Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
Ως υποψήφιος των φετινών πανελλαδικών θα ήθελα να εκφράσω τους προβληματισμούς μου σχετικά με την διενέργεια των εξετάσεων και ιδιαίτερα την χρονική περίοδο τέλη Ιουνίου με μέσα Ιουλίου.
Όλοι γνωρίζουμε πως στη χώρα μας αυτήν την περίοδο οι θερμοκρασίες αυξάνονται δραματικά δυσχεραίνοντας τις συνθήκες κάτω από τις οποίες οι μαθητές καλούνται να ανταποκριθούν στις πιο κρίσιμες εξετάσεις που αντιμετώπισαν ίσως ποτέ, αν αναλογιστούμε και την έλλειψη κλιματισμού.
Βέβαια αυτός είναι ένας παράγοντας ελάσσονος σημασίας σε σχέση με τα προβλήματα που προκύπτουν λόγω του ιού.
Πρώτα από όλα γνωρίζω πως προτεραιότητα σας είναι η διασφάλιση της Υγείας όσων συμμετέχουν στη διαδικασία διεξαγωγής αυτών των εξετάσεων. Όμως επίσης γνωρίζω, παρακολουθώντας την επικαιρότητα, πως οι περισσότεροι νέοι που προσβάλλονται από αυτόν είναι ασυμπτωματικοί και πως ακόμα και αν εξεταστεί ο καθένας ξεχωριστά από αυτούς, τα αποτελέσματα δεν είναι πάντα ακριβή και αξιόπιστα, σύμφωνα πάντα με τους ειδικούς. Γνωρίζω ακόμα πως θα τηρηθούν οι απαραίτητες αποστάσεις όπως και επίσης ότι ο ιός μπορεί να μεταδοθεί με τα σταγονίδια του αέρα. Επομένως υπάρχει πιθανότητα να εξαπλωθεί από έναν μαθητή στον άλλο και κατά επέκταση στις οικογένειες τους.Σε αυτό το σημείο θα ήθελα να επισημάνω πως οι πλειοψηφία των γονέων των 18χρονων που λαμβάνουν μέρος στις πανελλήνιες εξετάσεις καθώς και των επιτηρητών που επιβάλλεται να υπάρχουν στην αίθουσα κυμαίνονται ηλικιακά από 40- 60 χρονών και μπορούν να θεωρηθούν ευπαθή ομάδα . Ας μην ξεχνάμε εξάλλου πως πολλοί από αυτούς συζούν με τους γονείς τους που είναι η κυρία ευπαθή ομάδα. Η λύση που προτείνατε είναι καταφύγουν στα χωριά όσοι ηλικιωμένοι συζούν με υποψήφιους όμως δεν λάβατε υπόψη ότι αυτό δεν είναι δυνατόν για όλους ,για προφανής λόγους ( μπορεί μια δεύτερη κατοικία να μην υπάρχει καν ή ο ηλικιωμένος να χρειάζεται καθημερινή φροντίδα ή ακόμα να μην υπάρχει η οικονομική δυνατότητα ).Επίσης ο υποψήφιος, αν δεν αποτελεί ο ίδιος ευπαθή ομάδα,είναι υποχρεωμένος να παραβρεθεί σε μια αίθουσα λίγων τετραγωνικών με άτομα που δεν μπορεί να είναι σίγουρος αν είναι απόλυτα υγιείς προκειμένου να διεκδικήσει μια θέση στο Πανεπιστήμιο.Δεν γνωρίζουμε λοιπόν αν θα είναι λίγοι αυτοί που θα προτιμήσουν να χάσουν μια χρονιά από το να διακινδυνεύουν την υγεία τους και της οικογένειας τους.
Συνεπώς προστίθεται στην ήδη καταρρακωμένη ψυχολογία τους ο μεγάλος φόβος μήπως κινδυνεύσει η Υγεία της οικογένειας τους " εξαιτίας " τους. Αυτός ο φόβος μάλιστα υπερνικά κάθε αίσθημα άγχους ή προσμονής να τελειώσουν όσο πιο γρήγορα ή εξετάσεις.Με βάση όλα όσα αναφέρθηκαν ας σκεφτούμε με τι ψυχολογία θα φτάσει ένας υποψήφιος στην αίθουσα των εξετάσεων. Τι από όλα θα έχει στο μυαλό του ; Την ύλη που προσπάθησε με τόσο κόπο να καλύψει ; Τα μέτρα που θα πρέπει να τηρεί για την αποφυγή του ιού ; Το γεγονός πως είχε έναν μήνα να βγει από το σπίτι με ο,τι ψυχολογικές συνέπειες συνεπάγεται αυτό ; Ή την προσμονή να τελειώσει η διαδικασία λόγω της αφόρητης ζέστης ; Όλα αυτά θα κατακλύζουν το μυαλό του υποψήφιου με λογική συνέπεια να μην μπορεί να συγκεντρωθεί και να αποδώσει ανάλογα, χάνοντας έτσι την σημασία τους οι ίδιες οι εξετάσεις που είναι η αντικειμενική αξιολόγηση των γνώσεων του υποψήφιου φοιτητή.Συνέπεια αυτού ίσως είναι ή όχι και τόσο αξιοκρατική κατάταξη των υποψηφίων στις σχολές καθώς πολλοί από αυτούς δεν θα αποδώσουν σωστά λόγω της άσχημης ψυχικής τους κατάστασης που αν και θα είναι φυσικό επακόλουθο του εγκλεισμού, ειδικά για έναν νέο,δεν θα ληφθεί υπόψη στη εξεταστική διαδικασία.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη