για την αξιολόγηση των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Για το Α' και το Β' τετράμηνο, οι εκπαιδευτικοί εφαρμόζουν ανά μάθημα ωριαίες ή ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες

Ειδικά όσον αφορά τις ολιγόλεπτες και ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αξιοποιούν τα εργαλεία «Ασκήσεις» και «Εργασίες» από την ηλεκτρονική τάξη (eclass).

Το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε οδηγίες για το πώς θα κινηθούν οι εκπαιδευτικοί, τι πρέπει να προσέξουν, πώς θα βάλουν τα διαγωνίσματα για την αξιολόγηση των μαθητών.

Ωριαία διαγωνίσματα ή τεστ

Για τη διενέργεια εξετάσεων με ωριαίες ή ολιγόλεπτες γραπτές δοκιμασίες κατά τη διάρκεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης υφίστανται τρεις επιλογές, μέσω του εργαλείου «Ασκήσεις», της ηλεκτρονικής τάξης (e-class) για τον έλεγχο της γνώσης του μαθητή:

α) θέματα αυτόματης βαθμολόγησης,
β) θέματα ανάπτυξης (ελεύθερου κειμένου) και
γ) συνδυασμός θεμάτων αυτόματης βαθμολόγησης και θεμάτων ανάπτυξης (ελεύθερου κειμένου).

Πιο συγκεκριμένα, προτείνεται από την ηλεκτρονική τάξη (e-class) να αξιοποιηθούν συνδυαστικά ή αποκλειστικά, όπου κρίνεται σκόπιμο, η αξιοποίηση του εργαλείου «Ελεύθερου κειμένου», καθώς και τα ακόλουθα εργαλεία αυτόματης βαθμολόγησης μέσω των «Ασκήσεων» του e-class:

1. Πολλαπλής επιλογής με μοναδική σωστή απάντηση
2. Συμπλήρωσης κενών
3. Αντιστοίχισης
4. Σωστό/Λάθος

Στην περίπτωση που εφαρμόζεται ωριαία γραπτή δοκιμασία –σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις- οι εκπαιδευτικοί ενθαρρύνονται να δημιουργούν πολλαπλές ομάδες θεμάτων για να αποτρέπονται φαινόμενα συνεργασίας ή ηλεκτρονικής αντιγραφής και διαμοιρασμού απαντήσεων μεταξύ των μαθητών και μαθητριών.

Προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αντιγραφής μεταξύ των μαθητών και μαθητριών, προτείνεται να δημιουργούνται περισσότερες από μία ασκήσεις (με ή χωρίς επικάλυψη ερωτήσεων) και να ανατίθενται σε κάθε ομάδα μαθητών και μαθητριών διαφορετική άσκηση. 

μαθήτρια, γραφή, διαγωνίσματα, αξιολόγηση μαθητών

Πρόσθετα εργαλεία

Πρόσθετα εργαλεία που συμβάλλουν στον περιορισμό της δυνατότητας συνεργασίας ή αντιγραφής είναι μέσω των ρυθμίσεων των ασκήσεων:

-εμφάνιση μίας ερώτησης ανά σελίδα που εμφανίζεται στην οθόνη του μαθητή,

-χρονικός περιορισμός εξέτασης κάθε μαθητή,

-ανάθεση διαφορετικών ασκήσεων ανά υπο-ομάδες μαθητών της τάξης,

-ενεργοποίηση τυχαίων ερωτήσεων από ένα ευρύτερο σύνολο ερωτήσεων που έχει ετοιμάσει ο/η εκπαιδευτικός (π.χ. 3 από τις 12 ή 5 από τις 20).

Τράπεζα ερωτήσεων

Τέλος, μια χρήσιμη λειτουργία των ασκήσεων που δημιουργούνται μέσω του e-class είναι η “Τράπεζα ερωτήσεων”, μέσω της οποίας μπορούν να διαμορφωθούν διαγωνίσματα ή τεστ ολιγόλεπτης διάρκειας που αντλούν θέματα από την τράπεζα ερωτήσεων που προετοιμάζει ο/η εκπαιδευτικός. Στην περίπτωση αυτή, η άσκηση μπορεί να έχει συγκεκριμένες ερωτήσεις με σταθερή ή τυχαία σειρά, ή να επιλέγει τυχαίες ερωτήσεις από την τράπεζα

Ηλεκτρονικά σκονάκια

Πώς όμως θα αποφευχθούν οι αντιγραφές κατά την ηλεκτρονική εξέταση;
Το υπουργείο Παιδείας στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της αντιγραφής δίνει κάποιες οδηγίες όπως όπως να βάζουν περισσότερες εξετάσεις. 
Και πότε σταμάτησαν οι πολλές ασκήσεις έναν μαθητή που θέλει να αντιγράψει;

Ας θυμηθούμε πως το ΑΠΘ έκανε «πίνακες» τα... σκονάκια των φοιτητών του.
Οι μαθητές έχουν πάντα στρες στα διαγωνίσματα, και τώρα ένας λόγος παραπάνω να νιώθουν πιεσμένοι, κλεισμένοι στο σπίτι τους, με 8 - 10 ώρες μπροστά στον υπολογιστή.
«Σκονάκια» που μοιάζουν με έργα τέχνης, μόνο που οι καθηγητές τώρα δεν θα μπορούν να τα... τσιμπήσουν. 
.

Έγκλημα σε βάρος των παιδιών μας

Η Έλενα Ζερβού, μετά τη δημοσίευση της εγκυκλίου για την αξιολόγηση των μαθητών επίσημαίνει πως "το Υπουργείο Παιδείας εγκληματεί σε βάρος της ψυχικής και σωματικής υγείας των παιδιών μας και εμείς, γονείς και εκπαιδευτικοί, γινόμαστε συνένοχοι δίνοντας τη συναίνεσή μας."

Και συνεχίζει:

Το βράδυ της Τετάρτης, εκδόθηκε εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση των μαθητών γυμνασίου και λυκείου που θα πρέπει να γίνει σε καθεστώς τηλεκπαίδευσης.

Ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, τεστ, βαθμολόγησηπολλαπλές ομάδες θεμάτων, αποτροπή των φαινομένων συνεργασίας ή ηλεκτρονικής αντιγραφής, απαρέγκλιτη εφαρμογή των ισχυουσών διατάξεων, συγκεκριμένες προθεσμίες και ώρες υποβολής.... και άλλα τέτοια ωραία διαβάζουμε σε αυτήν.

Τι θα γίνει με την Ενισχυτική Διδασκαλία;

Εγκύκλιο για την Ενισχυτική Διδασκαλία σχολικού έτους 2020-2021 εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας.

Σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διαμορφώνεται πίνακας αιτούντων μαθητών ανά μάθημα και ανά Σ.Κ.Α.Ε. ο οποίος χρησιμοποιείται για τη συγκρότηση των αντίστοιχων τμημάτων.

Πιο αναλυτικά προβλέπεται:

Σε συνέχεια του ανωτέρω σχετικού και στο πλαίσιο προετοιμασίας για την έναρξη των μαθημάτων της Ενισχυτικής Διδασκαλίας παρακαλούνται: Διαβάστε τη συνέχεια ΕΔΩ.

Δείτε την εγκύκλιο

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ιασωνας
Τροχαίο στην Βουλή: Οι αστυνομικοί πήγαν να ρίξουν ευθύνες στον νεκρό Ιάσονα
Ο βασικός αυτόπτης μάρτυρας και συνοδηγός του οχήματος επιχείρησε με την κατάθεσή του να αποδώσει εμμέσως ευθύνες στο νεαρό οδηγό της μηχανής
Τροχαίο στην Βουλή: Οι αστυνομικοί πήγαν να ρίξουν ευθύνες στον νεκρό Ιάσονα
ypaith
Εγκύκλιος για εκπαιδευτικούς και μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ: Μονιμοποίηση μόνο μετά από αξιολόγηση
Εγκύκλιος για τη μονιμοποίηση εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Εγκύκλιος για εκπαιδευτικούς και μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ: Μονιμοποίηση μόνο μετά από αξιολόγηση
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
ΠΑΜΑΚ: 8ο Διεθνές Συνέδριο Εφαρμοσμένης Θεωρίας, Μακροοικονομικής και Εμπειρικής Χρηματοοικονομικής
Το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα (29/04) και την Τρίτη (30/04)
ΠΑΜΑΚ: 8ο Διεθνές Συνέδριο Εφαρμοσμένης Θεωρίας, Μακροοικονομικής και Εμπειρικής Χρηματοοικονομικής