Thumbnail
Πραγματοποιήθηκε χτες η σύσκεψη εκπαιδευτικών συλλόγων και ΕΛΜΕ με θέμα "Οργάνωση της πάλης μας το επόμενο διάστημα"

Πραγματοποιήθηκε χτες 13/12 με μεγάλη επιτυχία και μαζική συμμετοχή εκπροσώπων και εκλεγμένων μελών Δ.Σ. η ΣΥΣΚΕΨΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ Εκπαιδευτικών Π.Ε. κι ΕΛΜΕ.

Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε σε μια δύσκολη συγκυρία για τους εκπαιδευτικούς, τους γονιούς και τους μαθητές μας αλλά και για όλον τον λαό μας, αφού:

- η πανδημία βρίσκεται σε κρίσιμη φάση, με την κυβέρνηση να αποποιείται των ευθυνών της με αποτέλεσμα να πεθαίνουν εκατοντάδες άνθρωποι την ημέρα και πολλές εκατοντάδες να νοσούν, ενώ το δημόσιο σύστημα υγείας να βρίσκεται στο κόκκινο,

- η εκπαιδευτική διαδικασία στα «ανοιχτά» ειδικά σχολεία και πολύ περισσότερο στα κλειστά γενικά σχολεία μέσω τηλεκπαίδευσης βάζει μεγαλύτερους ταξικούς φραγμούς στα παιδιά των λαϊκών οικογενειών και δυσκολεύει το παιδαγωγικό έργο των εκπαιδευτικών, με τους γονείς να πληρώνουν ακριβά τη συμμετοχή των παιδιών τους στην τηλεκπαίδευση.

Στη σύσκεψη πήραν μέρος:

Οι ΣΥΛΛΟΓΟΙ Εκπ/κών Π.Ε.: «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ», Λήμνου, «Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ», «ΣΩΚΡΑΤΗΣ» «ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ», «Ν. ΠΛΟΥΜΠΙΔΗΣ», Χαϊδαρίου, «Μ. ΠΑΠΑΜΑΥΡΟΣ», Ικαρίας, «ΠΕΡΙΚΛΗΣ» (παρ), «Κ. ΣΩΤΗΡΙΟΥ» και ΣΕΒΕΠΕΑ Θεσσαλίας.

Οι ΕΛΜΕ: Κέρκυρας, Πειραιά, Κεφαλλονιάς, Λήμνου – Αγ. Ευστρατίου, Ε΄ Ανατ. Αττικής, Γ΄ ΕΛΜΕ Αθήνας (παρ.), Νότιας Αθήνας (παρ.), Γ΄ ΕΛΜΕ Δυτ. Αθήνας (παρ.), Β΄ Δωδεκανήσου, Ζακύνθου, Ζ΄ Αθήνας (παρ.), Δ΄ ΕΛΜΕ Αν. Αττικής (παρ.).

Συμμετείχαν επίσης και πήραν τον λόγο εκπρόσωποι από την ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ Αναπληρωτών και την Επιτροπή Απορριφθέντων λόγω παράβολου. 

Στη σύσκεψη, μετά την εισήγηση του Συλλόγου «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ», πήρε το λόγο o πρόεδρος της ΕΛΜΕ Πειραιά και αναφέρθηκε ιδιαίτερα στο νομοσχέδιο για την ΕΕΚ, που είναι στη βουλή και στην ανάγκη να αντιπαλευτεί, ενώ η εκπρόσωπος της ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ Αναπληρωτών παρουσίασε τις τεράστιες δυσκολίες των συμβασιούχων συναδέλφων και τις νέες ελαστικές σχέσεις που προωθούνται και χαιρέτισε τις δράσεις που αναπτύσσονται πανελλαδικά.

Στη συνέχεια τον λόγο πήραν εκπρόσωποι από τα σωματεία που συμμετείχαν και ήρθε μια πλούσια εμπειρία από τη δράση των σωματείων.

Αποτυπώνοντας τη συζήτηση στη Σύσκεψη μπορούμε επιγραμματικά να πούμε ότι:

  • Εκφράστηκε από πολλούς εκπροσώπους η αγωνία και η ανάγκη έντασης του αγώνα για το καίριο ζήτημα της υγείας, αφού σε πολλά μέρη της χώρας η πανδημία θερίζει. Είναι χαρακτηριστικό αυτό που είπε ο συνάδελφος από την Πέλλα ότι «θρηνούμε συναδέλφους και οι μαθητές φοβούνται γιατί δεν υπάρχει οικογένεια που να μην έχει στο στενό συγγενικό της περιβάλλον νεκρό»! Είναι επιτακτική ανάγκη να παρθούν εδώ και τώρα μέτρα με προσλήψεις στο δημόσιο σύστημα υγείας και επίταξη του ιδιωτικού τομέα, τονίστηκε από πολλούς συναδέλφους.
  • Επισημάνθηκε η ανάγκη να ενισχυθεί η αλληλεγγύη μας τις μέρες αυτές, ώστε κανείς συνάδελφος και καμιά λαϊκή οικογένεια να μην αντιμετωπίσει μόνος/η και αβοήθητος/η την πανδημία αλλά και να μην περάσει γιορτές χωρίς τα αναγκαία αγαθά.
  • Και εισηγητικά και πολλοί εκπρόσωποι ΕΛΜΕ αναφέρθηκαν στην ανάγκη να γίνει πλατιά ενημέρωση και να αντιπαλευτεί το νομοσχέδιο για την ΕΕΚ, που κινείται στην κατεύθυνση της ΕΕ για παραγωγή πιο φτηνού εργατοτεχνικού προσωπικού για τις επιχειρήσεις.
  • Όλοι οι συνάδελφοι έθεσαν τα μεγάλα προβλήματα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας και τους επιπλέον ταξικούς φραγμούς που βάζει, αφού 1 στα 5 παιδιά μένει απέξω, ενώ από αρκετά σωματεία αναφέρθηκαν στοιχεία για τον αποκλεισμό εκατοντάδων παιδιών ανά περιοχή που, είτε δεν έχουν κανένα μέσο να παρακολουθήσουν είτε παρακολουθούν από κινητό, πράγμα δύσκολο, είτε αναζητούν δωρεάν ίντερνετ στο κρύο! Αναφέρθηκε ο αποκλεισμός των παιδιών των Ρομά στο Μενίδι, τα 270 παιδιά σε Βύρωνα-Καισαριανή-Παγκράτι που δεν έχουν κανένα μέσο πρόσβασης ενώ πάνω από 800 παρακολουθούν από κινητό…πολλά τα παραδείγματα! Τονίστηκαν οι τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης και του Υπ. Παιδείας για την κατάσταση αυτή και μπήκε επιτακτικά η απαίτηση να παρθούν εδώ και τώρα μέτρα, ώστε κανένα παιδί να μην μένει απέξω από την εκπαιδευτική διαδικασία και κανένα σχολείο και εκπαιδευτικός χωρίς εξοπλισμό, με ευθύνη και χρηματοδότηση του κράτους.
  • Ομόφωνα εκφράστηκε η επιτακτική ανάγκη να παρθούν τα αναγκαία μέτρα, ώστε να ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ ΣΥΝΤΟΜΑ ΚΑΙ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, γιατί Η ΔΙΑ ΖΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΤΗ!
  • Από αρκετούς ομιλητές τονίστηκαν τα μεγάλα προβλήματα στη μεταφορά των μαθητών, που αποκλείουν παιδιά από την εκπαιδευτική διαδικασία, όπως έγινε πέρυσι και συνεχίζεται και φέτος στην Ικαρία. Η ανάγκη για κρατικό φορέα μεταφοράς των μαθητών με σύγχρονα ασφαλή μέσα επανέρχεται από την ίδια την πραγματικότητα.
  • Μεταφέρθηκαν τα τεράστια τα προβλήματα στη λειτουργία των «ανοιχτών» ειδικών σχολείων, που σε πολλές περιοχές (π.χ. Θεσσαλία) ανοιγοκλείνουν και τώρα, αφού δεν παίρνονται μέτρα για την πανδημία. Τονίστηκε η έλλειψη προσωπικού, εκπαιδευτικών, ΕΕΠ, ΕΒΠ και καθαριότητας, στα λειτουργούντα ειδικά σχολεία αλλά και οι προσλήψεις για την παράλληλη στήριξη (1942 από πέρυσι και επιπλέον οι φετινές διαγνώσεις) που εκκρεμούν, αφού η κυβέρνηση καλύπτεται πίσω από το κλείσιμο των σχολείων και παραβλέπει ότι τώρα είναι που τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες χρειάζονται περισσότερη στήριξη.
  • Μεγάλη αγανάκτηση εκφράστηκε και απαίτηση να αποσυρθεί η τελευταία εγκύκλιος του Υπ. Παιδείας για την αξιολόγηση των μαθητών της Δευτεροβάθμιας, που δε λαμβάνει καθόλου υπόψη της την πραγματική κατάσταση στην εξ αποστάσεως διδασκαλία και ζητάει να εξεταστούν και να αξιολογηθούν διαδικτυακά οι μαθητές. Προβληματισμός εκφράστηκε και για την αξιολόγηση των μαθητών της Πρωτοβάθμιας που παρουσιάζει και αυτή δυσκολίες.
  • Η εκπρόσωπος της Επιτροπής Απορριφθέντων λόγω παράβολου (αλλά και η εκπρόσωπος της ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ Αναπληρωτών) αναφέρθηκε στην τραγική κατάσταση στην οποία έχουν βρεθεί οι περίπου 12.000 (!) συνάδελφοι που απορρίφθηκαν από το παράβολο των 3 ευρώ!!! Τονίστηκε η ανάγκη να αναδείξουμε ακόμα πιο έντονα το τεράστιο αυτό ζήτημα και να απαιτήσουμε από την κυβέρνηση «που ψηφίζει συνεχώς και σε μια νύχτα νομοσχέδια», όπως χαρακτηριστικά είπε η συνάδελφος, να ρυθμίσει νομοθετικά και άμεσα το ζήτημα, ώστε να μη μείνουν στην ανεργία οι συνάδελφοι!
  • Χαιρετίστηκε από πολλούς ομιλητές η συμβολή των εκπαιδευτικών σωματείων στους αγώνες του εργατικού λαϊκού κινήματος ενάντια στην καταστολή, που έσπασε στην πράξη στις 17/11 και στις 26/11 αλλά και σε κάθε κλαδικό ή τοπικό αγώνα, και τονίστηκε η ανάγκη έντασής του.
  • Τονίστηκε η ανάγκη να στηριχτεί η απαίτηση για να διαγραφούν όλα τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν σε εκλεγμένα μέλη ΔΣ σωματείων που μετακινούνται για συνδικαλιστική δράση. Στην πορεία και ανάλογα με την έκβαση του θέματος είναι ανάγκη να εκφραστεί και έμπρακτα η αλληλεγγύη των σωματείων μας στους συναδέλφους αυτούς.
  • Τονίστηκε η ανάγκη να είναι τα σωματεία μας σε ετοιμότητα με τη νέα χρονιά, να παρθούν οι αναγκαίες πρωτοβουλίες και να γίνουν οι ανάλογες δράσεις, ώστε να παρθούν μέτρα για να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια.
  • Τέλος, εκφράστηκε η ανάγκη, στην ενιαία επίθεση ΕΕ, κεφαλαίου και κυβέρνησης ενάντια στην ίδια μας τη ζωή, στα δικαιώματά μας, στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, να απαντήσουν τα σωματεία μας με κοινούς αγώνες. Να ΔΥΝΑΜΩΣΕΙ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΑΣΦΑΛΗ ΑΝΟΙΧΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. Να ΔΥΝΑΜΩΣΟΥΜΕ ΤΩΡΑ ΤΙΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ, ΜΑΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΗΝ ΑΝΤΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, να μην αφήσουμε κανέναν συνάδελφο μόνο και κανένα παιδί απέξω από την εκπαιδευτική διαδικασία. Κανένας μόνο απέναντι στην πανδημία!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Με βάση τη συζήτηση και τις προτάσεις των σωματείων που συμμετείχαν, μπορούμε να κωδικοποιήσουμε αυτές που από κοινού προτάθηκαν για το επόμενο διάστημα:

  1. Να οργανώσουμε Πανελλαδική Μέρα δράσης για την Παιδεία στις 17/12, μέρα ψήφισης του ν/σχ για την ΕΕΚ, που συμπεριλαμβάνει και τις ρυθμίσεις για προσλήψεις αναπληρωτών μέσω Δ/νσεων και για κατάργηση της εκπροσώπησης από τα Υ.Σ, στις Δ/νσεις, στα κέντρα πόλεων και στη Βουλή, με όλα τα μέτρα προστασίας.
  2. Στήριξη της παράστασης διαμαρτυρίας των Ομοσπονδιών στην Βουλή για τον προϋπολογισμό στις 15/12.
  3. Μπορούν να συνεδριάσουν έκτακτα τα ΔΣ, να κάνουμε ενημέρωση γονιών, σωματείων και φορέων κατά περιοχή για τις εξελίξεις στην εκπαίδευση.
  4. Με βάση το κάλεσμα για την Πανελλαδική Μέρα Δράσης μπορούμε επίσης να συγκεντρώσουμε διαδικτυακά υπογραφές στο κάλεσμα αυτό των σωματείων και να τις καταθέσουμε πριν τα Χριστούγεννα στο Υπ. Παιδείας.
  5. Το κάθε σωματείο φυσικά μέσα από τις συλλογικές του διαδικασίες θα καταλήξει και στο δικό του σχεδιασμό.

Καλή επιτυχία στους αγώνες μας!

 Και στη συνέχεια Καλές Γιορτές και Καλή κι Αγωνιστική Χρονιά το 2021!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τι σημαίνει «επιτερπής»

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 17 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 17/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekdromi.jpg
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
Οι καταστάσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί είναι δύσκολες. Κανείς δεν τους καλύπτει, η ευθύνη είναι όλη δική τους.
«Επικίνδυνη αποστολή» οι σχολικές εκδρομές για τους καθηγητές που συνοδεύουν
panelladikes 2023
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
Πανελλήνιες - πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία από τον Όμιλο Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης ΔΙΑΚΡΟΤΗΜΑ
Πανελλαδικές 2024: Προτεινόμενα θέματα και απαντήσεις στην Οικονομία
ypaith3.jpg
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...
Τώρα κατάλαβαν ότι η φοίτηση στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι...υποχρεωτική και δεν μπορεί να μην εγγραφεί σε σχολείο μαθητής μέχρι το Γυμνάσιο...
Υπουργείο Παιδείας: Eπανεξετάζουν τις εξαγγελίες περί μη εγγραφής μαθητών στα σχολεία αν οι γονείς δεν υπογράψουν τα καταστατικά...