Τηλεδιάσκεψη της Ένωσης Γονέων Μουσικών-Καλλιτεχνικών Σχολείων
Πραγματοποιήθηκε η τηλεδιάσκεψη της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων - Τι συζητήθηκε

Τηλεδιάσκεψη για σειρά ζητημάτων που απασχολούν την εκπαίδευση εν μέσω κορονοϊού πραγματοποίησε η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων.

Πιο αναλυτικά, συζητήθηκε:

Την Κυριακή 28/3/2021, ύστερα από πρόσκληση του Δ.Σ της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων, έλαβε χώρα νέα τηλεδιάσκεψη στο πλαίσιο πρωτοβουλιών για την διενέργεια συζητήσεων μεταξύ των μελών Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων. Στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχαν μέλη των Δ.Σ και εκπρόσωποι συλλόγων στην Ένωση, καθώς και εκπρόσωπος της ΑΣΓΜΕ. Τα θέματα στα οποία επικεντρώθηκε η συζήτηση σχετίζονται με την λειτουργία των μουσικών & καλλιτεχνικών Σχολείων, το πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα Μουσική Αντίληψη και Γνώση, τον εσωτερικό κανονισμό των σχολείων, την επαναφορά στις αίθουσες διδασκαλίας μετά την άρση του lockdown και την διάθεση σε ιδιωτική εταιρεία των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών.

Οι συμμετέχοντες στην συζήτηση εξέφρασαν τον προβληματισμό τους για τον τρόπο με τον οποίο αξιολογούνται οι μαθητές των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων σύμφωνα με τα δύο νέα ΦΕΚ 878/2021 και 886/2021. Όπως προκύπτει από τα εν λόγω έγγραφα, οι μαθητές των μουσικών και καλλιτεχνικών γυμνασίων παραπέμπονται στην δεύτερη εξεταστική του Σεπτεμβρίου εάν δεν επιτύχουν τον γενικό μέσο όρο μαθημάτων 13 και έχουν κάτω από την βάση του 10 σε τέσσερα μαθήματα γενικής παιδείας και δύο μουσικά ή καλλιτεχνικά μαθήματα. Δεν δίνεται, ωστόσο, η δυνατότητα επανεξέτασης σε μαθητές των γυμνασιακών τάξεων οι οποίοι έχουν κάτω από την επιτρεπόμενη βάση σε περισσότερα από δύο καλλιτεχνικά μαθήματα, ακόμα κι αν έχουν «μείνει» σε λιγότερα από τέσσερα μαθήματα γενικής παιδείας. Στην περίπτωση, δε, αυτή οι μαθητές θα πρέπει να επαναλάβουν την τάξη! Ο μαθητής, μάλιστα, του μουσικού γυμνασίου υποχρεώνεται σε μετεγγραφή σε γυμνάσιο γενικής παιδείας χωρίς την δυνατότητα επανεξέτασης (ακόμα κι αν έχει επιτύχει μέσο όρο μεγαλύτερο του 13) εφόσον δεν έχει πάνω από την επιτρεπόμενη βάση του 10 έστω και σε ένα μουσικό μάθημα.

Οι γονείς των παιδιών τα οποία φοιτούν σε μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία θεωρούμε τον τρόπο αντιμετώπισης των μαθητών άδικο και εξαιρετικά αυστηρό. Ιδιαίτερα υπό τις παρούσες συνθήκες εγκλεισμού, πλημμελούς κάλυψης της διδακτέας ύλης εξαιτίας της φύσης και των συνθηκών της ανισότιμα παρεχόμενης τηλεκπαίδευσης και της απομάκρυνσης από τις εργαστηριακές τάξεις στις οποίες διδάσκονται τα καλλιτεχνικά μαθήματα, οι όροι τους οποίους θέτουν οι σχετικές αποφάσεις του υπουργείου θα οδηγήσουν στην απαξίωση και σταδιακή συρρίκνωση των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων. Απαιτείται από την πολιτεία να ξεκαθαρίσει την θέση της επί του ζητήματος, να προβεί σε συγκεκριμένες διευκρινήσεις και σε άμεσες αλλαγές στον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων.

Σε σχέση με το πανελλαδικά εξεταζόμενο ειδικό μάθημα Μουσική Αντίληψη και Γνώση εκφράστηκε για μία ακόμα φορά η διαφωνία των γονιών τόσο για το περιεχόμενο της εξεταστέας ύλης, όσο και για το δεδομένο πως το υπουργείο δεν προέβη σε μείωση αυτής όπως έκανε με τα λοιπά πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Υπενθυμίζεται πως οι υποψήφιοι καλούνται να συμβουλευθούν τα εγχειρίδια μελέτης των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων του Γυμνασίου και της Α΄ τάξης του Γενικού Λυκείου προκειμένου να προετοιμαστούν για την εξέτασή τους στο συγκεκριμένο ειδικό μάθημα. Το εγχειρίδιο μελέτης της Α΄ τάξης του Γενικού Λυκείου έχει αποσυρθεί από το ψηφιακό αποθετήριο του υπουργείου και στο ωρολόγιο πρόγραμμα της τάξης δεν συμπεριλαμβάνεται πλέον το μάθημα της μουσικής (ΦΕΚ2338/2020) ύστερα από την απαράδεκτη κατάργηση της διδασκαλίας των καλλιτεχνικών μαθημάτων στις λυκειακές τάξεις.

Σύμφωνα με το ΦΕΚ957/11-3-2021, από τα ερωτήματα στα οποία εξετάζονται οι υποψήφιοι «αφαιρείται η 4η ομάδα … της περ. Β της παρ. 2». Οι γονείς απαιτούμε την άμεση μείωση της εξεταστέας ύλης, τον σαφή καθορισμό της, την αύξηση της διάρκειας εξέτασης των ερωτημάτων Β και Γ από δύο σε τρεις ώρες - όπως συμβαίνει με όλα τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα - την επαναφορά της διδασκαλίας των καλλιτεχνικών μαθημάτων στις λυκειακές τάξεις, την συγγραφή και δωρεάν διανομή εγχειριδίων μελέτης για τα καλλιτεχνικά μαθήματα στα Μουσικά & Καλλιτεχνικά Σχολεία αλλά και την επανεξέταση του περιεχομένου και του τρόπου με τον οποίο δομείται η διδακτέα ύλη στα εγχειρίδια μελέτης τα οποία διδάσκονται στο Γενικό Γυμνάσιο. Επαναφέρουμε επίσης το αίτημα για πιστοποίηση του επιπέδου σπουδών στα καλλιτεχνικά αντικείμενα τα οποία διδάσκονται οι μαθητές των μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων αλλά και την εφαρμογή του νόμου για την διενέργεια εξετάσεων προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι απόφοιτοι να λάβουν τα αναγνωρισμένα από το κράτος Πτυχία Ευρωπαϊκής Μουσικής, Βυζαντινής Μουσικής καθώς και το Πτυχίο Παραδοσιακών Οργάνων το οποίο, μάλιστα, δεν είναι δυνατόν να αποκτήσει σπουδαστής στο πλαίσιο της ωδειακής εκπαίδευσης.

Τους συμμετέχοντες στην συζήτηση απασχόλησε το θέμα της σύνταξης Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Ερωτηματικά προκύπτουν από την μελέτη του περιεχομένου του ΦΕΚ 491/09-02-2021. Το πρώτο σχετίζεται με την πρόβλεψη πως στην σύνταξη του κανονισμού θα πρέπει να συμμετέχει εκπρόσωπος του οικείου δήμου, ο οποίος όμως καμία σχέση δεν μπορεί και δεν θα πρέπει να έχει με το παιδαγωγικό έργο και τον τρόπο λειτουργίας μίας σχολικής μονάδας. Επιπρόσθετα, θεωρούμε πως είναι υποκριτική η επίκληση της σωματικής ασφάλειας των μαθητών από έναν εσωτερικό κανονισμό, όταν η εκπαιδευτική διαδικασία λαμβάνει χώρα σε «γερασμένες» και κακοσυντηρημένες κτιριακές εγκαταστάσεις. Η προϋπόθεση ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας να φέρει την έγκριση του Διευθυντή/Διευθύντριας Εκπαίδευσης όπως και η πρόβλεψη για κατασταλτική αντιμετώπιση διάφορων φαινομένων και η αναφορά σε αποκατάσταση των φθορών από τους γονείς προκαλούν έντονο προβληματισμό και δημιουργούν την εντύπωση πως οδεύουμε προς ένα σχολείο με τιμωρητικό, αντιδραστικό χαρακτήρα που δεν θα επιτρέπει την ελεύθερη έκφραση και ακόμα και αυτήν την συλλογική διεκδίκηση των μαθητών. Παρατηρήθηκε επίσης πως ενδεχόμενα ένας Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με το συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο να συνδέεται με την προώθηση της εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων.

Όσον αφορά την επιστροφή των μαθητών και των εκπαιδευτικών τους στις σχολικές αίθουσες, οι γονείς για μία ακόμα φορά διεκδικούμε αυτή να γίνει με όρους και προϋποθέσεις που θα εγγυώνται την ασφάλεια των παιδιών μας και την σταδιακή εξομάλυνση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Δεν θεωρούμε εφικτό τον περιορισμό της διασποράς της νόσου στις σχολικές μονάδες με μοναδικό όπλο την διενέργεια self test. Δεν αποδεχόμαστε την μετακύληση για μία ακόμα φορά της ευθύνης για την διαφύλαξη της δημόσιας υγείας στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς όταν δεν υπάρχει από την πολιτεία καμία μέριμνα για την μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, την εύρεση πρόσθετων χώρων ώστε να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός μεγάλου αριθμού μαθητών, την πρόσληψη εκπαιδευτικών και του απαραίτητου προσωπικού καθαριότητας σύμφωνα με τις νέες αυξημένες ανάγκες, την πρόσληψη νοσηλευτών και σχολιάτρων. Απαιτείται, επιπλέον, ειδική μέριμνα για τον τρόπο μετακίνησης μαθητών. Δεν είναι δυνατόν η μετακίνησή τους να γίνεται με μέσα στα οποία υπάρχει 100% πληρότητα ούτε είναι αποδεκτή η μετακίνηση με Μαθητικά Δελτία, με συνέπεια μαθητές να μετακινούνται με Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Πέραν της ασφαλούς επανόδου των μελών της σχολικής κοινότητας στην δια ζώσης διδασκαλία, θεωρούμε υποχρέωση του κράτους να προχωρήσει σε αναπροσαρμογή της διδακτέας ύλης και κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών τα οποία έχουν δημιουργηθεί εξαιτίας της παρατεταμένης και ανισότιμα παρεχόμενης τηλεκπαίδευσης. Η ενισχυτική διδασκαλία και η άμεση κάλυψη των εκπαιδευτικών κενών με μόνιμες προσλήψεις μπορούν να συμβάλουν προς αυτή την κατεύθυνση, ενώ επανέρχεται το ζήτημα της αραίωσης των τμημάτων (με φυσικό προαπαιτούμενο την πρόσθετη πρόσληψη εκπαιδευτικών) και για λόγους επανάληψης και εμπέδωσης της διδακτέας ύλης.

Στο επιχείρημα της οικονομικής κρίσης ανταπαντάμε πως η υγεία και η παιδεία δεν είναι δυνατόν να μην αποτελούν προτεραιότητα της πολιτείας. Η τηλεκπαίδευση αποδεικνύεται ακόμα και με εμπορικούς όρους – οι οποίοι καμία θέση δεν επιτρέπεται να έχουν στους τομείς της υγείας και την παιδείας – ασύμφορη. Το ποσό που διατίθεται σε ιδιωτική εταιρεία για την παροχή πλατφόρμας θα μπορούσε να έχει διατεθεί για την αγορά του αναγκαίου εξοπλισμού για μαθητές και εκπαιδευτικούς αλλά και για την διαμόρφωση υποδομής για δημόσια πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης η οποία θα σχετίζεται με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο. Η δε χρήση, επεξεργασία και εμπορική αξιοποίηση των προσωπικών μεταδεδομένων των παιδιών μας - σύμφωνα με όσα αποκαλύπτονται έπειτα από την δημοσιοποίηση του περιεχομένου της σύμβασης την οποία υπέγραψε το ΥΠΑΙΘ με την Cisco - δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να γίνει αποδεκτή.

Έναν και πλέον χρόνο μετά την έναρξη της πανδημίας η πολιτεία οφείλει να αναλάβει τις ευθύνες της για την ασφάλεια μαθητών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους αλλά και την σωστή, αποκλειστικά δωρεάν, ισότιμα παρεχόμενη δημόσια εκπαίδευση. Οι γονείς θα συνεχίσουμε τον απαρέγκλιτο, συλλογικό αγώνα μας μέσα από τα όργανα του γονεϊκού κινήματος. Προχωράμε σε εκλογικές διαδικασίες -όπου αυτές δεν έχουν ολοκληρωθεί -αμέσως μετά το άνοιγμα των σχολικών μονάδων και συνεχίζουμε τον κοινό, συντονισμένο βηματισμό μας στον δρόμο της διεκδίκησης των δικαιωμάτων των παιδιών μας.

Στην τηλεδιάσκεψη της 28ης Μαρτίου 2021 έλαβαν μέρος εκπρόσωποι συλλόγων γονέων και κηδεμόνων των παρακάτω σχολείων:

  • Μουσικό Σχολείο Αγρινίου

  • Μουσικό Σχολείο Αθήνας

  • Μουσικό Σχολείο Αλίμου

  • Μουσικό Σχολείο Άμφισσα

  • Μουσικό Σχολείο Αργολίδας

  • Μουσικό Σχολείο Άρτας

  • Μουσικό Σχολείο Βόλου

  • Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης

  • Μουσικό Σχολείο Ιλίου

  • Μουσικό Σχολείο Κατερίνης

  • Μουσικό Σχολείο Λαμίας

  • Μουσικό Σχολείο Μυτιλήνης

  • Μουσικό Σχολείο Παλλήνης

  • Μουσικό Σχολείο Πρέβεζα

  • Μουσικό Σχολείο Ρόδου

  • Μουσικό Σχολείο Σερρών

  • Καλλιτεχνικό Σχολείο Αθήνας

  • Καλλιτεχνικό Σχολείο Γέρακα

  • Καλλιτεχνικό Σχολείο Περιστερίου

Υπόμνημα σε Κεραμέως - Μακρή

Επιπλέον, η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων απέστειλε υπόμνημα προς τη Νίκη Κεραμέως και τη Ζέττα Μακρή αναφορικά με τη λειτουργία των Μουσικών Σχολείων και το πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα Μουσική.

Αναλυτικά το υπόμνημα:

ΥΠΟΜΝΗΜΑ

ΠΡΟΣ

Την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως

Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Ζωή Μακρή

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ

Πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων

Κοινοβουλευτικές Ομάδες

Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας

Θέμα: Λειτουργία Μουσικών Σχολείων – Πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα Μουσική

Το παρόν έγγραφο της Πανελλήνιας Ένωσης Γονέων Μουσικών & Καλλιτεχνικών Σχολείων αφορά δύο ζητήματα τα οποία έχουν προκύψει το τελευταίο διάστημα και απασχολούν ιδιαίτερα μαθητές και γονείς. Το πρώτο σχετίζεται με την λειτουργία των Μουσικών Σχολείων και το δεύτερο με το πανελλαδικά εξεταζόμενο ειδικό μάθημα Μουσική Αντίληψη και Γνώση.

Σύμφωνα με το ΦΕΚ 878/2021 για την λειτουργία των Μουσικών Σχολείων, ένας μαθητής του Μουσικού Γυμνασίου παραπέμπεται στην δεύτερη εξεταστική του Σεπτεμβρίου όταν δεν επιτύχει τον γενικό μέσο όρο μαθημάτων 13 και έχει κάτω από την βάση του 10 σε τέσσερα μαθήματα γενικής παιδείας και δύο μουσικά μαθήματα. Συνάδεται κατά συνέπεια πως ο μαθητής ο οποίος έχει κάτω από την βάση του 10 σε τρία μουσικά μαθήματα δεν έχει την δυνατότητα επανεξέτασης και μάλιστα υποχρεώνεται σε μετεγγραφή. Αν ο μαθητής αυτός έχει κάτω από την βάση του 10 σε τρία μουσικά μαθήματα και ένα γενικής παιδείας υποχρεώνεται σε μετεγγραφή και επανάληψη της τάξης σε γυμνάσιο γενικής παιδείας χωρίς να του έχει δοθεί η δυνατότητα επανεξέτασης. Ακόμα και στην περίπτωση που ο μαθητής έχει υψηλό μέσο όρο (οπότε και προάγεται στην επόμενη τάξη) δεν δίνεται στο γυμνάσιο η δυνατότητα επανεξέτασης αν δεν έχει επιτύχει την βάση του 10 έστω και σε ένα μουσικό μάθημα και υποχρεώνεται σε μετεγγραφή. Δυνατότητα επανεξέτασης έχει μόνο ο μαθητής των λυκειακών τάξεων του Μουσικού Σχολείου ο οποίος δεν έχει επιτύχει την προβλεπόμενη βάση σε ένα μουσικό μάθημα.

Θεωρούμε πως ο τρόπος αξιολόγησης στα Μουσικά Σχολεία είναι άδικος και θα οδηγήσει στον αποκλεισμό μαθητών από την δημόσια δωρεάν καλλιτεχνική εκπαίδευση. Είναι αδιανόητο -και μάλιστα υπό τις παρούσες ιδιαίτερες συνθήκες- ένας μαθητής ο οποίος προέρχεται από Μουσικό Σχολείο να επαναλαμβάνει την τάξη επειδή δεν έχει επιτύχει την βάση του 10 σε ένα μάθημα γενικής παιδείας και τρία μουσικά, σε αντίθεση με οποιονδήποτε άλλο μαθητή γενικού γυμνασίου, στον οποίο δίνεται η δυνατότητα επανεξέτασης. Είναι επίσης αδιανόητο μαθητής με υψηλό μέσο όρο να υποχρεώνεται σε εγκατάλειψη των μουσικών σπουδών του χωρίς να του δίνεται το δικαίωμα της επανεξέτασης ακόμα κι αν δεν έχει επιτύχει σε ένα μόνο μάθημα την οριζόμενη βάση. Είναι ακατανόητο να αντιμετωπίζονται με αυτόν τον τιμωρητικό τρόπο μαθητές και να οδηγούνται στην έξοδο από την μοναδική δωρεάν δημόσια καλλιτεχνική εκπαίδευση χωρίς το δικαίωμα της δεύτερης ευκαιρίας επειδή έχουν υποπέσει στο τρομερό αδίκημα της αποτυχίας σε τρία αντί των δύο μουσικά μαθήματα. Τέτοιου είδους μεθοδεύσεις οδηγούν στην συρρίκνωση και απαξίωση των Μουσικών Σχολείων. Αν δεν πρόκειται για συντακτική αδυναμία του κειμένου, το οποίο οφείλει να επανεξετάσει άμεσα το ΥΠΑΙΘ, τότε πρόκειται για τουλάχιστον περίεργη δημιουργική ασάφεια.

Το δεύτερο θέμα, στο οποίο υποχρεωνόμαστε να επανέλθουμε, είναι αυτό της εξέτασης του πανελλαδικά εξεταζόμενου ειδικού μαθήματος Μουσική Αντίληψη και Γνώση. Σύμφωνα με το ΦΕΚ957/11-3-2021 με θέμα: «Τροποποίηση της υπό στοιχεία Φ.253/23170/Α5 υπουργικής απόφασης με θέμα «Εισαγωγή φοιτητών σε Τμήματα Μουσικών Σπουδών, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 19 του ν. 4559/2018 (Α’ 142), όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 45 του ν. 4589/2019 (Α’ 13)» (Β’ 504).», «αφαιρείται η 4η ομάδα ερωτημάτων της περ. Β της παρ. 2».

Για μία ακόμα φορά διαμαρτυρόμαστε έντονα για το δεδομένο πως όχι μόνο δεν μειώνεται η ύλη του συγκεκριμένου μαθήματος (κάτι το οποίο έχει συμβεί με τα λοιπά πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα εξαιτίας των ιδιαίτερων συνθηκών που βιώνουμε λόγω πανδημίας) αλλά αυτή δεν καθορίζεται καν με σαφήνεια. Υπενθυμίζουμε πως οι υποψήφιοι εξετάζονται σε ύλη η οποία περιλαμβάνεται στα εγχειρίδια μελέτης της Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου αλλά και σε αυτό της Α΄ Λυκείου, το οποίο, ωστόσο, δεν διδάσκεται πλέον στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση μετά την απαράδεκτη κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων από τις λυκειακές τάξεις. Στα δε Μουσικά Σχολεία δεν παρέχονται καν εγχειρίδια μελέτης, τετράδια ασκήσεων και οπτικοακουστικό υλικό μελέτης και εξάσκησης των μαθητών από ιδρύσεώς τους.

Οι γονείς απαιτούμε την άμεση μείωση της εξεταστέας ύλης στο μάθημα Μουσική Αντίληψη και Γνώση και τον σαφή καθορισμό αυτής. Ζητάμε επίσης την αύξηση της διάρκειας εξέτασης των ερωτημάτων Β και Γ από δύο σε τρεις ώρες, όπως συμβαίνει με όλα τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα. Τέλος απαιτούμε την επαναφορά της διδασκαλίας των καλλιτεχνικών μαθημάτων στις λυκειακές τάξεις, την συγγραφή και δωρεάν διανομή εγχειριδίων μελέτης για τα καλλιτεχνικά μαθήματα στα Μουσικά & Καλλιτεχνικά Σχολεία αλλά και την επανεξέταση του περιεχομένου και του τρόπου με τον οποίο δομείται η διδακτέα ύλη στα εγχειρίδια μελέτης τα οποία διδάσκονται στο Γενικό Γυμνάσιο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

eidiki_agogi_4.jpg
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή
«Είναι η καλύτερη απόδειξη ότι είναι και η ΔΔΕ συνυπεύθυνη για το γεγονός ότι οι μαθητές, και μάλιστα της Ειδικής Αγωγής, δε διδάσκονται όλα τα...
Σχετικά με την μετακίνηση εκπαιδευτικού από τη Γενική στην Ειδική Αγωγή
thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Πέλλα: Μαθητής Γυμνασίου κατηγορείται ότι έβρισε και απείλησε συνομήλική του μέσα στο σχολείο
15χρονη μαθήτρια γυμνασίου κατήγγειλε στις 9 Απριλίου στο Αστυνομικό Τμήμα Σκύδρας, ότι συνομήλικός της την απείλησε και την εξύβρισε
Πέλλα: Μαθητής Γυμνασίου κατηγορείται ότι έβρισε και απείλησε συνομήλική του μέσα στο σχολείο
sholiki_ekdromi.jpg
Οι σχολικές εκδρομές δεν είναι πάντοτε "εκδρομή" και πάντως όχι για όλους...
«Το υψηλό κόστος συμμετοχής είναι παράγοντας αποκλεισμού των πιο αδύναμων οικονομικά μαθητών οι οποίοι όμως έχουν και την μεγαλύτερη ανάγκη...
Οι σχολικές εκδρομές δεν είναι πάντοτε "εκδρομή" και πάντως όχι για όλους...
Γυναίκα στη θάλασσα
Αναστάτωση στο λιμάνι του Πειραιά: Γυναίκα έπεσε στη θάλασσα όταν προσπάθησε να πιάσει τη βαλίτσα της (Video)
Η γυναίκα στην προσπάθειά της να συγκρατήσει τη βαλίτσα της κατέληξε στη θάλασσα
Αναστάτωση στο λιμάνι του Πειραιά: Γυναίκα έπεσε στη θάλασσα όταν προσπάθησε να πιάσει τη βαλίτσα της (Video)