Ανοικτή επιστολή προς την κ.Κεραμέως απέστειλε πρωτοετής φοιτητής της Νομικής σχολής του Πανεπιστημίου Αθήνας σχετικά με το ζήτημα της εξέτασης των περσινών μαθητών με το νέο σύστημα, οι οποίοι θα διαγωνιστούν στα Λατινικά αντί της Κοινωνιολογίας, μάθημα που δεν διδάχθηκαν ποτέ στο σχολείο.
Η επιστολή
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
ονομάζομαι Μόκας Νικόλαος και είμαι πρωτοετής φοιτητής στη νομική Αθηνών. Έπειτα από μια αρκετά απαιτητική χρονιά κατάφερα να εισαχθώ στη σχολή των ονείρων μου και να ακολουθήσω τις αντίστοιχες σπουδές στον τόπο μόνιμης κατοικίας μου. Ωστόσο το ίδιο πιθανότατα δεν ισχύει για κάποιους συνδιαγωνιζόμενούς μου στη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων, οι οποίοι ίσως δεν κατάφεραν να εισαχθούν στη σχολή της προτίμησής τους ή ακόμη και σε καμία σχολή! Γι’ αυτόν τον λόγο το αναμενόμενο θα ήταν να δοθεί η δυνατότητα σε όσους περσινούς υποψηφίους το επιθυμούν να επανεξεταστούν τη φετινή χρονιά στην ύλη την οποία διδάχθηκαν (μετ’ εμποδίων) κατά τη διάρκεια του δεύτερου κύματος της πανδημίας.
Παρ’ όλα αυτά οι περσινοί υποψήφιοι βρέθηκαν προ εκπλήξεως, καθώς σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου παιδείας, οι υποψήφιοι θα κληθούν να εξεταστούν σε διαφορετική εξεταστέα ύλη σε σχέση με αυτήν της περασμένης σχολικής χρονιάς. Δηλαδή οι μαθητές της θεωρητικής δεν θα έχουν τη δυνατότητα να εξεταστούν στην κοινωνιολογία, την οποία διδάχθηκαν στο σχολείο αλλά θα πρέπει να διαγωνιστούν στο μάθημα των λατινικών. Κάτι τέτοιο θεωρώ πως είναι άδικο, αφενός επειδή οι ώρες που ξόδεψαν οι μαθητές για να αποστηθίσουν τις 150 περίπου σελίδες του δυσνόητου βιβλίου της κοινωνιολογίας πήγαν «στράφι» και αφετέρου διότι θα πρέπει να διδαχθούν την αυξημένη (σε σχέση με το 2015) ύλη των λατινικών σε λιγότερο από έναν χρόνο, από τη στιγμή που είναι ευρέως γνωστό πως η προετοιμασία ενός μαθητή για ένα αδίδακτο (μέχρι πρότινος) μάθημα απαιτεί τουλάχιστον ενάμιση χρόνο σύμφωνα με έμπειρους καθηγητές.
Καταλαβαίνετε λοιπόν πόσο δύσκολο και ψυχοφθόρο είναι για τους μαθητές να διδαχθούν ένα ολόκληρο μάθημα από την αρχή, χωρίς καν να συμπεριληφθεί ο οικονομικός παράγοντας στην εξίσωση. Στον αντίποδα αν διατηρηθεί η εξέταση του μαθήματος της κοινωνιολογίας, όσοι επανεξεταστούν δεν θα χρειαστεί να δαπανήσουν χρήματα σε φροντιστηριακά μαθήματα, εφόσον πρόκειται για κάτι που έχουν διδαχθεί και παράλληλα δεν απαιτεί επεξήγηση δύσκολων γραμματικών και συντακτικών φαινομένων, όπως συμβαίνει στα λατινικά. Άρα θα ήταν λογικό να ληφθεί υπόψη στην απόφασή σας και η παράμετρος η οποία αφορά τη φύση του μαθήματος των λατινικών, που αποτελεί στην πραγματικότητα ένα είδος ξένης γλώσσας, ένα εντελώς διαφορετικό γνωστικό αντικείμενο δηλαδή σε σχέση με αυτό της κοινωνιολογίας.
Ευελπιστώ τα επιχειρήματα που προβλήθηκαν να σας προβληματίσουν και εν τέλει να σας πείσουν για το ότι η πιο δίκαιη επιλογή είναι οι περσινοί υποψήφιοι να εξεταστούν την ύλη που διδάχθηκαν από τους καθηγητές του σχολείου τους, ώστε να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις με τους φετινούς διαγωνιζόμενους των πανελλαδικών εξετάσεων. Οι έντονοι κοινωνικοοικονομικοί αλλά και ψυχολογικοί κραδασμοί της πανδημίας ύψωσαν ένα ακόμη εμπόδιο απέναντι στον στόχο αρκετών μαθητών την περσινή χρονιά, ωστόσο με τη βοήθεια, την υποστήριξη και την κατανόηση ενός υπουργείου παιδείας που στηρίζει τον μαθητή στις δύσκολες στιγμές, οι κραδασμοί αυτοί μπορούν να μειωθούν η ακόμη και να εκμηδενιστούν για όσους επιθυμούν να παλέψουν για τα όνειρά τους.
Με εκτίμηση
Μόκας Νικόλαος
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη