Εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Αξιού εκπαιδεύτηκαν στη Φινλανδία για τη «θετική» εκπαίδευση και την ευημερία των μαθητών μέσω Erasmus+
Εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Αξιού εκπαιδεύτηκαν στη Φινλανδία για τη «θετική» εκπαίδευση και την ευημερία των μαθητών μέσω Erasmus+

 Στο Γυμνάσιο Αξιού, κατά το σχολικό έτος 2024 – 2025, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε πρόγραμμα κινητικότητας, κατάρτισης και επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, στο πλαίσιο του εγκεκριμένου σχεδίου Erasmus+ KA122, με κωδικό 2024-1- EL01-KA122-SCH-000222529 και τίτλο «Κοιτάζοντας το παρόν, ατενίζοντας το μέλλον» (“Looking at the present, gazing at the future”).

Κατά το χρονικό διάστημα από τις 29 Ιουνίου έως και τις 06 Ιουλίου 2025, οι εκπαιδευτικοί Κιζιρίδης Σπυρίδων (ΠΕ02), Μούτσικα Αναστασία (ΠΕ07) και Τσανακάς Άγγελος (ΠΕ79.01) παρακολούθησαν στο Ελσίνκι της Φινλανδίας το σεμινάριο “Finnish Approach to Pupil’s Wellbeing: How to Bring More Activity, Fun and Joy to Classroom”, που πραγματοποίησε ο φορέας “Europass Teacher Academy”, με στόχο τη γνωσιακή εξοικείωση με τη «θετική» εκπαίδευση και την ανάπτυξη ενσυνειδητότητας, ως βασικά εκπαιδευτικά εργαλεία για την ψυχοκοινωνική ενδυνάμωση των μαθητών και την καλλιέργεια ευημερίας και αυτορρύθμισης στα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Σύμφωνα με το θεωρητικό και πρακτικό περιεχόμενο του σεμιναρίου, η «θετική» εκπαίδευση εστιάζει στην αναγνώριση και την αξιοποίηση των ποιοτήτων του κάθε μαθητή, δίνοντας περισσότερη έμφαση σε καθετί θετικό παρά στα λάθη, καλλιεργεί νοοτροπία με χαρακτηριστικά την επιμονή και το κίνητρο για διαρκή βελτίωση, ώστε οι αποτυχίες να αντιμετωπίζονται σαν ευκαιρίες μάθησης, και εδραιώνει σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ εκπαιδευτικών – μαθητών και των τελευταίων μεταξύ τους, ενισχύοντας τα αισθήματα της αυταξίας και του ψυχικού σθένους.

Παράλληλα, η ενσυνειδητότητα εφαρμόζεται ως καθημερινή πρακτική, μέσω ομαδικών ασκήσεων συγκέντρωσης και αναπνοής, προγραμμάτων αναγνώρισης κι επίγνωσης συναισθημάτων και παρατήρησης σκέψεων, συμβάλλοντας, επίσης, στη βελτίωση της αυτοσυγκέντρωσης, την αποτελεσματική διαχείριση του άγχους και στην καλλιέργεια αυτορρύθμισης και αυτεπίγνωσης.

Στο σεμινάριο, επισημάνθηκε και η μέθοδος “PERMA” (Positive Emotions – Engagement – Relationships – Meaning – Accomplishment), ως μοντέλο ενίσχυσης της ψυχικής διάθεσης και ευημερίας των μαθητών, με την αξιοποίηση του οποίου, επιπλέον, δύναται να βελτιωθεί η μαθησιακή επίδοση και, εν γένει, το σχολικό κλίμα.

Ακόμα, παρουσιάστηκε και το εθνικό πρόγραμμα “Finnish Schools on the Move”, που υποστηρίζεται από το φινλανδικό Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, ώστε να προάγεται η φυσική δραστηριότητα και η ευεξία στα σχολεία. Βασικοί στόχοι του εν λόγω προγράμματος είναι, αφενός, η αύξηση της φυσικής δραστηριότητας, κι αφετέρου η μείωση της καθιστικής-παθητικής συμπεριφοράς κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου, μέσω της πραγματοποίησης σωματικής κίνησης εν ώρα μαθήματος και διαλείμματος και αξιοποίησης της φύσης και εξωτερικών χώρων για τη διδασκαλία, αλλά και η εμπέδωση φιλικού, υποστηρικτικού και συνεργατικού περιβάλλοντος μάθησης.

Συν το θεωρητικό πλαίσιο, η επιμόρφωση περιλάμβανε και πρακτική εξάσκηση με εκπόνηση υπαίθριων ομαδικών δραστηριοτήτων, κατάλληλων για την ανάπτυξη επικοινωνίας, ουσιαστικής συνεργασίας και σύνδεσης με τα υπόλοιπα μέλη. Η διάδραση μεταξύ των συμμετεχόντων αποτέλεσε βάση για ανταλλαγή απόψεων, προβληματισμό και διερεύνηση αναγκών, ενώ η παιδαγωγική ομάδα του σχολείου μας κατάφερε να ενστερνιστεί εργαλεία και πρακτικές καλλιέργειας και ενίσχυσης της ευημερίας και της ενσυνειδητότητας, ώστε να τα εφαρμόσει άμεσα στο οικείο σχολικό περιβάλλον.

Εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Αξιού εκπαιδεύτηκαν στη Φινλανδία για τη «θετική» εκπαίδευση και την ευημερία των μαθητών μέσω Erasmus+

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

θάνος πλεύρης
Πλεύρης για μεταναστευτικό: «Δεν θα υποδεχόμαστε όσους έρχονται παράνομα με λουλούδια»
Αυστηροποιείται η μεταναστευτική πολιτική – Ποινικοποιείται η παράνομη παραμονή, περιορίζεται το δικαίωμα στο άσυλο, αυξάνονται οι απελάσεις
Πλεύρης για μεταναστευτικό: «Δεν θα υποδεχόμαστε όσους έρχονται παράνομα με λουλούδια»
Σοφία Ζαχαράκη στη Βουλή
Διορισμός 10.000 εκπαιδευτικών σε Α/βάθμια και Β/βάθμια Εκπαίδευση - Η δήλωση της Σοφίας Ζαχαράκη
Στους νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς θα δοθεί προθεσμία να υπογράψουν τη Πράξη διορισμού μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου
Διορισμός 10.000 εκπαιδευτικών σε Α/βάθμια και Β/βάθμια Εκπαίδευση - Η δήλωση της Σοφίας Ζαχαράκη