Thumbnail

 

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ                Πάτρα  20/3/2013
Ά ΕΛΜΕ ΑΧΑΪΑΣ 
ΜΑΝΙΑΚΙΟΥ 6 & ΚΟΡΙΝΘΟΥ, ΠΑΤΡΑ
ΤΗΛ. / FAX : 2610 - 278776
 
ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.
 
Η Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας είχε εκφράσει (24 /1/2011) από την εποχή του σχεδιασμού των νέων Προτύπων - Πειραματικών σχολείων (ΠΠΣ) την αντίθεσή της τόσο για τη στόχευση των συγκεκριμένων σχολείων όσο και για τον τρόπο διοίκησής τους (η ΔΕΠΠΣ, ένα νέο διοικητικό όργανο, που αποτελείται και από εξωτερικούς-άσχετους με το σχολείο παράγοντες) και για τον τρόπο επιλογής εκπαιδευτικών και μαθητών σε αυτά. Συγκεκριμένα πιστεύαμε και εξακολου-θούμε να πιστεύουμε ότι «τα ΠΠΣ θα αποτελέσουν σχολεία – ελίτ σε όλα τα επίπεδα. Από τις υποδομές και τους αξιολογημένους καθηγητές ‘αυξημένων προσόντων’, ως τους μαθητές που θα εγγράφονται στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο μετά από τεστ δεξιοτήτων και εξετάσεις αντίστοιχα. Δε μπορούν έτσι σε καμιά περίπτωση να έχουν πειραματικό χαρακτήρα, μια και τα συμπεράσματα των όποιων πειραματισμών δε θα αφορούν το ‘κοινό’ σχολείο και τους ‘κοινούς’ μαθητές, για τους οποίους το Υπουργείο στοχεύει με τις προωθούμενες συγχωνεύσεις να τους στοιβάξει σε σχολεία – μαμούθ». Διαβλέπαμε, μάλιστα, ότι τα πειραματικά – πρότυπα σχολεία θ’ αποτελέσουν το δούρειο ίππο της «αναμόρφωσης» συνολικά της εκπαίδευσης.
Αλλά και στις 31/10/2012 με νέα ανακοίνωση, ισχυριζόμασταν ότι με την υπάρχουσα νομοθε-σία για τα ΠΠΣ δεν προάγεται η λειτουργία των πειραματικών σχολείων και ζητούσαμε από το Υπουργείο Παιδείας νέο νόμο για πειραματικά σχολεία εντεταγμένα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Επιπλέον κάναμε λόγο μεταξύ άλλων για πάγωμα της διαδικασίας αξιολόγησης εκπαιδευτικών για τα ΠΠΣ, κατάργηση του Ν3966/11 για τα ΠΠΣ και λειτουργία Πειραματικών σχολείων στο πνεύμα του Ν 1566/85.
Το Υπουργείο Παιδείας, όμως, δυο μήνες πριν τη λήξη του διδακτικού έτους ανακοινώσε την ενεργοποίηση των διατάξεων του νόμου Διαμαντοπούλου για τη διενέργεια εξετάσεων εισαγωγής μαθητών στα ΠΠΣ της χώρας, προκαλώντας τόσο το κοινό αίσθημα όσο και τεράστια προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία, στους μαθητές και στις οικογένειές τους. 
Το Υπουργείο και οι άνθρωποι της ΔΕΠΠΣ, όταν θέλουν να προωθήσουν τα σχέδια τους δεν υπολογίζουν τίποτα: με μια ακραία έκδοση της Αριστείας προχωρούν σε διαχωρισμό των μαθητών που ήδη φοιτούν στα ΠΠΣ με ένα τρόπο που θυμίζει «ξεσκαρτάρισμα», αφού όσοι από αυτούς δεν πρωτεύσουν σε μια δίωρη εξέταση αμφιβόλου ποιότητας που δεν συνάδει με την ουσία και τους στόχους του Δημόσιου σχολείου, αναγκάζονται να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον. Τα θέματα θα σχετίζονται με το διαγωνισμό PISA, τη μεθοδολογία του οποίου τα παιδιά δεν έχουν καν διδαχθεί. Λογικό είναι να παρατηρείται πρωτοφανής έξαρση των διαφημίσεων της παραπαιδείας και μάλιστα με διαφημιστικά φυλλάδια έξω από τα σχολεία αυτά.
Είμαστε κάθετα αντίθετοι στη διαμόρφωση αυτής της φυσιογνωμίας των ΠΠΣ, τα οποία με τις εξετάσεις εισαγωγής γίνονται σχολεία που τοποθετούνται στην κορυφή μιας κατηγοριοποίησης των σχολείων που προχωρά με την «αξιολόγηση», σχολεία ανηλεούς ανταγωνισμού, σχολεία που διαχωρίζουν και κατηγοριοποιούν τους μαθητές μας. Είμαστε αντίθετοι σε κάθε προσπάθεια αποκοπής Δημόσιων σχολείων από τα υπόλοιπα και δημιουργίας ειδικών σχολείων αποκομμένων από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, για λίγα παιδιά, με τις προδιαγραφές των ακριβών ιδιωτικών, που όμως θα είναι δημόσια και θα λειτουργούν με δημόσιο χρήμα.
Καλούμε τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων ν’ αγωνιστούν με την εκπαιδευτική κοινότητα για την κατάργηση των εξετάσεων και την ανατροπή του συγκεκριμένου νόμου για τα ΠΠΣ. Τέλος, δηλώνουμε για άλλη μια φορά ότι η χώρα και η κοινωνία δεν χρειάζεται σχολειά Αριστείας, αλλά Άριστα Σχολεία για όλους.
 
 
 
     Για το ΔΣ
 
 
        Ο  Πρόεδρος                                                                           Ο  Γραμματέας
         
Σταμούλης Θόδωρος                                                                Ψαρράς  Σπύρος  
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μετρο
Γίνονται σχέδια για να φτάσει το μετρό στις Αχαρνές ενώ ακόμα ψάχνουν λύση για τις ελλείψεις σε συρμούς
Με άλλους τρεις σταθμούς που θα τη φτάσουν έως τις Αχαρνές «προικοδοτεί» το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την επέκταση της Γραμμής 2 του μετρό
Γίνονται σχέδια για να φτάσει το μετρό στις Αχαρνές ενώ ακόμα ψάχνουν λύση για τις ελλείψεις σε συρμούς