Thumbnail
Υπουργείο Παιδείας 

Υπογράφτηκε σήμερα, 16 Ιουνίου 2016, Προγραμματική Συμφωνία - Πλαίσιο Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και της μη-κερδοσκοπικής Εταιρείας Ελεύθερου Λογισμικού / Λογισμικού Ανοιχτού Κώδικα (ΕΕΛ/ΛΑΚ) με στόχο την προώθηση δράσεων ανοιχτότητας. Το πλαίσιο συνεργασίας υπέγραψαν ο Υπουργός κ. Νίκος Φίλης και ο Πρόεδρος της ΕΕΛ/ΛΑΚ κ. Διομήδης Σπινέλλης.

Σκοπός της συμφωνίας είναι η από κοινού ανάληψη πρωτοβουλιών για την υλοποίηση δράσεων ανοιχτότητας στο χώρο της παιδείας και ειδικότερα:

-          τη διάδοση, διάχυση, έρευνα και εφαρμογή ανοιχτών ψηφιακών τεχνολογιών που μπορούν να υποστηρίξουν τη δημιουργία, προώθηση και επαναχρησιμοποίηση ανοιχτού περιεχομένου, δεδομένων και λογισμικού στο χώρο της εκπαίδευσης και της έρευνας.

-          την ενίσχυση της τεχνογνωσίας των μερών σε σχέση με τα θέματα αυτά υπηρετώντας την ανάπτυξη, τη ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών από τους φορείς του δημοσίου τομέα και την βιωσιμότητα των σχετικών υποδομών.

Η συνεργασία μεταξύ του Υπουργείου Παιδείας και της ΕΕΛΛΑΚ, για την προώθηση της ανοιχτότητας εξειδικεύεται με μία σειρά από δραστηριότητες, οι οποίες ενδεικτικά περιλαμβάνουν:

-          Τη διενέργεια εργαστηρίων, συνεδρίων και ημερίδων με θέμα το ανοιχτό περιεχόμενο, δεδομένα ή λογισμικό στο χώρο της εκπαίδευσης και της έρευνας.

-          Τη συνεργασία για δημιουργία εξειδικευμένων εφαρμογών ΕΛ/ΛΑΚ στο χώρο της εκπαίδευσης.

-          Την παροχή τεχνογνωσίας για το σχεδιασμό, ανάπτυξη και υλοποίηση πολιτικών και δράσεων ανοιχτότητας.

-          Τη συνεργασία για την εκπαίδευση προσωπικού φορέων και οργανισμών σε θέματα ανοιχτού περιεχομένου, λογισμικού, δεδομένων και τεχνολογιών.

-          Την ένταξη στην εκπαίδευση της χρήσης και του εμπλουτισμού ανοιχτού περιεχομένου (π.χ. Wikipedia, OpenStreetMap).

-          Τη διενέργεια μαραθώνιων προγραμματισμού για την ενίσχυση της αλγοριθμικής σκέψης στην εκπαίδευση.

-          Τη χρήση πληθοποριστικών πλατφορμών ως εργαλεία για την βελτίωση της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας της λειτουργίας φορέων του δημοσίου τομέα .

-          Τη συνεργασία για την παροχή εκπαίδευσης στη χρήση αδειών ανοιχτών τεχνολογιών αλλά και τη δημιουργία νομικών κειμένων σε σχέση με θέματα ανοιχτού περιεχομένου, δεδομένων, υλικού, λογισμικού, προτύπων και τεχνολογιών.

Η υπογραφή της Προγραμματικής Συμφωνίας κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική καθώς ορίζει το θεσμικό πλαίσιο για τη συνεργασία των δύο φορέων ώστε οι ανοιχτές τεχνολογίες να αποτελέσουν βασικούς πυλώνες της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε όλες τις βαθμίδες (πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια, τριτοβάθμια) και να συνεισφέρουν ουσιαστικά στη βελτίωση του επιπέδου της εκπαίδευσης και της έρευνας της χώρας μας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ωναση
Ίδρυμα Ωνάση: Οι νέες υποτροφίες για το 2026-27 - Οι δικαιούχοι, οι προθεσμίες και τα ποσά που θα χορηγηθούν
Υποτροφίες Ιδρύματος Ωνάση 2026-2027: Αιτήσεις, δικαιολογητικά και όλες οι προϋποθέσεις
Ίδρυμα Ωνάση: Οι νέες υποτροφίες για το 2026-27 - Οι δικαιούχοι, οι προθεσμίες και τα ποσά που θα χορηγηθούν
ΠΟΣΕΕΠΕΑ
Γ.Γ Υπουργείου Παιδείας Γ. Παπαδομαρκάκης: «Πάγωμα» αύξησης ωραρίου σχολικών νοσηλευτών – Δέσμευση για οργανικές θέσεις
Τη δέσμευση για «πάγωμα» της πρόθεσης αύξησης του ωραρίου των σχολικών νοσηλευτών, καθώς και τη θετική αντιμετώπιση του αιτήματος για δημιουργία...
Γ.Γ Υπουργείου Παιδείας Γ. Παπαδομαρκάκης: «Πάγωμα» αύξησης ωραρίου σχολικών νοσηλευτών – Δέσμευση για οργανικές θέσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κοινοβουλευτική παρέμβαση ζητά άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών μετά την δικαστική απόφαση «σταθμό»
Με αφορμή την απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Χανίων, η οποία δικαιώνει τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς των ετών 2020 και 2021 και επιβάλλει τη...
Κοινοβουλευτική παρέμβαση ζητά άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών μετά την δικαστική απόφαση «σταθμό»