vodafone
Την αντίδραση της ΟΙΕΛΕ και της ΕΕΚΕ προκάλεσε η διαφημιστική πρακτική, για παιδιά και εφήβους, της κινητής τηλεφωνίας Vodafone

Την αντίδραση της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) και της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ (ΕΕΚΕ), προκάλεσε διαφήμιση της Vodafone, η οποία προβάλει μαθητή να αντιγράφει.  Πιο συγκεκριμένα, η αντίδραση αφορά σε φωτογραφία συσκευασίας καρτοκινητής όπου απεικονίζεται μαθητής/φοιτητής, ο οποίος φέρεται να αντιγράφει σε διαγώνισμα.

Η ΟΙΕΛΕ αναφέρει στην ανακοίνωσή της πως με αφορμή την διαμαρτυρία της, η ΕΕΚΕ ανέλαβε μια σημαντική πρωτοβουλία, σύμφωνα με την οποία ζητά από την εταιρεία καρτοκινητής Vodafone να αποσύρει τη συγκεκριμένη φωτογραφία. 

Η ΕΕΚΕ αναφέρει πως ο στόχος της διαφήμισης είναι να καταδείξει την ανάγκη χρήσης της συγκεκριμένης καρτοκινητής, στην εποχή του κορονοϊού, ωστόσο όπως τονίζει « η εικόνα και το συγκεκριμένο μήνυμα στο χέρι του μαθητή παραπέμπουν ξεκάθαρα σε πρακτική αντιγραφής, στο γνωστό σκονάκι».

Τονίζει πως είναι σημαντικό να αποσυρθεί η συγκεκριμένη φωτογραφία από τη συσκευασία «όχι μόνο για να αποδειχθεί ότι επιτέλους και στην Ελλάδα οι εταιρείες δείχνουν ψήγματα κοινωνικής ευαισθησίας και υπευθυνότητας, όπως άλλωστε προβλέπει ο Ελληνικός Κώδικας Διαφήμισης-Επικοινωνίας. Κυρίως, για να προστατευθούν χιλιάδες παιδιά που οι στάσεις και οι απόψεις τους σε μεγάλο βαθμό διαμορφώνονται από τα μαζικά μέσα επικοινωνίας και ενημέρωση».

Η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ:

Μετά από πολλές καταγγελίες που λάβαμε τις τελευταίες ημέρες, συναδέλφων αλλά και γονέων, η ΟΙΕΛΕ εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία της για τη χρήση διαφήμισης σε συσκευασία καρτοκινητής τηλεφωνίας της εταιρείας Vodafone που απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε μαθητές και φοιτητές, λόγω της έμμεσης προώθησης μιας αντικοινωνικής, αντιπαιδαγωγικής λογικής και μιας ευτελούς αντίληψης για την εκπαίδευση. Στη φωτογραφία απεικονίζεται το χέρι μαθητή πάνω στο οποίο έχει γραφεί ως «σκονάκι» κατά τη διάρκεια γραπτής δοκιμασίας το διαφημιστικό μήνυμα («το sos για να τα λες με όλους»), προτείνοντας έτσι και μια …εναλλακτική χρήση των κινητών για «εκπαιδευτικούς» σκοπούς...

Οι νέοι άνθρωποι στους οποίους η συγκεκριμένη διαφήμιση απευθύνεται αποτελούν ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο κοινό και οι στάσεις και οι αντιλήψεις τους διαμορφώνονται και μέσα από τα media και τις διαφημίσεις. Θεωρούμε, επομένως, ότι σε μια εποχή που αποθεώνεται η κουλτούρα του «εύκολου», η αντικατάσταση της σκληρής προσπάθειας από την εξαγορά, η «μαγκιά» του πονηρού απέναντι στην «αφέλεια» των «κορόιδων» που μοχθούν, τέτοιου είδους προωθητικές ενέργειες δεν βοηθούν. Ακόμη κι αν οι σχεδιαστές της διαφημιστικής εκστρατείας είχαν απολύτως αγαθή πρόθεση, πολλοί νέοι μαθητές και φοιτητές λαμβάνουν ένα εντελώς λανθασμένο μήνυμα. Ότι η προσπάθεια και η ευγενής άμιλλα είναι ξεπερασμένες αξίες και ότι η εκπαιδευτική παραβατικότητα είναι “trendy”.

Η Ομοσπονδία μας πάντοτε είχε ως πρώτιστο μέλημα την προστασία του δημόσιου συμφέροντος, της κοινωνίας και των παιδιών. Ίσως ακουγόμαστε ρομαντικοί σε μια εποχή κυνισμού και ατομικότητας, όμως θέλουμε ποιοτική Παιδεία, εκπαιδευτικές διαδικασίες διαφανείς, όπου ο καθένας θα επιβραβεύεται βάσει της προσπάθειάς του. Δεν θέλουμε την εκπαίδευση της λογικής «τα πτυχία και οι βαθμοί …copies κτώνται». Ελπίζουμε η εταιρεία να αντικαταστήσει τη φωτογραφία από τη συγκεκριμένη συσκευασία, αντιλαμβανόμενη ότι, πέρα από το κέρδος, υφίσταται και η κοινωνική ευθύνη.

Μια σημαντική πρωτοβουλία, με αφορμή τη διαμαρτυρία της ΟΙΕΛΕ για τη διαφήμιση της καρτοκινητής Vodafone με φωτογραφία που πρόβαλε μαθητή να αντιγράφει, ανέλαβε η ΕΕΚΕ (Έναση Εργαζόμενων Καταναλωτών Ελλάδος) της ΓΣΕΕ.

Με σημερινή της ανακοίνωση ζητά την απόσυρση της φωτογραφίας, επικαλούμενη τον Ελληνικό Κώδικα Διαφήμισης-Επικοινωνίας που θέτει αυστηρές προδιαγραφές για διαφημιστικό υλικό που απευθύνεται σε νέους. Η ΕΕΚΕ θεωρεί πως τα παιδιά ανήκουν σε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη ηλικιακή ομάδα και οι στάσεις και οι αντιλήψεις τους διαμορφώνονται σε μεγάλο βαθμό από τη μαζική κουλτούρα, επομένως θα πρέπει να δείχνουν και οι αρμόδιοι φορείς και οι εταιρείες ιδιαίτερη πρόνοια.

Η ανακοίνωση της ΕΕΚΕ:

Τα παιδιά και οι έφηβοι αποτελούν ένα πολύ κρίσιμο target group για τις διαφημιστικές εταιρείες, καθώς θεωρούνται δυναμικό κοινό που διαμορφώνει τάσεις. Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ δείχνει ιδιαίτερη προσοχή σε θέματα που αφορούν στη συγκεκριμένη εξαιρετικά ευαίσθητη ηλικιακή ομάδα.

Με τη σημερινή μας ανακοίνωση που έρχεται μετά από ενημέρωση καταναλωτών και σχετική ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ (Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας), εκφράζουμε την αντίθεσή μας με τη διαφημιστική πρακτική της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας Vodafone, και πιο συγκεκριμένα, με φωτογραφία συσκευασίας καρτοκινητής όπου απεικονίζεται μαθητής/φοιτητής, ο οποίος δείχνει να αντιγράφει σε διαγώνισμα. Φαινομενικά, ο στόχος της διαφήμισης είναι να καταδείξει την ανάγκη χρήσης της συγκεκριμένης καρτοκινητής την εποχή της πανδημίας. Ωστόσο η εικόνα και το συγκεκριμένο μήνυμα στο χέρι του μαθητή παραπέμπουν ξεκάθαρα σε πρακτική αντιγραφής, στο γνωστό «σκονάκι».

Ζούμε σε μια εποχή όπου από πολλές πηγές (ΜΜΕ, μαζική κουλτούρα, διαφημίσεις) απευθύνουν προς νέους ανθρώπους μηνύματα συχνά αμφιλεγόμενα, τα οποία ωθούν σε παραβατικές πρακτικές, ιδίως μάλιστα στο χώρο της εκπαίδευσης, όπου ήδη παρατηρούνται το τελευταίο διάστημα φαινόμενα έκρηξης της νεανικής παραβατικότητας. Σεβόμαστε την ελεύθερη διακίνηση απόψεων και ιδεών, αλλά στις δημοκρατικές κοινωνίες θα πρέπει να τίθενται όρια. Θεωρούμε σημαντικό η συγκεκριμένη φωτογραφία να αποσυρθεί από τη συσκευασία, όχι μόνο για να αποδειχθεί ότι επιτέλους και στην Ελλάδα οι εταιρείες δείχνουν ψήγματα κοινωνικής ευαισθησίας και υπευθυνότητας, όπως άλλωστε προβλέπει ο Ελληνικός Κώδικας Διαφήμισης-Επικοινωνίας. Κυρίως, για να προστατευθούν χιλιάδες παιδιά που οι στάσεις και οι απόψεις τους σε μεγάλο βαθμό διαμορφώνονται από τα μαζικά μέσα επικοινωνίας και ενημέρωσης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΣΥΡΙ
Μ-Λ ΚΚΕ: Τι πραγματικά συμβαίνει στη Συρία και ποια θα είναι η επόμενη μέρα
Η Συρία στο στόχαστρο ιμπεριαλιστών, σιωνιστών και τζιχαντιστών που την καταστρέφουν και την διαμελίζουν
Μ-Λ ΚΚΕ: Τι πραγματικά συμβαίνει στη Συρία και ποια θα είναι η επόμενη μέρα
χοιτ
Χοιρινά παϊδάκια με καρύδια και σύκα: Μια υπέροχη συνταγή
Αυτό το πιάτο είναι ιδανικό για ιδιαίτερες περιστάσεις, είτε πρόκειται για ένα γιορτινό τραπέζι είτε για έναν ρομαντικό δείπνο, και σίγουρα θα...
Χοιρινά παϊδάκια με καρύδια και σύκα: Μια υπέροχη συνταγή