Κατάθλιψη: Ποια είναι η σχέση της με τον διαβήτη
Δεν έχει εξακριβωθεί η προέλευση της σχέσης τους

Σύμφωνα με νέες μελέτες οι διαβητικοί διατρέχουν διπλάσιο κίνδυνο να εκδηλώσουν κατάθλιψη.

Παρέμενε ωστόσο ασαφές, εάν προκαλεί η κατάθλιψη τον διαβήτη τύπου 2 ή εάν είναι ο διαβήτης η αιτία της κατάθλιψης.

Επιστήμονες στη Βρετανία χρησιμοποίησαν γενετικές πληροφορίες για να εξακριβώσουν εάν η συσχέτιση είναι αιτιολογική ή τυχαία.

Πραγματοποίησαν γενετικές αναλύσεις σε 19.344 ασθενείς με διαβήτη τύπου 2, 5.262 ασθενείς με διάγνωση κατάθλιψης, 153.079 άτομα με αυτοαναφερόμενη κατάθλιψη και πάνω από 463.000 υγιείς εθελοντές (ομάδα ελέγχου).

Η μελέτη τους έδειξε για πρώτη φορά ότι η κατάθλιψη προκαλεί άμεσα διαβήτη τύπου 2, αλλά ο διαβήτης δεν αποτελεί αιτία κατάθλιψης.

Η μελέτη έδειξε επίσης ότι η επίδραση της κατάθλιψης στον κίνδυνο ανάπτυξης διαβήτη, αιτιολογείται μόνο σε ποσοστό 36,5% από τα περιττά κιλά των πασχόντων. Οι παχύσαρκοι άνθρωποι διατρέχουν σημαντικά αυξημένο κίνδυνο διαβήτη τύπου 2.

Οι ερευνητές εντόπισαν επίσης επτά γενετικές μεταλλάξεις, οι οποίες συμβάλλουν τόσο στην κατάθλιψη, όσο και στον διαβήτη τύπου 2.

Αυτά τα κοινά γονίδια παίζουν ρόλο στην έκκριση ινσουλίνης και στη φλεγμονή στον εγκέφαλο, στο πάγκρεας και στο λιπώδη ιστό.

Οι συγκεκριμένες διεργασίες πιθανώς εξηγούν πως μπορεί η κατάθλιψη να προκαλέσει διαβήτη τύπου 2.

Αν και δεν κατέληξαν σε αιτιολογική συσχέτιση του διαβήτη με την κατάθλιψη, οι ερευνητές πιστεύουν ότι ο διαβήτης παίζει κάποιο ρόλο στην ανάπτυξη της ψυχικής νόσου.

Σύμφωνα με την καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο του Σάρεϋ, Inga Prokopenko, οι πάσχοντες με κατάθλιψη είναι σημαντικό να ελέγχουν τα επίπεδα σακχάρου τους, προκειμένου να αποτρέψουν το διαβήτη.

Η Δρ. Prokopenko σημειώνει ότι τα ευρήματα είναι συμβατά με την παθοφυσιολογία των δύο νόσων. Η κατάθλιψη ξεκινά στην εφηβεία ή στα πρώτα χρόνια της ενήλικης ζωής, ο διαβήτης τύπου 2 όμως, πολύ αργότερα.

Επιπλέον, οι ασθενείς με κατάθλιψη συχνά υιοθετούν κακές συνήθειες όπως είναι το κάπνισμα, η καθιστική ζωή και η ανθυγιεινή διατροφή που οδηγεί στην αύξηση του βάρους, παράγοντες που αυξάνουν τον κίνδυνο διαβήτη.

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς