τηλεκπαίδευση
Οι εκπαιδευτικοί δε θα αποδεχτούμε να γίνει η πανδημία και ο κορονοϊός ταφόπλακα για το δημόσιο σχολείο και τα δικαιώματά μας

Η Αγωνιστική Παρέμβαση Λέσβου κάνει λόγο για την εγκληματική αδιαφορία, αλλά και την αποτυχία της κυβέρνησης να εξασφαλίσει την υγεία, την εργασία του λαού και τη μόρφωση των παιδιών του.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Η επιβολή πανελλαδικού lockdown αποδεικνύει την εγκληματική αδιαφορία, αλλά και την αποτυχία της κυβέρνησης να εξασφαλίσει την υγεία, την εργασία του λαού και τη μόρφωση των παιδιών του.

 Η κυβέρνηση της ΝΔ δεν έκανε τίποτε για να θωρακίσει το δημόσιο σύστημα υγείας με προσλήψεις προσωπικού, άνοιγμα ΜΕΘ, ενίσχυση του πρωτοβάθμιου συστήματος υγείας, διενέργεια μαζικών δωρεάν τεστ, επίταξη ιδιωτικών κέντρων.

Δεν έκανε τίποτα για να κρατήσει ασφαλή τα σχολεία από την αρχή της χρονιάς (μείωση των μαθητών στα τμήματα, προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού, κατάλληλες κτιριακές υποδομές).

Το ΥΠΑΙΘ, αντί να πάρει τα απαραίτητα μέτρα για να εξασφαλιστεί ότι τα σχολεία θα παραμείνουν ανοιχτά, απαραίτητο όρο για την ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών όπως διατείνονταν πριν λίγο καιρό, προχωρά στο κλείσιμο των Λυκείων, “λύση” με μηδενικό κόστος, αλλά που εξυπηρετεί το στόχο της για μονιμοποίηση και νομιμοποίηση της “εξ αποστάσεως εκπαίδευσης” και εξίσωσή της με τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία. Κι ενώ τα χιλιάδες κενά μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς είναι εδώ και χρόνια η κανονικότητα, η τηλεκπαίδευση παρουσιάζεται σαν πανάκια που ήρθε όμως για να μείνει, στοχεύοντας ευθέως στο συνταγματικό δικαίωμα για καθολική και δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά, πλήττοντας ιδιαίτερα τους πιο αδύναμους οικονομικά μαθητές, απαξιώνοντας την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία, τους εκπαιδευτικούς και το ρόλο τους.

Οι εκπαιδευτικοί δε θα αποδεχτούμε να γίνει η πανδημία και ο κορονοϊός ταφόπλακα για το δημόσιο σχολείο και τα δικαιώματά μας. Θα σταθούμε και πάλι στο πλάι των μαθητών μας με όποιο τρόπο μπορούμε, όμως δεν αποδεχόμαστε:

  • την παραβίαση της συνταγματικής επιταγής για την παροχή δωρεάν παιδείας σε όλους τους μαθητές με δωρεάν και καθολική παροχή των απαραίτητων μέσων σε μαθητές και εκπαιδευτικούς,
  • την παραβίαση της καθολικότητας της εκπαίδευσης, τον αποκλεισμό και την περιθωριοποίηση των πιο αδύναμων μαθητών,
  • την κατάργηση του προσωπικού μας χώρου και χρόνου (μαθητών και καθηγητών) και τη χρησιμοποίηση προσωπικού εξοπλισμού και μέσων, είτε υπάρχουν είτε δεν υπάρχουν,
  • την καταχώρηση των απουσιών για όσο διάστημα τα σχολεία είναι κλειστά. Στο ίδιο διάστημα και υπό αυτές τις συνθήκες δεν μπορεί να καλυφθεί η διδακτέα ύλη και γι’ αυτό κρίνεται αναγκαία η κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και η μείωση της ύλης των μαθημάτων, ιδίως προφανώς των πανελλαδικώς εξεταζομένων.

 Είναι σαφείς οι στοχεύσεις τους: περιορισμός του δημοσιονομικού κόστους για τη δημόσια εκπαίδευση με αντικατάσταση διορισμών με «τηλεργαζόμενους», με ιδιωτικοποίηση μέρους ή όλου αυτής, ανοίγοντας τις πόρτες της σε κάθε είδους χορηγούς και εταιρείες τεχνολογίας και πληροφοριακών συστημάτων. Αλλαγή του ρόλου και του περιεχομένου της εκπαίδευσης, με υπονόμευση της καθολικότητας και μετάθεση της ευθύνης για αυτή στο άτομο, εστίαση στην πληροφορία, ποσοτικοποίηση της γνώσης και «νέες δεξιότητες», πανοπτικός έλεγχος και  αξιολόγηση.

Είναι σαφές ότι η απόφαση για  lockdown και κλείσιμο των Γυμνασίων και των Λυκείων αποτελεί σπασμωδική κίνηση, αποτέλεσμα του πανικού που βρίσκεται η κυβέρνηση, καθώς διαπιστώνει ότι τα υποτιθέμενα μέτρα που περιορίζονται στην ατομική ευθύνη και η πολιτική της έχουν οδηγήσει όλες τις ΜΕΘ στο κόκκινο, ενώ τα κρούσματα πολλαπλασιάζονται.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, την ύστατη αυτή στιγμή που η πανδημία είναι εκτός ελέγχου τα σχολεία πρέπει να μείνουν ανοιχτά προστατεύοντας όμως μαθητές και εκπαιδευτικούς.  Όπως τον Μάιο επιλέχθηκε η εφαρμογή της εκ περιτροπής λειτουργίας των σχολείων, το ίδιο πρέπει να γίνει και τώρα και το ΥΠΑΙΘ να μην βάλει σε lockdown τα σχολεία.

Πιο επιτακτικά και αποφασιστικά να απαιτήσουμε την λήψη των άμεσα αναγκαίων μέτρων για ανοιχτά και υγειονομικά ασφαλή σχολεία:

·       διενέργεια δωρεάν επαναλαμβανόμενων τεστ σε μαθητές-εκπαιδευτικούς-βοηθητικό προσωπικό,

·       μείωση των μαθητών στα τμήματα - έως 15 μαθητές στο τμήμα,

·       προσλήψεις του αναγκαίου προσωπικού, μετατροπή εδώ και τώρα όλων των απαράδεκτων τρίμηνων συμβάσεων σε εννιάμηνες συμβάσεις με την προϋπόθεση της άμεση δρομολόγησης μόνιμων διορισμών με υπολογισμό τμημάτων 15 μαθητών.

·       ενίσχυση του δημοσίου συστήματος υγείας με βάση τις θέσεις του υγειονομικού κινήματος (ΜΕΘ, προσλήψεις υγειονομικών υπαλλήλων κλπ).

·       Κατάργηση της ΠΝΠ για την «τηλεκπαίδευση». Οι εκπαιδευτικοί θα στηρίξουν τους μαθητές όπως το έκαναν πάντα με όλους τους τρόπους, η υποχρεωτικότητα κινείται στη λογική της ατομικής ευθύνης την οποία επιστρέφουμε στο Υπουργείο!

·       Η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ οφείλουν να πουν ένα καθαρό όχι στην «τηλεκπαίδευση» του υπουργείου και να πάρουν μέτρα άρσης της υποχρεωτικότητάς της.

·       Να καλύψουν συνδικαλιστικά τους συναδέλφους που δεν θα υλοποιήσουν την ΕΑΕ του ΥΠΑΙΘ, είτε από έλλειψη τεχνολογικού εξοπλισμού, είτε για οποιονδήποτε άλλον λόγο.

 

Αγωνιστική Παρέμβαση

Μυτιλήνη 08-11-2020

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kyriakos-pierrakakis
Πιερρακάκης: Τι έχουμε κάνει και τι σκοπεύουμε να κάνουμε -Το 2025 θα είναι έτος αλλαγών στην εκπαίδευση
Ομιλία του Κυριάκου Πιερρακάκη στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων στη συζήτηση για τον Κρατικό Προϋπολογισμό 2025
Πιερρακάκης: Τι έχουμε κάνει και τι σκοπεύουμε να κάνουμε -Το 2025 θα είναι έτος αλλαγών στην εκπαίδευση