Thumbnail
Στράτος Στρατηγάκης

Λίγες μόνο μέρες μετά τα άρθρο μας για τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή δείτε το εδώ με πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου απαγορεύτηκαν οι διορισμοί στο Δημόσιο για έναν ακόμη χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι δυνατό να καθιερωθεί η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση και βέβαια η καθιέρωση της υποχρεωτικής φοίτησης στο λύκειο. Τι έμεινε; Οι δηλώσεις προθέσεων, που μετατρέπονται σε ανεκπλήρωτες ευχές.

Το πρόβλημα που θα παρουσιαστεί τον προσεχή Σεπτέμβριο είναι γενικότερο και έχει να κάνει με τη λειτουργία των υπαρχόντων σχολείων. Με τη συνταξιοδότηση ενός, άγνωστου ακόμη, αριθμού εκπαιδευτικών, λόγω ηλικίας, οι κενές θέσεις στα σχολεία θα αυξηθούν. Φέτος οι κενές θέσεις ήταν 25.000. Πιθανό να γίνουν 30.000 το Σεπτέμβρη. Ακόμη και αν βρεθούν χρήματα για αναπληρωτές, πράγμα πολύ δύσκολο, δε γίνεται να λειτουργούν τα σχολεία με "ιπτάμενους" εκπαιδευτικούς. Δηλαδή με ανθρώπους που διορίζονται στην πορεία του σχολικού έτους, γνωρίζουν ότι την επόμενη χρονιά δεν θα είναι σε αυτό το σχολείο και μέχρι να μάθουν τα παιδιά και τις ιδιαιτερότητες του καθενός (απαραίτητο για να αντιληφθούν τα μαθησιακά προβλήματα που πιθανό να υπάρχουν ή τα προβλήματα στο οικογενειακό περιβάλλον) τελειώνει η χρονιά.

Προσθέστε ακόμη ότι πολλές φορές αλλάζουν νομό, ενοικιάζουν σπίτια για λίγους μήνες και ζουν... νομαδική ζωή, περιμένοντας κάποια στιγμή τη μονιμοποίηση. Πρόκειται για νέους επιστήμονες. Φτάσαμε πάνω από το 20% των εκπαιδευτικών να είναι αναπληρωτές. Δε γίνεται να λειτουργούν έτσι τα σχολεία. Αυτό είναι το πρόβλημα: Το προσωπικό και η διαχείρισή του. Αυτό χρειάζεται τη βέλτιστη δυνατή λύση. Χρειάζεται μελέτη, σκέψη και στόχους. Η αποτελεσματική διαχείριση του προσωπικού είναι ένα από τα μεγαλύτερα θέματα και στον ιδιωτικό τομέα, όχι μόνο στο δημόσιο. Απλά στο δημόσιο τομέα έχουμε φτάσει στο μη περαιτέρω.

Ας τελειώνουμε με τις μεγαλοστομίες. Κουραστήκαμε με τις δηλώσεις των Υπουργών τόσα χρόνια τώρα. Ας ασχοληθούμε με την επίλυση των πραγματικών προβλημάτων, πριν προχωρήσουμε σε επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης για να μη χτίζουμε στην άμμο παλάτια.

Πηγή: Στράτος Στρατηγάκης - Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ανακαλείται το πιο διάσημο τρόφιμο στον κόσμο – Είναι γεμάτο στα φυτοφάρμακα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Επίδομα παιδιού
Επίδομα παιδιού Α21: Προσοχή! Ποιοι κινδυνεύουν να μείνουν εκτός – Τι αλλάζει από το καλοκαίρι
Προσοχή! Από 1η Ιουλίου 2025 έως 31 Δεκεμβρίου 2025 ο ΟΠΕΚΑ διακόπτει την καταβολή του επιδόματος παιδιού
Επίδομα παιδιού Α21: Προσοχή! Ποιοι κινδυνεύουν να μείνουν εκτός – Τι αλλάζει από το καλοκαίρι
panagiotopoulos.jpg
Ειδικό τιμολόγιο ενέργειας για τα Δημόσια Πανεπιστήμια: Η εμπειρία του «προγράμματος-τιμολογίου ΓΑΙΑ»
Η καθιέρωση του Ακαδημαϊκού Τιμολογίου Ενέργειας δεν είναι απλώς μέτρο διαχείρισης κόστους αλλά μια δομική παρέμβαση πολιτικής που μετασχηματίζει τον...
Ειδικό τιμολόγιο ενέργειας για τα Δημόσια Πανεπιστήμια: Η εμπειρία του «προγράμματος-τιμολογίου ΓΑΙΑ»
Συνέδριο ΣΥΡΙΖΑ, στο βήμα ο Παύλος Πολάκης μιλάει
ΣΥΡΙΖΑ: Ολοκλήρωση του 5ου Συνεδρίου με ψηφοφορίες για τις προγραμματικές θέσεις και το καταστατικό
Προτεινόμενη κατάργηση των τάσεων και αντικατάστασή τους από ρεύματα ιδεών - Με τις ψηφοφορίες για το κείμενο των θέσεων και το νέο καταστατικό,...
ΣΥΡΙΖΑ: Ολοκλήρωση του 5ου Συνεδρίου με ψηφοφορίες για τις προγραμματικές θέσεις και το καταστατικό
Γιώργος Χρανιώτης
Ο Γιώργος Χρανιώτης στην «Πορεία προς τη Γάζα»: «Ένιωσα πως ήταν καθήκον μου να συμμετέχω» (vid)
Η δύσκολη διαδρομή προς την Ισμαηλία - Ο ηθοποιός κάλεσε τους Έλληνες να μην παραμένουν αδιάφοροι και να εκφράζουν ενεργά την αλληλεγγύη τους μέσα...
Ο Γιώργος Χρανιώτης στην «Πορεία προς τη Γάζα»: «Ένιωσα πως ήταν καθήκον μου να συμμετέχω» (vid)