Thumbnail
Ομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων Βάδης - Βυρτεμβέργης. Συνομοσπονδία ομοσπονδιών γονέων και κηδεμόνων Γερμανίας

Η Συνομοσπονδία Γονέων και Κηδεμόνων Γερμανίας ως συντονιστικό όργανο συλλέγει και παρουσιάζει τα θέματα των Ομοσπονδιών και Συλλόγων μελών της και προωθεί της προτάσεις και αιτήματά τους προς το Υπουργείο Παιδείας.

Θέμα: Προτάσεις των μελών μας για άμεση και διαρκή επίλυση των προβλημάτων στην Ελληνόγλωσση εκπαίδευση εντός του σχολικού έτος 2017/2018       

Αξιότιμε κ. Υπουργέ

Αξιότιμε κ. Υφυπουργέ

Με την επιστολή μας θα θέλαμε για άλλη μια φορά να σας παρακαλέσουμε να διασφαλίσετε την λειτουργία όλων των μοντέλων σχολείων στην ευρύτερη περιοχή ευθύνης του συντονιστικού γραφείου Μονάχου.

Επισημάνουμε ότι στην προαναφερόμενη περιοχή υπάρχουν σχολεία όπως:

1.Αναγνωρισμενα Τ.Ε.Γ. σε όλη τη γερμανική επικράτεια.

2.Ελευθερα Τ.Ε.Γ. και Νηπιαγωγεία που λειτουργούν στα πλαίσια των τοπικών Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων (Σύλλογοι μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα – χρηματοδότηση από τις συνδρομές μελών των συλλόγων και σε ορισμένες περιπτώσεις συγχρηματοδότηση από τις τοπικές γερμανικές σχολικές αρχές)

3.Σχολεία ενταγμένα στο γερμανικό ωρολόγιο πρόγραμμα (χρηματοδότηση από μεικτές γερμανικές σχολικές επιτροπές)

4.Σχολεία ενταγμένα στο ωρολόγιο πρόγραμμα με πλήρη χρηματοδότηση από γερμανικής πλευράς (βλέπε περιοχή Ρηνανίας Βεστφαλίας)

5.Δημοτικά και Γυμνάσια με γερμανική συγχρηματοδότηση 80 %. (βλέπε Βαυαρία) και

ενταγμένα δίγλωσσα σχολεία (βλέπε περιοχή Εσση). Πιο αναλυτικά: Ενταγμένα δημοτικά και γυμνάσια που εφαρμόζουν το δίγλωσσο  εκπαιδευτικό πρόγραμμα (τα μαθήματα γίνονται τόσο στην γερμανική όσο και στην ελληνική γλώσσα) και επιδοτούνταν στο παρελθόν τυπικά από την Γερμανία και από την Ελλάδα.

6.Ελληνικά λύκεια / αμιγή ελληνόγλωσση εκπαίδευση (πλήρη χρηματοδότηση από την ελληνική πολιτεία). Λόγω ακριβώς των οικονομικών δυσκολιών τα ελληνικά λύκεια που αποτελούν την κορωνίδα της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης (βλ. 5) κινδυνεύουν να κλείσουν και με αγωνία κάθε φορά αναμένονται στοιχειώδη μέσα για τα λειτουργικά τους έξοδα και ο ελάχιστος απαραίτητος αριθμός εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του ελληνικού αναλυτικού προγράμματος. Επισημαίνουμε ότι το μέλλον των ελληνικών λυκείων στη Γερμανία δεν αφορά τη γερμανική πλευρά και οι ελπίδες των μαθητών και των οικογενειών τους επαφίενται  αποκλειστικά στην ελληνική πολιτεία.

Επισημάνουμε επίσης ότι:

Η έναρξη του σχολικού έτους διαφέρει ημερολογιακά από κρατίδιο σε κρατίδιο. Η γερμανική εκπαιδευτική πολιτική σε κάθε κρατίδιο επηρεάζει κατά κανόνα σε μεγάλο βαθμό τις εξελίξεις στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση διότι ορίζει το πλαίσιο που πρέπει να λειτουργεί αυτή. Συνεπώς ορισμένα νομοθετήματα και διατάξεις της ελληνικής πολιτείας να μην επαρκούν για να λυθούν τα κατά τόπους πολυδιάστατα προβλήματα.

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν όλες οι μομφές ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης είναι η έλλειψη εκπαιδευτικού προσωπικού και η μη έγκαιρη τοποθέτησή του στις σχολικές μονάδες. Αυτό δημιουργεί αρνητικές επιπτώσεις στους συλλόγους Γονέων & Κηδεμόνων στη σχέση τους με τις γερμανικές σχολικές υπηρεσίες, με τις τοπικές κοινότητες και πάνω από όλα δεν διασφαλίζεται η ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων μας.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ / ΑΙΤΗΜΑΤΑ

Τα μέλη μας προτείνουν ομόφωνα:

 

  1. Να καλυφθούν όλα τα κενά άμεσα με αποσπασμένους εκπαιδευτικούς ή με εκπαιδευτικούς πέραν της απόσπασης / με παράταση ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες στα σχολεία μας και να οργανωθεί σχέδιο διετίας που θα διασφαλίζει την λειτουργία των σχολικών μονάδων μας από την πρώτη ημέρα έναρξης της σχολικής χρονιάς.

 

  1. Να καλυφθούν τα κενά στα ακριτικά σχολεία των κρατιδίων μας που είναι αναγνωρισμένα Τ.Ε.Γ. αλλά κατά τα προηγούμενα σχολικά έτη δεν επανδρώθηκαν με εκπαιδευτικό προσωπικό.

 

  1. Να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση των ελληνικών λυκείων για να επανέλθει άμεσα η κανονικότητα στη λειτουργία των μαθημάτων. Να διερευνηθεί η δυνατότητα ενισχυτικής  διδασκαλίας από το υπάρχων εκπαιδευτικό προσωπικό ώστε να καλυφθούν τα μαθησιακά κενά που δημιουργήθηκαν με τις καθυστερήσεις των τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Πιστεύουμε ότι η ενισχυτική διδασκαλία θε μειώσει τις ανάγκες των μαθητών να παρακολουθούν μαθήματα σε ιδιωτικά φροντιστήρια εφόσον οι περισσότεροι μαθητές προέρχονται από οικογένειες με συγκεκριμένη οικονομική δυνατότητα.  

 

  1. Να συγκροτηθούν μεικτές ομάδες εργασιας ανά κρατίδιο μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας, των Συντονιστικών γραφείων,  των Ομοσπονδιών Γονέων και Κηδεμόνων και των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων για να διερευνηθούν οι διαφορές, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα σε κάθε κρατίδιο ξεχωριστά.

 

Γνωρίζουμε ότι διανύουμε δύσκολες εποχές και προσπαθούμε να συμβάλλουμε με τις προτάσεις μας στην λύση των προβλημάτων των σχολείων μας. Τα κίνητρά μας δεν είναι πολιτικά, αντιπολιτευτικά ή συνδικαλιστικά. Είμαστε υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα των σχολείων μας και προσπαθούμε να επαναφέρουμε την κανονικότητα στη λειτουργία τους. Προτείνουμε στο Υπουργείο τον ειλικρινή διάλογο και τη συνεχόμενη διαβούλευση ως μοναδικό τρόπο επίλυσης των προβλημάτων μας.

Παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις στα θέματα της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης, συνεχίζουμε να αγωνιζόμαστε για αυτή και παραμένουμε συσπειρωμένοι για τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της.

Ευχόμαστε οι προτάσεις μας προς το Υπουργείο να εισακουστούν και να είναι η αρχή για ένα διάλογο που θα δώσει λύσεις στα διαχρονικά προβλήματα που μας ταλανίζουν.

Κατ’ εντολή των Γενικών Συνελεύσεων των Θεσμών μας.


 

Για την Ομοσπονδία Βάδης Βυρτεμβέργης

Η Πρόεδρος                                                                                      Η Γραμματέας

Βαλκάνη Ξανθίππη                                                                               Ραφαηλίδου Ελένη


 

Για την Συνομοσπονδία  Ομοσπονδιών Γ & Κ Γερμανίας

(Για Θέματα Βάδης Βυρτεμβέργης)

Ο Πρόεδρος                                                                                Ο Γραμματέας          

Κήπας Αθανάσιος                                                                    Σαββίδης Γεώργιος

                                                                     (Για Θέματα ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης

περιφέρειας συντονιστικού γραφείου Μονάχου)

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mourtzoukou
Συγκλονιστική κατάθεση της νονάς του παιδιού της Μουρτζούκου για τη νύχτα του θανάτου
Συγκλονιστικές αποκαλύψεις από τη νονά του δεύτερου παιδιού της Ειρήνης Μουρτζούκου
Συγκλονιστική κατάθεση της νονάς του παιδιού της Μουρτζούκου για τη νύχτα του θανάτου
άρωμα
Αρώματα και υγεία: Έρευνα προειδοποιεί για τους κρυφούς κινδύνους των χημικών ουσιών
Συνδέονται με προβλήματα όπως η αντίσταση στην ινσουλίνη, καρδιοπάθειες και ακόμη και μείωση της νευροανάπτυξης
Αρώματα και υγεία: Έρευνα προειδοποιεί για τους κρυφούς κινδύνους των χημικών ουσιών
iep_1.jpg
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
Αναθεώρηση προθεσμιών υποβολής και επανελέγχου διδακτικών πακέτων από το ΙΕΠ
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
αλτσ
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο
Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η συσσώρευση σπλαχνικού λίπους στο σώμα μπορεί να συσχετίζεται με την παρουσία παθολογικών πρωτεϊνών στον εγκέφαλο,...
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο