Guardian: Τρομακτική άνοδο της στάθμης της θάλασσας προβλέπουν οι επιστήμονες
Τρομάζουν οι μελέτες των ειδικών σε σχέση με την κλιματική κρίση. Το λιώσιμο των πάγων θα προκαλέσει τρομακτική άνοδο στάθμη της θάλασσας, ανεξάρτητα από την κλιματική δράση, υποστηρίζουν οι επιστήμονες

Αναπόφευκτη είναι – σύμφωνα με δημοσίευμα του Guardian - η μεγάλη άνοδος της στάθμης της θάλασσας από το λιώσιμο των πάγων της Γροιλανδίας.

Σύμφωνα με όσα αναφέρουν επιστήμονες ακόμη και αν σταματήσει εν μια νυκτί η καύση ορυκτών καυσίμων που οδηγεί την κλιματική κρίση, το λιώσιμο τον πάγων δεν θα αποφευχθεί.

Το δημοσίευμα του Guardian

Σύμφωνα με τον Guardian, οι έρευνες δείχνουν ότι η παγκόσμια θέρμανση μέχρι σήμερα θα προκαλέσει μια ελάχιστη άνοδο της στάθμης της θάλασσας κατά 27 εκατοστά μόνο από το λιώσιμο των πάγων της Γροιλανδίας.

Η μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature Climate Change χρησιμοποίησε δορυφορικές μετρήσεις για τις απώλειες πάγου από τη Γροιλανδία και το σχήμα του καλύμματος πάγου από το 2000-19. Αυτά τα δεδομένα επέτρεψαν στους επιστήμονες να υπολογίσουν πόσο μακριά η παγκόσμια θέρμανση μέχρι σήμερα έχει ωθήσει το στρώμα πάγου από μια ισορροπία όπου η χιονόπτωση ταιριάζει με τον πάγο που χάθηκε. Αυτό επέτρεψε τον υπολογισμό του πόσος περισσότερος πάγος πρέπει να χαθεί για να ανακτηθεί η σταθερότητα.

«Είναι ένα πολύ συντηρητικό ελάχιστο» είπε ο καθηγητής Τζέισον Μποξ από το Εθνικό Γεωλογικό Ινστιτούτο της Δανίας και της Γροιλανδίας (Geus), ο οποίος ηγήθηκε της έρευνας. «Ρεαλιστικά, θα δούμε αυτό το ποσοστό υπερδιπλάσιο μέσα σε αυτόν τον αιώνα».

Να σημειωθεί ότι το στρώμα πάγου στη Γροιλανδία είναι το δεύτερο μεγαλύτερο στον κόσμο, μετά την Ανταρκτική, και το λιώσιμό του αυξάνει το ύψος της στάθμης της θάλασσας. Η αύξηση της στάθμης αναμένεται να προκαλέσει τεράστια προβλήματα αφού υπάρχει κίνδυνος όχι απλά να πλημμυρίσουν νησιωτικές και παράκτιες περιοχές σε όλο τον πλανήτη αλλά κυριολεκτικά να βυθιστούν.

Επιστήμονες τεσσάρων κρατικών ερευνητικών ινστιτούτων της Δανίας μελέτησαν δορυφορικά δεδομένα από την περίοδο 2002-2021 και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι σε αυτή την εικοσαετία στη Γροιλανδία έχουν λιώσει περίπου 5,100 δισεκατομμύρια τόνοι πάγου.

Η μελέτη δείχνει ότι οι πιο έντονες απώλειες πάγων στη Γροιλανδία συμβαίνουν στις περιοχές κοντά στις ακτές όπου οι πάγοι συρρικνώνονται με ταχύ ρυθμό και τελικά πέφτουν στη θάλασσα. Το μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι πάγοι στις δυτικές ακτές της Γροιλανδίας.

Σύμφωνα με μελέτη της NASA το νερό που βρίσκεται κάτω από τους πάγους έχει αποκτήσει υψηλότερες από το κανονικό θερμοκρασίες γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα το νερό αυτό να συμβάλει πολύ στο λιώσιμο των πάγων οι οποίοι δέχονται τις… επιθέσεις ζέστης τόσο από την ατμόσφαιρα όσο και από τη θάλασσα.

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 10/5