mousiko sxoleio mytilinis
Σύμφωνα με όσα καταγγέλλουν οι γονείς, η αρμόδια επιτροπή του υπουργείου δεν γνωρίζει για τη μετακόμιση - «Όχι» στο «στοίβαγμα» των μαθητών λέει η ΕΛΜΕ Λέσβου

Δεν πραγματοποιήθηκε ούτε την Τρίτη η προγραμματισμένη από το Δήμο Μυτιλήνης μετακόμιση του Μουσικού Σχολείου Μυτιλήνης, την οποία για άλλη μια φορά εμπόδισαν γονείς που είχαν συγκεντρωθεί στην είσοδο του σχολείου. Μάλιστα, η αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας φαίνεται να μη γνωρίζει για τη μεταφορά.

Σύμφωνα με το stonisi.gr, τα φορτηγά του Δήμου μαζί με τους εργάτες δεν κατάφεραν να μπουν στο σχολείο για να μεταφέρουν τον εξοπλισμό κι έτσι λίγο πριν τις 9 το πρωί αποχώρησαν άπραγοι.

Οι γονείς παρέμειναν εκεί για λίγη ώρα ακόμη φανερά εκνευρισμένοι με την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, ενώ ξεκαθάρισαν ότι σε καμία περίπτωση δεν θα επιτρέψουν την μετακίνηση του σχολείου.

Για το ζήτημα που έχει ξεσηκώσει αντιδράσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα του νησιού, ανακοίνωση εξέδωσε και η ΕΛΜΕ Λέσβου, υπογραμμίζοντας ότι «η επάρκεια και η καταλληλότητα των σχολικών κτηρίων αποτελεί σοβαρό και ουσιαστικό ζήτημα για την εκπαιδευτική κοινότητα ολόκληρου του νησιού. Η λειτουργία των σχολείων απαιτεί ασφαλείς χώρους, ικανούς να ικανοποιήσουν τις ανάγκες της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι μαθητές δεν μπορούν να "στοιβάζονται" ή να "εκτοπίζονται" σε ακατάλληλα κτήρια».

Θα γίνει την Τετάρτη;

Σύμφωνα με πληροφορίες η μετακόμιση προγραμματίσθηκε για αύριο (Τετάρτη) στις 7:30 το πρωί, ενώ ο Δήμος Μυτιλήνης έχει ενημερώσει και τις αστυνομικές αρχές προκειμένου να φροντίσουν για την  ομαλή είσοδο των συνεργείων στο σχολείο προκειμένου να ολοκληρωθεί η μεταφορά.

Όπως αναφέρουν πηγές του Δήμου η μετακόμιση θα πρέπει να ολοκληρωθεί οπωσδήποτε έως το Σάββατο ώστε μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου που θα παρουσιαστούν οι καθηγητές στο σχολείο να έχουν τακτοποιηθεί όλες οι εκκρεμότητες και να γίνουν όλες οι απαραίτητες μικροεπισκευές. Σημειώνουν δε, με νόημα, πως υπολογίζουν στην καλή συνεργασία της διεύθυνσης του σχολείου ώστε να μην υπάρξουν άλλα προβλήματα.

Από την πλευρά τους τώρα οι γονείς φαίνεται ότι είναι αποφασισμένοι έστω και στο παρά πέντε να εμποδίσουν την μεταφορά του σχολείου, με κάθε τρόπο, ακόμη και αν χρειαστεί να κατασκηνώσουν έξω από το κτίριο της Χρυσομαλλούσας.

Το Υπουργείο δεν γνωρίζει για τη μετακόμιση 

Σε έγγραφο που κοινοποίησε σήμερα το πρωί στα Μέσα Ενημέρωσης, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Μουσικού Σχολείου Μυτιλήνης δημοσιοποιεί απάντηση που έλαβε από το Υπουργείο Παιδείας και την αρμόδια διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού στην οποία αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι δεν έχει ενημερωθεί από το Δήμο Μυτιλήνης για την προοπτική μετακόμισης του σχολείου στην Παναγιούδα.

Αναφέρεται μεταξύ άλλων:

«[…]Σε απάντηση δε του ερωτήματός σας σχετικά με το εάν η υπηρεσία μας γνωρίζει περί της εξέτασης και άλλων πιθανών λύσεων μεταστέγασης, σας ενημερώνουμε πως δεν γνωρίζουμε περί αυτών όπως δεν έχουμε ενημερωθεί και περί της επιλογής του κτηρίου του ΟΑΕΔ». Προσθέτει όμως στη συνέχεια ότι η αρμόδια Επιτροπή Καταλληλότητας βάση των κριτηρίων έκανε την απαραίτητη αυτοψία. «[…]Στο Πόρισμα όμως της Επιτροπής Καταλληλότητας αναφέρεται πως «… η επιτροπή μετέβη στο υπόψη ακίνητο και διαπίστωσε τα εξής: Α. Εξέταση Καταλληλότητας των Προτεινόμενων Χώρων ….κατά τις αυτοψίες που διενήργησε εξέτασε τους προτεινόμενους χώρους με βάση τα κριτήρια που αναφέρονται στην υπουργική απόφαση».

Το κτιριολογικό πρόγραμμα 

Στα έγγραφα που παραθέτει στη συνέχεια το Υπουργείο Παιδείας σημειώνεται πως η επιλογή κατάλληλων χώρων για τη στέγαση σχολείων γίνεται από τις Επιτροπές Καταλληλότητας με βάση όμως τα κριτήρια που ισχύουν για την κάθε περίπτωση. Σημειώνεται μάλιστα ότι για τις περιπτώσεις των Μουσικών Σχολείων ισχύουν ειδικά κριτήρια όπως και συγκεκριμένο κτιριολογικό πρόγραμμα. Αναφέρεται μεταξύ άλλων:

«[…] Θα πρέπει να σημειωθεί πως, εάν κάποιος δήμος προτίθεται να υποβάλει αίτημα παραχώρησης της χρήσης κτηρίου ή οικοπέδου προς τον αρμόδιο φορέα/ιδιοκτήτη, με σκοπό τη στέγαση εκπαιδευτικής μονάδας , είναι απαραίτητο να έχει ολοκληρωθεί ο έλεγχος της καταλληλότητάς του, βάσει της προαναφερθείσας διαδικασίας. Η ανωτέρω διαδικασία είναι απαραίτητη για κάθε περίπτωση εξέτασης ακινήτου για ανέγερση νέας σχολικής δομής (αγοράς οικοπέδου, αποδοχής παραχώρησης, μίσθωσης κτηρίου ή επιλογής δημοτικού ακινήτου). Θα πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν πως η καταλληλότητα του οικοπέδου ή του κτηρίου αφορά στη στέγαση συγκεκριμένης σχολικής μονάδας και δεν συνεπάγεται αυτομάτως την καταλληλότητα στέγασης οποιασδήποτε άλλης μονάδας της ίδιας ή διαφορετικής βαθμίδας εκπαίδευσης»

«[...]Ο Δήμος προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες για την συγκρότηση της Επιτροπής Καταλληλότητας βάσει της νομοθεσίας που αναφέρεται στο Α΄ μέρος του εγγράφου. Η Επιτροπή, κάνοντας χρήση του Ενδεικτικού Κτηριολογικού Προγράμματος (το οποίο θα έχει εν τω μεταξύ χορηγηθεί), θα διενεργήσει αυτοψία στο ακίνητο και θα αποφανθεί περί της καταλληλότητάς του ή μη, βάσει των καθορισμένων κριτηρίων καταλληλότητας με τη σύνταξη του ανάλογου Πορίσματος Πρακτικού Καταλληλότητας. Σε περίπτωση κατά την οποία το ακίνητο κριθεί ακατάλληλο θα πρέπει να αναζητηθεί άλλο το οποίο θα πληροί τις προϋποθέσεις του κτηριολογικού προγράμματος, με επανάληψη της προαναφερθείσας διαδικασίας. 4. Για τις μονάδες Γενικής Παιδείας ( Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια) η Υπηρεσία μας παρέχει Πρότυπα Εγκεκριμένα Κτηριολογικά Προγράμματα για μονάδες με διαφορετική μαθητική δυναμικότητα. Η χρήση των ανωτέρω Κτηριολογικών μπορεί να αντικαταστήσει την διαδικασία για εκπόνηση Ενδεικτικού Κτηριολογικού και να επιταχύνει τη διαδικασία. Αντιθέτως οι μονάδες Ειδικής Αγωγής, τα ΕΠΑΛ, τα Μουσικά, τα Καλλιτεχνικά Σχολεία και οι σχολικές μονάδες γενικής παιδείας μικρής δυναμικότητα, Σελίδα 3 από 4 εντάσσονται στις ειδικές κατηγορίες σχολικών κτηρίων, για τις οποίες τα κτηριολογικά προγράμματα εκπονούνται κατά περίπτωση, συναρτήσει των ειδικών συνθηκών λειτουργίας […]».

Με βάση τα στοιχεία αυτά που παραθέτουν οι γονείς, εύλογα προκύπτει το ερώτημα αν η έγκριση του συγκεκριμένου κτιρίου έγινε με βάση το εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας ενδεικτικό Κτηριολογικό Πρόγραμμα για τα Μουσικά Σχολεία ή αν οι εγκρίσεις δόθηκαν με βάση τα τυπικά χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτει ένα οποιοδήποτε Σχολείο.

Σε κάθε περίπτωση αναμένονται εξελίξεις έως το τέλος της εβδομάδας, ίσως και νωρίτερα, αφού η θέση του Μουσικού Σχολείου πλέον και επισήμως, σύμφωνα με πηγές της Δημοτικής Αρχής, είναι στο κτίριο της Παναγιούδας και εκεί θα λειτουργήσει από τις 13 Σεπτεμβρίου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

atm_trapeza
Τράπεζες και Αδικαιολόγητες Χρεώσεις: Οδηγίες Προστασίας από το Ινστιτούτο Καταναλωτή
Οι αδικαιολόγητες χρεώσεις από τις ελληνικές τράπεζες αποτελούν ένα συνεχώς αυξανόμενο πρόβλημα για τους καταναλωτές
Τράπεζες και Αδικαιολόγητες Χρεώσεις: Οδηγίες Προστασίας από το Ινστιτούτο Καταναλωτή
Καρκίνος Παχέος Εντέρου
Η σχέση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων με τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου
Η κατανάλωση αυτών των τροφίμων μπορεί να προκαλέσει χρόνια φλεγμονή, η οποία με τη σειρά της συμβάλλει στην ανάπτυξη καρκινικών όγκων
Η σχέση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων με τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου
eythymios_lekkas_2012019.jpg
Τι λένε οι σεισμολόγοι για τους σεισμούς στο “τρίγωνο” Χολαργού, Αγίας Παρασκευής και Χαλανδρίου
Τι λέει ο Ευθύμης Λέκκας και ο Γεράσιμος Παπαδόπουλος για τους δυο απανωτούς σεισμούς που ανησύχησαν την Αθήνα
Τι λένε οι σεισμολόγοι για τους σεισμούς στο “τρίγωνο” Χολαργού, Αγίας Παρασκευής και Χαλανδρίου