Βαθμολογία μαθητών: Εκτός εκπαιδευτικής πραγματικότητας το υπουργείο
Ανακοινώσεις της ΕΛΜΕ Χίου για την βαθμολογία των μαθητών, τη συγκρότηση των υπηρεσιακών συμβουλίων χωρίς αιρετούς και για τις προσλήψεις ωρομίσθιων εκπαιδευτικών

Αξιολόγηση μαθητών: Εκτός εκπαιδευτικής πραγματικότητας, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ

Στις 09-12-2020 με την υπ’αρ. 167603/ΓΔ4 εγκύκλιο, η υφυπουργός Παιδείας, μετά από εισήγηση του ανεπαρκέστατου σε όλα τα επίπεδα ΙΕΠ, καλεί τους εκπαιδευτικούς να βάλουν διαγωνίσματα και να καταθέσουν βαθμολογίες μαθητών/τριων, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, όπως συμβαίνει υπό φυσιολογικές συνθήκες.

Ξέχασε η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ τις δηλώσεις της το προηγούμενο σχολικό έτος ότι: «η τηλεκπαίδευση χρησιμοποιείται μόνο για να διατηρείται η επαφή των μαθητών με το σχολείο» και ότι «μέσω αυτής δεν μπορεί να προχωρήσει η ύλη και ως διδαχθείσα χαρακτηρίζεται μόνο η ύλη που έχει καλυφθεί δια ζώσης».

Παρά την κοινή διαπίστωση ότι η ΕξΑΕ δεν μπορεί να θεωρηθεί επαρκής μαθησιακή διαδικασία, παρά τους/τις χιλιάδες μαθητές/τριες που έχουν αποκλειστεί από την ΕξΑΕ, παρά τα τεράστια κενά που μέχρι σήμερα δεν έχουν καλυφθεί από το ΥΠΑΙΘ, παρά την ψυχική και παιδαγωγική εξουθένωση των μαθητών/τριων, το ΥΠΑΙΘ, μετά και την απαράδεκτη οδηγία για καταχώριση απουσιών στους/στις μη συμμετέχοντες/ουσες μαθητές/τριες, εκδίδει μία ακόμη αντιπαιδαγωγική οδηγία, περί «τηλεαξιολόγησης» των μαθητών/τριων, η οποία διατηρεί ως βασική παράμετρο τις γραπτές δοκιμασίες (διαγωνίσματα). Και μάλιστα, χωρίς καμία επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, χωρίς καμία ουσιαστική οδηγία για την αξιοπιστία, την αντικειμενικότητα και τη διαφάνεια της διαδικασίας αξιολόγησης.

Όπως είναι γνωστό, σύμφωνα με την παιδαγωγική επιστήμη μια διαδικασία αξιολόγησης των μαθητών για να θεωρείται «σωστή» πρέπει ικανοποιεί κάποια πολύ συγκεκριμένα παιδαγωγικά κριτήρια. Να είναι αδιάβλητη, έγκυρη, αντικειμενική και να παρέχει ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές. Η νέα εγκύκλιος του υπουργείου για την τηλε-αξιολόγηση των μαθητών άραγε ποια από τα παραπάνω κριτήρια ικανοποιεί;

Είναι φανερό ότι η ηγεσία του υπουργείου, εκτός από παιδαγωγική και εκπαιδευτική άγνοια, διακατέχεται και από άγνοια της εκπαιδευτικής νομοθεσίας. Επικαλείται την ισχύουσα νομοθεσία, αλλά φαίνεται να μη γνωρίζει πώς σε ό,τι αφορά στην αξιολόγηση των μαθητών στο Λύκειο, σε αυτήν προβλέπεται: «Αν για λόγους αντικειμενικούς δεν πραγματοποιηθεί η ωριαία γραπτή δοκιμασία του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) ωριαίες γραπτές δοκιμασίες» (παρ. 1 του αρθ.103, ν.4610/2019) και επιπλέον προβλέπεται η δυνατότητα να μην κατατεθεί βαθμολογία με αιτιολογημένη σημείωση του/της διδάσκοντα/ουσας (παρ.4 και 7 του αρθ. 103, ν.4610/2019).

Το ίδιο και για την αξιολόγηση των μαθητών του Γυμνασίου, όπου στο άρθρο 12 του Π.δ 126 ορίζεται ότι: «Αν σε ένα μάθημα για κάποιο λόγο λείπει ο βαθμός του ενός από τα δύο τετράμηνα, ως βαθμός επίδοσης για αυτό το τετράμηνο θεωρείται ο βαθμός του άλλου τετραμήνου».

Αντιθέτως, σε καμία διάταξη της κείμενης νομοθεσίας δεν προβλέπεται «τηλε-αξιολόγηση» των μαθητών.

Επομένως, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία οι εκπαιδευτικοί δύνανται να μην βάλουν ωριαίο διαγώνισμα στο πρώτο τετράμηνο και ακόμα και να μην καταθέσουν βαθμολογία με αιτιολογημένο σημείωμά τους.
 

Η ΕΛΜΕ Χίου καλεί το ΥΠΑΙΘ να δείξει επιτέλους τη δέουσα σοβαρότητα και να προβεί έστω και τώρα στα αυτονόητα:

  • Αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου

  • Παροχή εξοπλισμού σε όσους/ες μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς δεν διαθέτουν

  • Προστασία των προσωπικών δεδομένων της εκπαιδευτικής κοινότητας.

  • Κάλυψη των χιλιάδων κενών των σχολείων

  • Γνωστοποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας για την αξιολόγηση των μαθητών/τριών, δίνοντας ξεκάθαρα τη δυνατότητα στους/στις εκπαιδευτικούς να κρίνουν κατά περίπτωση αν δύνανται να προχωρήσουν στις διαδικασίες αξιολόγησης των μαθητών/τριών τους, όταν ανοίξουν τα σχολεία

  • Επιστροφή στο σχολείο με λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων για το ασφαλές άνοιγμα όπως έχει ζητήσει η ΟΛΜΕ.

  • Μη προσμέτρηση των απουσιών στο χαρακτηρισμό φοίτησης

  • Άμεση μείωση της διδακτέας και εξεταστέας ύλης για όλες τις τάξεις και επανάληψη της εξ αποστάσεως διδαχθείσας ύλης, μόλις ανοίξουν τα σχολεία

  • Κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων

  • Ιεράρχηση των σκοπών και των στόχων της εκπαιδευτικής διαδικασίας για τη φετινή σχολική χρονιά προκειμένου να αμβλυνθεί όσο είναι δυνατόν το μορφωτικό κόστος της πανδημίας και να μη οξύνει ακόμα περισσότερο της ήδη υπάρχουσες μορφωτικές/εκπαιδευτικές ανισότητες.

***

Aπόσυρση του άρθρου 114 του νομοσχεδίου για την ΕΕΚ

Στο νομοσχέδιο της ΕΕΚ (Επαγγελματικής Εκπ/σης), που ψηφίζεται την ερχόμενη εβδομάδα, η Υπουργός Παιδείας κατέθεσε αιφνιδιαστικά, χωρίς τον παραμικρό θεσμικό διάλογο με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες (πάγια τακτική της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ), το υπ’ αριθμόν 114 άρθρο, στο οποίο προβλέπεται η δυνατότητα συγκρότησης τοπικών πινάκων πρόσληψης αναπληρωτών από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης.

Με το άρθρο 114 δίνει τη δυνατότητα στο Διευθυντή Εκπαίδευσης να καταρτίζει τοπικούς πίνακες για προσλήψεις εκπαιδευτικών ωρομισθίων «σε εξαιρετικές περιπτώσεις κατά τις οποίες αντικειμενικοί λόγοι δεν επιτρέπουν την πρόσληψη προσωρινού αναπληρωτή… και υπάρχει έλλειψη υποψήφιων ωρομισθίων…».

Το βασικό ερώτημα που προκύπτει είναι, αφού προβλέπεται η δυνατότητα ειδικής πρόσκλησης, σε κεντρικό επίπεδο, για περιπτώσεις σχολείων που δεν καλύπτονται από αναπληρωτές μέσα στη χρονιά, η συγκεκριμένη ρύθμιση τι ακριβώς καλείται να θεραπεύσει; Εκφράζουμε την πεποίθησή μας πως συνεχίζεται μεθοδικά το ξήλωμα των εργασιακών σχέσεων και των διαδικασιών πρόσληψης από την κυβέρνηση, που ξεκίνησε με τη θεσμοθέτηση 3μηνων συμβάσεων αναπληρωτών, για πρώτη φορά στην ιστορία της εκπαίδευσης. Μήπως δεν τους ενδιαφέρει η διαφάνεια των πινάκων και δημιουργούν νέο πλαίσιο πελατειακών σχέσεων, όπου θα έχουν πεδίο δόξης λαμπρό οι πολιτευτές και οι βουλευτές του Κυβερνώντος κόμματος; Μήπως κι αυτό το μέτρο εντάσσεται στον συνολικό σχεδιασμό της Κυβέρνησης για διευθέτηση όλων των υποθέσεων των πολιτών από απλές υποθέσεις μέχρι προσλήψεις στο δημόσιο μέσα από τα βουλευτικά γραφεία;

Το άρθρο 114 του συγκεκριμένου νόμου εντάσσεται στη λογική των πορισμάτων «Πισσαρίδη» για σταδιακή απεμπλοκή του Υπουργείου Παιδείας και του Κράτους τελικά από την υποχρέωση δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, «στέλνοντας» αρχικά τις προσλήψεις αναπληρωτών σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για «τοπικές» επιλογές.

Η ΕΛΜΕ Χίου απαιτεί την απόσυρση της τροπολογίας και συνολικά του νομοσχεδίου που πλήττει την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση.

***

Aπόσυρση των άρθρων 122 &123 του νομοσχεδίου για την ΕΕΚ

Στο νομοσχέδιο της ΕΕΚ, που ψηφίζεται την ερχόμενη εβδομάδα, η Υπουργός Παιδείας κατέθεσε αιφνιδιαστικά, χωρίς τον παραμικρό θεσμικό διάλογο με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες (πάγια τακτική της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ), τα υπ’ αριθμόν 122-123 άρθρα, όπου προβλέπουν την αντικατάσταση των αιρετών με διορισμένα μέλη στα Υπηρεσιακά Συμβούλια.

Με τα άρθρα αυτά ο «δικαιωμένος» για τις ηλεκτρονικές εκλογές Κ. Μητσοτάκης και η Υπουργός Παιδείας με χουντικού τύπου λογικές και πρακτικές προχωρούν σε καταπάτηση όλων των δημοκρατικών θεσμών και κατακτήσεων με την κατάργηση των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια! Πρόκειται για μια ακραία επίθεση αποκλειστικά και μόνο εκδικητικού χαρακτήρα, πρωτοφανή και αταίριαστη σε κάθε πολιτικό λειτουργό οποιασδήποτε παράταξης, που υποδηλώνει πολλά για την πολιτική ηγεσία του υπουργείου. Είναι κομμάτι της συνολικής πολιτικής της κυβέρνησης, όπως τη βλέπουμε να ξεδιπλώνεται καθημερινά μέσω της υπονόμευσης των δημοκρατικών κατακτήσεων του λαού μας και των δικαιωμάτων του κόσμου της εργασίας. Για πρώτη φορά, μετά την επαναφορά τους μεταπολιτευτικά, δεν θα συμμετέχουν οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι των εργαζομένων στα υπηρεσιακά συμβούλια. Συγκροτεί απόλυτα χειραγωγούμενα Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠΥΣΔΕ-ΑΠΥΣΔΕ-ΚΥΣΔΕ), μόνο με διορισμένους! Η εκπροσώπηση των εκπαιδευτικών, η προάσπιση των εργασιακών τους δικαιωμάτων, η διαφάνεια, η αμεροληψία, η ισότιμη και δίκαιη αντιμετώπιση παύουν, φαλκιδεύονται, ναρκοθετούνται. Προμηνύεται επιστροφή στις μαύρες εποχές και στα σκοτάδια της συναλλαγής και του ρουσφετιού, των πολιτικών πιέσεων και της πελατειακής αντίληψης.

Ο κλάδος απονομιμοποίησε με την τεράστια αποχή (πάνω από 92%), το φιάσκο των εκλογών και δεν αναγνωρίζει τους όποιους «εκλεγμένους» από την εκλογική αυτή παρωδία! Σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα μέσω των Ομοσπονδιών της (ΟΛΜΕ-ΔΟΕ-ΠΟΣΕΕΠΕΑ) ζήτησε όλο αυτό το διάστημα την παράταση της θητείας των αιρετών μέχρι να διασφαλίζονται οι προϋποθέσεις του συνέρχεσθαι και του απρόσκοπτα και δημοκρατικά συνδιαλέγεσθαι. Παρά την αποστομωτική απάντηση των εκπαιδευτικών, η κ. Κεραμέως- ζώντας στο παράλληλο σύμπαν της- μόλις χθες δήλωσε στη Βουλή: «Οι εκλογές έγιναν, εκφράστηκε το σώμα, δεν καταλαβαίνω την κριτική που μου κάνετε». Το συνδικαλιστικό κίνημα με τη μεγάλη παρακαταθήκη της αποχής του 93% στις εκλογές παρωδία της 7ης Νοεμβρίου, θα στείλει ξανά το ηχηρό μήνυμα προάσπισης του θεσμού του αιρετού, των δημοκρατικών διαδικασιών, της ελεύθερης έκφρασης και της αντίστασης απέναντι στον κυβερνητικό αυταρχισμό που χρησιμοποιεί κάθε μέσο για να πετύχει τους στόχους του. Οι μεγάλοι αγώνες είναι μπροστά μας!

Η ΕΛΜΕ Χίου απαιτεί την:

  • Απόσυρση των τροπολογιών και συνολικά του νομοσχεδίου που πλήττει την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση.

  • Παράταση της θητείας των αιρετών και εκλογές δια ζώσης, όταν το επιτρέψουν οι δημοκρατικές αρχές με τις οποίες έχουν εκλεγεί.

Η ΕΛΜΕ Χίου δηλώνει ότι:

  • Κανένας συνάδελφος δεν πρέπει να νομιμοποιήσειτα «ψευτοϋπηρεσιακά» συμβούλια με τη συμμετοχή του, ούτε ως «αιρετός», ούτε ως διορισμένος.

  • Δεν αναγνωρίζουμε κανέναν ως «αιρετό» από τις εκλογές-παρωδία και όσοι επιλέξουν τη συμμετοχή τους, κι όχι τον δρόμο της συλλογικής δράσης του Κλάδου, θέτουν τον εαυτό τους εκτός Κλάδου. Το ίδιο ισχύει για όλα τα μέλη των ΕΛΜΕ τα οποία δε θα ακολουθήσουν το συλλογικό κάλεσμα του κλάδου για μη συμμετοχή ως διορισμένα μέλη. Τα θεσμικά όργανα του κλάδου δε θα επιτρέψουν την κατάργηση του θεσμού του αιρετού και δε θα ανεχτούν ατομικές στρατηγικές.


 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

apati
938 θύματα απάτης από «ηλεκτρονικό κατάστημα» - Η ζημιά ξεπερνάει τις 360.000 ευρώ
Εμφανίζονταν ως επαγγελματίες πωλητές προϊόντων, εισέπρατταν τα χρήματα για «συμφωνίες» που έκλειναν, αλλά τα προϊόντα δεν παραδίδονταν ποτέ
938 θύματα απάτης από «ηλεκτρονικό κατάστημα» - Η ζημιά ξεπερνάει τις 360.000 ευρώ