Αξιολόγηση: Την απεργία-αποχή συνεχίζουν οι εκπαιδευτικοί
Αναλυτικά οι αποφάσεις της Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Η έκτακτη Γενική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 16-9, στις 6.30μμ στο 1ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης συζήτησε για τη νέα επέλαση στα εργασιακά δικαιώματα με την εφαρμογή της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, το άνοιγμα των σχολείων χωρίς μέτρα προστασίας, καθώς και τα νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της κυβέρνησης σε βάρος του δημόσιου σχολείου.

Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας αντί να πάρουν μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων, βάζουν μπρος την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Η εφαρμογή της με την τετράβαθμη αξιολόγηση από το σύλλογο των ομάδων δράσης και τη δεκάβαθμη κλίμακα από τον σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης θα οδηγήσει στον ανταγωνισμό και την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, των εκπαιδευτικών και των μαθητών με καταστροφικά αποτελέσματα για τη μαθησιακή διαδικασία.

Το κλίμα αυταρχισμού, ελέγχου, απαξίωσης των εκπαιδευτικών και των Συλλόγων Διδασκόντων με τις υπερεξουσίες που αποκτούν οι Διευθυντές σχολείων με βάση το νόμο 4823/21,  που θεσμοθετεί και την ατομική αξιολόγηση, θα ενοχοποιούν τους εκπαιδευτικούς για τα κακώς κείμενα της παιδείας για να μη αποκαλύπτονται οι αντιεκπαιδευτικές πολιτικές της κυβέρνησης:  αξιολόγηση κατηγοριοποίησης σχολείων και εκπαιδευτικών, ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης με την αυτονομία της σχολικής μονάδας, λαιμητόμοι εξετάσεων με την τράπεζα θεμάτων σε ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στα ΑΕΙ, τις εξετάσεις ΠΙΖΑ στα δημοτικά, γυμνάσια για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού συστήματος σε εθνικό, περιφερειακό επίπεδο και σε επίπεδο σχολικής μονάδας, τα σχολεία των «αρίστων» σε πειραματικά και πρότυπα, την υποβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με τις δίχρονές σχολές, κ.ά.

  1. Θεωρεί ότι οι πρωτοβουλίες και οι δράσεις της ΕΛΜΕ και  των εκπαιδευτικών πρέπει να κινηθούν στους εξής  άξονες αιτημάτων:
  • Μέτρα τώρα για ασφαλή λειτουργία των σχολείων (15 μαθητές στο τμήμα, δωρεάν τέστ για όλους, μαζικές προσλήψεις προσωπικού). Ναι στον εμβολιασμό – όχι στην υποχρεωτικότητα.
  • Όχι στην αξιολόγηση σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικού- Συμμετέχουμε ενωτικά και μαζικά στην απεργία αποχή.
  • Όχι στην κατεδάφιση - ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου, των μορφωτικών αναγκών των μαθητών μας  και των εργασιακών μας δικαιωμάτων - Δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά.
  1. Η αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών δεν θα περάσει! Η απεργία-αποχή από την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, που έχουν προκηρύξει οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ και πέρσι αγκαλιάστηκε με συντριπτικά ποσοστά από τους εκπαιδευτικούς είναι σε πλήρη ισχύ για όλους τους συναδέλφους. Ακολουθούμε τα ίδια ακριβώς βήματα που κάναμε πέρσι και σταματήσαμε την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και περιγράφονται αναλυτικά στην απόφαση της ΟΛΜΕ στις 13/9/2021. Σε κάθε απόπειρα συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων με θέμα την αυτοαξιολόγηση, τον προγραμματισμό ή άλλες διατάξεις του νόμου, δηλώνουμε: «Συμμετέχω στην απεργία – αποχή που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ από τις διαδικασίες αξιολόγησης της σχολικής μονάδας» και υπογράφουμε συλλογικά τη δήλωση που έχει αποσταλεί από την Ομοσπονδία. Η συμμετοχή μας σε μια αγωνιστική μορφή όπως η απεργία – αποχή δεν επισύρει καμιά ποινή και ήδη έχει κριθεί νόμιμη από τα δικαστήρια (ενημερωτικό ΟΛΜΕ 16/9/2021).  Κάθε άλλη απόπειρα είναι αντισυνταγματική.
  2. Η απόφαση της ΟΛΜΕ για την αξιολόγηση (13/9/2021) καθώς και οι σχετικές αποφάσεις  της ΕΛΜΕ και η άμεση υλοποίησή τους ισχύει για όλους τους εκπαιδευτικούς (διευθυντές, μόνιμους, αναπληρωτές).
  3. Καμία εσωτερική ιεραρχία στο σχολείο και διαχωρισμός των εκπαιδευτικών. Δεν αποδεχόμαστε τη θέση του μέντορα, του συντονιστή, του υπεύθυνου εκπαιδευτικών ομίλων. Κανένας/καμιά συνάδελφος/-ισσα δεν δηλώνει συμμετοχή και κανένας/καμιά διευθυντής/-ντρια να μην ορίσει. Η συμμετοχή μας δεν είναι υποχρεωτική.
  4. Προστατεύουμε το διδακτικό κι εργασιακό μας ωράριο. Δεν πραγματοποιούμε προγράμματα και σεμινάρια εκτός ωραρίου εργασίας.
  5. Κάθε σχολείο προστατεύει τη δημοκρατική λειτουργία του συλλόγου διδασκόντων, αποφασίζει ότι ο σύλλογος διδασκόντων είναι το κυρίαρχο όργανο και όλες οι αποφάσεις παίρνονται αποκλειστικά από αυτόν χωρίς να γίνεται χρήση του διευθυντικού δικαιώματος. Δεν δεχόμαστε τις υπερεξουσίες των Διευθυντών.
  6. Οι σύλλογοι διδασκόντων να μη νομιμοποιήσουν την παραβίαση των δικαιωμάτων των παιδιών που δικαιούνται παράλληλη στήριξη και συμμετοχή στα Τμήματα Ένταξης. Οι ελάχιστες προσλήψεις και τοποθετήσεις εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης και στα Τμήματα Ένταξης στα σχολεία μας δεν αρκούν για να καλύψουν στο σύνολό τους τις ανάγκες υποστήριξης των παιδιών. Να απαιτήσουν την κάλυψη όλων των ωρών και των αναγκών των μαθητών.
  7. Σχετικά με τα εργαστήρια δεξιοτήτων, καλούμε τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων να μην εμπλέξουν φορείς άσχετους κι εχθρικούς με την εκπαίδευση, όπως ιδιωτικές εταιρείες, ΜΚΟ, δήμους, αστυνομία κ.λπ., να μην κάνουν καμία σχετική ανάρτηση στην ιστοσελίδα του σχολείου, να μην προχωρήσουν σε δημιουργία portfolio – φακέλων αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης των μαθητών, ώστε να μη συνδεθεί το project των εργαστηρίων δεξιοτήτων με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής τους μονάδας, να μην εμπλέξουν σχολικούς συμβούλους, γονείς, δήμους στην εκπαιδευτική διαδικασία με στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων κ.λπ. και να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τις διδακτικές μεθόδους και πρακτικές που έως τώρα χρησιμοποιούν. (Αναλυτική απόφαση της ΕΛΜΕ).
  8. Σχετικά με τον εσωτερικό κανονισμό που αποτελεί μέρος της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, δεν καταθέτουμε εσωτερικό κανονισμό προς έγκριση σε δήμο, συλλόγους γονέων, συντονιστές. Λειτουργούμε με βάση τους κανόνες λειτουργίας που έχουμε αποφασίσει ως σύλλογος διδασκόντων για τα ζητήματα που θεωρούμε απαραίτητα.
  9. Για όλα τα παραπάνω (εσωτερικός κανονισμός, διαδικασίες αξιολόγησης των εργαστηρίων δεξιοτήτων κλπ) καλούμε να πάρει αποφάσεις και το ΔΣ της ΟΛΜΕ.

Οργανώνουμε τη δράση μας και παλεύουμε για:

  • Ανοιχτά και ασφαλή σχολεία. Κανένα σχολείο κλειστό τη νέα χρονιά, καμία αντικατάσταση της εκπαίδευσης με την τηλεκπαίδευση. Μέτρα τώρα για ασφαλή λειτουργία των σχολείων (15 μαθητές στο τμήμα, δωρεάν τέστ για όλους, μαζικές προσλήψεις καθαριστρι(στ)ών, κ.ά.). Αύξηση της χρηματοδότησης στην εκπαίδευση.
  • Μαζικά επαναλαμβανόμενα και δωρεάν τεστ με την ευθύνη του ΕΟΔΥ σε όλα τα σχολεία για μαθητές και εκπαιδευτικούς ή κάλυψή τους από τα ασφαλιστικά ταμεία. Η επιδημιολογική επιτήρηση είναι κρατική ευθύνη.
  • Ναι στον εμβολιασμό, όχι στην υποχρεωτικότητα, στους εκβιασμούς, τις απειλές, τις απολύσεις, τις αναστολές εργασίας
  • Καμία επιβάρυνση για διεξαγωγή διαγνωστικών ελέγχων. Κανένας διαχωρισμός.
  • Ενισχυμένα  μέτρα αντισταθμιστικής εκπαίδευσης. Αναδιάταξη – μείωση της ύλης για την στήριξη των μαθητών και την κάλυψη των κενών και των ψυχοσυναισθηματικών προβλημάτων των μαθητών από την τηλεκπαίδευση.
  • Πραγματική και ουσιαστική ενίσχυση του Δημόσιου Συστήματος Υγείας (προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, μονιμοποίηση συμβασιούχων, ενίσχυση της πρωτοβάθμιας φροντίδας, των νοσοκομείων, αύξηση των ΜΕΘ, επίταξη των ιδιωτικών μονάδων υγείας).
  • Να καταργηθούν – να μην εφαρμοστούν τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα που ψήφισε η κυβέρνηση αξιοποιώντας την πανδημία.
  • Να καταργηθεί ο νόμος 4823/2021 για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών - αυτονομία της σχολικής μονάδας.
  • Να εγκριθούν όλα τα λεγόμενα ολιγομελή.
  • Όχι στους εξεταστικούς φραγμούς (Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, τράπεζα θεμάτων, εξετάσεις Στ΄ Δημοτικού, Γ΄ Γυμνασίου, κ.ά.
  • Όχι στην υποβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (δίχρονες σχολές κατάρτισης, μαθητεία, κ.ά.)
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των αναγκών. Άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτών που έχουν έστω και μία σύμβαση ΤΩΡΑ αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. ΟΧΙ στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.
  • Αύξηση των δρομολογίων στα ΜΜΜ, των σχολικών μεταφορών και αποφυγή συνωστισμού.
  • Κανένας μαθητής έξω από το Δημόσιο Σχολείο.

ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ, ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΣ

Αποφασίζουμε:

  • Συμμετέχουμε και καλούμε στον Πανελλαδικό Συντονισμό ΕΛΜΕ και Συλλόγων ΠΕ στις 18/9 δια ζώσης και με τηλεσυνδέσεις για την επαρχία.
  • Συγκροτούμε Επιτροπή Αγώνα της ΕΛΜΕ. Προχωράμε σε περιοδείες, συσκέψεις σχολείων και Διευθυντών.
  • Οργανώνουμε κοινές παραστάσεις διαμαρτυρίας στις ΔΔΕ και στην ΠΔΕ για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων, κενά, ολιγομελή, αδιαφανείς τοποθετήσεις, κ.ά. στο τέλος της τρέχουσας βδομάδας- αρχές της άλλης. (προτεινόμενες ημέρες 20/9, 21/9, 22/9).
  • Προχωράμε σε ενημέρωση των γονιών στα σχολεία, με συζητήσεις εκδηλώσεις, γράμμα, έντυπο υλικό, αφίσες, πανό έξω από τα σχολεία επιδιώκοντας την αγωνιστική συμπόρευση μαζί τους.
  • Οργανώνουμε νέα πανεκπαιδευτική συγκέντρωση στις 23 ή 24-9 στο Άγαλμα Βενιζέλου, στις 6.30 μ.μ. με τα εκπαιδευτικά σωματεία και τους εκπαιδευτικούς φορείς. Η ημέρα να καθορισθεί μετά από συνεννόηση με τις ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ.
  • Προχωράμε σε 24ωρη απεργία στην εκπαίδευση αρχές Οκτώβρη, πρώτο απεργιακό βήμα στη λογική ενός παρατεταμένου και πολύμορφου αγώνα για την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης.
  • Νέες  Γ/Σ και Γ/Σ προέδρων των ΕΛΜΕ για κλιμάκωση του αγώνα στο δεκαήμερο που θα ακολουθήσει μετά την 24ωρη απεργία

Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν πρέπει να αποδεχθεί μια πολιτική που φορτώνει στις πλάτες των εκπαιδευτικών τις ευθύνες της κυβέρνησης, χτυπά τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου, καταπατά τα εργασιακά μας δικαιώματα, συνθλίβει τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και αφήνει τα σχολεία να λειτουργούν χωρίς μέτρα προστασίας της υγείας, μαθητών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους. Την περσινή χρονιά εν μέσω πανδημίας, κλειστών σχολείων και τηλεκπαίδευσης, το ΥΠΑΙΘ επιδίωξε να εγκαθιδρύσει στα σχολεία την αξιολόγηση. Οι εκπαιδευτικοί, σε ένα κλίμα πρωτοφανούς ενότητας και αγωνιστικότητας, όλοι μαζί αποφασισμένοι, συμμετείχαν με συντριπτικά ποσοστά συμμετοχής στην απεργία αποχή της ΟΛΜΕ/ΔΟΕ.  Αποδείχτηκε έτσι ότι μπορούμε και κατορθώνουμε  μεγάλες νίκες, όπως έγινε και με τις ηλεκτρονικές εκλογές αιρετών, τις κάμερες στην τάξη, την απαγόρευση διαδηλώσεων. Όλοι μαζί θα νικήσουμε!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ALEKOS MOSXOS
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
Εδώ μπαίνουν διάφορα ερωτήματα: α) η ΕΔΕ γίνεται για το αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες; Πως έγινε γνωστό πως αυτό είναι το αντικείμενο της...
Δεν τους βγαίνει, δεν τους βγαίνει... (5+1 αλήθειες για την ΕΔΕ σε βάρος εκπαιδευτικών Λυκείου της Βέροιας)
bullying
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
Ξυλοδαρμοί μαθητών σε...live μετάδοση και επικίνδυνα challenges
Ανησυχία στην εκπαιδευτική κοινοτητα με τα περιστατικά ξυλοδαρμών μαθητών και τα επικίνδυνα challenges
κατ ιδίαν
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση
Οδηγός με τις νεώτερες διατάξεις, ποιοι μαθητές είναι δυνατό να υπαχθούν, τις παθήσεις που δικαιολογούν την κατ' ιδίαν διδασκαλία, τις προϋποθέσεις,...
Κατ' ιδίαν διδαχθέντες μαθητές και κατ' οίκον διδασκαλία: Οι προϋποθέσεις, τα δικαιολογητικά, η αξιολόγηση
symboylio-epikrateiaς
Σημαντική απόφαση ΣτΕ: Το ΙΚΥ -και κάθε δημόσια υπηρεσία- δε μπορεί να αρνηθεί χορήγηση εγγράφων σε ενδιαφερόμενο με έννομο συμφέρον
Σε κάθε περίπτωση, θεμελιώνεται το δικαίωμα πρόσβασης του διοικουμένου σε διοικητικά έγγραφα, η γνώση του περιεχομένου των οποίων συνδέεται με τη...
Σημαντική απόφαση ΣτΕ: Το ΙΚΥ -και κάθε δημόσια υπηρεσία- δε μπορεί να αρνηθεί χορήγηση εγγράφων σε ενδιαφερόμενο με έννομο συμφέρον