mantila
Alexandros Michailidis / SOOC
«Ο σεβασμός της ενδυμασίας των γυναικών πρέπει να γίνετε αποδεκτός από τα σημερινά ευρωπαϊκά κράτη, έτσι ώστε να μπορέσει το κάθε μέλος της κοινωνίας μας να εκφραστεί όπως αυτό επιθυμεί. Και αν υπάρχουν μέλη τα οποία διαφωνούν με την χρήση της μαντίλας, είτε χωρίς είτε με κάποια πολιτική θέση καλό θα ήταν να πάνε σε όποιο χωριό της πατρίδας θέλουν και να δουν από μόνοι τους ότι υπάρχουν γυναίκες που επιλέγουν να φοράνε την μαντίλα χωρίς να νιώθουν την καταπίεση της κοινωνίας αλλά αισθάνονται ελεύθερες για την επιλογή τους»

Αν και η μαντίλα υπάρχει εδώ και αιώνες σε ολόκληρο το φάσμα των αβρααμικών θρησκειών, από τον Ιουδαϊσμό και τον Χριστιανισμό έως το Ισλάμ, μόνο οι πιστοί της τελευταίας έχουν λάβει μια τεράστια κριτική για την επιλογή των γυναικών να την φοράνε.

Η μαντίλα στην αρχή, όπου εφαρμόστηκε, υπήρχε περισσότερο έτσι ώστε να προστατεύει την γυναίκα. Συγκεκριμένα, αιώνες πριν, καθώς μιλάμε για πατριαρχικές κοινωνίες, υποστήριζαν ότι μια γυναίκα “προκαλεί” επειδή δείχνει τα μαλλιά της και με αποτέλεσμα οι θρησκευτικές ηγετικές ομάδες, αποφάσισαν να εφαρμόσουν την μαντίλα, βέβαια μέσω των θρησκευτικών ιερών βιβλίων, έτσι ώστε να μπορέσει να εφαρμοστεί στην κοινωνία και να αποτραπούν φαινόμενα βιασμού στις κοινωνίες αυτές.

Βέβαια στη σημερινή εποχή, όταν υποστηρίζουμε το δικαίωμα της γυναίκας να φορέσει την μαντίλα, δεν υποστηρίζουμε την πατριαρχική άποψη που ίσχυε αιώνες πριν αλλά το δικαίωμα του κάθε ανθρώπου να ντυθεί όπως αυτός ή αυτή επιθυμεί. Και η αλήθεια είναι ότι η σημασία της μαντίλας είναι σημαντική σε διάφορες ομάδες της κοινωνίας μας.

Για τις μουσουλμάνες σήμερα αποτελεί περισσότερο ένα σημείο έκφρασης της πίστης τους, με έναν τρόπο με τον οποίο καταφέρνει να φαίνεται προς τα έξω. Δείχνοντας έτσι ότι είναι πιστές μουσουλμάνες.

Και η αλήθεια είναι ότι την μαντίλα την συναντάμε και στην ελληνική κοινωνία, είτε στα μοναστήρια όπου οι μοναχές καλύπτουν όλο τους το σώμα τους εκτός από κάποια χαρακτηριστικά του κεφαλιού τους, αλλά και αν πάει κάποιος σε κάποιο ελληνικό χωριό θα παρατηρήσει ότι ένας σημαντικός αριθμός υπερηλίκων γυναικών καλύπτει τα μαλλιά του με την μαντίλα.

Ο σεβασμός της ενδυμασίας των γυναικών πρέπει να γίνετε αποδεκτός από τα σημερινά ευρωπαϊκά κράτη, έτσι ώστε να μπορέσει το κάθε μέλος της κοινωνίας μας να εκφραστεί όπως αυτό επιθυμεί. Και αν υπάρχουν μέλη τα οποία διαφωνούν με την χρήση της μαντίλας, είτε χωρίς είτε με κάποια πολιτική θέση (όπως ο Μπογδάνος και λοιποί δεξιότεροι της ΝΔ) καλό θα ήταν να πάνε σε όποιο χωριό της πατρίδας θέλουν και να δουν από μόνοι τους ότι υπάρχουν γυναίκες που επιλέγουν να φοράνε την μαντίλα χωρίς να νιώθουν την καταπίεση της κοινωνίας αλλά αισθάνονται ελεύθερες για την επιλογή τους.

*Μέλος της Γραμματείας του Τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής και φοιτητής στην Εισαγωγική Κατεύθυνση Μουσουλμανικών Σπουδών στο ΑΠΘ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τα νέα εφάπαξ για τους εκπαιδευτικούς

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

δικαστήριο
Θεσσαλονίκη: Ένοχος για ανθρωποκτονία ο μητροκτόνος της Χαλκηδόνας - Τι ποινή του επιβλήθηκε
Σε κάθειρξη καταδικάστηκε 35χρονος στη Θεσσαλονίκη που είχε δολοφονήσει την μητέρα του
Θεσσαλονίκη: Ένοχος για ανθρωποκτονία ο μητροκτόνος της Χαλκηδόνας - Τι ποινή του επιβλήθηκε
Giannakis
Συγκινεί ο μικρός Γιαννάκης: «Έχουμε δεύτερο όροφο στο σχολείο και δεν μπορώ να πάω»
Συγκίνηση προκαλεί ο μικρός Γιαννάκης για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στο σχολικό χώρο
Συγκινεί ο μικρός Γιαννάκης: «Έχουμε δεύτερο όροφο στο σχολείο και δεν μπορώ να πάω»