τεχνητή
Η συνολική δυσκολία μπορεί να χαρακτηριστεί ως μέτρια προς αυξημένη

Βάσει της ανάλυσης των θεμάτων από την τεχνήτη νοημοσύνη του μαθήματος Οικονομίας Προσανατολισμού για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2025, η συνολική δυσκολία μπορεί να χαρακτηριστεί ως μέτρια προς αυξημένη, με επιμέρους στοιχεία που απαιτούν ισχυρή κατανόηση της θεωρίας και ικανότητες στην ανάλυση και στους υπολογισμούς.

Ακολουθεί αξιολόγηση ανά θεματική ενότητα:

Θέμα Α: Ερωτήσεις θεωρίας και πολλαπλής επιλογής

Το πρώτο θέμα περιλάμβανε κλασικού τύπου ερωτήσεις Σωστό/Λάθος και πολλαπλής επιλογής.

  • Δυσκολία: Χαμηλή προς μέτρια.

  • Απαιτεί: Καλή γνώση βασικών εννοιών (π.χ. δημοσιονομική πολιτική, κόστη, ανεργία, φάσεις οικονομικού κύκλου).

  • Παρατήρηση: Η διατύπωση ορισμένων προτάσεων (όπως η β’ και η δ’) απαιτούσε προσοχή, καθώς στόχευε στην παγίδευση του μαθητή.

Θέμα Β: Ανάπτυξη θεωρητικού θέματος

Η ερώτηση ζητούσε την ανάλυση των αδυναμιών του Α.Ε.Π. ως δείκτη ευημερίας.

  • Δυσκολία: Μέτρια.

  • Απαιτεί: Κατανόηση πέρα από την αποστήθιση — απαιτούσε συγκρότηση σκέψης και οργανωμένη ανάπτυξη με επιχειρήματα.

  • Παρατήρηση: Όποιος είχε κατανοήσει καλά τη θεωρία, μπορούσε να ανταποκριθεί επιτυχώς.

Θέμα Γ: Παραγωγικές δυνατότητες και κόστος ευκαιρίας

Το τρίτο θέμα ήταν υπολογιστικό με θεωρητική τεκμηρίωση.

  • Δυσκολία: Μέτρια προς αυξημένη.

  • Απαιτεί:

    • Υπολογισμούς κόστους ευκαιρίας.

    • Κατανόηση εννοιών όπως εφικτότητα παραγωγής και τεχνολογικές αλλαγές.

    • Αναλυτική σκέψη.

  • Παρατήρηση: Τα ερωτήματα ήταν διαβαθμισμένα — οι μαθητές με καλή εξάσκηση μπορούσαν να ανταποκριθούν πλήρως.

Θέμα Δ: Συναρτήσεις ζήτησης και προσφοράς

Το τέταρτο θέμα κινήθηκε σε αμιγώς μαθηματικό και εφαρμοσμένο πλαίσιο, με έμφαση στις παρεμβάσεις του κράτους (κατώτατη τιμή, πλεόνασμα, κρατική δαπάνη).

  • Δυσκολία: Αυξημένη.

  • Απαιτεί:

    • Ικανότητα επίλυσης εξισώσεων.

    • Σχεδίαση γραφήματος.

    • Υπολογισμούς δημοσιονομικής επιβάρυνσης.

    • Κατανόηση της μεταβολής στη συνολική δαπάνη.

  • Παρατήρηση: Το ερώτημα Δ3 και Δ4 απαιτούσε συνδυασμό αριθμητικής ικανότητας και οικονομικής ερμηνείας, κάτι που δεν είναι πάντα εύκολο για όλους τους υποψηφίους.

Γενική εκτίμηση

  • Δομή Θεμάτων: Ισορροπημένη και καλύπτει όλο το φάσμα της ύλης.

  • Διαβάθμιση Δυσκολίας: Από βασική θεωρία (Θέμα Α) σε απαιτητικές εφαρμογές (Θέματα Γ και Δ).

  • Προετοιμασία: Οι καλά προετοιμασμένοι μαθητές είχαν τις δυνατότητες να γράψουν υψηλή βαθμολογία. Ωστόσο, χωρίς επαρκή εξάσκηση σε υπολογιστικά ζητήματα, ήταν δύσκολο να επιτευχθεί το άριστα.

Όλα τα νέα και οι ειδήσεις που αφορούν τις Πανελλήνιες

Πανελλαδικές 2025: Νέα πανωλεθρία για τα επτά Τμήματα Φυσικής

Μια πικρή «ιστορία» των Πανελληνίων εξετάσεων

«Οικογενειακή» υπόθεση οι Πανελλαδικές 2025: Αδέρφια από τη Θεσσαλονίκη κατακτούν μαζί την Ιατρική του ΑΠΘ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

syntaksiouxoi.jpg
Εξαγορά πλασματικών ετών: Πόσο κοστίζει και πότε συμφέρει - Συνταξιοδοτικές προϋποθέσεις που «χτίζονται» με πλασματικά έτη
Συνταξιοδοτικές προϋποθέσεις που «χτίζονται» με πλασματικά έτη
Εξαγορά πλασματικών ετών: Πόσο κοστίζει και πότε συμφέρει - Συνταξιοδοτικές προϋποθέσεις που «χτίζονται» με πλασματικά έτη