Μεγάλος, μεγαλύτερος, μέγιστος (ΑΕΠΠ 2015), του μαθητή Παναγιώτη Καραουλάνη
Πανελλαδικές εξετάσεις 2015

Είμαι συνυποψήφιος του συμμαθητή μου που σας απευθύνθηκε αγωνιώντας, μετά απ΄ αυτά τα θέματα των Μαθηματικών Κατεύθυνσης στα οποία  πρόσφατα εξεταστήκαμε και σε συνέχεια του άρθρου σας με τίτλο «Ποίοι είναι αυτοί που βάζουνε τα θέματα και σε ποιους απευθύνονται», θα ήθελα από την πλευρά μου να κάνω μία παρέμβαση και να εκφράσω κι εγώ την αγωνία μου, για τα θέματα του μαθήματος Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον στα οποία εξεταστήκαμε, και πιο συγκεκριμένα για το υποερώτημα Δ4.

Ο λόγος για τον οποίο αγωνιώ, είναι διότι εκτιμώ ότι οι λύσεις οι οποίες έχουν δημοσιευθεί για το συγκεκριμένο υποερώτημα (Δ4), είναι λανθασμένες και αφού μέχρι τώρα δεν έχουν επίσημα διορθωθεί, με παρέμβαση του Υπουργείου Παιδείας, φοβάμαι ότι θα εκληφθούν οι λανθασμένες κατά τη γνώμη μου απαντήσεις ως σωστές και κατ΄ επέκταση οι σωστές ως λανθασμένες.

Για να γίνω πιο σαφής, το κύριο σώμα του Θέματος Δ αναφέρεται σ΄ ένα διαγωνισμό τραγουδιού που διεξάγεται σε 2 φάσεις. Στη 1η φάση μετά την ακρόαση των 45 τραγουδιών, μία 7μελής κριτική επιτροπή βαθμολογεί το κάθε τραγούδι με βαθμό από 1 έως 10, προκειμένου εκείνα τα τραγούδια που τελικά θα προκριθούν, να περάσουν στη 2η φάση του διαγωνισμού.

Το υποερώτημα Δ4 ζητάει να γραφεί αλγόριθμος ο οποίος όπως γράφει ακριβώς: «Να βρίσκει και να εμφανίζει το πλήθος των κριτών που έδωσαν τον μέγιστο βαθμό τους σε ένα μόνο τραγούδι».

Το πρόβλημα λοιπόν αρχίζει εδώ, κι αυτό γιατί οι λύσεις που έχουν δημοσιευθεί μέχρι τώρα θεωρούν ως «μέγιστο βαθμό» τον «μεγαλύτερο βαθμό», που έχει βάλει ο κάθε κριτής και που μπορεί να είναι οποιοσδήποτε βαθμός στη κλίμακα από το 1 έως 10, και όχι το 10 που αποτελεί τον «μέγιστο βαθμό» που έχει στη διάθεσή του κάθε κριτής για να βαθμολογήσει.

Στη κλίμακα από 1 έως 10 ποιος είναι ο «μέγιστος»;…. το 7, το 8 ή το 9; ...ή είναι κάποιος από 1 έως 6….. Δεν ξέρω αλλά η λογική μου λέει το 10.

Κι αν είναι έτσι εγώ ρωτώ, γιατί δεν γράφει στο Δ4, «…. τον μεγαλύτερο βαθμό τους…», αλλά γράφει «…. τον μέγιστο βαθμό τους…»;

Και μετά, εάν για παράδειγμα ένας κριτής στη κλίμακα από 1 έως 10 δεν βαθμολογήσει κανέναν ή καμία με 10, αλλά μέχρι 5. Το 5 είναι η «μεγαλύτερη» ή η «μέγιστη» βαθμολογία που έβαλε ο κριτής; Η λογική μου και τα Ελληνικά μου, λένε ότι είναι η «μεγαλύτερη» και ΟΧΙ η «μέγιστη». Όσους Φιλολόγους κι αν ρώτησα το ίδιο πράγμα μου είπαν.

Πάντως ο καθηγητής Πληροφορικής μου στο σχολείο, όταν μας έδινε τα γραπτά στη διάρκεια της χρονιάς και ήθελε να επαινέσει τον μαθητή ή την μαθήτρια που έγραψε καλύτερα, έλεγε: «μπράβο πήρες τον μεγαλύτερο βαθμό στην τάξη» και όχι «μπράβο πήρες μέγιστο τον βαθμό στην τάξη»…. ακόμα κι αν ο βαθμός αυτός ήταν το 20.

Ως εκ τούτου, δύο τινά μπορεί να συμβαίνουν, ή η εκφώνηση ήταν ελλιπής και απαιτούσε επεξήγηση, ή οι λύσεις που δημοσιεύθηκαν –και φοβάμαι μήπως τελικά υιοθετηθούν- είναι λανθασμένες.

Επανερχόμενος λοιπόν στον τίτλο του άρθρου σας θα ήθελα να σας πω ότι μ΄ εκφράζει απόλυτα. Προσωπικά εκτιμώ ότι εκπροσωπώ μεγάλο ποσοστό των υποψηφίων οι οποίοι λεξικολογικά, εννοιολογικά και από τη πλευρά της μαθηματικής λογικής θεωρούμε ότι το κείμενο του Δ4 δεν αφήνει άλλη επιλογή από το να επιλέξει κάποιος το 10 αφού αυτός είναι ο «μέγιστος βαθμός» που έχουν στη διάθεσή τους οι κριτές.

… μεγάλος- μεγαλύτερος- μέγιστος… νομίζω ότι αυτή είναι η σειρά… ίσως τα κείμενα των εξετάσεων θα έπρεπε να τα επιμελούνται φιλολογικά… έχω την αίσθηση ότι μόνον ο κ. Μπαμπινιώτης θα μπορούσε να μας δώσει μία έγκυρη απάντηση…

… δεν πειράζει όμως… εξεταστική μπόρα ήταν και πέρασε… μάλλον δεν θα είναι… η «μέγιστη» που θα συναντήσω στη ζωή μου αλλά σίγουρα από πλευράς εξετάσεων μέχρι τώρα τουλάχιστον για μένα ήταν για τα καλά η «μεγαλύτερη»…

Με ιδιαίτερη εκτίμηση,

Παναγιώτης Καραουλάνης

Β΄ Λύκειο Αλίμου, Αττικής

Όλες οι ειδήσεις σήμερα

Πότε ανοίγουν τα Γυμνάσια και τα Λύκεια: Αυτά είναι τα τελευταία σενάρια

ΑΣΕΠ - ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ: Πιστοποίηση Αγγλικών έως και C2 με ΤΗΛΕΞΕΤΑΣΗ μόνο σε Reading - Listening

Το ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ στην Ελλάδα στην ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ για Προσλήψεις Εκπαιδευτικών

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Η/Υ για τον ΑΣΕΠ σε 10 ημέρες εξ αποστάσεως με ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

σχετικά άρθρα

Διαδηλώσεις: Καμπανάκι ΕΣΗΕΑ-ΕΦΕ για τον περιορισμό των δημοσιογράφων
Διαδηλώσεις: Καμπανάκι ΕΣΗΕΑ-ΕΦΕ για τον περιορισμό των δημοσιογράφων
Τα Διοικητικά Συμβούλια της ΕΣΗΕΑ και της ΕΦΕ ζητούν συνάντηση με τον Μιχάλη Χρυσοχοΐδη με αφορμή τον περιορισμό του έργου των δημοσιογράφων και των...
Διαδηλώσεις: Καμπανάκι ΕΣΗΕΑ-ΕΦΕ για τον περιορισμό των δημοσιογράφων
Νηπιαγωγοί-ΔΟΕ: Όχι στην αύξηση ωραρίου - Κινητοποίηση τη Δευτέρα
Νηπιαγωγοί-ΔΟΕ: Όχι στην αύξηση ωραρίου - Κινητοποίηση τη Δευτέρα
Σε κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας της Δευτέρα προχωρά η ΔΟΕ ενάντια στην «αιφνιδιαστική, αναιτιολόγητη και απαράδεκτη παράταση της αποχώρησης...
Νηπιαγωγοί-ΔΟΕ: Όχι στην αύξηση ωραρίου - Κινητοποίηση τη Δευτέρα