Αξιολόγηση: Πανκυκλαδική συνάντηση για τον συντονισμό αποχής
Σε τηλεσυνάντηση για την αξιολόγηση ήρθαν οι εκπαιδευτικοί των Κυκλάδων συντονίζοντας τις ενέργειες και τα βήματα εφαρμογής της συμμετοχής στην απεργία – αποχή

Την Τρίτη 16/02 πραγματοποιήθηκε- στα πλαίσια των ενημερωτικών τηλεδιασκέψεων που πρότεινε η ΔΟΕ- Παν κυκλαδική τηλεσυνάντηση με κυρίαρχο θέμα την αξιολόγηση ( ΦΕΚ 140/2021 Αριθμ. 6603/ΓΔ4) και με βασικούς ομιλητές τέσσερις εκπροσώπους του Δ. Σ. της Δ.Ο.Ε. (Γιώργος Τρούλης, αντιπρόεδρος ΔΟΕ , Άννα-Μάγια Σταυροπούλου , Γιάννης Αναγνωσταράς , Αχιλλέας Ζορμπάς, Μέλη Δ.Σ. ΔΟΕ )

Εξαιτίας της μεγάλης συμμετοχής και των πολλών ερωτημάτων η τηλεσυνάντηση επαναλήφθηκε και την Τετάρτη 17/02 με τη συμμετοχή αρκετών ακόμα συναδέλφων, αλλά και την παρουσία – τοποθέτηση για δεύτερη συνεχή μέρα του Αντιπροέδρου της Δ.Ο.Ε.

Συνοπτικά παραθέτουμε τα σημαντικότερα συμπεράσματα της τηλεσυνάντησης και όσο πιο επιγραμματικά γίνεται τα συγκεκριμένα βήματα εφαρμογής της συμμετοχής στην απεργία – αποχή.

Α. Συμπεράσματα

Η αναφερόμενη στο ΦΕΚ εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο, όχι μόνο δεν έχει στόχο την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου, όπως ψευδεπίγραφα αναφέρεται, αλλά αποτελεί τον πιο βολικό και συνάμα εύσχημο τρόπο μετάθεσης των τεράστιων διαχρονικά ευθυνών της εκάστοτε κυβέρνησης στις πλάτες των μάχιμων εκπαιδευτικών.

Έρχεται για να επιβληθεί και να εμπεδωθεί, αγνοώντας τις προτάσεις της ΔΟΕ για την αξιολόγηση και τις συνεχείς προσπάθειές της για ουσιαστική επικοινωνία και γόνιμο διάλογο.

 Χρησιμοποιεί «παλαιάς κοπής» τακτικές, όπως αυτές του αυταρχισμού και του εκφοβισμού και εργαλειοποιεί ακόμα και τις έκτακτες συνθήκες ακραίας υγειονομικής κρίσης που όλοι μας βιώνουμε.

Είναι το προοίμιο της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και «δένει» απόλυτα με όλες τις αντιδραστικές και αντιεκπαιδευτικές νομοθετικές διατάξεις των τελευταίων χρόνων.

Με τους ποσοτικούς δείκτες, τις ατέλειωτες φόρμες, τις πολύωρες συναντήσεις, συνδιδασκαλίες, ομαδικές «δράσεις», υποβαθμίζει το εκπαιδευτικό έργο σε μια ανούσια και χρονοβόρα γραφειοκρατική διαδικασία, σε βάρος του εκπαιδευτικού έργου και της μόρφωσης των μαθητών.

Με την αυστηρού τύπου ιεραρχική δομή, τον πανοπτικό έλεγχο, τις άνωθεν και έξωθεν βαθμολογήσεις και την επερχόμενη σύνδεση της μαθητικής αξιολόγησης με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, μετατρέπει το σχολείο από χώρο ανιδιοτελούς συνεργασίας, συναδελφικότητας ,δημιουργικής χαράς και παιδαγωγικής ελευθερίας σε έναν χώρο συνεχούς και άκρατου ανταγωνισμού, σ’ ένα τοξικό περιβάλλον άκρως διαταραγμένων διαπροσωπικών σχέσεων , σ’ έναν τόπο «εξορίας» και παιδαγωγικής ασφυξίας, όπου επιπλέουν οι συνήθεις «εξυπηρετήσεις» και κυριαρχούν οι κομματικά «άριστοι»!

Με την καταχώρηση του Ετήσιου Συλλογικού Προγραμματισμού , της Εσωτερικής Αξιολόγησης και τη συγκέντρωση όλων των στοιχείων όλων των σχολείων στην ειδική ψηφιακή εφαρμογή του Ι.Ε.Π οδηγεί αναπόφευκτα στην κατηγοριοποίηση – υποχρηματοδότηση – κλείσιμο σχολικών μονάδων.

Β. Διευκρινίσεις για την απεργία-αποχή

  1. H «απεργία-αποχή» αποτελεί μορφή αγώνα με την οποία απέχουμε από συγκεκριμένο έργο και στην προκειμένη περίπτωση από τις αξιολογικές διαδικασίες.
  2. Η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη.
  3. Με βάση την εμπειρία της απεργίας – αποχής στο υπόλοιπο Δημόσιο, την εμπειρία όλων των προηγούμενων χρόνων που δεν έγινε ποτέ καμία περικοπή, αλλά κι όπως επισημαίνει και το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. «δεν προκύπτει, με τα υπάρχοντα δεδομένα, οικονομική επίπτωση για τους συμμετέχοντες».

Γ. Συγκεκριμένα βήματα για υλοποίηση της απεργίας – αποχής

Η απεργία-αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης που έχουν κηρύξει οι ΔΟΕ/ΟΛΜΕ/ΠΟΣΕΕΠΕΑ μας δίνει το δικαίωμα να απέχουμε από κάθε σχετική διαδικασία, ξεκινώντας από τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων για το θέμα της αξιολόγησης.

Με τη συμμετοχή μας στην απεργία – αποχή θεωρούμαστε απόντες από τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων που θα γίνει για το θέμα αυτό. Στόχος είναι οι απόντες (με ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ) να είναι οι μισοί ή περισσότεροι από τους παρόντες. Τότε ο Σύλλογος Διδασκόντων ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΠΑΡΤΙΑ και ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΦΑΣΗ.

Η Δήλωση Συμμετοχής στην απεργία – αποχή γίνεται σε ειδικό έντυπο που έχει αποσταλεί από τη Δ.Ο.Ε. και επιδιώκουμε να υπογραφεί ομόφωνα ή πλειοψηφικά από τον Σύλλογο Διδασκόντων πριν αυτός προσκληθεί για την υλοποίηση της αξιολόγησης. Σε περίπτωση που υπογραφεί τουλάχιστον απ’ το 50% , τότε δεν υπάρχει απαρτία για την υλοποίηση της αξιολόγησης και δεν προχωρά καμία διαδικασία της (συγκρότηση ομάδων κλπ). Η Δήλωση αρκεί να καταχωρείται στο Πρωτόκολλο του σχολείου. Ακολούθως ενημερώνεται ο τοπικός Σύλλογος.

Στην περίπτωση που όσες, όσοι δηλώνουμε απεργία – αποχή είμαστε μειοψηφία, τότε και πάλι θεωρούμαστε απόντες από τη συνεδρίαση, δεν υπογράφουμε το πρακτικό του Συλλόγου Διδασκόντων και είμαστε καλυμμένοι να μη συμμετέχουμε σε καμία ομάδα και διαδικασία αξιολόγησης.

Για όποια απορία έχουμε επικοινωνούμε με τους Συλλόγους μας.

Υπογράφουμε μαζικά, μαχητικά, αποφασιστικά και ενωτικά τη δήλωση της ΔΟΕ για απεργία - αποχή και ενημερώνουμε τους συλλόγους μας. Στεκόμαστε απέναντι στην αξιολόγηση - χειραγώγηση, υπερασπιζόμαστε το δημόσιο σχολείο, τους/τις μαθητές/τριες μας και την εργασία μας.

Το Δελτίο Τύπου υπογράφουν οι ακόλουθοι σύλλογοι:

  • Άνδρου , Κέας , Κύθνου και Σερίφου «Θεόφιλος Καΐρης»
  • Νάξου, Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων
  • Σύρου – Τήνου – Μυκόνου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mourtzoukou
Συγκλονιστική κατάθεση της νονάς του παιδιού της Μουρτζούκου για τη νύχτα του θανάτου
Συγκλονιστικές αποκαλύψεις από τη νονά του δεύτερου παιδιού της Ειρήνης Μουρτζούκου
Συγκλονιστική κατάθεση της νονάς του παιδιού της Μουρτζούκου για τη νύχτα του θανάτου
άρωμα
Αρώματα και υγεία: Έρευνα προειδοποιεί για τους κρυφούς κινδύνους των χημικών ουσιών
Συνδέονται με προβλήματα όπως η αντίσταση στην ινσουλίνη, καρδιοπάθειες και ακόμη και μείωση της νευροανάπτυξης
Αρώματα και υγεία: Έρευνα προειδοποιεί για τους κρυφούς κινδύνους των χημικών ουσιών
iep_1.jpg
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
Αναθεώρηση προθεσμιών υποβολής και επανελέγχου διδακτικών πακέτων από το ΙΕΠ
ΙΕΠ: Παρατάσεις και νέα χρονοδιαγράμματα για τα διδακτικά πακέτα - Οδηγίες προς συγγραφείς και αξιολογητές
αλτσ
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο
Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η συσσώρευση σπλαχνικού λίπους στο σώμα μπορεί να συσχετίζεται με την παρουσία παθολογικών πρωτεϊνών στον εγκέφαλο,...
Αλτσχάιμερ: Το σπλαχνικό λίπος ως πρώιμος δείκτης κινδύνου για τη νόσο