Thumbnail
Υπουργείο Παιδείας

Σχετικά με τη με ημερ. 13/1/2017 ανακοίνωση της ΟΛΜΕ για τα ΕΠΑ.Λ., το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων διευκρινίζει με απόλυτο τρόπο ότι από την εφαρμογή της Υ.Α. 103539/Δ4/24-6-2016 δεν προκύπτει ούτε είναι στις προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΕΘ το κλείσιμο τμημάτων Τομέα ή Ειδικότητας σε ΕΠΑ.Λ.

Όπως είναι γνωστό στα εργαστηριακά μαθήματα των ΕΠΑ.Λ. όπου ο αριθμός των μαθητών/ τριών υπερβαίνει τους δώδεκα (12) ή τους δεκαέξι (16) ανάλογα με το είδος του εργαστηρίου προβλέπεται να διατίθεται και δεύτερος εκπαιδευτικός για την πιο αποτελεσματική παροχή διδακτικού έργου και την καλύτερη πρακτική εξάσκηση των μαθητών/ τριών. Στο τέλος του Α’ τετραμήνου ο Σύλλογος Διδασκόντων καλείται να διαπιστώσει τον αριθμό των παρακολουθούντων μαθητών χωρίς βέβαια να χαρακτηρίζει τη φοίτηση επαρκή ή ανεπαρκή, διαδικασία που ακολουθείται στο τέλος του διδακτικού έτους. Στις περιπτώσεις που ο αριθμός των παρακολουθούντων μαθητών/ τριών είναι μικρότερος από τους αρχικά εγγεγραμμένους και κάτω από τα ως άνω όρια, βάσει των οποίων διατίθεται και δεύτερος εκπαιδευτικός, χωρίς να υπάρχει επίπτωση στους μαθητές/ τριες ή στην λειτουργία των τμημάτων, μπορεί ο δεύτερος εκπαιδευτικός να αξιοποιηθεί για την κάλυψη άλλων εκπαιδευτικών αναγκών (π.χ. τάξη μαθητείας).

Σε καμία περίπτωση, επομένως, δεν θα υπάρξει κατάργηση ή συγχώνευση τμημάτων στα ΕΠΑ.Λ. πολύ περισσότερο όπως ισχυρίζεται η ΟΛΜΕ «κύμα συγχωνεύσεων ή καταργήσεων τμημάτων» ή «βίαιη ανακατανομή ακόμα και εκδίωξη μαθητών από το σχολείο που φοιτούν».

Το Υπουργείο Παιδείας αναγνωρίζοντας τη σημασία της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στηρίζει ουσιαστικά τη λειτουργία των ΕΠΑ.Λ. αναβαθμίζοντας το ρόλο τους με σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων:

α) Νέα Δομή των ΕΠΑ.Λ. που εξασφαλίζει την παροχή αφενός στέρεων γενικών γνώσεων, αφετέρου εξειδικευμένων τεχνολογικών και επαγγελματικών γνώσεων και δεξιοτήτων στους μαθητές, αποφεύγοντας την πρόωρη ειδίκευση,

β) επαναλειτουργία των ειδικοτήτων που είχαν καταργηθεί και επαναφορά στα σχολεία των εκπαιδευτικών που είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα,

γ) μεγαλύτερες δυνατότητες πρόσβασης των αποφοίτων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση,

δ) ίδρυση και λειτουργία τμημάτων μεταλυκειακού έτους- τάξης μαθητείας, με το οποίο παρέχεται η δυνατότητα στους ενήλικες αποφοίτους των ΕΠΑΛ για μια πιο άρτια και ενταγμένη στο εκπαιδευτικό σύστημα είσοδό τους στο χώρο εργασίας με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Voucher 750 ευρώ: Εάν πήρες ΚΑΥΑΣ κλείδωσε το επίδομα εδώ με ένα κλικ στο ΕΚΕΚ

Αυτά είναι τα ελληνικά επώνυμα που προέρχονται από αλβανικές λέξεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κηδεία Γεράσιμου Μιχελή
«Το Παρά Πέντε» αποχαιρετά τον Γεράσιμο Μιχελή – Θλίψη στο τελευταίο αντίο
Συγκίνηση στον Άγιο Νικόλαο Ραγκαβά – Παρόντες οι συντελεστές της εμβληματικής σειράς που τον καθιέρωσε [Εικόνες]
«Το Παρά Πέντε» αποχαιρετά τον Γεράσιμο Μιχελή – Θλίψη στο τελευταίο αντίο
aristoteleio.jpg
Πρόγραμμα «ΙΑΣΩΝ» του ΑΠΘ: 31 χρόνια εξωστρέφειας και πολιτιστικής διπλωματίας στην ευρύτερη περιοχή της Μαύρης Θάλασσας
Στη συνάντηση συμμετείχαν και οι καθηγητές των φοιτητών/τριων από τα αντίστοιχα ξένα Πανεπιστήμια
Πρόγραμμα «ΙΑΣΩΝ» του ΑΠΘ: 31 χρόνια εξωστρέφειας και πολιτιστικής διπλωματίας στην ευρύτερη περιοχή της Μαύρης Θάλασσας
Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη
Παρέμβαση ΟΙΕΛΕ για την εξαγορά των Εκπαιδευτηρίων Μαντουλίδη – Επιστολή με αιχμές προς το fund
Έντονη ανησυχία για τις εργασιακές σχέσεις εκφράζει η ΟΙΕΛΕ μετά τη νέα εξαγορά – Σοβαρές καταγγελίες για παραβιάσεις στο International School of...
Παρέμβαση ΟΙΕΛΕ για την εξαγορά των Εκπαιδευτηρίων Μαντουλίδη – Επιστολή με αιχμές προς το fund
μνημόνιο συνεργασίας ΑΠΘ
Ακαδημαϊκή τεχνογνωσία από την Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ στην υπηρεσία του Δήμου Θεσσαλονίκης
Η συμφωνία έχει πενταετή διάρκεια και προβλέπει τη σύσταση Συντονιστικής Ομάδας για την παρακολούθηση και τον συντονισμό των κοινών δράσεων,...
Ακαδημαϊκή τεχνογνωσία από την Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ στην υπηρεσία του Δήμου Θεσσαλονίκης