Thumbnail
Υπουργείο Παιδείας

Σχετικά με τη με ημερ. 13/1/2017 ανακοίνωση της ΟΛΜΕ για τα ΕΠΑ.Λ., το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων διευκρινίζει με απόλυτο τρόπο ότι από την εφαρμογή της Υ.Α. 103539/Δ4/24-6-2016 δεν προκύπτει ούτε είναι στις προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΕΘ το κλείσιμο τμημάτων Τομέα ή Ειδικότητας σε ΕΠΑ.Λ.

Όπως είναι γνωστό στα εργαστηριακά μαθήματα των ΕΠΑ.Λ. όπου ο αριθμός των μαθητών/ τριών υπερβαίνει τους δώδεκα (12) ή τους δεκαέξι (16) ανάλογα με το είδος του εργαστηρίου προβλέπεται να διατίθεται και δεύτερος εκπαιδευτικός για την πιο αποτελεσματική παροχή διδακτικού έργου και την καλύτερη πρακτική εξάσκηση των μαθητών/ τριών. Στο τέλος του Α’ τετραμήνου ο Σύλλογος Διδασκόντων καλείται να διαπιστώσει τον αριθμό των παρακολουθούντων μαθητών χωρίς βέβαια να χαρακτηρίζει τη φοίτηση επαρκή ή ανεπαρκή, διαδικασία που ακολουθείται στο τέλος του διδακτικού έτους. Στις περιπτώσεις που ο αριθμός των παρακολουθούντων μαθητών/ τριών είναι μικρότερος από τους αρχικά εγγεγραμμένους και κάτω από τα ως άνω όρια, βάσει των οποίων διατίθεται και δεύτερος εκπαιδευτικός, χωρίς να υπάρχει επίπτωση στους μαθητές/ τριες ή στην λειτουργία των τμημάτων, μπορεί ο δεύτερος εκπαιδευτικός να αξιοποιηθεί για την κάλυψη άλλων εκπαιδευτικών αναγκών (π.χ. τάξη μαθητείας).

Σε καμία περίπτωση, επομένως, δεν θα υπάρξει κατάργηση ή συγχώνευση τμημάτων στα ΕΠΑ.Λ. πολύ περισσότερο όπως ισχυρίζεται η ΟΛΜΕ «κύμα συγχωνεύσεων ή καταργήσεων τμημάτων» ή «βίαιη ανακατανομή ακόμα και εκδίωξη μαθητών από το σχολείο που φοιτούν».

Το Υπουργείο Παιδείας αναγνωρίζοντας τη σημασία της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στηρίζει ουσιαστικά τη λειτουργία των ΕΠΑ.Λ. αναβαθμίζοντας το ρόλο τους με σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων:

α) Νέα Δομή των ΕΠΑ.Λ. που εξασφαλίζει την παροχή αφενός στέρεων γενικών γνώσεων, αφετέρου εξειδικευμένων τεχνολογικών και επαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων στους μαθητές, αποφεύγοντας την πρόωρη ειδίκευση,

β) επαναλειτουργία των ειδικοτήτων που είχαν καταργηθεί και επαναφορά στα σχολεία των εκπαιδευτικών που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα,

γ) μεγαλύτερες δυνατότητες πρόσβασης των αποφοίτων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση,

δ) ίδρυση και λειτουργία τμημάτων μεταλυκειακού έτους- τάξης μαθητείας, με το οποίο παρέχεται η δυνατότητα στους ενήλικες αποφοίτους των ΕΠΑΛ για μια πιο άρτια και ενταγμένη στο εκπαιδευτικό σύστημα είσοδό τους στο χώρο εργασίας με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

periodos
Πόνοι περιόδου που δεν πρέπει να αγνοείς
Όταν η ενόχληση γίνεται σοβαρή και επηρεάζει την καθημερινότητα, αξίζει να αναζητήσουμε βαθύτερα αίτια. Ένας από τους συχνότερους αλλά λιγότερο...
Πόνοι περιόδου που δεν πρέπει να αγνοείς
italy police
Φρίκη στην Ιταλία: Έρευνα για «τουρίστες-ελεύθερους σκοπευτές» που πλήρωναν για να σκοτώνουν Βόσνιους αμάχους στο Σαράγεβο
Έρευνα-σοκ του εισαγγελέα Μιλάνου Αλεσάντρο Γκόμπις αποκαλύπτει δίκτυο “τουριστών-σκοπευτών” που συμμετείχαν σε εγκλήματα πολέμου το 1993–1995...
Φρίκη στην Ιταλία: Έρευνα για «τουρίστες-ελεύθερους σκοπευτές» που πλήρωναν για να σκοτώνουν Βόσνιους αμάχους στο Σαράγεβο
κιμπερλι γκιλφοιλ
Μίλησε ο Μπαμπινιώτης για Γκίλφοϊλ Κίμπερλι: «Πρέσβης» ή «πρέσβειρα»;
Με αφορμή την άφιξη της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ στην Ελλάδα και τον τίτλο που της αποδόθηκε, ο Γιώργος Μπαμπινιώτης ξεκαθαρίζει γιατί «πρέσβειρα» είναι ο...
Μίλησε ο Μπαμπινιώτης για Γκίλφοϊλ Κίμπερλι: «Πρέσβης» ή «πρέσβειρα»;
κουφοι
Επτά χρόνια αναμονής για το ΕΕΕΕΚ Αθηνών - Οργή γονέων για το “σχολείο-φάντασμα”
Οργισμένες αντιδράσεις γονέων και εκπαιδευτικών στο Δημοτικό Συμβούλιο – «Τα παιδιά με αναπηρία παραμένουν αόρατα για τη δημοτική αρχή»
Επτά χρόνια αναμονής για το ΕΕΕΕΚ Αθηνών - Οργή γονέων για το “σχολείο-φάντασμα”