ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ
Β΄ ΕΛΜΕ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΟΛΟΙ ΤΗΝ 6η ΔΕΚΕΜΒΡΗ ΣΤΗ Γ.Σ.
ΚΑΙ ΣΤΙΣ 13 ΔΕΚΕΜΒΡΗ ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ
Για ΕΛΜΕ διεκδικητική, ενωτική, αγωνιστική
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Ένα χρόνο μετά την ψήφιση του 3ου μνημονίου, η κοινωνία και οι εργαζόμενοι βιώνουν, για 6η χρονιά, τη συνέχιση νεοφιλελεύθερων πολιτικών λιτότητας με μειωμένες και προβληματικές τις κοινωνικές αντιστάσεις, ενώ βρίσκονται στα όρια της οικονομικής αντοχής, με κυρίαρχο την απογοήτευση, την αναμονή και την ατομικότητα.
Αντικειμενικά έρχεται στο προσκήνιο, επιτακτικά, η αναζήτηση των δρόμων της αντίστασης. Η ανασυγκρότηση του συνδικαλιστικού κινήματος, οι καλά οργανωμένοι μαζικοί ενωτικοί αγώνες, και οι στοχευμένες κινηματικές δράσεις, είναι ο μόνος αποτελεσματικός τρόπος για να επιτευχθούν μικρές και μεγάλες νίκες που θα αναζωογονήσουν το κίνημα και την ελπίδα, πείθοντας τους εργαζόμενους ότι αυτές οι πολιτικές μπορούν να ανατραπούν και θα ανατραπούν με τη μαζική συμμετοχή, τη λαϊκή επαγρύπνηση και τους μεγάλους αγώνες.
Στο χώρο της Παιδείας η κυβέρνηση προσπαθεί να συνδυάσει με έναν αποσπασματικό τρόπο μεταρρυθμίσεις και αλλαγές που έχει ανάγκη το σημερινό σχολείο, με τις μνημονιακές απαιτήσεις των περικοπών, την υποχρηματοδότηση της παιδείας και τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ.
Σ’ αυτό το πλαίσιο, τα τελευταία μέτρα του Υπουργείου, είχαν σαν βασικό στόχο την εξοικονόμηση προσωπικού.
Οι μηδενικοί διορισμοί μονίμων και η μείωση του αριθμού των αναπληρωτών, επέβαλαν τις παρεμβάσεις του Υπουργείου (κατάργηση 3ώρου υπευθύνων εργαστηρίων Φυσικής – Πληροφορικής, μείωση των ολιγομελών τμημάτων στα ΕΠΑΛ, διεύρυνση αναθέσεων, μείωση των ωρών μαθημάτων στο Γυμνάσιο).
Η κατάσταση αυτή επιδεινώνει αντικειμενικά τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών (μείωση προσλήψεων αναπληρωτών, μεγαλύτερη κινητικότητα – περισσότεροι σε περισσότερα σχολεία – δραματική μείωση αριθμού μεταθέσεων). Θετικό γεγονός αποτελεί ωστόσο η ικανοποίηση σε ποσοστό 76% των αιτήσεων απόσπασης αποτέλεσμα της πίεσης των οργάνων του συνδικαλιστικού κινήματος (ΟΛΜΕ- αιρετοί), πίεση που συνεχίστηκε και για την πραγματοποίηση δεύτερου κύκλου αποσπάσεων, με περιορισμένη επιτυχία.
Παράλληλα τα δύο τελευταία χρόνια υπήρξαν και αλλαγές με θετικά στοιχεία, όπως η επαναπρόσληψη των 2500 διαθέσιμων εκπαιδευτικών, η επαναφορά των καταργημένων Τομέων και ειδικοτήτων της ΤΕΕ, η κατάργηση της πολιτικής επιστράτευσης και της πράξης νομοθετικού περιεχομένου για μαθητικές κινητοποιήσεις, το πάγωμα της αξιολόγησης, η εκλογή Δ/των από το Σύλλογο, η κατάργηση της αυτοδίκαιης αργίας, η κατάργηση των υποχρεωτικών μεταθέσεων και μετατάξεων, επαναφορά των αιρετών στα πειθαρχικά συμβούλια, η αναγνώριση της προϋπηρεσίας αναπληρωτών μετά το 2010, η κατάργηση της διαγραφής τους από τους πίνακες για δύο χρόνια σε περίπτωση μη ανάληψης υπηρεσίας και η επέκταση των αδειών τους, επαναφορά εποπτείας των ιδιωτικών σχολείων από το υπουργείο εργασίας στο υπουργείο Παιδείας και ο έλεγχος σε αυθαιρεσίες σχολαρχών –φροντιστηριούχων, η κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων με αλλαγές στο εξεταστικό, οι αλλαγές στη δομή των ΕΠΑΛ (Τομείς στη Β τάξη, Ειδικότητες στη Γ τάξη) σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου και η πρόσβαση αποφοίτων τους σε ΤΕΙ και ΑΕΙ, η μείωση της ύλης και ο περιορισμός των εξετάσεων στα Γυμνάσια, η λειτουργία αντισταθμιστικών μέτρων στήριξης των μαθητών (ενισχυτική), η πιστοποίηση γλωσσομάθειας και Η/Υ από το δημόσιο σχολείο, η ενίσχυση μαθημάτων Τέχνης, το ανοικτό σχολείο, η ίδρυση 600 ΣΜΕΑΕ και τμημάτων ένταξης, οι τάξεις υποδοχής για προσφυγόπουλα.
Πολλές από τις αλλαγές αυτές ωστόσο, έγιναν χωρίς ουσιαστικό διάλογο και έρευνα, έχουν αποσπασματικό χαρακτήρα και προϋποθέτουν άλλο επίπεδο προετοιμασίας και την αναγκαιότητα ουσιαστικής επιμόρφωσης των καθηγητών. Ταυτόχρονα οι εργασιακές σχέσεις ενός σημαντικού τμήματος του κλάδου - μετακίνηση σε πολλά σχολεία – αυξημένο ωράριο – πολυπληθή τμήματα δημιουργούν σοβαρά εμπόδια στην εφαρμογή τους.
Σ’ αυτές τις καταστάσεις είναι φανερό ότι το μόνο αντίβαρο μπορεί και πρέπει να είναι η ανάπτυξη τέτοιων αγώνων, που μέσα από το συντονισμό και τη σύγκλιση όλων των δυνάμεων σε πανεργατικό και σε πανεκπαιδευτικό μέτωπο, θα αποτρέψουν την εφαρμογή μνημονιακών πολιτικών και θα δημιουργήσουν ρωγμές, ανοίγοντας τους δρόμους της συνολικής ανατροπής.
Βασική προϋπόθεση είναι να καταπολεμηθούν χρόνιες παθογένειες του συνδικαλιστικού κινήματος, που κρατούν τους εργαζόμενους μακριά από τα σωματεία. Σε αυτή την κατεύθυνση χρειάζεται να κινητοποιηθεί η ΕΛΜΕ, έτσι ώστε μαζί με τους αιρετούς να συσπειρώσουν τους συναδέλφους πάνω στα πραγματικά τους προβλήματα.
Για την ενίσχυση τέτοιων δράσεων και για τη μεγαλύτερη δραστηριοποίηση των συναδέλφων στη ζωή του σωματείου είναι απαραίτητο και εν όψει της νέας συνδικαλιστικής χρονιάς να επιμείνουμε σε άμεσα μέτρα, όπως:
Περιοδείες μελών ΔΣ ΕΛΜΕ – ενίσχυση της ζωντανής επαφής με τα σχολεία.
Ανάδειξη και ενεργοποίηση του θεσμού του αντιπροσώπου του σχολείου. Σε βασικά θέματα, πριν από τα ΔΣ ή τις ΓΣ των ΕΛΜΕ, επιδιώκουμε συνεδριάσεις συλλόγων για επεξεργασία των εισηγήσεων και διαμόρφωση προτάσεων. Αξιοποίηση του Διαδικτύου για συλλογή προτάσεων και σκέψεων από τους συλλόγους των καθηγητών, υλικό που θα εμπλουτίζει τη συζήτηση στα ΔΣ ή στις ΓΣ.
Μεγαλύτερο βάρος στα καθημερινά προβλήματα των συναδέλφων (μετακινήσεις, διαθέσεις, συγκρότηση τμημάτων, κρούσματα εργασιακού εκφοβισμού, κλπ) και στην προσπάθεια επίλυσής τους μέσα από παρεμβάσεις των ΕΛΜΕ και αγωνιστικές κινητοποιήσεις στις Διευθύνσεις.
Παρότρυνση της ουσιαστικής συμμετοχής και παρέμβασης του κάθε συναδέλφου στη δημόσια ζωή του σωματείου (συνέλευση, ημερίδες, εκδηλώσεις, κλπ) Δημιουργία προϋποθέσεων για να φτιαχτεί ένα πλαίσιο ώστε οι άγονες μικροπαραταξιακές αντιπαραθέσεις να δώσουν τη θέση τους σε διαδικασίες που θα ευνοούν την εμπλοκή των “ανένταχτων” συναδέλφων στη συζήτηση και την επεξεργασία προτάσεων για τη λύση προβλημάτων.
Ανάπτυξη και στήριξη πολιτιστικών εκδηλώσεων ΕΛΜΕ και σχολείων.
ΑΞΟΝΕΣ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ
Βασική επιδίωξη, μέσα από τη δουλειά της ΕΛΜΕ και των αιρετών, είναι η ενεργοποίηση και η συσπείρωση των συναδέλφων πάνω στα πραγματικά προβλήματα του κλάδου, σε όλα τα επίπεδα, (Σχολείο – ΠΥΣΔΕ – Περιφέρεια και Πανελλαδικά) με αξιοποίηση και εναλλαγή όλων των μορφών δράσης: συσκέψεις – παραστάσεις – συγκεντρώσεις – συλλαλητήρια – απεργιακές κινητοποιήσεις σε μετωπική βάση, με αιχμές τους άξονες: δαπάνες για την Παιδεία – διορισμοί – εργασιακά – δομή σχολείου – αξιολόγηση – συνδικαλιστικά δικαιώματα.
Για τα εργασιακά βασικά προβλήματα αιχμής του κλάδου αποτελούν:
Αναγκαιότητα για συλλογικές διαπραγματεύσεις και υπογραφή συλλογικών συμβάσεων, το μισθολογικό ξεπάγωμα, την πλήρη αναγνώριση της προϋπηρεσίας στον ιδιωτικό τομέα.
Επαναφορά ωραρίου στα ισχύοντα του 2013. Διασφάλιση οργανικότητας.
Μέχρι δύο σχολεία δουλειάς για κάθε εκπαιδευτικό.
Ο σύλλογος εκπαιδευτικών κυρίαρχο όργανο.
Όχι στην αξιολόγηση - χειραγώγηση. Αποτίμηση εκπαιδευτικού έργου με συλλογικές εσωτερικές διαδικασίες και παιδαγωγική- διδακτική στήριξη του εκπαιδευτικού.
Πραγματικά 14χρονο δημόσιο, ποιοτικά αναβαθμισμένο σχολείο – Όχι στο Πόρισμα Λιάκου και στις αναδιαρθρώσεις με βάση τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ.
Στήριξη και αναβάθμιση της ΤΕΕ στη βάση των σύγχρονων αναγκών.
Σταδιακή διαδικασία σύγκλισης των αναλυτικών προγραμμάτων των δύο τύπων Λυκείου, για τη διευκόλυνση της μετάβασης σε Ενιαίο Λύκειο τύπου Πολυκλαδικού.
Συναδέλφισσες,συνάδελφοι
Οι Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις πιστεύουν ότι οι εκλογές της 13ης Δεκεμβρίου για ανάδειξη νέου Δ.Σ. γίνονται σε μια εξαιρετικά κρίσιμη συγκυρία. Μέσα στα πλαίσια αυτά πρέπει να γίνει καθαρό σε κάθε συνάδελφο – εργαζόμενο ότι οι αντιστάσεις και οι αγώνες των εργαζομένων δημιουργούν τις κοινωνικές προϋποθέσεις για τους μεγάλους κοινωνικούς μετασχηματισμούς. Οτιδήποτε άλλο αποτελεί πολιτική ανάθεσης και όχι ενεργοποίησης των εργαζόμενων και του σ.κ., που αναπαράγει αντιλήψεις μεσσιανικές, συντηρητικοποιεί τους φορείς και την κοινωνία, αναπαράγει τα αδιέξοδα και στρώνει το δρόμο σε παραπέρα αντιδραστικές λύσεις.
Πιστεύουμε σε ένα κίνημα εκπαιδευτικό-συνδικαλιστικό με συνείδηση του ρόλου του, σταθερά προσανατολισμένου στην ανάπτυξη των αγώνων που θα ανταποκρίνεται στις ευαισθησίες, θα επιβραβεύει την πρωτοβουλία, θα δέχεται την αυτενέργεια και θα δοκιμάζει το καινούριο. Καλούμε τους συναδέλφους να υπερψηφίσουν το ψηφοδέλτιο των ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΙΝΗΣΕΩΝ και να πουν ΝΑΙ στη Δημοκρατία, στη Διαφάνεια, στην Αντικειμενικότητα, στη Συλλογικότητα και στην Παιδαγωγική αυτονομία του εκπαιδευτικού.
Συναδέλφισσα, συνάδελφε,
δε θέλουμε απλά την ψήφο σου. Θέλουμε τη συμμετοχή και τη στήριξη σου στο συλλογικό μας αγώνα!
Νοέμβρης 2016
Στις εκλογές για την ΕΛΜΕ
Ψηφίζουμε – στηρίζουμε
Το ψηφοδέλτιο της Εκπαιδευτικής Ριζοσπαστικής Αριστεράς
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ (ΣΥΝ.Ε.Κ.)
1.Αδειλίνη Διονυσία 5ο Γυμν. Χαϊδαρίου
2.Ανδρεούδη Άννα ΠΥΣΔΕ Γ΄ Αθήνας
3.Βενετσάνου Ιωάννα 1ο Γυμν. Χαϊδαρίου
4.Καλογιαντσίδης Θανάσης 1ο ΓΕΛ Αγ. Βαρβάρας
5.Καπετανίδου Θεοδοσία 6ο ΓΕΛ Αιγάλεω
6.Κατσωνόπουλος Θοδωρής ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω
7.Κολιός Γιάννης 1ο Γυμνάσιο Αιγάλεω
8.Κορδής Νεκτάριος 6ο ΓΕΛ Αιγάλεω
9.Κουτσοθεοδωρής Λάμπρος 3ο ΓΕΛ Αιγάλεω
10.Κρητικού Τριανταφυλλιά Εσπερινό Γυμνάσιο Αιγάλεω
11.Λαμπρόπουλος Γιώργος 4ο ΓΕΛ Αιγάλεω
12.Μπαρούς Γιάννης 5ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου
13.Μπέζου Κατερίνα Ειδ. Επαγγ. Γυμν. Αιγάλεω
14.Ντάμπου Παρασκευή 4ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
15.Περιστέρη Ελένη ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω
16.Πολυχρονιάδου Πετρούλα 4ο Γυμνάσιο Αιγάλεω
17.Ποτηροπούλου Μαρία 2ο Γυμνάσιο Αγ. Βαρβάρας
18.Σαριδάκη Βασιλική 1ο ΕΠΑΛ Αιγάλεω
19.Σιαχάμης Βαγγέλης (Συνεργαζόμενος) 5ο ΓΕΛ Αιγάλεω
20.Σκλαβενίτη Άννα 9ο Γυμνάσιο Αιγάλεω
21.Σταθόπουλος Ανδρέας 6ο ΓΕΛ Αιγάλεω
22.Σταμπουλίλη Ζωή 1ο Εσπ. ΕΠΑΛ Αιγάλεω
23.Τσαρούχη Σοφία 4ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
24.Φραγκίσκος Νίκος 1ο Γυμνάσιο Αιγάλεω
25.Χριστοφιλόπουλος Αθανάσιος 4ο Γυμνάσιο Αιγάλεω
ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ ΕΛΜΕ
ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ (ΣΥΝ.Ε.Κ)
Αδειλίνη Διονυσία 5ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου
Ανδρεούδη Άννα ΠΥΣΔΕ Γ΄ Αθήνας
Βενετσάνου Ιωάννα 1ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου
Καλογιαντσίδης Θανάσης 1ο ΓΕΛ Αγ. Βαρβάρας
Καπετανίδου Θεοδοσία 6ο ΓΕΛ Αιγάλεω
Κατσωνόπουλος Θοδωρής ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω
Κολιός Γιάννης 1ο Γυμνάσιο Αιγάλεω
Κορδής Νεκτάριος 6ο ΓΕΛ Αιγάλεω
Κουτσοθεοδωρής Λάμπρος 3ο ΓΕΛ Αιγάλεω
Κρητικού Τριανταφυλλιά Εσπ. Γυμν. Αιγάλεω
Λαμπρόπουλος Γιώργος 4ο ΓΕΛ Αιγάλεω
Μπαρούς Γιάννης 5ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου
Μπέζου Κατερίνα Ειδ. Επαγγ. Γυμν. Αιγάλεω
Ντάμπου Παρασκευή 4ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Περιστέρη Ελένη ΕΕΕΕΚ Αιγάλεω
Πολυχρονιάδου Πετρούλα 4ο Γυμν. Αιγάλεω
Ποτηροπούλου Μαρία 2ο Γυμν. Αγ. Βαρβάρας
Σαριδάκη Βασιλική 1ο ΕΠΑΛ Αιγάλεω
Σιαχάμης Βαγγέλης (Συνεργαζ) 5ο ΓΕΛ Αιγάλεω
Σκλαβενίτη ΄Αννα 9ο Γυμν. Αιγάλεω
Σταθόπουλος Ανδρέας 6ο ΓΕΛ Αιγάλεω
Σταμπουλίλη Ζωή 1ο Εσπ. ΕΠΑΛ Αιγάλεω
Τσαρούχη Σοφία 4ο ΓΕΛ Χαϊδαρίου
Φραγκίσκος Νίκος 1ο Γυμν. Αιγάλεω
Χριστοφιλόπουλος Αθαν. 4ο Γυμν. Αιγάλεω
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη