριστώ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη