Thumbnail
εκπαιδευτικοί παντρεμένοι με μόνιμο κάτοικο του εξωτερικού

Αξιότιμοι κύριοι και κυρίες,

Απευθυνόμαστε σε εσάς προκειμένου να εκφράσουμε την έντονη ανησυχία μας για την τύχη μας ως εκπαιδευτικοί που αιτούμεθα παράτασης απόσπασης στο εξωτερικό για οικογενειακούς λόγους, άνευ επιμισθίου. Για χρόνια είμαστε εμείς που κρατάμε ανοικτά τα σχολεία της ομογένειας, που ζούμε και διαμένουμε με την οικογένειά μας μόνιμα στο εξωτερικό μεταλαμπαδεύοντας τον ελληνικό πολιτισμό. Είμαστε εμείς που υποδεχόμαστε τους νεοαποσπώμενους από την Ελλάδα και τους βοηθάμε να εγκατασταθούν.

Πριν δύο χρόνια η πολιτική του υπουργείου παιδείας άλλαξε πλεύση και αποφάσισε αυθαίρετα, χωρίς καμία νομική βάση, να αντιστρέψει τη σειρά των διαδικασιών απόσπασης. Πλέον δεν προηγούνται όσοι αιτούνται παράτασης χωρίς επιμίσθιο. Πλέον προηγούνται όσοι αποσπώνται με επιμίσθιο για τρία χρόνια! Όσοι βρίσκονται πέραν της πενταετίας τίθενται εκτός της διαδικασίας, ακόμα και αν επικαλούνται σοβαρούς οικογενειακούς λόγους και υποβάλλουν τα σχετικά δικαιολογητικά, ακόμα κι αν δεν επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό του κράτους με τη λήψη επιμισθίου.

Σύμφωνα μάλιστα με την φετινή Εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας που αφορά στις παρατάσεις αποσπάσεων στο εξωτερικό για το σχολικό έτος 2017-18 (Φ. 821/99078/Η2-13.06.2017), αποκλειόμαστε ακόμα κι από τη δυνατότητα να υποβάλλουμε αίτηση, αφού δεν εντασσόμεθα σε καμιά προβλεπόμενη κατηγορία εκπαιδευτικών!

Η πολιτική του υπουργείου να «προωθηθούν συνάδελφοι που περιμένουν στην …ουρά να έρθουν από Ελλάδα και να λάβουν κι αυτοί το επιμίσθιο»νομιμοποιήθηκε’ και με τη ψήφιση του Νόμου 4415/06.09.2016, άρθρο 16, παρ. 3, περίπτωση β, όπου και αναφέρεται ότι: «Δεν μπορούν να αποσπαστούν στο εξωτερικό εκπαιδευτικοί, που συμπληρώνουν ή έχουν συμπληρώσει πέντε (5) συνολικά έτη απόσπασης».

Επιπλέον η προσπάθεια του υπουργείου να… αποκαταστήσει δήθεν τους εκπαιδευτικούς αυτής της κατηγορίας με τις μεταβατικές διατάξεις (Ν. 4415/06.09.2016, άρθρο 26, παρ.1),  στοχεύει απλώς στον δραστικό περιορισμό της -αν όχι στην εξαφάνισή της- αφού ελάχιστοι συνάδελφοι πληρούν όλες τις προϋποθέσεις. Παραθέτουμε το απόσπασμα:

«1. Εκπαιδευτικοί που υπηρετούν συνεχώς για χρονικό διάστημα άνω των επτά (7) ετών με απόσπαση σε εκπαιδευτικές μονάδες του άρθρου 4, και είναι ομογενείς οι ίδιοι ή έχουν σύζυγο ομογενή ή αλλογενή, μόνιμο κάτοικο του εξωτερικού στη χώρα απόσπασής τους, μπορεί να αποσπώνται μόνο με τις τακτικές αποδοχές τους στην Ελλάδα, χωρίς επιμίσθιο, ως τη συνταξιοδότησή τους ύστερα από ετήσια αίτηση παράτασης υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

α) έχουν μόνιμη εγκατάσταση και αδιάκοπη εργασιακή σχέση με τη χώρα μόνιμης διαμονής του/της συζύγου για διάστημα μεγαλύτερο από τα επτά (7) τελευταία χρόνια,

β) ο γάμος έχει τελεστεί τουλάχιστον τρία (3) χρόνια πριν από την αίτηση πρώτης παράτασης πέραν της πενταετίας, και

γ) έχουν πολύ καλή γνώση της γλώσσας της χώρας υποδοχής.

Οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί δεν δικαιούνται κανένα είδος επιμισθίου ή πρόσθετης αποζημίωσης και χάνουν την οργανική τους θέση στην ημεδαπή. Αν η εκπαιδευτική μονάδα όπου υπηρετούν καταργηθεί ή συγχωνευθεί ή δεν υπάρχει ανάγκη κάλυψης κενού λόγω διακρατικής συμφωνίας οφείλουν να επιστρέψουν στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης της ημεδαπής στη διάθεση της οποίας βρίσκονται.»

 

Στις παραπάνω προϋποθέσεις για τις οποίες ο/η εκπαιδευτικός υποχρεούται να καταθέτει ένα πλήθος εγγράφων μαζί με επίσημη μετάφραση (με κόστος άνω των 150 Ευρώ -κάθε χρόνο, εκ νέου) έχουμε να παρατηρήσουμε τα ακόλουθα:

1) Γιατί επιλέγεται ως χρονικό όριο «τα 7 χρόνια αδιάλειπτης εργασίας του/της συζύγου» κι όχι για παράδειγμα τα 5, ή τα 3; Με ποιο κριτήριο επιλέγεται το χρονικό αυτό όριο;

- Ποιος πρέπει να πληροί την προϋπόθεση της ‘αδιάλειπτης εργασίας’; Ο εκπαιδευτικός ή ο σύζυγος του εκπαιδευτικού; Από τη διατύπωση δεν είναι σαφής.

  • Τι ισχύει για αυτούς που αν και διαμένουν στο εξωτερικό, δεν έχουν ‘αδιάλειπτη’ εργασία λόγω ανεργίας, άδειας ανατροφής, άδειας  υπηρεσιακής εκπαίδευσης, αναρρωτικής άδειας,  άδειας άνευ αποδοχών;
  • Παρατηρείται ότι ακόμη και αν συντρέχουν οι δύο προϋποθέσεις, η συνδρομή της πρώτης-κατά το γράμμα του νόμου: συνεχής επί 7 χρόνια απόσπαση στη χώρα του/της συζύγου-καθίσταται προβληματική για κατηγορία εκπαιδευτικών (πχ. όσων τέλεσαν γάμο μετά το 1996) και τούτο διότι ακόμη και αν υπερπληρούται το όριο των ετών, πχ. έχουν συμπληρώσει συνολική απόσπαση 8-12 ετών, εν τούτοις βάσει της τότε ισχύουσας νομοθεσίας, κατά την λήξη της πενταετίας της πρώτης απόσπασης δεν επιτρεπόταν παράταση. Πράγματι προβλεπόταν διακοπή της απόσπασης και επιστροφή στην Ελλάδα και μόνον μετά την συμπλήρωση τριετούς υπηρεσίας στην ημεδαπή εδίδετο δικαίωμα για νέα αίτηση απόσπασης άνευ επιμισθίου- λόγω γάμου (αρ.9, παρ.17, Ν.2817/2000). Η υποχρέωση αυτή διακοπής της απόσπασης και τριετούς παραμονής στην ημεδαπή ήρθη μόλις τον Αύγουστο του 2012 (αρ.8, παρ.8, Ν.4076/2012). Από τα ανωτέρω καθίσταται σαφές ότι δημιουργείται δυνατότητα για διακριτική μεταχείριση και αποκλεισμό μερίδας εκπαιδευτικών, η οποία εκτός από συνταγματικά ανεπίτρεπτη, προσκρούει και στην δηλωμένη βούληση του νομοθέτη, όπως αυτή διατυπώθηκε στο κείμενο της Αιτιολογικής Έκθεσης προς την Βουλή των Ελλήνων επί του αρ 26: "Στόχος αποτελεί ο εξορθολογισµός των δαπανών, η κοινωνική δικαιοσύνη και η ισοτιµία όλων των αποσπασµένων απέναντι στο νόµο". Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι σε περίπτωση μη απόσπασής αυτών των εκπαιδευτικών, θα πρέπει να γίνει απόσπαση άλλων, βεβαίως με επιμίσθιο εξωτερικού, το ύψος του οποίου, πχ για την Γερμανία ανέρχεται σε 1.334 ευρώ μηνιαίως (Υπ. Απόφαση 2/20801/ 0022/14-3-2012). Τούτο θα συνεπάγεται σε καιρούς δύσκολους επιπλέον ετήσια δαπάνη 1.334χ12=16.008 ευρώ εις βάρος του ελληνικού δημοσίου.
  1. Γιατί τίθεται το όριο «των 3 ετών τέλεσης του γάμου πριν από την πρώτη παράταση για απόσπαση»; Από πότε ένας γάμος αποκτά ισχύ από την διάρκειά του;  Θα κριθεί ο κάθε εκπαιδευτικός από την ημερομηνία τέλεσης του γάμου του, η οποία για πολλούς ίσως λόγους έγινε συγκεκριμένη  χρονική στιγμή κι όχι πιο πρίν?

 

  1. Γιατί τίθεται ως προϋπόθεση «η πολύ καλή γνώση (Γ1) της γλώσσας της χώρας υποδοχής»  τη στιγμή που οι νεοαποσπώμενοι λαμβάνουν την απόσπαση με απόδειξη της καλής γλωσσομάθειας (Β2), και με εναλλακτική γλώσσα (Αγγλικά ή Γαλλικά);  Όσοι εκπαιδευτικοί αποσπάστηκαν παλαιότερα αξιολογήθηκαν με εξετάσεις του Υπουργείου στη γλώσσα της χώρας υποδοχής τους. Η πιστοποίηση της πολύ καλής γλώσσας  ορίζεται απο το Υπουργείο μόνο από συγκεκριμένους οργανισμούς. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν υφίστανται κι άλλοι αναγνωρισμένοι οργανισμοί πιστοποίησης ξένων γλωσσών!

4) Ένα τέταρτο εύλογο ερώτημα είναι: Γιατί δεν προβλέπεται “ ειδική κατηγορία” για εκπαιδευτικούς οι οποίοι, είτε οι ίδιοι είτε τέκνα αυτών έχουν σοβαρό πρόβλημα σωματικής ή πνευματικής υγείας;  Γιατί να αποκλείεται αυτή η μερίδα των εκπαιδευτικών?

 

Συμπερασματικά, τα παραπάνω κριτήρια είναι αυθαίρετα και παραβιάζουν κάθε έννοια δικαίου και ισονομίας. Ο αποκλεισμός της πλειονότητας των εκπαιδευτικών που δεν εμπίπτουν στην εν λόγω μεταβατική διάταξη ενέχει σκοπιμότητα του υπουργείου που, συστηματικά, με διάφορες τεχνικές, προσπάθησε τα τελευταία δύο χρόνια να δημιουργήσει… κενά για θέσεις με επιμίσθιο. Οι παντρεμένοι με μόνιμο κάτοικο εξωτερικού δέχτηκαν ακόμα και τα βέλη υβριστικής επίθεσης δια στόματος τέως υπουργού παιδείας που μιλούσε για ‘λευκούς γάμους’.

Κλείνοντας να υπενθυμίσουμε εδώ ότι την περσινή χρονιά -κατά την οποία η προκήρυξη είχε δημοσιευθεί τον Απρίλιο 2016- οι τελευταίες αποσπάσεις έγιναν τον Μάιο 2017 μετά και την συμπληρωματική προκήρυξη τον Νοέμβριο του 2016, της οποίας η επικύρωση των πινάκων καθυστερούσε για αδιευκρίνιστους λόγους. Ακόμα και τότε όμως δεν καλύφθηκαν τα κενά στα σχολεία ‘με τους νέους συναδέλφους που δικαιούνταν το επιμίσθιο’. Τα κενά κλήθηκαν να καλύψουν συνάδελφοι που ανήκουν στην …ανεπιθύμητη κατηγορία των παντρεμένων μήνες αργότερα, ταξιδεύοντας εκατοντάδες χιλιόμετρα, μετακινούμενοι με διάθεση σε δύο και τρία σχολεία -αφού τα σχολεία που βρίσκονταν κοντά στον τόπο κατοικίας τους είχαν επιλέξει νεοαποσπώμενοι με επιμίσθιο που τοποθετήθηκαν πρώτοι, χωρίς να ληφθούν υπόψη ότι κάποια σχολεία έμεναν τελικά χωρίς εκπαιδευτικούς.

Δυστυχώς το μέλλον προμηνύεται δυσοίωνο για τα σχολεία της ομογένειας. Ο υπουργός παιδείας συνεχίζει να κλείνει τα αυτιά του στις εκκλήσεις μας να επιληφθεί του θέματος. Τα σχολεία μας απειλούνται με κλείσιμο.

 

Με ιδιαίτερη τιμή,  

Οι εκπαιδευτικοί  παντρεμένοι με μόνιμο κάτοικο του εξωτερικού

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ναρκωτικα σχολειο
Διακίνηση ναρκωτικών σε σχολείο: Οι ηχογραφημένες συνομιλίες "καίνε" - Σοκαριστικές απειλές σε μαθητές
Τους μαθητές προσέγγιζε η σπείρα δελεάζοντας τους με χρήματα. Στην συνέχεια όμως ο εφιάλτης άρχιζε όταν οι απειλές και οι εκφοβισμοί, αλλά και οι...
Διακίνηση ναρκωτικών σε σχολείο: Οι ηχογραφημένες συνομιλίες "καίνε" - Σοκαριστικές απειλές σε μαθητές
Πιερρακάκης-Μητσοτάκης
Τα σημερινά θέματα της συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου - Παρουσίαση από τον Υπουργό Παιδείας ερανιστικού νομοσχεδίου
Πρόγραμμα του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για σήμερα Δευτέρα, 29 Απριλίου 2024
Τα σημερινά θέματα της συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου - Παρουσίαση από τον Υπουργό Παιδείας ερανιστικού νομοσχεδίου
mitsotakis_pierrakakis
Υπουργικό Συμβούλιο: Νομοσχέδιο θα παρουσιάσει σήμερα ο Πιερρακάκης - Προ των πυλών μπόνους παραγωγικότητας
Επέκταση του μπόνους στο Δημόσιο - σύνδεση της αξιολόγησης με τα κίνητρα αποδοτικότητας 
Υπουργικό Συμβούλιο: Νομοσχέδιο θα παρουσιάσει σήμερα ο Πιερρακάκης - Προ των πυλών μπόνους παραγωγικότητας