Πανελλήνιες, Βιολογία: Η ΚΕΕ εξέδωσε οδηγία βαθμολόγησης που "δεν προκύπτει από πουθενά από το σχολικό βιβλίο"
Σοβαρή καταγγελία της Ενωσης Βιοεπιστημόνων για "απαράδεκτη οδηγία της Κ.Ε.Ε".

Η ανακοίνωση:

Η Επιτροπή Παιδείας της Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων διαμαρτύρεται εντόνως για την απαράδεκτη οδηγία της Κ.Ε.Ε. που έφτασε σήμερα ( Δευτέρα 22/06/2020) το μεσημέρι στα Βαθμολογικά Κέντρα όλης της χώρας και η οποία αφορούσε τις ενδεικτικές απαντήσεις του Θέματος Β5 της Βιολογίας Προσανατολισμού Ημερήσιου και Εσπερινού ΓΕΛ με το ΝΕΟ σύστημα.

Ειδικότερα η διαμαρτυρία μας αφορά την οδηγία για το ερώτημα: «B5.Να αναφέρετε ποιες περιοχές του DNA ενός προκαρυωτικού κυττάρου μεταγράφονται, αλλά δεν μεταφράζονται σε αμινοξέα» στην οποία αναφέρεται ότι μπορεί να ληφθεί ως σωστή απάντηση, μεταξύ των υπόλοιπων σωστών απαντήσεων που αναγράφονται, και η απάντηση: «ε.πρωταρχικά τμήματα RNA (κατά την αντιγραφή του DNA)».

Η επιλογή αυτή δεν προκύπτει από πουθενά από το σχολικό βιβλίο. Σύμφωνα με το σχολικό βιβλίο, τα πρωταρχικά τμήματα είναι τμήματα (νουκλεοτίδια) RNA που συντίθενται απέναντι από τα νουκλεοτίδια DNA στις θέσεις έναρξης αντιγραφής κατά την αντιγραφή του DNA. Δεν είναι αποτέλεσμα μεταγραφής γονιδιώματος, για την ακρίβεια δεν προκύπτει πουθενά από το σχολικό βιβλίο ότι μεταγραφή είναι οποιαδήποτε σύνθεση RΝΑ. Αντιθέτως ως μεταγραφή αναφέρεται μόνο η σύνθεση RNA κατά την γονιδιακή έκφραση. Κατά συνέπεια δεν είναι δυνατό να γίνει αποδεκτή σε αυτό το ερώτημα η απάντηση αυτή ως σωστή. Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι βασισμένες σε μια συγκεκριμένη ύλη με συγκεκριμένα σχολικά εγχειρίδια και όχι διαγωνισμός γενικών γνώσεων Βιολογίας.

Επιπλέον, εάν υιοθετηθεί οδηγεί σε κατάφωρη αδικία των μαθητών/τριων που εξετάστηκαν προφορικά και για τους/τις οποίους/οίες δεν υπήρχε η σχετική οδηγία στις ενδεικτικές λύσεις της Κ.Ε.Ε. προς τα ειδικά βαθμολογικά κέντρα.

Ζητάμε την άμεση ανάκληση της οδηγίας. Είναι το λιγότερο που μπορεί να κάνει η Κ.Ε.Ε. εάν επιθυμεί να διαφυλάξει το κύρος της, αλλά και το κύρος του μαθήματος της Βιολογίας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

 

Η Επιτροπή Παιδείας

της Π.Ε.Β.

 

Σημείωση alfavita.gr:

Εδώ όμως προκύπτει ένα ακόμα θέμα. Χθες το απόγευμα το υπουργείο Παιδείας ρωτήθηκε από δημοσιογράφο αν υπάρχει παρέμβαση της ΚΕΕ για τη βαθμολόγηση και απάντησε ότι "Δεν υπάρχει παρέμβαση της ΚΕΕ που να αφορά τη βαθμολόγηση". Τι συμβαίνει λοιπόν; Και γιατί το υπουργείο Παιδείας δεν ενημερώνει επισήμως όταν προκύπτουν τέτοια ζητήματα που αφορούν χιλιάδες υποψηφίους;

 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΤΟΥ ALFAVITA.GR

Ακολουθήστε μας στο GoogleNews για να μάθετε πρώτοι μόνο τις ειδήσεις που σας ενδιαφέρουν

 

Όλα τα νέα και οι ειδήσεις που αφορούν τις Πανελλήνιες

Βαθμολογίες κάτω από τη βάση... να φάνε και οι κότες! Μα τι συμβαίνει επιτέλους;

Πανελλήνιες 2025: Με ποια κριτήρια επιλέγω σχολές για το Μηχανογραφικό μου;

Που θα ανέβουν οι βάσεις

Μηχανογραφικό 2025: Αυτός είναι ο χάρτης των αντιστοιχιών για 96 Τμήματα - Οι μεγάλες αλλαγές

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ζαχαρακη
Σοφία Ζαχαράκη: Νομοθετική ρύθμιση τον Σεπτέμβριο για την ένταξη της ΑΣΠΑΙΤΕ στο ΕΚΠΑ
Η ΑΣΠΑΙΤΕ θα μετασχηματιστεί σε Τμήμα Εκπαιδευτικών Μηχανικών και θα υπαχθεί στη Σχολή Επιστημών της Αγωγής του ΕΚΠΑ. Το νέο Τμήμα θα περιλαμβάνει...
Σοφία Ζαχαράκη: Νομοθετική ρύθμιση τον Σεπτέμβριο για την ένταξη της ΑΣΠΑΙΤΕ στο ΕΚΠΑ
οπεκεπε
Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Κτηνοτρόφοι με καμμένα βοσκοτόπια στη Χίο δεν παίρνουν αποζημίωση γιατί είναι δηλωμένα… αλλού
Οι εκτάσεις τους φαίνονται δηλωμένες από άτομα που μένουν στην Κρήτη και Λήμνο
Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: Κτηνοτρόφοι με καμμένα βοσκοτόπια στη Χίο δεν παίρνουν αποζημίωση γιατί είναι δηλωμένα… αλλού
Κυριάκος Αναστασιάδης
Πρύτανης ΑΠΘ: Ανάγκη για γενναία αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και πλήρη ψηφιακό μετασχηματισμό
Οι προτάσεις που κατέθεσε στην 109η Σύνοδο Πρυτάνεων
Πρύτανης ΑΠΘ: Ανάγκη για γενναία αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και πλήρη ψηφιακό μετασχηματισμό