Thumbnail
Στράτος Στρατηγάκης

Λίγες μόνο μέρες μετά τα άρθρο μας για τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή δείτε το εδώ με πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου απαγορεύτηκαν οι διορισμοί στο Δημόσιο για έναν ακόμη χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι δυνατό να καθιερωθεί η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση και βέβαια η καθιέρωση της υποχρεωτικής φοίτησης στο λύκειο. Τι έμεινε; Οι δηλώσεις προθέσεων, που μετατρέπονται σε ανεκπλήρωτες ευχές.

Το πρόβλημα που θα παρουσιαστεί τον προσεχή Σεπτέμβριο είναι γενικότερο και έχει να κάνει με τη λειτουργία των υπαρχόντων σχολείων. Με τη συνταξιοδότηση ενός, άγνωστου ακόμη, αριθμού εκπαιδευτικών, λόγω ηλικίας, οι κενές θέσεις στα σχολεία θα αυξηθούν. Φέτος οι κενές θέσεις ήταν 25.000. Πιθανό να γίνουν 30.000 το Σεπτέμβρη. Ακόμη και αν βρεθούν χρήματα για αναπληρωτές, πράγμα πολύ δύσκολο, δε γίνεται να λειτουργούν τα σχολεία με "ιπτάμενους" εκπαιδευτικούς. Δηλαδή με ανθρώπους που διορίζονται στην πορεία του σχολικού έτους, γνωρίζουν ότι την επόμενη χρονιά δεν θα είναι σε αυτό το σχολείο και μέχρι να μάθουν τα παιδιά και τις ιδιαιτερότητες του καθενός (απαραίτητο για να αντιληφθούν τα μαθησιακά προβλήματα που πιθανό να υπάρχουν ή τα προβλήματα στο οικογενειακό περιβάλλον) τελειώνει η χρονιά.

Προσθέστε ακόμη ότι πολλές φορές αλλάζουν νομό, ενοικιάζουν σπίτια για λίγους μήνες και ζουν... νομαδική ζωή, περιμένοντας κάποια στιγμή τη μονιμοποίηση. Πρόκειται για νέους επιστήμονες. Φτάσαμε πάνω από το 20% των εκπαιδευτικών να είναι αναπληρωτές. Δε γίνεται να λειτουργούν έτσι τα σχολεία. Αυτό είναι το πρόβλημα: Το προσωπικό και η διαχείρισή του. Αυτό χρειάζεται τη βέλτιστη δυνατή λύση. Χρειάζεται μελέτη, σκέψη και στόχους. Η αποτελεσματική διαχείριση του προσωπικού είναι ένα από τα μεγαλύτερα θέματα και στον ιδιωτικό τομέα, όχι μόνο στο δημόσιο. Απλά στο δημόσιο τομέα έχουμε φτάσει στο μη περαιτέρω.

Ας τελειώνουμε με τις μεγαλοστομίες. Κουραστήκαμε με τις δηλώσεις των Υπουργών τόσα χρόνια τώρα. Ας ασχοληθούμε με την επίλυση των πραγματικών προβλημάτων, πριν προχωρήσουμε σε επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης για να μη χτίζουμε στην άμμο παλάτια.

Πηγή: Στράτος Στρατηγάκης - Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ασλανιδης
Τέμπη: Ο ανακριτής απέρριψε το αίτημα του κ. Ασλανίδη για την εκταφή του παιδιού του
Ασλανίδης και Καρυστιανού είχαν ζητήσει προ ημερών την αντικατάσταση του ανακριτή Μπαϊκάμη για παράβαση καθήκοντος
Τέμπη: Ο ανακριτής απέρριψε το αίτημα του κ. Ασλανίδη για την εκταφή του παιδιού του
αλκοολ
Συνελήφθη o καθηγητής επειδή οι μαθητές αγόρασαν αλκοόλ σε σχολική εκδρομή
Ο υπεύθυνος του μαγαζιού συνελήφθη με την κατηγορία της έκθεσης, ενώ ανάλογες κατηγορίες αντιμετωπίζει και ο καθηγητής
Συνελήφθη o καθηγητής επειδή οι μαθητές αγόρασαν αλκοόλ σε σχολική εκδρομή
σχολειο
Επιστολή Γονέων για τα εκπαιδευτικά κενά στο 1ο Γυμνάσιο Χολαργού – «Αναγκαζόμαστε να ζητάμε τα αυτονόητα»
«Η υπομονή γονέων και μαθητών έχει εξαντληθεί»
Επιστολή Γονέων για τα εκπαιδευτικά κενά στο 1ο Γυμνάσιο Χολαργού – «Αναγκαζόμαστε να ζητάμε τα αυτονόητα»