Thumbnail
του αιρετού Αλέξανδρου Αλεξάη

Με εγκύκλιο που απέστειλε, στις 12/2 ο υπουργός Παιδείας στους Σχολικούς Συμβούλους, τους καλεί να συνεργαστούν με τους Διευθυντές Εκπαίδευσης και τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων, προκειμένου να αναμορφώσουν τα Ωρολόγια Προγράμματα Διδασκαλίας σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, έτσι ώστε να αξιοποιηθούν οι πλεονάζουσες διδακτικές ώρες για την κάλυψη των χιλιάδων ακόμα κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Στη συνέχεια καλεί στις 22/2 τους συλλόγους διδασκόντων και τους εμπλεκόμενους με την εκπαίδευση (γονείς, τοπική κοινωνία κλπ) σε διάλογο για να συζητήσουν για τα προβλήματα στην εκπαίδευση και να προτείνουν λύσεις.

Πώς θα χαρακτήριζε κάποιος από τη μια την εγκύκλιο που εξέδωσε και ούτε λίγο ούτε πολύ θεωρεί, με τρόπο που θυμίζει εποχές Αρβανιτόπουλου, διαιρεί ώρες και αναθέτει την ευθύνη των κενών στους εκπαιδευτικούς και από την άλλη καλεί Συλλόγους Διδασκόντων και εμπλεκόμενους σε διάλογο. Ακόμα και ο πιο καλοπροαίρετος θα μειδιούσε.

Η εκπαιδευτική κοινότητα δεν θα πάει σε κανένα διάλογο με όποιον την εμπαίζει. Είναι ξεκάθαρα προσχηματικός όταν οι αποφάσεις είναι ειλημμένες. Ο Σύλλογος Διδασκόντων ,που  είναι υπεύθυνος για την κατάρτιση του ωρολογίου προγράμματος, παρακάμπτεται και τα σχολεία μπαίνουν σε μια νέα εποχή αναταραχών. Βέβαια παραβλέπουν ότι σύμφωνα με τα Π.Δ. 200 και 201 η κατανομή των τμημάτων έχει γίνει από την αρχή της χρονιάς και δεν μπορεί να αλλάξει 4 μήνες πριν τη λήξη του Σχολικού έτους.

Πρακτικά έχει ανοίξει νέος κύκλος υποχρεωτικών μετακινήσεων  εκπαιδευτικών εντός του ΠΥΣΠΕ Λασιθίου , δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων, την παιδαγωγική διαδικασία και στους μαθητές. Ο Σχολικός Σύμβουλος εκδύεται του παιδαγωγικού του ρόλου και  μετατρέπεται σε διοικητικό εργαλείο για τις υποχρεωτικές μετακινήσεις που ζητά το Υπουργείο.

Οι ώρες αυτές είναι διδακτικό ωράριο και αξιοποιούνται για να παρασχεθεί η απαραίτητη στήριξη σε μαθητές που έχουν ανάγκες και που δεν μπορεί το εκπαιδευτικό σύστημα αλλιώς να τους υποστηρίξει. Κάθε σχολική μονάδα είναι ένα κύτταρο και ο μόνος που μπορεί να δώσει ουσιαστικές λύσεις είναι ο σύλλογος διδασκόντων που τώρα κατάφορα παραγκωνίζεται.

Τα κενά που έχουν προκύψει κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, λόγω άδειών η υπηρεσιακών μεταβολών,  πρέπει να καλύπτονται άμεσα με αναπληρωτές, οι οποίοι θα προσλαμβάνονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα προκειμένου οι τάξεις να μη μένουν χωρίς εκπαιδευτικούς.

Στο νομό Λασιθίου έχουμε πάνω από  10 κενά στο  πρωινό τμήμα σε δημοτικά  και το επόμενο διάστημα θα προκύψουν κι άλλα. Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι για να καλυφθούν,  θα πρέπει να δοθούν τα πραγματικά κενά άμεσα στην Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Κρήτης και από κει στο Υπουργείο προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες προσλήψεις.

            Τα κενά αυτά δεν καλύπτονται μετακινώντας συναδέλφους από το ολοήμερο πρόγραμμα ή το πρωινό ωράριο  άλλων σχολείων μεταφέροντας το  πρόβλημα και σε άλλες σχολικές μονάδες. Είναι εντελώς λογιστική αντιμετώπιση η μετακίνηση συναδέλφων από σχολεία που λειτουργούν κανονικά και με ιδιαιτερότητες σε σχολεία με κενά για να καλύψουν τις ανάγκες. Το ζήσαμε πάλι  πριν 2 χρόνια σε δημοτικά του νομού μας  και σίγουρα δε θέλουμε να το ξαναβιώσουμε. 

Θα σταθούμε απέναντι στη λογιστική λογική που βλέπει τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς ως απλούς αριθμούς, υπονομεύοντας τον παιδαγωγικό τους ρόλο.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

Αλέξανδρος Αλεξάκης/Πασπαράκης Γιάννης

  Αιρετός κ αν/της αιρετός ΠΥΣΠΕ Λασιθίου

Όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να λαμβάνουν την ενημέρωση που στέλνω στα σχολεία στο προσωπικό τους ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, μπορούν να μου το στείλουν μήνυμα στο:  alexandro.alexak@gmail.com – Επίσης έχω σελίδα στο Facebook (το όνομά μου με ελληνικούς χαρακτήρες Αλεξάκης Αλέξανδρος), για άμεση καθημερινή ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

φύση, θάλασσα, δέντρα, ποδηλάτης
Πώς κατανοούμε τον κόσμο;
«Κι όμως η σκέψη μας είναι εκεί, στο άγνωστο, στα νέα ερωτήματα, στις δυσκολίες πρόσληψης όλο και πιο έγκυρης γνώσης, όλο και πιο καλής κατανόησης...
Πώς κατανοούμε τον κόσμο;
αίθουσα σχολειο
ΣΕΠΕ Αν. Αττικής «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ»: Άμεση κάλυψη των κενών στα σχολεία του συλλόγου
Με ανακοίνωσή του ο ΣΕΠΕ Αν. Αττικής «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ» τονίζει την ανάγκη για κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών
ΣΕΠΕ Αν. Αττικής «Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ»: Άμεση κάλυψη των κενών στα σχολεία του συλλόγου
σχολείαα
Το εικονικό σχολείο ως «μετα-σχολείο» και οι μαθητές ως αναλώσιμοι πελάτες
Η εικονική πραγματικότητα, οι εικονικές αίθουσες και το εικονικό σχολείο ως «μετα-σχολείο» και οι μαθητές ως αναλώσιμοι πελάτες
Το εικονικό σχολείο ως «μετα-σχολείο» και οι μαθητές ως αναλώσιμοι πελάτες