Οι εκπαιδευτικοί της ΕΛΜΕ Χανίων Καλούν την ΟΛΜΕ και την ΑΔΕΔΥ να προκηρύξουν συμπληρωματική στάση εργασίας για την Τρίτη 15/12, ημέρα που κατατίθεται ο κουτσουρεμένος για την Παιδεία και την Υγεία προϋπολογισμός.
Πρόγραμμα δράσης της ΕΛΜΕ Χανίων:
ΔΕΥΤΕΡΑ 14/12, 18:00- Διαδικτυακή συζήτηση – σύσκεψη της ΕΛΜΕ
ΤΡΙΤΗ 15/12, 13:30 Παράσταση διαμαρτυρίας στη ΔΔΕ (3ωρη διευκολυντική στάση εργασίας 11-2)
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Το Υπουργείο Παιδείας, ανακοίνωσε πρόσφατα, εν μέσω πανδημίας, το νέο σχέδιο νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Δια Βίου Μάθηση. Το νέο σχέδιο νόμου - το οποίο η κυβέρνηση έθεσε σε ολιγοήμερη διαβούλευση και βιάζεται να ψηφίσει άρον άρον πριν από τα Χριστούγεννα- αποτελεί το βασικό εργαλείο για την πιο ακραία συντηρητική και νεοφιλελεύθερη παρέμβαση της κυβέρνησης σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Η φιλοσοφία του νέου σχεδίου νόμου είναι αντιγραφή των εγχειριδίων του ΣΕΒ, των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε. Άλλωστε, οι «ευαγείς» διεθνείς οργανισμοί αναφέρονται στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου ως βασικοί «μέντορες». Δεν είναι τυχαίο ότι οι ίδιες συνταγές αναφέρονται, μάλιστα, και στην έκθεση Πισσαρίδη.
Το εν λόγω νομοσχέδιο αποτελεί συνέχεια και συμπλήρωμα του νόμου «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις Ν.4692_ΦΕΚ-111Α_12-6-2020» και ολοκληρώνει στην κυριολεξία- με εργαλείο την Τράπεζα θεμάτων- την αποδόμηση και την συρρίκνωση της Δημόσιας ανώτερης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, δηλαδή των ΓΕΛ των ΕΠΑ.Λ και των Λυκείων των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ). Τα ΕΠΑ.Λ και τα ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. ιδίως θα χάσουν, μέσω των πανελλαδικού τύπου εξετάσεων με την Τράπεζα Θεμάτων, την πλειονότητα των μαθητών τους, με απώτερο στόχο την …. «αναβάθμισή» τους. Η συρρίκνωση της Λυκειακής βαθμίδας θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε νέο γύρο καταργήσεων και συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων και σε απόλυτη μείωση των αναγκών σε μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό, διαχρονικό στόχο άλλωστε του Υπουργείου Παιδείας.
Ένας απ’ τους βασικότερους στόχους του νέου εκτρώματος, είναι η ίδρυση των Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης μετά το Γυμνάσιο, οι οποίες μαζί με τις σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ, θα κληθούν να υποδεχθούν τους μαθητές που θα αδυνατούν να ανταπεξέλθουν για κοινωνικοοικονομικούς λόγους στον εξεταστικό Αρμαγεδδώνα της Λυκειακής βαθμίδας. Επαναφέρονται, δηλαδή, με πολύ δυσμενέστερους όρους οι Σχολές του νόμου Αρβανιτόπουλου, αφού το 2013 η τράπεζα θεμάτων δεν λειτούργησε για τα ΕΠΑ.Λ. Η μοίρα αυτών των μαθητών είναι να αποτελέσουν, απ’ την πρώιμη ηλικία των 15 χρόνων, το μαζικό, φτηνό, καταρτίσιμο και ανακυκλούμενο εργατικό δυναμικό, βορά στις ορέξεις των εργοδοτών στο όνομα της εκπαίδευσης. Ετοιμάζουν την στρατιά των πληβείων, που θα αποτελούνται απ’ τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων, για να αφήσουν τις ανώτερες κοινωνικές προοπτικές στους γόνους των καλοβαλμένων. . Οι μαθητές των ΕΣΚ, από την ηλικία των 15 ετών, μπαίνουν στη βιοπάλη, χωρίς πλήρη εγκύκλιο μόρφωση και χωρίς να έχουν έρθει σε επαφή με ρεύματα αγωνιστικής διεκδίκησης και, άρα με χαμηλές προσδοκίες και απαιτήσεις.
Η κυβερνητική προπαγάνδα καταρρέει σαν τραπουλόχαρτα. Η «μάθηση με βάση την εργασία» ή, κοινώς, η μαθητεία, σε καμιά περίπτωση δεν αποτελεί μαθησιακή διαδικασία, όταν δεν έχουν ολοκληρωθεί οι βασικές σπουδές. Σε κανέναν εργασιακό χώρο δεν εκτελούνται και μάλιστα με συγκεκριμένη σειρά, το σύνολο των δεξιοτήτων ενός επιστημονικού πεδίου που ορίζεται ως επάγγελμα. Και φυσικά αποτελεί αστειότητα ο στόχος που θέτει το σχέδιο νόμου ότι «μέσω της μαθητείας θα έχουν ευκολότερη πρόσβαση στην εργασία οι απόφοιτοι», όταν έχει διαλυθεί η παραγωγική βάση της χώρας. Ακόμα και ο τουρισμός, η μόνη «βαριά βιομηχανία» και το «καμάρι» της χώρας, έχει καταρρεύσει εν μέσω πανδημίας.
Στην εποχή της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης, της τεχνητής νοημοσύνης και της ρομποτικής, η ελληνική κυβέρνηση θέτει ως βασικό στόχο την μαζική «παραγωγή» εργατικού δυναμικού που παραπέμπει στη δεκαετία του 1950. Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα και απ’ τον στόχο που θέτει η κυβέρνηση στην αιτιολογική έκθεση του σχεδίου νόμου: την κατανομή του εργατικού δυναμικού της χώρας έως το 2030 θα είναι σε ποσοστό 70% απ’ τα επίπεδα 3, 4,και 5. Απ’ ό,τι φαίνεται οι απόφοιτοι των μεταγυμνασιακών ΕΣΚ και των Σχολών Μαθητείας του ΟΑΕΔ του επιπέδου 3, σχεδιάζεται να έχουν το μεγαλύτερο ποσοστό σ’ αυτήν την κατανομή. Αυτά τα στοιχεία δείχνουν και την «οικονομική ανάπτυξη» που σχεδιάζει η κυβέρνηση για την χώρα. Οι ταξικοί φραγμοί σε όλο τους το μεγαλείο…
Το σχέδιο νόμου καθιερώνει την δημιουργία ενός ενιαίου συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης για τα επίπεδα επαγγελματικών δικαιωμάτων 3, 4 και 5, με την ένταξη των σχολών Επαγγελματικής Κατάρτισης και των Σχολών Μαθητείας του ΟΑΕΔ στο επίπεδο 3, την ένταξη των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ στο επίπεδο 4 και της μεταλυκειακής κατάρτισης του έτους Μαθητείας των ΕΠΑΛ και των ΙΕΚ στο επίπεδο 5.
Ø Οι Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης:
ΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΤΩΝ ΦΤΩΧΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΑ 15 ΚΑΙ ΑΓΟΡΑΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ, ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΕΠΙΤΑΓΕΣ ΤΗΣ ΕΕ!
·Οι Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης δεν ανήκουν στην δομή της τυπικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
·Στα δύο χρόνια φοίτησης των σχολών αυτών απουσιάζουν παντελώς τα μαθήματα γενικής παιδείας, που σημαίνει ότι οι εγκύκλιες γνώσεις των μαθητών σταματούν στο Γυμνάσιο.
·Το πρόγραμμα σπουδών ακολουθεί τα διττά συστήματα μάθησης με βάση την εργασία που προβλέπουν οι κατευθύνσεις της ΕΕ του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ. Περιλαμβάνει για κάθε ειδικότητα «Πρόγραμμα μάθησης στην εκπαιδευτική δομή» και «Πρόγραμμα μάθησης σε εργασιακό χώρο», δηλαδή απλήρωτη μαθητεία, αφού δίνει την δυνατότητα «παροχής κινήτρων πρόσληψης του μαθητευομένου μετά το πέρας της μαθητείας».
·Οι καταρτιζόμενοι με την αποφοίτησή τους λαμβάνουν Βεβαίωση Σπουδών, μετά από ενδοσχολικές εξετάσεις, και πιστοποιούνται στην ειδικότητα με εθνικού τύπου εξετάσεις που διοργανώνει ο ΕΟΠΠΕΠ στα πρότυπα των εξετάσεων των ΙΕΚ.
·Οι Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης μπορεί να ιδρυθούν απ’ το Υπουργείο Παιδείας, που σ’ αυτή την περίπτωση θα «λειτουργούν ως αποκεντρωμένες υπηρεσίες υπαγόμενες» κατευθείαν στη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης που θα ιδρυθεί στο ΥΠΑΙΘ, από άλλα Υπουργεία που θα έχουν την διοικητική τους ευθύνη, από Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και φυσικά απ’ τους Ιδιώτες
·Οι Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης δεν θα έχουν μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό αλλά ωρομίσθιους «εκπαιδευτές με αναγνωρισμένο τίτλο σπουδών ή και εμπειροτεχνίτες με επαγγελματική εμπειρία σε συναφές γνωστικό αντικείμενο». Προφανώς νομοθετούν την αποθέωση της μερικής απασχόλησης, αντιγραφή απ’ την εμπειρία τόσων χρόνων των ΙΕΚ.
·Ο Διευθυντής της Σχολής αυτής θα είναι manager, αφού δεν θα έχει δικαίωμα να κάνει μάθημα στην τάξη. Ως διευθυντής μπορεί να υπηρετήσει ο οποιοσδήποτε δημόσιος υπάλληλος ή και εκπαιδευτικός που θα επιλεγεί από τριμελή επιτροπή μετά από προκήρυξη της Γενικής Γραμματείας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.
Γίνεται κατανοητό ότι οι Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης δεν θα έχουν καμιά σχέση με το δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης όσον αφορά τον τρόπο και τους όρους λειτουργίας, αφού έχουν όλα τα χαρακτηριστικά της λειτουργίας των ΙΕΚ. Η λειτουργία των Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης είναι προάγγελος αλλαγών και για τα ΕΠΑ.Λ, παρόλο που δεν αναφέρονται σχεδόν καθόλου στο παρόν σχέδιο νόμου, εκτός απ’ την ίδρυση πρότυπων ΕΠΑ.Λ. Η ανακοίνωση των ειδικοτήτων των Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης πιθανόν θα οδηγήσει σε συγχώνευση ειδικοτήτων των ΕΠΑ.Λ για να μην υπάρχουν επικαλύψεις. Η απαλοιφή των επικαλύψεων στις ειδικότητες και στην χωροταξική κατανομή των δομών στο ενιαίο σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης αποτελεί κεντρικό στόχο αυτού του σχεδίου νόμου.
Ø Η ίδρυση των Πρότυπων ΕΠΑ.Λ.: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ-ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ!
Η ίδρυση και κυρίως ο σκοπός και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας των Π.ΕΠΑΛ δείχνουν το τι θα επακολουθήσει σε όλη τη δημόσια εκπαίδευση εν συνόλω. Εκτός απο τον στόχο για τη στήριξη και την εφαρμογή των σχεδιασμών της Ε.Ε.Κ. με την ουσιαστική συμμετοχή της αγοράς, σκοπός της λειτουργίας των Π.ΕΠΑΛ είναι η ενίσχυση του βαθμού Αυτονομίας των ΕΠΑ.Λ «με ενεργό ρόλο των εκπροσώπων της τοπικής κοινωνίας», δηλαδή των Δήμων και των τοπικών εκπροσώπων της αγοράς. Η αυτονόμηση στη λειτουργία του δημόσιου σχολείου οδηγεί εκ των πραγμάτων στην αποχώρηση του κράτους απ’ την ευθύνη λειτουργίας του, με την ευθύνη να βαραίνει το ίδιο το σχολείο, που εκ των πραγμάτων θα αναγκαστεί να λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Επιπλέον, στα Π.ΕΠΑΛ συρρικνώνεται το εργαστηριακό πρόγραμμα σπουδών με την καθιέρωση της πρακτικής άσκησης στην επιχείρηση για μία ημέρα την εβδομάδα. Το μοντέλο αυτό πρόκειται να εφαρμοστεί σε όλα τα ΕΠΑ.Λ. Στο Π.ΕΠΑΛ θα εφαρμοστεί το πλέον σκληρό σύστημα αξιολόγησης με βάση το «σύστημα διοίκησης ποιότητας» που ακολουθείται στις επιχειρηματικές παραγωγικές μονάδες. Οι μαθητές αντιμετωπίζονται ως αντικείμενα παραγωγής χωρίς να λαμβάνεται υπόψη κανένα κοινωνικοοικονομικό κριτήριο. Η αξιολόγηση στα Π.ΕΠΑΛ θα γίνεται με βάση:
α) Τις «Εισροές» που περιλαμβάνουν τους εκπαιδευτικούς και τα προσόντα τους, την υλικοτεχνική υποδομή σε διδακτικό υλικό, τα προγράμματα και αυτονόητα τους μαθητές.
β) Τις «Διαδικασίες»που περιλαμβάνουν τις διδακτικές μεθόδους και την εφαρμογή τους και
γ) Τις «Εκροές» που αφορούν τα μαθησιακά αποτελέσματα.
Αυτό το σύστημα αξιολόγησης προετοιμάζεται για το σύνολο της εκπαίδευσης και θα αφορά τόσο τη σχολική μονάδα όσο και τους εκπαιδευτικούς:
- Θα αποτελέσει το κύριο εργαλείο για την κατηγοριοποίηση και την αυτονομία των σχολικών μονάδων, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ, για την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
- Την ίδια στιγμή, μέσω της πρόβλεψης να μην υπάρχουν αλληλοεπικαλύψεις στην ΕΕΚ, ανοίγει εκ των πραγμάτων ο δρόμος για την εργασιακή κινητικότητα και νέες διαθεσιμότητες στη δημόσια εκπαίδευση.
- Ταυτόχρονα, η «επίτευξη δημοσιονομικού οφέλους» στη λειτουργία των Εργαστηριακών Κέντρων θα οδηγήσει σε λιγότερους Τομεάρχες και στελεχικό δυναμικό.
- Επίσης, για πρώτη φορά, καθιερώνεται η επιλογή διευθυντών, μη εκπαιδευτικών, σε δομές της μη τυπικής εκπαίδευσης και μάλιστα από τριμελείς επιτροπές καθορισμένες από το Υπουργείο Παιδείας.
Ø ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ: ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΟΛΟΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΟΛΩΝ, Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΚΑΙ Ο ΣΩΖΩΝ ΕΑΥΤΟΝ ΣΩΘΗΤΩ!
Στο σχέδιο νόμου η κυβέρνηση νομοθετεί το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων που έχει ως σημείο αναφοράς τη Σύσταση του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Επαγγελματικών Προσόντων (Ε.Π.Ε.Π.) για τη Διά Βίου Μάθηση. Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων θα αντικαταστήσει το μέχρι τώρα σύστημα επαγγελματικών δικαιωμάτων με βάση το οποίο διεκδικούσαν και υπέγραφαν οι εργαζόμενοι τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας τους. Η ένταξη των εργαζομένων στις κατηγορίες του νέου Εθνικού Πλαισίου Προσόντων θα ακολουθεί τις αρχές των συστημάτων VET, που σχεδιάστηκαν στην ΕΕ. Ο σχεδιασμός, μάλιστα, των προγραμμάτων σπουδών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης με σπονδυλωτό τρόπο και δομημένα με το σύστημα των πιστωτικών μονάδων ECVET δεν είναι καινούργιος. Ο νόμος για την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του Αρβανιτόπουλου το 2013, αλλά και ο αντίστοιχος του Γαβρόγλου έθεταν τους ίδιους στόχους.
- Το σύστημα των πιστωτικών μονάδων οδηγεί στον κατακερματισμό και στην εξατομίκευση των επαγγελματικών προσόντων, που οδηγούν σε ατομικές συμβάσεις εργασίας.
- Οι τίτλοι σπουδών θα αποτελούν μια απ’ τις προϋποθέσεις για την ένταξη σε ένα ή περισσότερα επίπεδα του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων. Το σύστημα πιστωτικών μονάδων ECVET για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση μαζί με το αντίστοιχο σύστημα ECTS που χρησιμοποιείται ήδη ευρέως στην ανώτατη εκπαίδευση, θα παίξει καθοριστικό ρόλο στην ένταξη των εργαζόμενων σε ένα ή και παραπάνω επίπεδα του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, αλλά και στη κατηγοριοποίηση των εργαζομένων, με βάση τις πιστωτικές μονάδες που κατέχουν, στο πλαίσιο ενός επιπέδου.
- Ο απώτερος στόχος όλης αυτής της διαδικασίας είναι η μείωση του εργασιακού κόστους ανά μονάδα εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση (Απόφαση της Λισαβόνας), με την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας. Στο μέλλον δεν θα υπάρχουν εργαζόμενοι με επαγγελματικά δικαιώματα με βάση τις σπουδές τους, αλλά εργαζόμενοι με «ομαδοποιημένα προσόντα» που θα εντάσσονται σε μια ή περισσότερες κατηγορίες προσόντων με τέτοιο τρόπο που σε κάθε κατηγορία θα διαφοροποιούνται μεταξύ τους με βάση τον αριθμό των πιστωτικών μονάδων που θα συγκεντρώνουν κάθε φορά.
Φυσικά η κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και η καθιέρωση της ατομικής σύμβασης εργασίας έχει καθιερωθεί ντε φάκτο στην ελληνική αγορά εργασίας, ελέω μνημονίων στο όνομα της χρεωκοπίας. Όμως, το νέο σχέδιο νόμου στοχεύει στην οριστική νομοθετική επικύρωση αυτής της βάρβαρης εργασιακής πραγματικότητας. Αυτό το σχέδιο νόμου αποτελεί την ταφόπλακα της λυκειακής βαθμίδας και της δημόσιας εκπαίδευσης συνολικά: αποσκοπεί σ’ ένα συρρικνωμένο και ιδιωτικοποιημένο δημόσιο σχολείο, που θα αναπαράγει το φθηνό και διά βίου καταρτιζόμενο εργατικό δυναμικό, βορά στις ορέξεις των ολιγαρχών. Δείχνει, επίσης, την προοπτική ανάπτυξης της χώρας: μιας χώρας με συμπληρωματική οικονομία χαμηλής τεχνολογικής ανάπτυξης.
Ø Για τη Μεταδευτεροβάθμια Εκπαίδευση: κατώτερος αριθμός φοιτώντων και κρατικοδίαιτη μαθητεία!
Για πρώτη φορά καθιερώνεται κατώτερος αριθμός φοιτώντων για την λειτουργία εκπαιδευτικής δομής. Μέχρι τώρα ο μόνος οργανισμός που έχει προτείνει κατώτερο αριθμό μαθητών για την λειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων στην Ελλάδα είναι ο ΟΟΣΑ. Η καθιέρωση του κατώτερου αριθμού των 250 φοιτώντων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και ο αριθμός των 100 στις άλλες πόλεις, με εξαίρεση μόνο τις παραμεθόριες περιοχές, θα οδηγήσει σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις πολλών Δ.ΙΕΚ, ανοίγοντας διάπλατα την πόρτα της συρρίκνωσης σχολικών μονάδων στο σύνολο της εκπαίδευσης.
- Επιπλέον, καθιερώνει δίδακτρα για τα ξενόγλωσσα τμήματα των ΙΕΚ και την δυνατότητα ίδρυσης θεματικών ΙΕΚ, στα πρότυπα του «σχολείου ταυτότητας» που προσπάθησαν στο παρελθόν οι κυβερνήσεις να εφαρμόσουν στα ΕΠΑ.Λ. Είναι ηλίου φαεινότερο ότι και η σημερινή κυβέρνηση θα προσπαθήσει να εφαρμόσει το συγκεκριμένο μέτρο, ακολουθώντας την πολιτική κατάργησης των αλληλοεπικαλύψεων στους τομείς και στις ειδικότητες αλλά και στη χωροταξία των δομών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, που προδιαγράφει το παρόν σχέδιο νόμου. Στα ΙΕΚ, η Διεύθυνση της Δομής και το εκπαιδευτικό προσωπικό έχουν τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά όπως και στις ΕΣΚ.
- Παράλληλα, δίνει κίνητρα στους αποφοίτους των ΕΠΑ.Λ, αλλά και στους εκπαιδευτικούς για την μαζικοποίηση του Μεταλυκειακού έτους μαθητείας. Καθορίζει, μάλιστα, ως αποζημίωση της μαθητείας στο ποσό του κατώτερου μισθού του ανειδίκευτου εργάτη με ασφάλιση υγειονομικής περίθαλψης και συνταξιοδότησης με το αζημίωτο για τους εργοδότες, αφού σε συντριπτικό ποσοστό το κόστος βαραίνει τον κρατικό κορβανά, δωρεά στην κερδοφορία των επιχειρήσεων.
- Επίσης, δίνει μπόνους 10 ευρώ ανά μαθητευόμενο στους επόπτες εκπαιδευτικούς των ΕΠΑ.Λ, που θα αναλάβουν να «τρέξουν» το πρόγραμμα.
- Τέλος, καθιερώνει τη γραμματειακή υποστήριξη του προγράμματος με την πρόσληψη αναπληρωτή εκπαιδευτικού, από τους πίνακες των αναπληρωτών, χωρίς ωστόσο να υπολογίζεται ως εκπαιδευτική υπηρεσία αλλά μόνο ως διοικητική, με ό,τι αυτό σημαίνει για την κατάταξή τους στον πίνακα πρόσληψης των αναπληρωτών.
Ø Η εξ αποστάσεως … «εκπαίδευση»
Στις δομές του επιπέδου 3 και 5 καθιερώνεται η κατ’ επίφαση εξ αποστάσεως εκπαίδευση, χωρίς να συντρέχουν οι ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν σήμερα «λόγω της πανδημίας» ως κύριο επιχείρημα για την επιβολή της. Μάλιστα, δίνεται η δυνατότητα να πραγματοποιούνται με την μέθοδο αυτή μαθήματα ειδικότητας ακόμη και εργαστηριακά. Η διάταξη αυτή είναι η πιο μεγάλη απόδειξη ότι ο διακαής πόθος του ΥΠΑΙΘ να επιβάλλει με το στανιό την εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» δεν είναι τυχαίος. Είναι μια ακόμη παροχή στους σχολάρχες των ιδιωτικών ΙΕΚ που χρησιμοποιούσαν παρατύπως αυτή την μέθοδο όλο το προηγούμενο διάστημα μειώνοντας κι άλλο το κόστος για τον εργοδότη.
Ø Η βιομηχανία των πιστοποιήσεων
Σε όλες τις δομές της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης και της Δια Βίου Μάθησης προβλέπεται μια βιομηχανία πιστοποιήσεων επί πληρωμή μέσω παραβόλων, με επίκεντρο τον ΕΟΠΠΕΠ, εκτός απ’ τα ΕΠΑ.Λ και τα ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ., όπου θα εφαρμόζεται η τράπεζα θεμάτων.
Ø Η Διοικητική Πυραμίδα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης
Η σημερινή κυβέρνηση ιδρύει τη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης, Διά Βίου Μάθησης και Νεολαίας (Γ.Γ.Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ. & Ν.) στο Υπουργείο Παιδείας, κατ’ αντιστοιχία του Υφυπουργείου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης και του αντίστοιχου μηχανισμού που ίδρυσε η προηγούμενη κυβέρνηση. Η Γ.Γ.Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ. & Ν. θα είναι ένα πολιτικό όργανο που θα σχεδιάζει, θα συντονίζει, θα παρακολουθεί και θα διαμορφώνει πολιτικές για όλες τις δομές της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης. Κεντρικό ρόλο στον σχεδιασμό αυτών των πολιτικών θα έχει το διυπουργικό Κεντρικό Συμβούλιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης (ΚΣΕΕΚ) που υπάγεται στην (Γ.Γ.Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ. & Ν.), το οποίο, εκτός των Γενικών Γραμματέων των βασικών παραγωγικών Υπουργείων, του Διοικητή του ΟΑΕΔ, του Διευθύνοντος του ΕΟΠΠΕΠ και του προέδρου του ΙΕΠ, αποτελείται από εκπροσώπους της αγοράς, όπως του ΣΕΒ και των Εμποροβιοτεχνών, αλλά και της ΓΣΣΕ-γνωστής και μη εξαιρετέας για τον φιλοεργοδοτικό και φιλοκυβερνητικό προσανατολισμό της. Αυτό το όργανο προτείνει, στην ουσία αποφασίζει, για την ίδρυση – κατάργηση – συγχώνευση και την χωροταξία των δομών ΕΕΚ, τους τομείς και τις ειδικότητες που θα ιδρυθούν και θα λειτουργούν σε όλες αυτές τις δομές με όρους την κατάργηση των αλληλοεπικαλύψεων και των αναγκών της αγοράς. Βασική δομή και συνδετικός κρίκος θα αποτελέσει το Συμβούλιο Σύνδεσης με την Παραγωγή (ΣΣΠΑΕ) που ιδρύεται σε κάθε Περιφέρεια με στόχους να προτείνει στο ΚΣΕΕΚ για όλα τα θέματα της Περιφέρειας που έχει την τελική ευθύνη για πρόταση-απόφαση το ΚΣΕΕΚ, αλλά επιπλέον έχει την ευθύνη προώθησης της μαθητείας στο χώρο ευθύνης του. Γι’ αυτό στη σύνθεσή του, εκτός από διευθυντές των Δομών της ΕΕΚ, συμμετέχουν εκπρόσωποι της ΚΕΔΕ, των εργοδοτικών οργανώσεων της περιφέρειας και εκπρόσωποι της ΓΣΕΕ. Σε κάθε ΔΔΕ υπηρετεί υπάλληλος (διοικητικός ή εκπαιδευτικός), με δίχρονη θητεία, υπεύθυνος για την προώθηση της μαθητείας ως σύνδεσμος με την περιφέρεια.
ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ! ΝΑ ΜΗΝ ΨΗΦΙΣΤΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ!
Απέναντι σ’ αυτές τις πολιτικές πρέπει να αντιπαρατάξουμε τη λογική των αναγκών των παιδιών μας και όλων των εργαζομένων για την ολόπλευρη μόρφωσή τους και την διεκδίκηση μιας κοινωνίας που θα λειτουργεί προς όφελος του λαού μας. Η εποχή, άλλωστε, που κάποιος μάθαινε το επάγγελμά του ως μαθητευόμενος εργαζόμενος δίπλα σε κάποιον έμπειρο επαγγελματία έχει περάσει χωρίς επιστροφή.
Εμείς οραματιζόμαστε αλλιώς το σχολείο του παρόντος και του μέλλοντός μας. Το σχολείο, στις σημερινές συνθήκες, οφείλει να γνωρίσει σε όλους τους μαθητές τα βασικά στοιχεία όλων των εφαρμοσμένων και ανθρωπιστικών επιστημών, αλλά και τα βασικά στοιχεία της βιομηχανικής, αγροτικής παραγωγής και της αναπτυσσόμενης τεχνολογίας. Πρέπει να καλλιεργεί θεωρητικά και πρακτικά την αντίληψη πως η Ελλάδα έχει όλες τις δυνατότητες και όλες τις προϋποθέσεις ν’ αναπτύξει σε μεγάλο βαθμό τις παραγωγικές της δυνάμεις και πως ο ελληνικός λαός, με την εργασία του και με τη βοήθεια της επιστήμης και της τεχνικής, μπορεί να εκμεταλλευτεί απεριόριστα τις πλουτοπαραγωγικές του πηγές και το γεωφυσικό του χώρο, να αυξήσει το εισόδημά του και ν’ ανεβάσει πολύ υψηλά το βιοτικό και πολιτιστικό του επίπεδο.
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς και την κοινωνία σε διαρκή αγώνα και πανστρατιά για να διεκδικήσουμε:
v Δωρεάν 12χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά, με δίχρονη προσχολική αγωγή και αναβαθμισμένη επαγγελματική εκπαίδευση. Σχολείο που θα συνδυάζει τη γενική παιδεία, την ευρεία ανθρωπιστική μόρφωση με επιστημονικές και τεχνικές γνώσεις, ικανότητες για τους βασικούς κλάδους της παραγωγής, που θα καλλιεργεί την ισόρροπη γνωστική, καλλιτεχνική, ηθική και σωματική ανάπτυξη των παιδιών, την κριτική – δημιουργική σκέψη, τα ιδανικά της αλληλεγγύης, τη συλλογικότητα.
v Ανατροπή όλου του αντιδραστικού πλαισίου της αξιολόγησης, που ανοίγει το δρόμο σε απολύσεις, βαθαίνει τη φτώχεια των εκπαιδευτικών και οδηγεί στην κατηγοριοποίηση και στο κλείσιμο σχολείων. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο δημόσιο σχολείο.
v Όχι στην αυτονομία των σχολείων που μαζί με την κατηγοριοποίηση οδηγούν στην ιδιωτικοποίησή τους. Γενναία αύξηση των δαπανών για την παιδεία, σύγχρονη υλικοτεχνική υποδομή και έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων. Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών.
v Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη και Ενισχυτική Διδασκαλία σε όλα τα σχολεία, με διορισμούς εκπαιδευτικών και προσλήψεις αναπληρωτών από την αρχή της χρονιάς για την άμβλυνση των ταξικών φραγμών στη μόρφωση.
v Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ενταγμένη στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και εξ ολοκλήρου στο Υπουργείο Παιδείας. Επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών, ως μόνη προϋπόθεση για δουλειά! Όχι στην κερδοσκοπία των πιστοποιήσεων και το χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων! Κατάργηση όλων των άλλων μορφών κατάρτισης. Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό! Σύγχρονα και επαρκή εργαστήρια! Έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων! Σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα σπουδών ώστε να ανταποκρίνονται στις εξελίξεις της επιστήμης και της τεχνολογίας!
Καλούμε την ΟΛΜΕ και την ΑΔΕΔΥ να προκηρύξουν συμπληρωματική στάση εργασίας για την Τρίτη 15/12, ημέρα που κατατίθεται ο κουτσουρεμένος για την Παιδεία και την Υγεία προϋπολογισμός.
Εκ μέρους του ΔΣ της ΕΛΜΕ Χανίων
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη