Εκπαιδευτικοί: Τα βήματα αποχής από την Αξιολόγηση
Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «η Αθηνά» παρουσιάζει τα βήματα που πρέπει να κάνουν οι εκπαιδευτικοί ώστε να δηλώσουν απεργία - αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης και διοργανώνει ενημερωτική καμπάνια για τους εκπαιδευτικούς

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «η Αθηνά» καθοδηγεί τους εκπαιδευτικούς για τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν ώστε να απέχουν από τίς διαδικασίες αξιολόγησης και διοργανώνει ενημερωτική καμπάνια και διαδικτυακές συναντήσεις.

Για τη μάχη ενάντια στην Αξιολόγηση καλεί την εκπαιδευτική κοινότητα να θυμηθεί πώς κουρελιάστηκαν οι εκβιασμοί, οι ευθείες και οι υπόγειες απειλές που είχανε δεχθεί στην τελευταία αναμέτρηση ενάντια στην αξιολόγηση το 2014.

Tι είναι η απεργία-αποχή από την αξιολόγηση

H "απεργία-αποχή" αποτελεί μορφή αγώνα με την οποία απέχουμε, εντός του ωραρίου μας, από συγκεκριμένο έργο και στην προκειμένη περίπτωση από τις αξιολογικές διαδικασίες. Έχει αξιοποιηθεί πολλές φορές από το εκπαιδευτικό κίνημα με καθολική συμμετοχή και αποτελεσματικότητα. Αποτέλεσε το όπλο του κινήματος στην μάχη ενάντια στην αξιολόγηση του 2014 όπως και το 2017 στην αξιολόγηση των Διευθυντών των σχολικών μονάδων, αλλά και στην πρόσφατη θωράκιση των συναδέλφων στην μάχη της αποτροπής της ζωντανής μετάδοσης της διδασκαλίας από την σχολική τάξη.

Εδώ και ενάμιση χρόνο πάνω από 80 εκπαιδευτικοί σύλλογοι στην Α/θμια και Β/θμια Εκπ/ση ανάμεσά τους και ο σύλλογος Αθηνά, κήρυξαν απεργία-αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης και απαίτησαν από τις Ομοσπονδίες να πάρουν ανάλογη απόφαση για να καλύψουν όλον τον κλάδο. Η ΔΟΕ, μετά και την έκδοση της ΥΑ για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, με ομόφωνη απόφαση κήρυξε: Απεργία-αποχή από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τον νόμο 4692/2020 (ΦΕΚ 12 Ιουνίου 2020) καθώς και από την Υπουργική Απόφαση «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο» και, όπως αναφέρεται στην απόφαση, καλύπτοντας πλήρως τους συναδέλφους στο να μην τις εφαρμόσουν, με την πλήρη νομική τεκμηρίωση και στήριξη όλων μας των ενεργειών. Αντίστοιχη απόφαση εξέδωσε και η ΟΛΜΕ.

Σπάμε τους εκβιασμούς και τους εκφοβισμούς

Συμμετέχουμε όλοι και όλες στην απεργία- αποχή

Ας θυμηθούμε όλοι-όλες κι ας ενημερώσουμε τους νεώτερους συναδέλφους μας πώς κουρελιάστηκαν οι εκβιασμοί, οι ευθείες και οι υπόγειες απειλές που είχαμε δεχθεί στην τελευταία αναμέτρηση ενάντια στην αξιολόγηση το 2014: ότι η απεργία – αποχή είναι τάχα παράνομη μορφή αγώνα, ότι όσοι την υλοποιούμε θα έχουμε συνέπειες, ότι οι Διευθυντές που θα δηλώσουν απεργία–αποχή δεν θα ξαναγίνουν διευθυντές, ότι κινδυνεύει το εργασιακό μέλλον των αναπληρωτών που θα κάνουν απεργία–αποχή.

Ξέρουμε πολύ καλά, από την ίδια μας την πείρα, ότι τίποτα από τα παραπάνω δεν επαληθεύτηκε. Επίσης, καμιά μισθολογική επίπτωση και περικοπή δεν υπήρξε, καθώς η απεργία–αποχή, αφορά μόνο στην αποχή από συγκεκριμένο εξωδιδακτικό καθήκον. Ξέρουμε πως πολλές φορές οι αγώνες απαιτούν θυσίες, επιμονή και μεγάλη προσπάθεια, έχουμε όμως αυτοπεποίθηση και εμπιστοσύνη στη συλλογική μας δύναμη.

Όπως αφήσαμε στα χαρτιά τις ρυθμίσεις για τις κάμερες στην τάξη, όπως ακυρώσαμε τις πραξικοπηματικές μεθοδεύσεις της κυβέρνησης με τις εκλογές–παρωδία για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, με το εμφατικό 95% αποχής, όπως σπάσαμε με τη μαζική μας συμμετοχή τη χουντικού τύπου απαγόρευση του πανεκπαιδευτικού συλλαλητηρίου στις 28/1, έτσι και τώρα μπορούμε με τις συλλογικές δράσεις και τις μορφές αγώνα του εκπ/κου κινήματος να ακυρώσουμε στην πράξη τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για την αξιολόγηση. Όπως ακριβώς, δηλαδή, έχουμε ακυρώσει στην πράξη ψηφισμένους νόμους για την αξιολόγηση 24 χρόνια τώρα!

Τα συγκεκριμένα βήματα της απεργίας-αποχής: 

  1. Καλούμε τους/τις συναδέλφους Διευθυντές-ντριες και Προϊσταμένες-ους, δηλώνοντας τη συμμετοχή τους στην απεργία - αποχή του κλάδου, να μην υλοποιήσουν την Υπουργική απόφαση που προβλέπει τη σύγκληση και έναρξη της ειδικής συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.
  2. Καλούμε τους/τις συναδέλφους να δηλώσουν συμμετοχή στην απεργία – αποχή του κλάδου και, επομένως, τη μη συμμετοχή τους στην ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων για το συγκεκριμένο θέμα, αλλά ούτε και σε καμία αξιολογική διαδικασία (συγκρότηση ομάδων δράσης, συνεδρίαση για τη σύνταξη έκθεσης «Εσωτερικής και Εξωτερικής Αξιολόγησης», κ.λπ.)
  3. Υπενθυμίζουμε ότι, με βάση το θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία του Συλλόγου Διδασκόντων για να υπάρχει απαρτία στο όργανο, πρέπει οι παρόντες να είναι περισσότεροι από τους απόντες. Οι συνάδελφοι που με δήλωσή τους συμμετέχουν στην απεργία – αποχή θεωρούνται απόντες. Συγκεκριμένα, όπως ορίζεται από την Υ.Α. Αριθ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/2002, ΦΕΚ 1340/16-10-2002 Άρθρο 37, π.13, «Ο σύλλογος των διδασκόντων βρίσκεται σε νόμιμη απαρτία και οι αποφάσεις του είναι έγκυρες, όταν τα παρόντα μέλη είναι περισσότερα από τα απόντα». Για παράδειγμα, σε έναν Σύλλογο Διδασκόντων με 10 μέλη, απαιτείται η συμμετοχή 6 μελών για να υπάρχει απαρτία. Επομένως, με την έναρξη της συνεδρίασης, τίθεται θέμα απαρτίας του Συλλόγου Διδασκόντων.

Α. Εάν δεν υπάρχει απαρτία, η συνεδρίαση λύεται, επομένως οι συνάδελφοι που συμμετέχουν στην απεργία-αποχή δεν υποβάλλουν προτάσεις, αφού πλέον δεν υπάρχει καμία διαδικασία και άρα δεν συντάσσεται και δεν υπογράφεται κανένα πρακτικό στο Βιβλίο πρακτικών του Συλλόγου Διδασκόντων . Ο/η Διευθυντής/-ντρια καταγράφει μόνο στο ΒΙΒΛΙΟ ΠΡΑΞΕΩΝ  του Διευθυντή/-ντριας ότι: «Στο ……. Δημοτικό Σχολείο/Νηπιαγωγείο, στις …….. (ημερομηνία) με βάση την Υ.Α. 6603/ΓΔ4/20 – 1 – 2021 με τίτλο: «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο», προγραμματίστηκε συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Διαπιστώθηκε ωστόσο, ότι δεν υπήρχε απαρτία καθώς, λόγω συμμετοχής συναδέλφων στην απεργία-αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ (Αρ. Πρωτ. 1313/1/2/2021), οι παρόντες δεν ήταν περισσότεροι από τους απόντες όπως προβλέπεται από την Υ.Α. Αριθ. Φ.353.1/324/105657/Δ1/2002, ΦΕΚ 1340/16-10-2002 Άρθρο 37, π.13.

Επομένως, λόγω έλλειψης απαρτίας, η συγκεκριμένη ειδική συνεδρίαση για την ενημέρωση του Συλλόγου Διδασκόντων σχετικά με το νέο σύστημα εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης σχολικών μονάδων, όπως περιγράφεται στα άρθρα της ως άνω Υ.Α. δεν πραγματοποιήθηκε και συνακόλουθα δεν συγκροτήθηκαν ομάδες εκπαιδευτικών για τη διερεύνηση του έργου του σχολείου σε σχέση με τους 14 θεματικούς άξονες του άρθρου 3».  Είναι αυτονόητο ότι κάθε  απόπειρα σύνταξης πρακτικού παρά τη διαπιστωμένη έλλειψη απαρτίας, είναι παράνομη ενέργεια και υπονομεύει τη θέση του κλάδου. Σε κάθε τέτοια περίπτωση οι συνάδελφοι που απέχουν επιμένουν ότι δεν υπάρχει απαρτία, δεν υπογράφουν κανένα πρακτικό και επικοινωνούν άμεσα με το ΔΣ του Συλλόγου μας να παρέμβει.

Β. Εάν υπάρχει απαρτία, αυτονόητα στο Βιβλίο Πρακτικών καταγράφονται οι αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων, το πρακτικό όμως ΔΕΝ ΥΠΟΓΡΑΦΕΤΑΙ από τους συμμετέχοντες στην απεργία–αποχή. Κάθε συνάδελφος/-ισσα, μπορεί στη συνέχεια να συμμετάσχει και ατομικά στην απεργία – αποχή και να μην συμμετάσχει σε καμία από τις επόμενες αξιολογικές διαδικασίες (συγκρότηση ομάδων κ.λπ.).

Ενημερωτική καμπάνια και διαδικτυακές συναντήσεις του Συλλόγου η Αθηνά

Για τη μάχη ενάντια στην Αξιολόγηση. ΝΕΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ!

Την Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου στις 19:30 διαδικτυακή ενημερωτική συνάντηση με όλους τους συναδέλφους που υπηρετούν στα παρακάτω Δημοτικά και Νηπιαγωγεία των περιοχών Κυψέλης, Γκύζη, Εξαρχείων: 14ο, 26ο, 27ο, 28ο 29ο, 30ο, 33ο, 35ο, 36ο, 38ο , 40ο,41ο,  45 ο, 86ο, 102ο,105ο, 111ο, 120ο  , 133ο,  134ο,135ο, 172ο  Δ.Σ Αθηνών ΚΑΙ 4, 5, 14, 19, 21, 24, 25, 26,28,29, 82, 93,94, 95,107, 108,109, 111,119, 120, 122, 123, 126, 127, 138 ,139,148  Ν/ΓΕΙΑ Αθηνών, στον σύνδεσμο ΕΔΩ, εφόσον ζητηθεί κωδικός πρόσβασης: 497821

Την Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου στις 19:30 διαδικτυακή ενημερωτική συνάντηση με όλους τους συναδέλφους που υπηρετούν στα παρακάτω Δημοτικά και Νηπιαγωγεία των περιοχών Γαλατσίου, Άνω Πατησίων, Λαμπρινής, Γκράβας: 1ο, 2ο, 3ο,  4ο,5ο, 7ο,9ο,11ο, 12ο,16ο  Δ.Σ. Γαλατσίου και  25ο,  34ο,  46ο, 65ο, 88ο, 101ο,112ο, 113ο, 132ο, 139ο, 142ο,174ο  Δ.Σ Αθηνών ΚΑΙ 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 10, 11, 12,13,15  Ν/ΓΕΙΑ Γαλατσίου και  2, 3, 30, 38, 81, 98, 99, 100, 113 ,121 ,133 ,143 ,144 ,145 Ν/ΓΕΙΑ Αθηνών, στον σύνδεσμο ΕΔΩεφόσον ζητηθεί κωδικός πρόσβασης: 407630

Αν δεν έχετε ξαναχρησιμοποιήσει το zoom, θα μπείτε μέσω browser ή θα σας ζητήσει να το εγκαταστήσετε. Αυτό θα πάρει 2-3 λεπτά της ώρας. Κάνετε αποδοχή στη χρήση του μικροφώνου και της κάμερας. Συμπληρώνετε το όνομά σας και το σχολείο ή το νηπιαγωγείο σας.

Οι συνάδελφοι που καλούνται στις συναντήσεις της Τετάρτης 10/2 και της Πέμπτης 11/2 και κωλύονται, μπορούν εναλλακτικά να συμμετέχουν σε όποια από τις δύο παραπάνω συναντήσεις τους εξυπηρετεί.

Ο σύλλογος, κατά το μέτρο του δυνατού- λόγω της περιόδο, την εξέλιξη της πανδημίας και το κλείσιμο των σχολείων, θα ανταποκριθεί και σε κάθε ανάγκη ή αίτημα περαιτέρω ενημέρωσης από συναδέλφους και συλλόγους διδασκόντων- ηλεκτρονικά και με κάθε πρόσφορο τρόπο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 8/5

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 8/5

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

viasmos
Σοκ στην Κρήτη: Νονός βίαζε το βαφτιστήρι του από όταν ήταν 9 ετών
O 50χρονος ασχολείται με τη μουσική και δίδασκε στο παιδί μουσική και με αυτό το πρόσχημα έβρισκε την ευκαιρία να βρεθεί πολλές στιγμές μόνος μαζί του
Σοκ στην Κρήτη: Νονός βίαζε το βαφτιστήρι του από όταν ήταν 9 ετών
dpth
ΔΠΘ: Συμμετοχή στην 4η Διεθνή Έκθεση Ψηφιακής Τεχνολογίας και Καινοτομίας BEYOND 2024
Συμμετοχή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης στην 4η Διεθνή Έκθεση Ψηφιακής Τεχνολογίας και Καινοτομίας BEYOND 2024
ΔΠΘ: Συμμετοχή στην 4η Διεθνή Έκθεση Ψηφιακής Τεχνολογίας και Καινοτομίας BEYOND 2024