Καταγγελία για παράνομη τοποθέτηση Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων από τη Ν. Κεραμέως
Σύμφωνα με καταγγελίες εκπαιδευτικών και της ΟΛΜΕ η υπουργός Παιδείας υπέγραψε απόφαση σύμφωνα με την οποία παρακάμπτεται η κατάταξη των υποψηφίων με βάση τη μοριοδότηση των κριτηρίων που ορίζει ο νόμος. Ερώτηση προς την υπουργό κατέθεσαν στη Βουλή 15 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ

Μετά από καταγγελίες εκπαιδευτικών και της ΟΛΜΕ, 15 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ φέρνουν με ερώτησή τους στη Βουλή την παράνομη τοποθέτηση συντονιστών εκπαίδευσης που αφορούν την εκπαίδευση προσφύγων στη χώρα μας.

Όπως αναφέρουν, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως υπέγραψε απόφαση σύμφωνα με την οποία παρακάμπτεται η κατάταξη των υποψηφίων με βάση τη μοριοδότηση των κριτηρίων που ορίζει ο νόμος.

Μέχρι στιγμής μάλιστα δεν υπάρχει καμία απάντηση στις ενστάσεις εκπαιδευτικών, οι οποίοι με βάση το νόμο και την αξιολόγηση των προσόντων τους θα έπρεπε να έχουν οριστεί συντονιστές εκπαίδευσης.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο (ΥΑ 139654/ΓΔ4 ΦΕΚ Β 2985 2017) τα κριτήρια που λαμβάνονται υπόψη για την επιλογή συντονιστών εκπαίδευσης προσφύγων είναι τα εξής και μάλιστα με την ακόλουθη ιεράρχηση:

α) εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε Διαπολιτισμικά Σχολεία, Τάξεις Υποδοχής, Φροντιστηριακά Τμήματα, Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας του εξωτερικού και άλλες αντισταθμιστικές δομές,
β) προϋπηρεσία σε θέση Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων σε Κέντρα Φιλοξενίας,
γ) μεταπτυχιακές σπουδές (Μεταπτυχιακός Τίτλος Σπουδών/Διδακτορικό) σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης,
δ) εθελοντική συμμετοχή σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες για τους πρόσφυγες εντός και εκτός οργανωμένου εκπαιδευτικού πλαισίου…

Ακολουθεί αναλυτικά η ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας:

Σύμφωνα με τη σχετική πρόσκληση του ΥΠΑΙΘ που δημοσιεύθηκε με Αρ. Πρωτ. 56641/Ε2, με την Υπουργική Απόφαση με αριθμό 139/2017 (ΥΑ 139654/ΓΔ4 ΦΕΚ Β 2985 2017)  καθώς και με το άρθρο 83 του ν.4547/18 τα κριτήρια που ορίζονται και πρέπει να λαμβάνονται υπόψη για την επιλογή των Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων και μάλιστα «…..με την ακόλουθη ιεράρχηση…»  είναι:

α) εκπαιδευτική προϋπηρεσία σε Διαπολιτισμικά Σχολεία, Τάξεις Υποδοχής, Φροντιστηριακά Τμήματα, Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας του εξωτερικού και άλλες αντισταθμιστικές δομές,
β) προϋπηρεσία σε θέση Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων σε Κέντρα Φιλοξενίας,
γ) μεταπτυχιακές σπουδές (Μεταπτυχιακός Τίτλος Σπουδών/Διδακτορικό) σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης,
δ) εθελοντική συμμετοχή σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες για τους πρόσφυγες εντός και εκτός οργανωμένου εκπαιδευτικού πλαισίου…

Επιπλέον, ορίζεται ότι «Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί με ένα τουλάχιστον από τα ως άνω προσόντα, επιλέγονται σε θέση ΣΕΠ μόνιμοι εκπαιδευτικοί μετά από αίτησή τους»

Με βάση τα παραπάνω, οι αρμόδιες κατά το νόμο ΑΠΥΣΠΕ/ΑΠΥΣΔΕ αξιόλογησαν τις αιτήσεις ενδιαφέροντος και τα μόρια που συγκέντρωνε ο κάθε υποψήφιος με βάση τα κριτήρια του νόμου, εγκρίνοντας και προκρίνοντας τους υποψηφίους με τα περισσότερα μόρια όπως ορίζει ο νόμος. 

Όπως όμως καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί και η ΟΛΜΕ, η σχετική απόφαση της Υπουργού που υπογράφτηκε στις 7/8/2019 με Αρ. Πρωτ. 126272/07.08.2019, παρακάμπτει την κατάταξη όσων δήλωσαν ενδιαφέρον για αυτές τις θέσεις.

Όπως μάλιστα πληροφορούμαστε, δεν έχει υπάρξει καμία απάντηση στις ενστάσεις που κατατέθηκαν από τους εκπαιδευτικούς που με βάση την αξιολόγηση των προσόντων τους θα έπρεπε να έχουν οριστεί συντονιστές εκπαίδευσης προσφύγων.

Επειδή, η διαδικασία εκπαίδευσης των προσφύγων είναι μια από τις ευθύνες που έχει η χώρα διαμονής τους

Επειδή, τα κριτήρια που ορίζει ο νόμος είναι σαφή, μετρήσιμα και δεν νομιμοποιείται η πολιτική ηγεσία να ανατρέπει την τελική κατάταξη κατά το δοκούν, 

Επειδή, καμία απάντηση δεν έχει δοθεί στους ενιστάμενους εκπαιδευτικούς,

Ερωτάται η κα Υπουργός:

1. Για ποιους λόγους ανατρέψατε την κατάταξη που προέκυψε με βάση το νόμο και εγκρίθηκε από τα ΑΠΥΣΠΕ και ΑΠΥΣΔΕ επιλέγοντας ακόμα και άτομα που δεν περιλαμβάνονται καν στους σχετικούς πίνακες; 

2. Σκοπεύετε να ανταποκριθείτε στο κάλεσμα της ΟΛΜΕ και να ανακαλέσετε τις αποσπάσεις των ΣΕΠ και να προχωρήσετε σε νέες αποσπάσεις που θα είναι σύμφωνες με την αξιολογική σειρά των υποψηφίων;

Οι ερωτώντες Βουλευτές 

Αβραμάκης Ελευθέριος
Βασιλικός Βασίλης
Βέττα Καλλιόπη
Ελευθεριάδου Σουλτάνα
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Ηγουμενίδης Νίκος
Μάλαμα Κυριακή
Μάρκου Κώστας
Μπάρκας Κωνσταντίνος
Μουζάλας Γιάννης
Ξανθόπουλος Θεόφιλος
Σκουρολιάκος Παναγιώτης
Τζούφη Μερόπη
Φάμελλος Σωκράτης
Χατζηγιαννάκης Μίλτος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aksoniki_tomografia
Ακτινολόγοι που δεν ξέρουν να διαβάζουν αξονικές και άλλα παράδοξα...
Γιατί δεν λειτουργεί όλες τις μέρες ο αξονικός τομογράφος στο νοσοκομείο Κιλκίς, παρόλο που υπάρχει πάντα ακτινολόγος σε βάρδια;
Ακτινολόγοι που δεν ξέρουν να διαβάζουν αξονικές και άλλα παράδοξα...
σχολικοι σεισμογραφοι
Οταν οι σχολικοί σεισμογράφοι καταγράφουν έγκαιρα σεισμό, αλλά το πρόγραμμα καθυστερεί
Αυτού του τύπου οι σχολικοί σεισμογράφοι είναι πολύ εύκολο να κατασκευαστούν και μπορούν να αξιοποιηθούν εκπαιδευτικά
Οταν οι σχολικοί σεισμογράφοι καταγράφουν έγκαιρα σεισμό, αλλά το πρόγραμμα καθυστερεί